ایران کانتر

سنگ اسلب برای میز ناهار خوری + بهترین میز ناهار خوری سنگی

سنگ اسلب برای میز ناهار خوری + بهترین میز ناهار خوری سنگی
نجمه نظری
نجمه نظری
۱۴۰۳/۱/۲

با استفاده از سنگ اسلب برای میز ناهار خوری یک تفاوت را در دکوراسیون خود به تصویر می‌کشید و توجه هر بیننده‌ای را به میز جلب خواهید کرد. در این مقاله از ایران کانتر در مورد بهترین سنگ‌ها برای میز ناهارخوری، انواع تکنیک‌ها برای طراحی یک میز منحصر‌به‌فرد و نحوه خرید سنگ اسلب برای میز ناهارخوری آشنا خواهیم کرد.


سنگ اسلب چیست؟

سنگ اسلب قواره بزرگی از سنگ است که در کارخانه از کوپ سنگ خام بریده می‌شود. حال که متوجه شدید سنگ اسلب چیست؟ باید بدانید که معمولا اسلب سنگ در ابعادی بزرگتر از 100 در ۱۲۰ سانتی‌متر بریده می‌شود. با توجه به ابعاد بزرگ سنگ اسلب می‌توان به سادگی از آن برای صفحه روی میز ناهارخوری استفاده کرد.


بهترین سنگ های اسلب برای میز ناهارخوری

شما می‌توانید از هر نوع سنگ طبیعی برای صفحه روی میز ناهارخوری استفاده کنید؛ اما اگر به دنبال سنگی هستید که میز ناهارخوری شما را تبدیل به یک شاهکار کند بهتر است یکی از این سنگ‌ها را انتخاب کنید:

گرانیت؛

مرمریت؛

مرمر؛

چینی؛

تراورتن.

در ادامه دلیل انتخاب این سنگ‌ها را شرح خواهیم داد:


گرانیت:

سنگ گرانیت بسیار سخت و مقاوم است و از گذاشتن و برداشتن ظروف و برخورد کارد و چنگال آسیب نمی‌بیند؛ بنابراین نیازی به نگرانی از بابت رها شدن تصادفی لوازم روی میز ناهارخوری گرانیتی نخواهید داشت. گرانیت همچنین در برابر ظروف داغ بسیار مقاوم است. حالا که متوجه شدید سنگ گرانیت چیست؟ باید بدانید در نهایت گرانیت نیز یک سنگ است و اگر مرکز میز ناهارخوری فاقد ستون باشد، افتادن اجسام سنگین در وسط میز می‌تواند منجر به شکستن آن شود. هرچند جسمی که بتواند گرانیت را بشکند باید بسیار سنگین باشد.


میز ناهارخوری گرانیتی
سنگ گرانیت مقاومت بسیار بالایی در برابر خط و خش دارد.


این سنگ در برابر نوشیدنی‌ها، غذاهای اسیدی و آب مقاوم است و از این رو برای میز ناهارخوری گزینه مناسبی به شمار می‌رود. از سوی دیگر اسلب های گرانیت معمولا بزرگ هستند و پیدا کردن اسلب گرانیت با ابعاد 3 متر و بیشتر کار دشواری نیست.

بهترین سنگ اسلب برای میز ناهار خوری ابتدا گرانیت و سپس چینی کریستال است. گرانیت مقاومت اسیدی و سایشی بالایی دارد، چینی نیز به دلیل رنگ روشن خود لک ناشی از اسید را نشان نمی‌دهد. اما اگر شیفته شفافیت مرمرها، رنگ‌بندی مرمریت‌ها یا جلوه مدرن تراورتن‌ها شده‌اید، باید در نگهداری از میز سنگی کوشا باشید. در صورت انتخاب سنگی به جز گرانیت برای میز ناهارخوری بهتر است برای محافظت از سنگ یک شیشه در نظر بگیرید.


مرمریت:

مرمریت از نظر تنوع رنگ و طرح رقیب بسیار خوبی برای گرانیت است؛ اما از نظر سختی و استحکام از گرانیت ضعیف‌تر است. شما می‌توانید به سادگی سنگ مرمریت روی میز ناهارخوری را با المان‌های دکوراتیو فضا تطبیق دهید. اگر شیفته طرح و رنگ مرمریتی شده‌اید و نمی‌توانید از انتخاب آن صرف نظر کنید این نکته را به یاد داشته باشید که مرمریت‌ها جذب آب پایینی دارند؛ اما در برابر مواد اسیدی مانند نوشابه آبلیمو و سرکه آسیب پذیر هستند و لک می‌شوند.


میز ناهار خوری مرمریت
مرمریت تنوع رنگی بالاتری نسبت به گرانیت دارد.


در صورت استفاده از سنگ مرمریت برای میز ناهارخوری، بهتر است سطح سنگ را با شیشه یا سفره شفاف بپوشانید و یا برای سرو غذا و نوشیدنی از زیر بشقابی و زیر لیوانی استفاده کنید. برای مطالعه بیشتر راجب این سنگ روی سنگ مرمریت چیست؟ کلیک کنید.

مرمر:

سنگ مرمر در مقایسه با دیگر سنگ‌ها کمیاب‌تر است؛ بنابراین شاید پیدا کردن اسلب سنگ مرمر در ابعاد بزرگ اندکی دشوار باشد. اما تلاشی که برای پیدا کردن اسلب مورد نظر خواهید کرد ارزشمند است. میز ناهارخوری با صفحه‌ای از جنس مرمر به طرز وصف‌ناپذیری زیباست.


میز ناهار خوری مرمر
اسلب سنگ دوام میز را افزایش می‌دهد.


مرمرها تنوع رنگ بالایی دارند و نورگذر هستند؛ می‌توانید با تابش نور رگه‌ها و جذابیت مرمر را بیش از پیش به نمایش بگذارید. حالا که متوجه شدید سنگ مرمر چیست؟ یادتان باشد که مرمرها نیز درست مانند مرمریت‌ها در برابر مواد اسیدی مانند نوشابه، آبلیمو و سرکه آسیب پذیر هستند. اگر می‌خواهید سنگ اسلب برای میز ناهار خوری شما از جنس مرمر باشد بهتر است آن را عایق کنید تا مقاومت آن در برابر آب افزایش پیدا کند. البته لازم به ذکر است که نانو یا عایق، سنگ را در برابر مواد اسیدی مقاوم نمی‌کند.


چینی:

سنگ چینی با رنگ سفید جذاب خود می‌تواند بعد از گرانیت بهترین انتخاب برای میز ناهارخوری باشد. این سنگ جذب آب پایینی دارد؛ اما درست مانند دیگر اعضای خانواده سنگ‌های نرم در برابر مواد اسیدی آسیب‌پذیر است. مزیت چینی کریستال‌ها در مقایسه با دیگر سنگ‌های نرم، رنگ روشن آنهاست، حتی اگر مواد اسیدی به سنگ چینی برخورد کند نیز لک به وجود آمده به چشم نمی‌آید.


میز ناهار خوری چینی
حتما باید سنگ چینی برای میز ناهارخوری را عایق کنید.


سنگ‌های چینی مقاومت فشاری پایینی دارند؛ اما میز ناهارخوری تحت فشار زیادی قرار ندارد و شما می‌توانید برای تهیه اسلب سنگ برای میز ناهارخوری این سنگ درخشنده را در نظر بگیرید. پیشنهاد می‌شود برای افزایش مقاومت سنگ در برابر رطوبت آن را نانو کنید. برای مطالعه بیشتر راجب این سنگ روی سنگ چینی کریستال چیست؟ کلیک کنید.


تراورتن:

سنگ تراورتن با رنگ‌بندی روشن و ظاهر متخلخل خود یک انتخاب کلاسیک و متفاوت برای میز ناهارخوری به شمار می‌رود، اما این سنگ جذب آب بالایی دارد. چای و نوشیدنی‌های رنگی منجر به لک شدن این سنگ می‌شود. بنابراین اگر سعی دارید از این سنگ برای تکمیل دکوراسیون میز ناهارخوری خود استفاده کنید باید با استفاده از مواد نانو سنگ را آب گریز کنید.


میز ناهار خوری تراورتن
میز ناهارخوری سنگی برای باغ و فضای باز بی‌نظیر است.


بهتر است از تراورتن‌های مرغوبی که تخلخل کمتری دارند و به صورت چرمی فرآوری شده‌اند برای روی میز ناهارخوری استفاده کنید. تراورتن در برابر مواد اسیدی آسیب‌پذیر است و با نانو کردن نیز نمی‌توانید بر مقاومت اسیدی سنگ بیفزایید؛ بنابراین بهتر است یک لایه محافظ برای میز ناهارخوری تراورتن در نظر بگیرید. برای مطالعه بیشتر راجب این سنگ روی سنگ تراورتن چیست؟ کلیک کنید.


انواع سنگ اسلب میز ناهارخوری

با در نظر گرفتن اینکه تا به اینجا سنگ اسلب برای میز ناهار خوری را انتخاب کرده‌اید نوبت به بررسی انواع سنگ اسلب برای میز ناهارخوری فرا می‌رسد. برای تفکیک سنگ‌های اسلب میز ناهارخوری باید به تکنیک پیاده سازی آنها اشاره کنیم:

  1. سنگ اسلب ساده؛
  2. اسلب بوک مچ (Book Match)؛
  3. اسلب فور مچ (Four Match)؛

در ادامه هر یک از این تکنیک را برای میز ناهارخوری شرح خواهیم داد:


سنگ اسلب ساده:

اولین انتخاب شما برای پیاده‌سازی سنگ اسلب برای میز ناهار خوری استفاده از یک اسلب ساده، با رنگ‌بندی مورد نظر شماست. در این صورت سنگ پس از فرآوری و انتخاب ابزار مناسب برای لبه میز برای نصب روی میز ناهارخوری به کار گرفته می‌شود.


اسلب بوک مچ (Book Match):

اسلب بوک مچ به معنای استفاده از دو تخته سنگ اسلب طبیعی است که به صورت قرینه در کنار هم قرار می‌گیرند. در این حالت رگه‌های موجود در سنگ در تقارن با یکدیگر جلوه خاصی ایجاد می‌کنند.


بوک مچ و فورمچ چیست؟
سنگ اسلب بوک مچ و فور مچ بسیار سخت فرآوری می‌شود.


تکنیک بوک مچ در میزهای بسیار بزرگ قابل‌اجراست؛ به عنوان مثال برای یک میز ناهارخوری 12 نفره با ابعاد 2.80 در 2.60 متر می‌توانید از 2 اسلب‌ با قواره 1.40 در 2.60 متر به صورت قرینه برای صفحه روی میز ناهارخوری استفاده کنید. برای مطالعه بیشتر راجب این موضوع مقاله اسلب بوک مچ چیست؟ را مطالعه کنید.

اسلب فور مچ (Four Match):

تکنیک فور مچ شباهت بسیار زیادی به تکنیک بوک مچ دارد و اگر میز ناهارخوری شما ابعاد بزرگی دارد، از این تکنیک نیز می‌توانید برای استفاده از اسلب سنگ استفاده کنید. در تکنیک فر مچ به جای استفاده از دو اسلب سنگ از ۴ اسلب سنگ در کنار یکدیگر استفاده می‌شود. به عنوان مثال برای اجرای تکنیک فور مچ روی یک میز ناهارخوری 18 نفره با ابعاد 5.30 در 2.80 متر، به 4 اسلب با ابعاد 2.65 در 1.40 متر نیاز خواهید داشت که طرح و نقش قرینه‌ای داشته باشند. اسلب فورمچ چیست؟ در تکنیک فور مچ به جای استفاده از دو اسلب سنگ از ۴ اسلب سنگ در کنار یکدیگر استفاده می‌شود.


چه ویژگی هایی سنگ اسلب برای میز ناهار خوری باید داشته باشد؟

پیش از خرید سنگ اسلب برای میز ناهارخوری به این نکات توجه کنید:

  • قدرت پایه‌ها: پایه‌ها و چهارچوبی که برای میز ناهارخوری در نظر گرفته‌اید باید قادر به تحمل وزن اسلب سنگ باشد. اگر سنگ بیش از اندازه سنگین است باید برای وسط میز ناهارخوری نیز ستون در نظر بگیرید.

برای محاسبه وزن سنگ اسلب از فرمول زیر استفاده کنید:

وزن اسلب = طول × عرض × 55

مثال:

2.60 × 1.40 × 55 = 200.2

  • شوینده‌های اسیدی: به جز گرانیت تمام سنگ‌ها در خانواده سنگ‌های نرم قرار می‌گیرند و در برابر مواد اسیدی طبیعی و شیمیایی آسیب‌پذیر هستند. بنابراین در کنار استفاده از یک لایه محافظ مانند شیشه روی میز، از تمیز کردن میز سنگی با مواد شوینده خودداری کنید.
  • محیط قرار گیری میز ناهارخوری: برای انتخاب نوع سنگ مقاومت سنگ در برابر تغییرات جوی را در نظر داشته باشید تا میز ناهارخوری شما در تابستان‌های داغ و زمستان‌های سرد زیبایی اولیه را حفظ کند.
  • میز سنگی را باید نانو کنید: در صورت تهیه میز سنگی باید هر چند وقت یکبار برای نانو و عایق کردن سنگ اقدام کنید تا سنگ در برخورد با مایعات غیر اسیدی آسیب نبیند.
  • میز سنگی قابل احیا است: درست است که انتخاب سنگ‌های نرم ریسک لک شدن سنگ در برخورد با مواد غذایی اسیدی را در پی دارد و شاید تمایلی به استفاده از شیشه روی سنگ نداشته باشید. در این صورت باید بدانید که سنگ قابل احیاست و شما می‌توانید برای رفع لک و خط‌وخش‌های سنگ از تیم ایران کانتر بخواهید که در محل سنگ اسلب میز ناهارخوری را احیا کنند.


خرید سنگ اسلب برای میز ناهار خوری

برای خرید سنگ اسلب برای میز ناهار خوری نکات را در نظر بگیرید:

  • اندازه میز ناهارخوری: هر اندازه میز ناهارخوری بزرگتر باشد هزینه بیشتری برای تهیه اسلب سنگ می‌پردازید.
  • نوع سنگ: گرانیت در مقایسه با مرمریت‌ها و تراورتن‌ها سنگ مقاوم‌تر و گران‌تری است. از سوی دیگر مرمرها سنگ‌های کمیابی هستند. میزان فراوانی روی قیمت سنگ تاثیرگذار است. ممکن است قیمت یک مرمریت خاص از گرانیت و مرمر نیز بالاتر باشد.
  • نانو و اپوکسی: کیفیت اپوکسی به کار رفته در سنگ نیز روی قیمت آن تاثیرگذار است. هزینه نانو کردن سنگ نیز جداگانه محاسبه می‌شود.
  • تکنیک اجرای سنگ اسلب: ابزاری که برای لبه سنگ انتخاب می‌کنید و تکنیک‌های بوک مچ یا فرمت همه و همه روی تعیین قیمت سنگ اسلب برای میز ناهار خوری تاثیرگذار هستند.
  • انتخاب صندلی‌ها: توصیه می‌شود صندلی‌ها را در تناسب با رنگ و رگه سنگ اسلب تهیه کنید.

در صورت علاقه می‌توانید مقاله از کجا سنگ اسلب بخریم را مطالعه کنید.


آنچه از مقاله سنگ اسلب برای میز ناهار خوری آموختیم:

در این مقاله در مورد انواع میز سنگی و بهترین سنگ‌ها برای استفاده روی میز ناهارخوری صحبت کردیم، در ادامه مقاله شما را با تکنیک‌های پیاده‌سازی سنگ اسلب روی میز و نکاتی برای تهیه اسلب سنگ آشنا کردیم. انتخاب سنگ اسلب برای میز ناهار خوری، یک انتخاب جسورانه است و میز ناهارخوری را به یک المان دکوراتیو تبدیل می‌کند. با وجود جذابیت میزهای ناهارخوری سنگی هنوز استفاده از آنها متداول نشده است؛ زیرا میز ناهارخوری سنگی در مقایسه با دیگر میزهای ناهارخوری گران‌تر است. در ایران کانتر شما را در انتخاب بهترین سنگ اسلب برای میز ناهار خوری یاری خواهیم کرد و با در نظر گرفتن سلایق شما بهترین میز ناهارخوری را در هماهنگی با دکوراسیون شما طراحی می‌کنیم.

مقالات مرتبط