ایران کانتر

ابزار سنگ روی کابینت + انواع ابزار سنگ

ابزار سنگ روی کابینت +  انواع ابزار سنگ
نجمه نظری
نجمه نظری
۱۴۰۲/۵/۲۳

بعد از انتخاب سنگ مورد نظر برای تکمیل دکوراسیون آشپزخانه نوبت به انتخاب ابزار سنگ ‌روی کابینت است. اینکه چه نوع ابزاری را برای لبه سنگ انتخاب می‌کنید به سبک آشپزخانه بستگی دارد. در واقع این سبک طراحی آشپزخانه شماست که تعیین می‌کند چه نوع ابزاری برای لبه سنگ‌ها مناسب‌تر است. البته سلیقه شما همیشه ملاک تعیین‌کننده است، اما اگر در انتخاب مردد هستید بهتر است کمی بیشتر به دکور و سبک آشپزخانه خود توجه کنید.


سبک کابینت آشپزخانه شما چیست؟

به طور کلی سه سبک برای طراحی آشپزخانه‌ها به کار گرفته می‌شوند و این شامل آشپزخانه شما نیز می‌شود، انواع سبک آشپزخانه عبارتند از:

  1. سبک مدرن؛
  2. سبک کلاسیک؛
  3. سبک نئو کلاسیک.

در ادامه به بررسی بیشتر موارد ذکر شده می‌پردازیم:


سبک مدرن:

سطوح در یک آشپرخانه مدرن صاف و متریالی که در طراحی به کار گرفته شده براق هستند. از طرفی در طراحی آشپزخانه‌ مدرن تنها از دو رنگ استفاده می‌شود.


 ابزار سنگ کلاسیک
بهتر است در طراحی مدرن از لبه سنگ مدرن استفاده کنید.


البته این یک قانون نانوشته است و شما می‌توانید رنگ‌های بیشتری را نیز در طراحی آشپزخانه به کار بگیرید.


سبک کلاسیک:

در آشپزخانه کلاسیک، شما نمادها و طرح‌های کلاسیک را مشاهده می‌کنید. این آشپزخانه‌ها معمولا تک رنگ طراحی می‌شوند.


 انواع ابزار لبه سنگ
بهتر است سنگی که برای ابزار کلاسیک انتخاب می‌کنید تک رنگ باشد.


مهم‌ترین شاخصه این نوع طراحی همان اشکال کلاسیک آشنایی هستند که به شکل پنجره‌ای در کابینت کار می‌شود.


سبک نئو کلاسیک:

نئو کلاسیک سبکی است که به هر دو سبک قبلی ارادت دارد و در واقع تلفیقی از سبک مدرن و کلاسیک است. شما در یک آشپزخانه نئو کلاسیک نیز طراح‌های مرسوم در سبک کلاسیک را مشاهده می‌کنید اما جزئیات کمتر است.


ابزار سنگ نئوکلاسیک
نئو کلاسیک تلفیقی از سبک مدرن و کلاسیک است.


نمونه ساده‌تری از طرح‌های کلاسیک در سبک نئو کلاسیک به کار گرفته می‌شود. همین نکته این طرح را تا حدودی به سبک مدرن نزدیک می‌کند.


در اعمال سلیقه اصالت سبک را در نظر بگیرید

حال برای هر یک از این آشپزخانه‌ها ابزار متفاوتی برای ابزار صفحه کابینت سنگی به کار می‌گیریم. ابزاری که در آشپزخانه مدرن به کار می‌رود با ابزاری که در یک آشپزخانه کلاسیک یا نئوکلاسیک به کار می‌برد متفاوت است. البته باز هم سلیقه شما تعیین کننده است، ممکن است بعد از آشنایی با ابزارهای متفاوت در هر یک از این سبک‌ها تصمیم بگیرید ابزار سبک مدرن را در آشپزخانه نئو کلاسیک خود پیاده کنید. هیچ عاملی جلوی این انتخاب را نمی‌گیرد و شما از هر نظر مجاز هستید که طراحی را شخصا انتخاب کنید. تنها مسئله‌ای که وجود دارد این است که هر سبک یک تصویر و نمای بصری مخصوص به خود را دارد.


آیا از ابزار لبه سنگ متفاوت برای سبک آشپزخانه استفاده کنیم؟

زمانی که ابزار متفاوتی را برای یک سبک به کار می‌‌برید در واقع شکل کلی و بصری سبک آشپزخانه شما دستخوش تغییر می‌شود. بنابراین اگر روی سبک آشپزخانه خود حساس نیستید و از این که با استفاده از لبه سنگی که برای یک نوع طراحی دیگر مناسب است سبک آشپزخانه را کمی دستکاری کنید مشکلی ندارید، می‌توانید این کار را انجام دهید. ما در ایران کانتر پیشنهاد می‌کنیم که ابزار را با توجه به سبک آشپزخانه انتخاب کنید تا لبه سنگ و طراحی کلی فضا همخوانی داشته باشند.


انواع ابزار لبه سنگ کابینت

ابزار لبه سنگ کابینت انواع مختلفی دارد که بر اساس سلیقه و یا دکوراسیون آشپزخانه می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید، انواع ابزار لبه سنگ کابینت عبارتست از:

  • ابزار سبک مدرن؛
  • ابزار بک کلاسیک؛
  • ابزار سبک نئو کلاسیک؛
  • ابزار نئوکلاسیک معکوس؛
  • ابزار سوبل کلاسیک؛
  • ابزار دوبل کلاسیک؛
  • ابزار نیم گرد ابزار؛
  • ابزار پخ.


انواع ابزار سنگ
4 نوع ابزار سنگ وجود دارد: 1. ابزار سوبل کلاسیک 2. ابزار دوبل کلاسیک 3. ابزار نئوکلاسیک 4. ابزار مدرن


در نظر داشته باشید که برخی از ابزارها به دلیل محدودیت در اجرا به شما توصیه نمی‌شود به عنوان مثال اگر به دنبال کنج کرو در یک آشپزخانه مدرن باشید نمی‌توانید از ابزار نیم گرد استفاده کنید چرا که لبه‌ها در یک آشپزخانه مدرن تیز هستند و نمی‌توان در کنج یک زاویه منحنی را ایجاد کرد. البته این منع تنها از نظر زیبایی بصری در نظر گرفته شده است چرا که در این صورت لبه‌های آشپزخانه با طرح کلی همخوانی ندارد. از سوی دیگر اگر در آشپزخانه کلاسیک یک جزیره داشته باشیم با وجود اینکه لبه‌ها در این سبک تیز هستند معمولا لبه‌های سنگ جزیزه کرو یا منحنی کار می‌شود، چرا که این انحنا برای کسانی که از آَشپزخانه استفاده می‌کنند آسایش بیشتری را به همراه دارد و البته نمای زیباتری را نیز به آشپزخانه می‌بخشد.


آنچه که از مقاله ابزار سنگ آموختیم:

همانطور که در مقاله ابزار سنگ خواندیم، ابزار سنگ همان لبه سنگ است که انواع مختلفی نیز دارد یعنی در واقع به حالتی که لبه سنگ می‌گیرد ابزار سنگ گفته می‌شود. در این مقاله با انواع ابزار سنگ که شامل ابزار مدرن، ابزار دوبل کلاسیک، ابزار سوبل کلاسیک و ابزار نئوکلاسیک بود به صورت کامل آشنا شدیم. سبک آشپزخانه شما بسیار تاثیر گذار است در انتخاب درست ابزار سنگ، پس حتما به آن توجه کنید.

مقالات مرتبط