ایران کانتر

الزامات حضور نقشه بردار

الزامات حضور نقشه بردار
نجمه نظری
نجمه نظری
۱۴۰۲/۵/۲۳

از آن‌جایی که کانتر و صفحه کابینت تاثیر بسزایی روی زیبایی و جلوه آشپزخانه دارند، نقشه‌برداری و انقباض ابعاد آن از اهمیت بالایی برخوردار است. در واقع تمیزی و انجام صحیح کار در گرو برداشت ابعاد دقیق کابینت‌ها و جزئیات آن‌ها است. جدا از تخصص و تجربه نقشه‌بردار، الزاماتی که باید قبل از حضور وی بر سر پروژه رعایت شوند روی نتیجه کار تاثیرگذار خواهند بود. زمانی که کارفرما خواستار حضور نقشه‌بردار بر سر پروژه خود است باید شرایط زیر را از قبل فراهم کرده باشد.


شرط اول

کابینت‌ها باید به طور کامل نصب شده باشند. نقشه‌برداری که برای اندازه‌گیری کابینت آشپزخانه حاضر می‌شود باید با کابینت‌های کاملا نصب شده روبرو شود. تمام اجزایی که می‌توانند در نقشه‌برداری صفحه کابینت تاثیرگذار باشند باید در جای قطعی خود ثابت شوند. برای این کار الزامی به نصب درب‌های کابینت نیست چرا؟ چون اندازه‌گیری صفحه کابینت سنگی تابع درب‌های کابینت نیست و در واقع این یونیت‌ها هستند که اهمیت خواهند داشت.


الزامات حضور نقشه بردار سنگ
در شرط اول کابینت‌ها باید به طور کامل نصب شده باشند.


به طور مثال اگر کابینت‌ها سرستون دارند باید قبل از حضور نقشه‌بردار نصب شوند. زیرا سرستون‌ها، عرض کانتر یا صفحه کابینت را تحت شعاع قرار می‌دهند و باید به اندازه سرستون‌ها به عرض کانتر اضافه شود. بنابراین لازم و قطعی خواهد بود که یونیت‌های هوایی و زمینی به طور قطعی نصب شده باشند.


شرط دوم

نکته مهم بعدی این است که قبل از حضور نقشه‌بردار، تمام شرایط فراهم شده باشد. کارفرما باید سینک و گاز را از قبل تهیه کند و در اختیار نقشه‌بردار قرار دهد. اگر از آن دسته افرادی هستید که فکر می‌کنید سینک و گاز را بعدا خریداری و ابعادش را برای نقشه‌بردار ارسال می‌کنید باید بگوییم سخت در اشتباه هستید. وقتی نقشه‌بردار برای اندازه‌گیری صفحه کابینت اقدام می‌کند، باید سینک و گاز را شخصا لمس کند و اندازه بگیرد. اطلاعاتی که روی جعبه محصول نوشته می‌شود ممکن است با کمی خطا همراه باشد. بنابراین بسیار اهمیت دارد که قبل از نقشه‌بردار سینک و گاز در پروژه آماده باشند.


نقشه برداری از سنگ
قبل از حضور نقشه‌بردار باید تمام شرایط فراهم شده باشد.


نقشه‌بردار سینک و گاز را با یونیت‌های نصب شده تطبیق می‌دهد. به طور مثال گاهی پیش می‌آید کارفرما برای کابینتی با عرض 60 سانتی متر، گاز یا سینکی با همین عرض تهیه کرده است. کارفرما باید به این موضوع توجه کند که ابعاد سینک و گاز باید متناسب با ابعاد کابینت باشد. نقشه‌بردار موظف است سینک و لگن‌هایش را بررسی کند که آیا با یونیت‌ها تطبیق دارد یا خیر؟ همه این عوامل دست به دست هم داده‌ و باعث شده‌اند که حضور سینک و گاز بر سر پروژه الزامی باشد. اگر کارفرما به این الزام توجهی نکند، موظف خواهد بود آن‌ها را خریداری و با هزینه خود به مجموعه ایران کانتر ارسال کند که افراد تیم بتوانند ابعادشان را به طور دقیق برداشت کنند.


شرط سوم

قبل از حضور نقشه‌بردار بر سر پروژه، کارفرما باید تمامی تغییرات را اعمال کرده باشد. زمانی که نقشه‌بردار کار خود را تمام می‌کند پروژه را پلمپ خواهد کرد. به طور مثال واژه‌ای مانند ایران کانتر را به گونه‌ای خواهد نوشت که نیمه‌ای از آن روی سرامیک دیوار و نیمه دیگر روی بدنه کابینت باشد. بنابراین به عنوان کارفرما باید آگاه باشید که بعد از حضور نقشه‌بردار و اتمام کار وی هیچ تغییری نمی‌توانید در وضعیت کابینت‌ها اعمال کنید.


شرط چهارم

کارفرما باید به این نکته توجه کند که قبل از حضور نقشه‌بردار باید یونیت‌ها در محل دقیق خود ثابت شوند. اگر یونیت‌ها در محل دقیق خود ثابت و محکم نباشند نقشه‌بردار نمی‌تواند اندازه‌های دقیق صفحه کابینت را برداشت کند. هرگونه لقی و ناثابتی در پروژه، کتبا صورت جلسه و به امضا کارفرما خواهد رسید و تمام خسارات احتمالی بر عهده خود کارفرما خواهد بود.


آنچه که از مقاله الزامات حضور نقشه بردار برای نصب سنگ آموختیم:

همانطور که در این مقاله متوجه شدید نصب سنگ بسیار کار دشواری است و نیاز به تخصص ویژه ای دارد که به بررسی این موضوع پرداختیم، در این مقاله چهار شرط که حتما برای نصب سنگ باید به آن ها توجه داشته باشید را بطور کامل بررسی کردیم تا شما با اطلاعات کامل بتوانید بدون مشکل سنگ مورد نیاز را خرید کنید و نکات گفته شده را رعایت کنید.

مقالات مرتبط