ایران کانتر

روشویی سنگی + مزیت های استفاده از روشویی سنگی

روشویی سنگی + مزیت های استفاده از روشویی سنگی
نجمه نظری
نجمه نظری
۱۴۰۲/۵/۲۳

روشویی سنگی به عنوان یکی از اجزای اصلی سرویس بهداشتی به‌شمار آمده و اهمیت دادن به زیبایی در زمان انتخاب بسیار مهم است. در این مطلب از ایران کانتر قصد داریم تا با مزیت های استفاده از روشویی سنگی بیشتر آشنا شویم. با ما همراه باشید.


روشویی سنگی

سنگ ها همواره در ساختمان و طراحی دکوراسیون داخلی همواره نقش مهمی را ایفا می کنند. استقامت و ماندگاری بالای سنگ سبب شده تا این متریال همیشه به عنوان یکی از اصلی ترین انتخاب ها برای استفاده در ساختمان سازی باشد. امروز نیز استفاده از سنگ‌های طبیعی، یکی از راه‌های مدرن‌سازی بخش‌های مختلف ساختمان، از جمله سرویس بهداشتی به شمار می‌رود. روشویی سنگی به نوبه خود یک روشویی بادوام محسوب می‌شود و وجود آن در حمام و سرویس بهداشتی ساختمان‌ها نمای مجللی به فضا می دهد.


مزیت های استفاده از روشویی ساخته شده از سنگ

استفاده از سنگ در تولید محصولاتی نظیر روشویی مزیت های بسیاری دارد که به طور مثال به برخی از موارد زیر اشاره کرد:

  • نظافت آسان؛
  • استقامت و ماندگاری بالا؛
  • مقاوم در برابر آب و رطوبت؛
  • طرح و رنگ های بی نظیر و منحصر به فرد.


 روشویی سنگی لاکچری
روشویی سنگی مقاومت بالایی در برابر رطوبت دارد.


روشویی سنگی مزایا زیادی دارد که در بالا این مزایا را برای شما معرفی کردیم، در ادامه به بررسی کامل این مزایا می‌پردازیم:


نظافت آسان:

بدون شک نظافت یکی از بخش های مهم برای سرویس بهداشتی بوده و راحتی در شستشوی لوازم استفاده در سرویس های بهداشتی از اهمیت بالایی برخوردار است. روشویی ساخته شده از سنگ نیز به دلیل اینکه در برابر مواد شوینده اسیدی و رطوبت از مقاومت بالایی برخوردار است بی تردید انتخاب مناسبی به‌نظر می‌رسد. اما اگر می‌خواهید بدانید چه سنگی مناسب برای سرویس بهداشتی و حمام است مقاله سنگ برای حمام و سرویس بهداشتی را مطالعه کنید.


طرح و رنگ زیبا:

سنگ ها به دلیل طبیعی بودن هر کدام دارای رنگ و طرح منحصر به فردی بوده و از این حیث نیز دارای جذابیت بسیاری هستند.


 آینه و روشویی سنگی
روشویی های سنگی زیبایی بسیاری دارند.


روشویی ساخته شده از سنگ نیز از این قانون پیروی کرده و هر روشویی از طرح و رنگ مختص به خود برخوردار است.


سنگ های مناسب برای روشویی سنگی

سنگ های مناسب برای روشویی سنگی باید در برابر رطوبت و مواد اسیدی بسیار مقاوم باشند، با همین علت بهترین سنگ ها برای روشویی سنگی عبارتند از:

  • روشویی گرانیتی؛
  • روشویی مرمریت؛

در ادامه به بررسی بیشتر موارد ذکر شده می‌پردازیم:


روشویی گرانیتی

روشویی گرانیتی به نوعی از روشویی گفته می‌شود که از سنگ گرانیت ساخته شده باشد. روشویی گرانیتی یکی از بهترین مدل های روشویی می‌باشد، دلیل آن هم این است که سنگ گرانیت در برابر مواد شیمیایی و مواد اسیدی به شدت مقاوم است. از این سنگ در همه قسمت ها استفاده کنید بدون اینکه نگرانی داشته باشید.


روشویی مرمریت

روشویی مرمریت به دلیل قیمت پایین و کیفیت بالا یک انتخاب مناسب برای روشویی است. روشویی مرمریت ظاهری جذاب در سرویس بهداشتی و حمام شما ایجاد می‌کند. مرمریت ها سنگی مناسب برای استفاده در حمام و سرویس بهداشتی می‌باشند پس به همین دلیل مرمریت روشویی سنگی هم یک گزینه مناسب است که خیال شما از طول عمر و دوام این سنگ راحت است و نگران آسیب دیدن این سنگ در برابر مواد اسیدی نخواهید بود.


انواع روشویی سنگی

امکان تراش، برش و حکاکی سنگ ها سبب شده تا بتوان به راحتی و استفاده از خلاقیت محصولات متنوعی را تولید کرد. در تولید روشویی نیز از این خلاقیت و ایده پردازی همواره بهره برده شده و عنوان بسیاری از این محصول در شکل ها و طرح های گوناگون ساخته شده است.



روشویی سنگی کابینتی
روشویی سنگی در طرح و اشکال مختلفی وجود دارد.

انواع روشویی سنگی عبارتند از:

  1. روشویی کاسه ای سنگی؛
  2. روشویی پایه‌دار سنگی؛
  3. روشویی سنگی دیواری.

در ادامه به بررسی بیشتر موارد ذکر شده می‌پردازیم:


روشویی کاسه ای سنگی:

این نوع از روشویی بر روی صفحه کابینت قرار می‌گیرد و با ایجاد یک دکوراسیون ساده و مدرن، فضای سرویس بهداشتی را متحول می‌کند.



 روشویی کابینتی بدون پایه
روشویی کاسه ای روی صفحه کابینت قرار می‌گیرد.


در این مدل‌ها از روشویی بهتر است صفحه زیر روشویی که سینک روی آن قرار دارد نیز سنگی باشد؛ چرا که هم زیباتر و هماهنگ‌تر است و هم دوام و طول عمر بیشتری دارد. برای این منظور می‌توانید روشویی سنگی کابینتی را انتخاب کنید.


روشویی پایه‌دار سنگی:

روشویی‌های پایه‌دار مدل‌های بسیار متنوعی دارند. تا جایی که خلاقیت طراحان کار می‌کند و ایده مشتریان جواب می‌دهد، تنوع طرح‌ها گسترده است‌.


 روشویی سنگی مدرن
روشویی‌های پایه‌دار مدل‌های بسیار متنوعی دارند.


به طور کلی این سبک روشویی‌ها از همان روشویی‌های مدرن سرامیکی الهام گرفته‌ ‌شده‌ و از یک سینک عمیق و یک پایه تشکیل می‌شوند.


روشویی سنگی دیواری:

این مدل از روشویی‌ها را بیشتر در رستوران‌ها و هتل‌ها می‌بینیم که تنها یک سینک سنگی به دیوار متصل است و روی هیچ پایه‌ای قرار ندارد.این سبک نیز در نوع خود مدرن و مینیمال است و بستگی زیادی به فضا و سلیقه مشتری دارد. روشویی سنگی دیوار در کافی شاپ ها بسیار استفاده می‌شود به همین دلیل برای مطالعه روشویی برای کافی شاپ می‌توانید کلیک کنید.


بهترین سنگ برای روشویی

سخت‌ترین و مقاوم‌ترین روشویی، روشویی گرانیتی است که علاوه بر مقاومت بالا در برابر ضربه، سایش، حرارت و اسید، زیبایی منحصر‌به‌فردی دارد. روشویی سنگی چینی کریستال‌ در رده بعد قرار می‌گیرد. اما در مورد استفاده از سایر اعضای خانواده همچون مرمریت و تراورتن و … باید اندکی تامل کرد. روشویی سنگی بخشی از خدمات سنگ طبیعی سایت ایران کانتر است.


آنچه که از مقاله روشویی سنگی آموختیم:

ما در این مقاله متوجه شدیم که روشویی سنگی در مقایسه با دیگر متریال ها گزینه بهتری برای استفاده است، دلیل آن هم این است که روشویی سنگی از مقاومت بالا در برابر مواد اسیدی، مقاومت بالا در برابر حرارت و ... دارد که همین دلایل کافی است تا روشویی سنگی را به بهترین گزینه برای استفاده در منزل یا محل کار شما کند. همچنین متوجه شدیم که سنگ گرانیت مناسب ترین گزینه برای استفاده در روشویی سنگی به دلیل مقاومت بسیار بالای آن است.

مقالات مرتبط