ایران کانتر

از کجا سنگ اسلب بخریم؟

از کجا سنگ اسلب بخریم؟
عاکف قربانی
عاکف قربانی
۱۴۰۳/۱/۲۰

سنگ اسلب با سایز بزرگ و طرح‌های منحصر به فرد خود به محصولی بی‌رقیب برای طراحی داخلی منازل مسکونی و اماکن تجاری تبدیل شده است. این سنگ‌ها می‌توانند با طرح یکپارچه خود زیبایی بی‌حد و اندازه داشته باشند. مراکز مختلفی در زمینه خرید و فروش سنگ اسلب فعالیت دارند. این مراکز در هنگام و پس از فروش خدمات متفاوتی ارائه می‌دهند. برخی صرفا فروشنده‌اند و برخی دیگر مسئولیت تمام مراحل را به عهده می‌گیرند. اگر می‌خواهید با امکانات و خدمات جانبی همراه با خرید سنگ اسلب آشنا شوید در ادامه مقاله از کجا سنگ اسلب بخریم با ما همراه باشید.


از کجا سنگ اسلب بخریم؟

برای خرید سنگ اسلب باید به مراکز معتبر خرید و فروش اسلب سنگ مانند ایران کانتر مراجعه کنید تا از خرید خود مطمئن باشید و نگران نباشید که از کجا سنگ اسلب خرید کنید. حتما برای خرید سنگ اسلب به کیفیت و قیمت آن توجه کنید تا بتوانید سنگ اسلب با کیفیت و با دوام خریداری کنید.


سنگ اسلب چیست؟

به زبان ساده به ورق‌های سنگ در ابعاد بزرگ اسلب (Slab) گفته می‌شود. حال که متوجه شدید سنگ اسلب چیست؟ باید بدانید که این ابعاد ثابت نیستند و می‌توانند از حدود ۱۰۰ تا بیش از ۲۰۰ سانتیمتر و با ضخامت حدود ۳ سانتیمتر باشند. این ابعاد به سایز سنگ خام (کوپ سنگ)، سلامت کوپ سنگ و فناوری مورد استفاده برمی‌گردد. یک سنگ اسلب می‌تواند یکپارچه، بوک مچ یا فورمچ باشد. اسلب بودن ارتباطی به جنس نداشته و یک سنگ اسلب می‌تواند جنس‌های مختلفی داشته باشد.


کدام سنگ اسلب را بخریم؟

این که کدام سنگ اسلب مناسب شماست یکی از مهم‌ترین قسمت‌های انتخاب سنگ اسلب است. اگر می‌خواهید انتخاب بهتری داشته باشید در هنگام بررسی لیست سنگ‌ها، حتما نکته‌های زیر را در نظر بگیرید:

  • به ترکیب رنگی اسلب توجه کنید؛
  • به دکوراسیون توجه کنید؛
  • به ویژگی سنگ توجه کنید؛
  • انواع مدل سنگ اسلب؛
  • به طرح سنگ اسلب توجه کنید؛
  • پرداخت یا فرآوری سنگ اسلب.

در ادامه به بررسی بیشتر موارد ذکر شده می‌پردازیم:


به ترکیب رنگی اسلب توجه کنید:

زیبایی اکثر اسلب‌ها نه به رنگ، بلکه به ترکیب رنگی آن‌ها است. هرچند که عموما سنگ‌ها یک رنگ غالب دارند، اما در کنار آن، چند رنگ دیگر با رگه‌های مختلف ترکیب شده‌اند. چون قرار است یک ترکیب رنگی را انتخاب کنید کمی کار، دشوار می‌شود. برای انتخاب بهتر می‌توانید از تیتر بعدی کمک بگیرید. سنگ اسلب کریستال در رنگ‌های روشن و خنثی گزینه‌های زیادی دارد هرچند که نمی‌توان از رنگ‌های تیره‌ی آن هم چشم پوشی کرد. سنگ تراورتن در زمینه‌ی رنگ‌های گرم گزینه‌های بهتری ارائه می‌دهد.


 قیمت سنگ اسلب خارجی
رنگ سنگ اسلب مناسب بسیار به طرح خانه یا محیط کار بستگی دارد.


سنگ مرمر و تراونیکس در انعکاس نور و هاله‌های رنگ پنهان گزینه‌ی مناسب‌تری است. اگر می‌خواهید رنگ‌های شاد و متفاوتی داشته باشید مثل انواع صورتی، آبی، نارنجی و… حتما جستجوی خود را از مرمر شروع کنید. رنگ‌های سنگین در گروه گرانیت بیشتر دیده می‌شود. اگر از رگه‌های سفید تا قهوه‌ای لذت می‌برید، مرمریت می‌تواند انتخاب رنگی مناسبی باشد. برای مشاهده انواع رنگ‌ها می‌توانید روی این قسمت کلیک کنید.

از کجا سنگ اسلب بخریم؟ خرید سنگ اسلب باید از مراکز معتبر صورت بگیرد، ایران کانتر یکی از بهترین فروشگاه های تامین خدمات سنگ طبیعی است که برای خرید سنگ اسلب می‌توانید به آن مراجعه کنید.


به دکوراسیون توجه کنید:

گاهی یک سنگ اسلب به تنهایی خوشرنگ است اما پس از نصب به دل نمی‌نشیند. گاهی هم یک اسلب زیبا به نظر نمی‌رسد اما پس از نصب زیبایی آن چند برابر می‌شود. بنابراین لازم است طرح سنگ را در کنار یک مجموعه مشاهده کنید. برای این کار روش‌هایی مانند طراحی آنلاین و VR وجود دارد که در ادامه بیشتر به آن می‌پردازیم.


به ویژگی سنگ توجه کنید:

اگر می‌خواهید از نور مخفی در پشت کار استفاده کنید. سنگ‌های مرمر به عبور نور از خود شهرت دارند. همچنین برخی از انواع سنگ اسلب تراونیکس می‌توانند در اثر عبور نور، رگه‌ها و خال‌های مخفی خود را به وضوح نشان دهند. سنگ‌های گرانیت رنگ قوی و متراکمی داشته و می‌توانند انعکاس زیبایی داشته باشند. یکی از خاص‌ترین سنگ‌های اسلب در مقایسه با مواردی که نام بردیم سنگ تراورتن است. این سنگ‌ها به علت تخلخل ذاتی خود بیشتر در طراحی‌های تجاری و یا بیرونی کاربرد دارند اما به علت داشتن رنگ‌های گرم، گاهی طراح داخلی این سنگ را برای تکمیل طیف رنگی داخل منزل استفاده می‌کند. در پایان سنگ کریستال یا سنگ چینی است که موارد کاربرد آن رو به گسترش است. علت آن قیمت مناسب در کنار مقاومت بالا و سطحی صاف و صیقلی است.


انواع مدل سنگ اسلب:

به شکل متداول سنگ‌های اسلب را می‌توان به صورت یکدست استفاده کرد. در انواع اسلب‌های یکپارچه به بیننده اجازه داده می‌شود تا طرح‌ها و رگه‌های سنگ را از ابتدا تا پایان مشاهده کند. این یکدست بودن ورق سنگ از جمله نقطه مثبت آن در نظر گرفته می‌شود.


 ابعاد سنگ اسلب پشت تلویزیون
تکنیک بوک مچ برای دیوار شومینه در هماهنگی با کف، دکوری مدرن را تشکیل می‌دهد.


برخلاف آنچه که در بالا اشاره شد سنگ‌ اسلب بوک مچ و فورمچ قرار دارند که از دو یا چهار قطعه سنگ قرینه و به هم چسبیده ساخته شده است. جلوه آن به این صورت است که گویا یک سنگ در سنگ مقابل بازتاب پیدا کرده است.


به طرح سنگ اسلب توجه کنید:

سنگ‌های اسلب دارای چند ویژگی بارز هستند که بسیار جالب‎‌اند، باید سلیقه و دکور منزل خود را با توجه به طرح سنگ در نظر بگیرید. برخی افراد از رگه‌های بلند و پیچش آن بر روی رنگ مکمل لذت می‌برند و برخی دیگر از طرح ابر و بادی. اگر بین این دو گزینه شک دارید می‌توانید سنگ اسلبی را انتخاب کنید که هر دو گزینه را در کنار هم داشته باشد. برخی از سنگ‌های اسلب دارای حجم است. گویا که چندین سنگ مختلف با حجم ‌های مختلف در کنار یکدیگر قرار گرفته و صیقل خورده‌اند. جدای از موارد گفته شده اگر فضای اتاق شما به حد کافی شلوغ و پر از دکور است، انتخاب سنگ ساده و با تمایز رنگی کم می‌تواند چشم را به خود خیره کند. برعکس اگر فضا خلوت است، سنگ اسلب‌هایی با طرح‌های شلوغ، می‌تواند جلب توجه کند.


پرداخت یا فرآوری سنگ اسلب:

پرداخت‌های سنگ اسلب به شکل‌های مختلفی انجام می‌شود برای مشاهده انواع فراوری سنگ کلیک کنید. اگر میخواهید بازتاب آینه‌ای داشته باشد به دنبال سنگ‌های صیقلی باشید. در صورتی که علاقه زیادی به پرداخت‌های شفاف ندارید، پرداخت هوند که جلوه‌ای مات دارد می‌تواند گزینه مناسبی باشد. پس از آن پرداخت چرمی است که سطح سنگ را به حالت چرمی تبدیل می‌کند. حالت چرمی مات بوده و البته جذب خاک بیشتری دارد. ازاین‌رو برای نمای داخلی ساختمان که در معرض خاک نیست، گزینه مناسبی است. پس از آن پرداخت سندبلاست (زبر و مات) و بوش همر (ناصاف و با سوراخ‌های سوزنی) نیز موجود هستند.

نکته: دقت کنید که هرچه ظاهر یک سنگ ناصاف‌تر باشد اصطکاک آن بیشتر است. بنابراین برای پوشش کف ساختمان کاربرد بیشتری دارد تا در صورت خیس بودن، لیز نباشد.


عوامل تعیین کننده قیمت سنگ اسلب

سنگ‌های اسلب همان طور که از نظر ابعاد، جنس و رنگ متفاوت هستند؛ از نظر قیمت هم می‌توانند تفاوت زیادی داشته باشند. چند مورد از مهم‌ترین این عوامل را در زیر بررسی می‌کنیم:

  1. جنس سنگ اسلب؛
  2. ابعاد و ضخامت سنگ اسلب؛
  3. مبدا تولید سنگ اسلب؛
  4. تخلخل سنگ اسلب؛
  5. سایر عوامل موثر بر قیمت سنگ اسلب.

در ادامه به بررسی کامل عوامل تعیین کننده قیمت می‌پردازیم:


جنس سنگ اسلب:

یکی از عوامل اولیه که می‌تواند روی قیمت سنگ موثر باشد جنس آن است. هرچه تراکم بافت و مقاومت سنگ در برابر سایش و ضربه بیشتر باشد، نیاز به ابزار قوی‌تری برای برش و استخراج دارد.


خرک اسلب
اسلب‌ها روی خرک قرار می‌گیرند.


این ابزار استهلاک بیشتری داشته و هزینه بالاتری دارند. از طرفی سنگ‌های باکیفیت‌تر متقاضیان بیشتری داشته و قیمت نهایی سنگ اسلب را بالا می‌برند.


ابعاد و ضخامت سنگ اسلب:

تولید یک اسلب بزرگ‌تر، به معنی این است که کل فرآیند استخراج تا تولید، حمل و نصب باید با پیشرفته‌ترین تکنولوژی دنیا بروز شود. تولید اسلب‌های بزرگ باعث هدر رفت بیشتری از کوپ سنگ شده و برای این کار کوپ سنگ باید شکاف و ترک قابل توجهی نداشته باشد. بنابراین رسیدن به ابعاد بزرگ نیاز به هزینه‌های جانبی بوده که باعث بالا رفتن قیمت هر مترمربع می‌شود. این هزینه در نهایت از طرف شرکت‌ها پرداخت می‌شود زیرا در پایان کار اسلب‌های بزرگ می‌توانند جلوه‌ای بسیار زیبا خلق کنند که با تایل‌های کوچک امکان پذیر نیست. برای مطالعه بیشتر این موضوع به مقاله انواع سایز اسلب سنگ مراجعه کنید.


مبدا تولید سنگ اسلب:

اسلب‌ها دارای وزن و سایز بزرگ‌تری هستند. حمل ایمن این محصولات نیاز به داشتن تکنولوژی گران‌تر و گروه متخصص دارد. وزن و سایز بالا باعث می‌شود که بُعد مسافت یک آیتم تاثیر گذار در خرید و فروش سنگ باشد. اگر تجربه داشته باشید، فروش این سنگ‌ها با در نظر گرفتن کشور مبدا (ایرانی یا خارجی بودن) انجام می‌شود. همچنین سنگ‌های خارجی تاثیر زیادی از بازار ارز و نوسانات قیمتی آن می‌پذیرند.


تخلخل سنگ اسلب:

برخی از سنگ‌های اسلب دارای تخلخل، حفره و سوراخ هستند. هرچه میزان این حفره‌ها در کوپ سنگ کمتر باشد، اسلب‌هایی با سطح صاف‌تر و بدنه‌ای مستحکم‌تر تولید می‌شود. به‌این‌ترتیب سنگ‌های بدون تخلخل ارزش بیشتری دارند.


سایر عوامل موثر بر قیمت سنگ اسلب:

گاهی یک سنگ اسلب دارای ترکیب رنگی خاصی است که زیبایی بیشتری به آن می‌دهد یا خلوص رنگ بسیار قوی‌تری دارد. در مجموع کمیاب بوده و با رگه‌های خاص خود چشم نوازتر از سایر محصولات است. این سنگ‌ها به علت کمیاب بودن و طرفداران زیاد، طبیعتا قیمت بالاتری هم دارند. البته در اکثر مواقع با سنگ‌های مشابه‌ی مواجه می‌شویم که در کنار زیبایی قیمت مناسبی هم دارند.


بهترین فروشگاه برای خرید اسلب

امروزه شرکت‌ها و فروشندگان زیادی در زمینه فروش سنگ اسلب و خدمات سنگ طبیعی فعالیت دارند؛ این مراکز معمولا در زمینه تنوع سنگ با هم رقابت دارند. فروشندگانی که سرمایه گذاری بیشتری می‌کنند، می‌توانند سنگ‌های متنوع‌تری را به شما پیشنهاد دهند. در این بین شرکت ایران کانتر در زمینه‌هایی فعالیت دارد که پنجره‌ی جدیدی از امکانات و خدمات را به روی مشتریان گشوده است.


 قیمت سنگ اسلب
ایران کانتر بزرگترین مجموعه تامین خدمات سنگ طبیعی


در این قسمت به چند خدمات خاص می‌پردازیم تا به این سوال پاسخ دهیم که چرا بهتر است سنگ اسلب را از ایران کانتر خریداری کنیم. امکاناتی که ایران کانتر ارائه می‎‌دهد شامل موارد زیر می‌باشد:

  1. طراحی آنلاین؛
  2. آموزش؛
  3. تامین انواع اسلب؛
  4. تولید، طراحی، حمل و نقل و اجرای اسلب؛
  5. بهره مندی از فن‌آوری VR (یا ‌Virtual Reality)؛
  6. پشتیبانی آنلاین.

در ادامه به بررسی خدمات سایت ایران کانتر می‌پردازیم:


طراحی آنلاین:

شما می‌توانید با این خدمات به صورت آنلاین مشاهده کنید که سنگ مورد نظر شما در دکوراسیون داخلی منزل یا مکان تجاری دقیقا به چه شکلی خواهد بود. برای این کار ابتدا روی طراحی آنلاین سنگ مناسب آشپزخانه کلیک کنید. حال طیفی از انواع رنگ و جنس سنگ اسلب را می‌توانید انتخاب کنید. شما بدون هیچ هزینه و پیش از هر اقدام می‌توانید نتیجه نهایی کار را در تصاویر پایین این صفحه مشاهده کنید. حتما با تعویض چند سنگ اسلب در این قسمت متوجه می‌شوید که سنگ اسلب باید درون یک کار دیده شود تا بتوان در مورد آن تصمیم گرفت. بنابراین طراحی آنلاین یک ویژگی کاربردی است.


آموزش:

یکی دیگر از ویژگی‌های مثبت سایت ایران کانتر، ارائه فیلم آموزشی به مشتریان است. این سایت با این کار خود اطلاعات و سلیقه مشتری را بالا برده تا همگی بتوانند انتخابی تخصصی‌تر داشته باشند. یک انتخاب دقیق باعث می‌شود تا سال‌ها پس از نصب سنگ اسلب، همچنان از انتخاب آن جنس و رنگ، به خود افتخار کنید. برای این کار پس از کلیک بر روی آموزش‌های ایران کانتر، موضوعات برحسب اصول نقشه برداری، آماده سازی پک تولید، اصول، تولید، مونتاژ، حمل و نقل و نصب در غالب فیلم آموزشی ارائه می‌شود. در این قسمت متخصصان شرکت برحسب تخصص خود و با کمک تصاویر ویدئویی سه بعدی کار خود را برای مشتریان مرحله به مرحله و به زبان ساده توضیح می‌دهند. به‌این‌ترتیب شما در زمینه خدمات مربوط به طراحی و نصب سنگ اسلب آشنا می‌شوید.


تامین انواع اسلب:

تنوع در زمینه رنگ و جنس یکی دیگر از ویژگی‌های شرکت ایران کانتر است. شما می‌توانید در خرید سنگ اسلب با جنس مرمر، مرمریت، تراورتن، کریستال و… به انتخاب رنگ و طرح مورد علاقه خود بپردازید. انواع سنگ‌ها برحسب موجودی بروزرسانی خواهند شد.


تولید، طراحی، حمل و نقل و اجرای اسلب:

حتما تا این لحظه متوجه شده‌اید که شرکت ایران کانتر صرفا یک فروشنده نیست بلکه از لحظه انتخاب تا آخرین مرحله نصب در کنار شما خواهد بود. به زبان ساده آنچه که یک مشتری انتظار دارد، پایان کار زیبا و باکیفیت است.


قیمت سنگ اسلب سفید
نصب و اجرای سنگ اسلب در ایران کانتر انجام می‌شود.


این در حالی است که بسیاری از فروشندگان سنتی سنگ تزیینی ساختمان یا تولید کنندگان آن سعی می‌کنند صرفا در مرحله فروش یا نصب با شما همراه باشند و در کنار پایین آوردن هزینه، در صورت بروز خسارت، از هرگونه مسئولیت پس از فروش خودداری کنند. بنابراین انتخاب ایران کانتر می‌تواند یک انتخاب کامل باشد.


بهره مندی از فن‌آوری VR:

VR یکی دیگر از خدمات آنلاین در زمینه دیدن انواع نمونه کار است. هرچند که در نگاه اول شبیه به گزینه طراحی آنلاین است اما رابط کاربری بسیار قوی‌تری دارد. شما می‌توانید تصویر را با اشاره دست یا (با فعال کردن گزینه پایین سمت چپ) با حرکت دادن گوشی به اطراف، با دقت بالایی مشاهده کنید. VR به صورت آنلاین شما را به داخل فضای منزل برده تا کار را درون یک مجموعه کامل مشاهده کنید و از نتیجه کار لذت ببرید.


پشتیبانی آنلاین:

در کنار روش‌های متداول از جمله تماس تلفنی و ایمیل شما می‌توانید به صورت آنلاین به پشتیبانی ایران کانتر متصل شده تا هرگونه سوالی که در رابطه با سنگ اسلب یا هر مورد دیگری دارید بپرسید. اگر خارج از ساعت تعیین شده سوالی داشتید نیازی به نگرانی نیست؛ سوال خود را مطرح می‌کنید تا پس از آنلاین شدن واحد پشتیبانی، پاسخ خود را دریافت کنید.


آنچه که از مقاله از کجا سنگ اسلب بخریم آموختیم:

برای انتخاب سنگ اسلب بهتر است از سایتی کمک بگیرید که اطلاعات بیشتری از محصولات خود را به شما ارائه می‌دهد. شرکت ایران کانتر با ارائه فیلم‌های آموزشی به زبانی ساده نحوه کار، اصول و مبانی طراحی را با کمک انیمیشن‌های سه بعدی توضیح می‌دهد. همچنین از فناوری سه بعدی VR و طراحی آنلاین بهره برده تا پیش از شروع کار متوجه میزان زیبایی سنگ پس از نصب شوید. برند ایران کانتر از صفر تا صد کار در کنار شما خواهد بود تا بهترین نتیجه را از طراحی خود دریافت کنید. در صورت هرگونه ابهام کارشناسان به صورت تلفنی و آنلاین پاسخگوی سوالات شما عزیزان هستند.

مقالات مرتبط