ایران کانتر

کانترتاپ چیست؟ معرفی سنگ های مناسب برای کانترتاپ

کانترتاپ چیست؟ معرفی سنگ های مناسب برای کانترتاپ
نجمه نظری
نجمه نظری
۱۴۰۲/۵/۲۳

کانترتاپ که درگذشته از آن با نام سنگ اٌپن نیز یاد می‌شد، اصلی‌ ترین بخش یک آشپزخانه، و آشپزخانه مهم‌ترین قسمت یک واحد مسکونی به شمار می‌آید. از آنجایی که بیشترین وقت بانوان ایرانی در آشپزخانه سپری می شود، باید بیشترین دقت را در طراحی این مکان به خرج داده و فضایی پر انرژی و نشاط آوری را ایجاد کرد. در این مقاله از ایران کانتر قصد داریم تا به معرفی کانترتاپ، یکی از اصلی‌ترین بخش‌های آشپزخانه بپردازیم. ما همراه باشید.


کانترتاپ چیست؟

کانترتاپ (Countertop) که از آن با عنوان صفحه جزیره یا صفحه کابینت نیز نام‌ برده می‌شود، نوعی میز کار بوده که از آن برای سهولت در انجام کارهای روزمره در آشپزخانه و یا سرو غذا استفاده می‌شود. به دلیل اینکه بیشتر زمان حضور خود را در کنار سنگ کانترتاپ آشپزخانه می‍گذرانیم و بسیاری از امور روزانه آشپزخانه را روی آن به انجام می‌رسانیم، انتخاب جنس و کیفیت سنگ کانترتاپ از اهمیت بسیاری برخوردار است.


کانترتاپ با چه نام های دیگری شناخته می‌شود؟

کانترتاپ با نام های زیادی شناخته می‌شود مانند صفحه کابینت، صفحه جزیره و سنگ اپن که به اشتباه افراد فکر می‌کنند این‌ها با هم متفاوت هستند. در واقع به صورت کلی کانترتاپ = صفحه کابینت = صفحه جزیره = سنگ اپن (یا همان سنگ اوپن) همگی یکی هستند.


تاریخچه کانترتاپ

اغلب کارهای مربوط به آشپزخانه منزل روی صفحه کابینت یا صفحه جزیره انجام می‌شود، آماده‌سازی موادغذایی یا بعضا سرو غذا روی آن اتفاق می‌افتد. بنابراین کانترتاپ در تماس مستقیم با مواد غذایی می‌باشد و انتخاب نوع و کیفیت متریال آن دقت و توجه بسیاری را می‌طلبد. تا یک دهه قبل، سنگ جزو جدانشدنی ساختمان‌ها در ایران بود. سنگی به ضخامت سه سانتی‌متر که اکثر ایرانی‌ها آن را در آشپزخانه‌های خود تجربه کرده‌اند. البته در آن زمان به سنگ اُپن معروف بود نه کانترتاپ.


کانتر تاپ
کانترتاپ در رستوران ها رزرویشن هتل ها بسیار استفاده می‌شود.


سنگ از قدیمی‌ترین مصالحی به شمار می‌آید که برای اُپن یا همان کانترتاپ استفاده می‌شد و همچنان محبوبیت خود را با اختلاف بسیاری نسبت به سایر متریال‌ها حفظ کرده است. سنگ طبیعی یک متریال لوکس است که استفاده از آن در فضای داخلی خانه، محیط‌های اداری، رستوران و هتل‌ها جلوه‌ای نو و غیرقابل توصیفی از نظر کیفیت و جذابیت به محیط القا می‌دهد.


انواع کانترتاپ

صفحه کابینت موجود در بازار از انواع مختلفی برخوردار هستند که هر یک به‌نوعی از مزایا و معایبی برخوردار هستند، انواع کانترتاپ عبارتند از:

  1. کانترتاپ سنگی؛
  2. کانترتاپ چوبی؛
  3. کانترتاپ سرامیکی؛
  4. کانترتاپ PVC.

به‌جرئت می‌توان گفت تنها کانترتاپ‌ای که کمترین ایراد را در میان انواع کانترتاپ دارد، کانترتاپ از جنس سنگ است.


 سنگ کانترتاپ
کانترتاپ سنگی در مقایسه با سایر کانترتاپ از مقاومت و طول عمر بسیار بالاتری برخوردار است.


انتخاب جنس مناسب برای صفحه کابینت کاملا به سلیقه و بودجه افراد بستگی دارد و معمولا با توجه به دکوراسیون منزل متریال آن نیز انتخاب می‌شود، به طور مثال کانترهای سنگی ظاهری لاکچری و با اصالت به واحد مسکونی شما می‌دهند و مناسب افرادی است که به دنبال زیبایی فضای خانه می‌باشند.


بهترین نوع کانترتاپ چیست؟

همانطور که در بخش بالا به صورت کامل به بررسی انواع کانترتاپ پرداختیم، می‌توان گفت که بهترین جنس کانترتاپ همان کانترتاپ سنگی است، در ادامه دلایل برتری کانترتاپ سنگی را نسبت به سایر کانترتاپ‌ها برای شما آورده‌‌ایم:

  1. کانتر سنگی معمولا به دلیل استحکام بالا و مقاومت در برابر رطوبت به عنوان بهترین انتخاب برای صفحه کابینت بشمار می‌آیند.
  2. صفحه کابینت سنگی علاوه بر زیبایی به دلیل طبیعی بودن، انرژی و حس نشاط فزاینده‌ای را بر محیط منزل هدیه می کند.
  3. سنگ هیچ‌گونه آسیب پذیری در برابر حرارت نداشته و می‌توان به راحتی از آن برای محل‌های مجاور با حرارت بالا استفاده کرد.
  4. این نوع از کانترتاپ علاوه بر تمام مزیت‌های عنوان شده در بالا از مقاومت زیادی در برابر ضربه و خط و خش نیز برخوردار بوده که آن را از سایر رقبا متمایز می‌نماید.
  5. سنگ مقاومت بالایی نیز در برابر مواد شوینده و اسیدی داشته و به همین دلیل می توان به راحتی و بدون هیچ نگرانی برای نظافت آن اقدام کرد.

همانطور که دیدید کانترتاپ سنگی مزیت‎‌های زیادی دارد که باعث برتری آن نسبت به دیگر نوع کانترتاپ‌ها شده است.


انواع سنگ کانتر مناسب برای صفحه کابینت

بهترین صفحه کابینت سنگی موجود در بازار معمولا از انواع زیر هستند:

  1. گرانیت؛
  2. مرمر؛
  3. مرمریت؛
  4. چینی کریستال.

در ادامه به بررسی دلیل مناسب بودن این جنس سنگ‌ها برای کانترتاپ خواهیم پرداخت:


گرانیت:

استفاده از سنگ گرانیت در کانترتاپ انتخاب اکثر افرادی است که از کانترتاپ سنگی استفاده می‌کنند، که البته به‌خاطر ویژگی‌هایی است که این سنگ نسبت به سایر سنگ‌ها دارد، مانند:

  1. مقاومت بسیار بالا در برابر خط و خش؛
  2. آسیب پذیری کمتر در برابر مواد اسید نسبت به دیگر سنگ‌ها.


سنگ مناسب کانتر
سنگ گرانیت پر استفاده ترین سنگ در کانترتاپ است.


دو مورد بالا جزو مواردی است که جزو مهم‌ترین ویژگی‌های سنگ گرانیت است.


مرمر:

سنگ مرمر در بسیاری از آشپزخانه‌ها مورد استفاده می‌گیرد و به خاطر زیبایی که دارد جزو محبوب‌ترین نوع سنگ‌ها می‌باشد.


سنگ مرمر برای کانترتاپ
سنگ مرمر به دلیل زیبایی که دارد بیشتر در مکان های لوکس استفاده می‌شود.


سنگ مرمر شاید زیبایی زیادی داشته باشد ولی نسبت به گرانیت از مقاومت کمتری برخوردار است. شاید با خود بپرسید که آیا سنگ مرمر برای کانترتاپ مناسب است؟ در مقاله کانترتاپ مرمر این موضوع را کامل بررسی کرده‌ایم.


مرمریت:

سنگ مرمریت هم جزو سنگ هایی است که برای کانترتاپ انتخاب مناسبی اند، مهمترین ویژگی سنگ مرمریت قیمت مناسب آن است.


سنگ مرمریت برای کانتر تاپ
مزیتی که سنگ مرمریت نسبت به دیگر سنگ ها دارد مقاومت در برابر حرارت است که گزینه مناسبی برای کانترتاپ می‌باشد.


ویژگی دیگر سنگ مرمریت نسبت به سایر انواع سنگ مقاومت بالا در برابر حرارت است که برای کانترتاپ یا اپن یک مزیت فوق العاده است.


چینی کریستال:

سنگ چینی کریستال برای کانترتاپ اقتصادی ترین گزینه است، سنگ چینی کریستال ویژگی‌های منحصر به فردی دارد که این ویژگی‌ها عبارتند از:

  1. قیمت مناسب؛
  2. تنوع بالا؛
  3. مقاومت مناسب.


مزیت اجرای کانترتاپ با ایران کانتر

متخصصان دوره‌دیده و کارآزموده تیم ما به کمک تجهیزات مدرن و پیشرفته روز دنیا انواع طرح‌های زیبا را روی کانترتاپ طراحی و اجرا می‌نمایند. نوع الگو و طرح‌‌های درون سنگ طبیعی و تناسب آن با ساختار و دکور داخلی خانه از جمله مواردی است که باید در ساخت کانترتاپ به آن دقت کنید. یکی از ویژگی‌‌های مهم این تیم راهنمایی مشتریان و ارائه اطلاعات کامل در مورد خدمات سنگ طبیعی است و در این مسیر تا کسب رضایت کارفرما حضور خواهند داشت.


آنچه که از مقاله کانترتاپ آشپزخانه آموختیم:

در این مقاله از ایران کانتر تلاش کردیم تا شمارا با انواع کانترتاپ و دلایل پر اهمیت بودن آن آشنا کرده و آن را معرفی نماییم. همانطور که گفته شد انتخاب صحفه کابینت به دلیل پرکاربرد بودن آن از اهمیت بسیاری برخوردار است و باید تمام فاکتور های لازم برای را برای یک انتخاب درست را در نظر گرفت. در پایان شما به ما بگویید که کدام نوع از Countertop را انتخاب می کنید و دلایل انتخاب شما چیست؟ همچنین اگر می خواهید کانتر انتخابی خود را حتی پیش از تولید، مشاهده نمایید، ایران کانتر این مورد را در صفحه طراحی آنلاین خود برای شما فراهم ساخته است.

مقالات مرتبط