ایران کانتر

شش مزیت صفحه کابینت سنگی

شش مزیت صفحه کابینت سنگی
نجمه نظری
نجمه نظری
۱۴۰۲/۵/۲۳

انتخاب سنگ برای روی کابینت مانند انتخاب آخرین نت‌های یک سمفونی قدرتمند و تاثیرگذار است. آخرین تکه از پازل را چگونه انتخاب می‌کنید؟ اگر اینجا هستید، به قدرت جزئیات پی‌برده‌اید. جزئیاتی که شاهکار طراحی آشپزخانه شما را تکمیل می‌کنند. در این مقاله صحبت از سبک طراحی آشپزخانه نیست. ممبران، گلاس، کلاسیک، مدرن، وکیوم، چوب یا هر سبک دیگری را که برای طراحی در نظر گرفته باشید، به یک نت پایانی به نام صفحه کابینت نیاز دارید و چه انتخابی بهتر از سنگ طبیعی.


حس طراوت در طبیعت سنگ

سنگ، موجودی زیبا، زنده و تحسین‌ برانگیز است. موهبتی برگرفته از اعماق طبیعت که وجودش پیام‌آور طراوت است. برای تشکیل هر معدن، میلیون‌ها سال زمان نیاز است. اینکه میزبان یک تکه از طبیعت به عمر چند میلیون سال باشید، چه حسی را به شما منتقل می‌کند؟ سالانه حدود ۱۰ میلیون نفر برای دیدن نقاشی مونالیزا، اثر لئوناردو داوینچی وارد اتاق ۷۱۱ موزه لوور می‌شوند. تابلویی کوچک که اجازه نزدیک شدن به آن را ندارید و باید از فاصله چند متری به تماشای آن بنشینید. سنگ، یک اثر هنری ماندگار است. پدیده‌ای که نقش و نگارش نشانه‌ای از لطافتِ خالق بزرگ بوده و بندهای تار و پودش، حاملِ اسرارِ خلقتِ این کره خاکی است.


صفحه کابینت سنگ مرمر
برای تشکیل معدن سنگ، میلیون‌ها سال زمان نیاز است.


از ویژگی‌های معنوی و عشق‌بازی با این اثر هنری که بگذریم، به خواص فیزیکی بی‌نظیر آن خواهیم رسید. برای مطالعه این مورد به مقاله کابینت سنگی چیست؟ مراجعه کنید.


قابلمه داغ را روی سنگ‌ بگذارید!

حرارت اثر چندانی روی سنگ‌های طبیعی ندارد. سنگ در مسیر خلقتش سختی و چالش‌های فراوانی را تحمل کرده است. گرانیت، محصول سرد شدن موادِ مذاب آتش‌فشان‌هاست. مرمر، محصولِ تحمل حرارت ناشی از رانش‌های زمین و کریستال محصول تحمل میلیون‌ها سال فشارِ هنگفت لایه‌های پوسته زمین بوده است.


مرکز خرید سنگ روی کابینت
سنگ ها به دلیل اینکه به دلیل حرارت و فشار بالا تشکیل شده اند در برابر حرارت مقاوم اند.


بدیهی است که ظرف و ظروف داغ را با خیال راحت و بدونِ دغدغه جا ماندن اثر آن، می‌توانید روی آن قرار دهید.


لطفا سفره پهن نکنید!

آشپزخانه مملو از لوازم فلزی و تیز است. اگر هنگام انتخابِ متریال صفحه کابینت به مقاومت سایشی آن بی‌توجه باشید، مقدمات نابودی زمان و سرمایه‌ی خود را فراهم کرده‌اید!

از بدیهی‌ترین مشخصات گرانیت، مقاومت بالای آن در برابر خط‌ و خش است. نگران نباشید! چاقو، چنگال و پایه‌های فلزی سماور، تأثیری روی گرانیت ندارد.بدیهی است که مقاومت سایشی همه سنگ‌ها یکسان نیست و به عواملی همچون دانه‌بندی، سختی، کانی و موارد بسیاری بستگی دارد.


 قیمت صفحه کابینت سنگ طبیعی
چاقو، چنگال و پایه‌های فلزی سماور، تأثیری روی گرانیت ندارد.


شما نمی‌توانید رفتار مشابهی بین گرانیت و مرمر داشته باشید. اگر سنگ را به گل تشبیه کنیم، گرانیت همچون کاکتوس و مرمر همچون گل رز است.


اصالت هیچ‌گاه از مد نمی‌افتد!

اصالت یک کالا، همیشه دغدغه مشتریان در تمام حوزه‌ها بوده است. اگر یک کالایی در دو منطقه با دو قیمت متفاوت وجود داشته باشد، برای اطمینان از اصالت کالا، از فروشگاه معتبرتر (حتی گران‌تر!) خرید خواهیم کرد. چرا انسان هنگام خوردنِ لبنیات محلی، احساس لذتِ بیشتری نسبت به لبنیات شرکتی دارد؟! وظیفه واژه (محلی) انتقال حسِ اصالت و طبیعت است. در همه جای دنیا از سنگ به‌ عنوان یک متریال لوکس و با اصالت یاد می‌شود.


 صفحه کابینت طرح سنگ مشکی
سنگ طبیعی ویژگی های منحصر به فردی دارد که با هیچ محصول دیگری نمی‌توان آن را مقایسه کرد.


به سرامیک‌های طرح سنگ دقت کرده‌اید؟ تولیدکنندگان سرامیک تمام تلاش خود را می‌کنند تا محصولشان را شبیه کالای با اصالت نشان دهند. آری! آشپزخانه‌ای که میزبان سنگ طبیعی است، گران، لوکس و با اصالت است. بدیهی است که سنگ، نقش خود را در ایجاد ارزش‌افزوده ملک شما به خوبی بلد است.


عمر نوح!

ما نبوده‌ایم و سنگ بوده است. ما نباشیم و سنگ خواهد بود. در همه جای دنیا از ماشین ژاپنی به‌ عنوان یک کالای با اصالت، کم استهلاک و بادوام یاد می‌کنند. خواص فیزیکی و شیمیایی سنگ، گویای دوام و استحکام آن است. یادمان نرفته که هر سنگی قابلیت استفاده در هر فضایی را ندارد.


 صفحه کابینت طرح سنگ طوسی
هر سنگ ویژگی های خاص خود را دارد که باید در هر فضایی از سنگ مناسب آن فضا استفاده کنید.


بدیهی است که مزایای یادشده برای صفحه کابینت سنگی، مربوط به مرمرها نیست. هر سخن جایی و هر نکته مکانی!


قابلیت برگشت به تنظیمات کارخانه!

از مهم‌ترین ویژگی سنگ، قابلیت ریکاوری و بازگشت به تنظیمات کارخانه است!

هنگام که قصد تهیه سنگ برای فضایی را دارید، باید بین خواص فیزیکی و شیمیایی سنگی که انتخاب کرده‌اید با فضای شما مطابقت و هم‌خوانی وجود داشته باشد. مثلاً، استفاده از مرمریت نجف‌آباد یا مرمریت دهبید اسپایدر برای صفحه کابینت، چیزی جز اتلاف زمان و سرمایه نیست! زیرا مرمریت‌ها در مواجه با اسید همچون آب‌لیمو، واکنش نشان داده و آسیب می‌بینند. (اصطلاحاً لک می‌شوند) اما نگران نباشید! حتی اگر ندانسته از مرمریت‌ها برای صفحه کابینت استفاده کرده‌اید و امروز دچار آسیب گردیده است، سنگ قابلیت ریکاوری و برگشت به تنظیمات کارخانه را دارد! قابلیت پیشگیری و درمان از خواصِ این کالای با اصالت است.


آنچه که از مقاله 6 مزیت صفحه کابینت سنگی آموختیم:

صفحه کابینت سنگی مزایای بسیاری دارد که در این مقاله به بررسی 6 مورد از این مزایا پرداختیم، این 6 مورد شامل طبیعی بودن، مقاومت در برابر حرارت، مقاوم در برابر خط و خش، اصالت، دوام بالا و قابلیت بازگشت به حالت اولیه که این ویژگی ها قطعا کافی است تا شما را متقاعد کند که صفحه کابینت سنگی بهترین گزینه برای استفاده است.


مقالات مرتبط