ایران کانتر

آفست؛ بیرون زدگی سنگ از لبه کابینت چرا و چقدر؟

آفست؛ بیرون زدگی سنگ از لبه کابینت چرا و چقدر؟
نجمه نظری
نجمه نظری
۱۴۰۲/۵/۲۳

بعد از انتخاب سنگ کابینت و ابزار لبه سنگ روی کابینت، زمان آن می‌رسد که تعیین کنید سنگ روی کابینت چه مقدار از لبه کابینت بیرون‌تر باشد. این بیرون زدگی در اصطلاح آفست (Offset) نامیده می‌شود. آفست در لغت به معنای بیرون زدگی از یک حد مشخص است. برای مثال اگر حد در کانتر یا پیشخوان آشپزخانه شما 60 سانتی‌متر باشد، میزان بیرون زدگی سنگ از این حد، آفست نامیده می‌شود که نقش مهمی در تکمیل سبک آشپزخانه شما ایفا می‌کند و بر زیبایی آن می‌افزاید.


عوامل تعیین کننده آفست

پیشنهاد ما در ایران کانتر این است که میزان بیرون زدگی سنگ از لبه کابینت را 2 سانتی‌متر در نظر بگیرید. یعنی اگر عرض پیشخوان موردنظر شما 60 سانتی‌متر است باید 2 سانتی‌متر آفست در نظر گرفته شود. البته این اندازه تحت تاثیر عواملی از این دست قرار می‌گیرد:

  1. سلیقه مشتری؛
  2. نوع ابزار و سبک کابینت؛
  3. اصالت.

در ادامه به بررسی بیشتر عوامل تعیین کننده در میزان بیرون زدگی سنگ از لبه کابینت می‌پردازیم:


سلیقه مشتری:

شما به عنوان مشتری می‌توانید این اندازه را تعیین کنید. ممکن است تصویری که شما از آشپزخانه رویایی خود دارید شامل یک آفست 5 سانتی‌متری باشد. از طرفی ممکن است اصلا علاقه‌ای به آفست نداشته باشید ترجیح بدهید سنگ روی کابینت با کابینت هم‌سطح باشد و ما سلیقه شما را اعمال می‌کنیم.


نوع ابزار و سبک کابینت:

سه نوع سبک کابینت برای طراحی آشپزخانه وجود دارد و در هر سبک نیز از ابزارهای متفاوتی برای لبه سنگ روی کابینت استفاده می‌شود. میزان آفست نیز در هر یک از این سبک‌ها متفاوت است. به عنوان مثال در سبک مدرن آفست وجود ندارد و عملا سنگ با کابینت در یک راستا قرار دارد.


لبه سنگ کابینت
ابزارهای مختلفی برای لبه سنگ روی کابینت وجود دارد.

از طرف دیگر در اندازه‌گیری آفست باید عرض لبه درب کابینت، اندازه درب کابینت و یراق آلاتی که روی درب کابینت کار می‌شوند را نیز در نظر بگیریم. اگر علاقه مند هستید با اصطلاحات حوزه سنگ بیشتر آشنا شوید توصیه می‌کنیم مقاله اصطلاحات حوزه سنگ را مطالعه کنید.


اصالت:

در بحث اصالت باید مجدد صحبت سبک‌ها را به میان بکشیم. چرا که در هر سبک استاندارد و معیاری برای تعیین آفست وجود دارد. شما می‌توانید آفست را بسته به سلیقه شخصی خود تغییر دهید اما برای هر سبک اصیل یک معیار وجود دارد. به عنوان مثال در کابینت سبک کلاسیک هر اندازه آفست بیشتر باشد، طراحی و کابینت‌ها جلوه بیشتری خواهند داشت.


بیرون زدگی سنگ از لبه کابینت خوب است یا بد
در هر سبک استاندارد و معیاری برای تعیین آفست وجود دارد.


یا همانطور که گفته شد در سبک مدرن بهتر است صفحه کابینت سنگی به اصطلاح با خود کابینت لب به لب باشد. در این صورت سطوح صافی که امضای یک طرح مدرن هستند بهتر دیده می‌شوند.


آنچه که از مقاله بیرون زدگی سنگ از لبه کابینت آموختیم:

همانطور که از مقاله بیرون زدگی سنگ از لبه کابینت آموختیم، کارایی و راحتی شما در آشپزخانه نقش مهمی در تعیین آفست دارد. میزان آفست در هر یک از سبک‌های آشپزخانه به گونه‌ای اندازه‌گیری شده است که در عین زیبایی، کارایی بیشتری داشته باشد. تمام این عوامل در کنار یکدیگر میزان بیرون زدگی یا آفست سنگ روی کابینت را تعیین می‌کنند.

مقالات مرتبط