ایران کانتر

میز سنگی + میز سنگی با پایه سنگی

میز سنگی + میز سنگی با پایه سنگی
نجمه نظری
نجمه نظری
۱۴۰۲/۵/۲۳

میز سنگی یکی از جدید ترین مصنوعات سنگی بوده که این روزها به اجزاء دکوراسیون داخلی اضافه شده و رفته رفته به طرفداران آن اضافه می شود. سنگ همواره یکی از اصلی ترین و قدیمی ترین متریال مورد استقاده در ساختمان ها بوده و امروزه این محصول با اصالت جای خود را در دکوراسیون داخلی نیز باز کرده است. میز نهار خوری سنگی، میز جلو مبلی سنگی، آب نما سنگی، روشویی سنگی، سینک ظرفشویی سنگی و سایر محصولات فراوری شده از سنگ را می توان به عنوان جدید ترین اعضا خانواده دکوراسیون داخلی دانست. استفاده از سنگ در دکوراسیون به دلیل طبیعی بودن، جَوی زیبا و طبیعی به محیط داده و باعث افزایش انرژی و نشاط واحد مسکونی و محل کار می شود. در این مطلب از ایران کانتر قصد داریم تا علاوه بر بررسی مزیت های استفاده از این نوع میز به معرفی سنگ های مناسب تولید میز بپردازیم؛ با ما همراه باشید.


میز سنگی

میز سنگی به دلایل بسیاری نظیر اصالت و زیبایی، مقاومت و ماندگاری زیبا ، قابلیت شستشو و نظافت آسان می تواند یکی از بهترین انتخاب ها به شمار آید. همچنین به دلیل مقاومت بالای سنگ در برابر حرارت نسبت به سایر متریال های استفاده شده برای میز نهارخوری سبب شده تا این محصول در صدر جدول متریال مناسب برای تولید میز نهار خوری قرار گیرد. برای انتخاب درست میز ناهار خوری سنگی حتما مقاله سنگ اسلب برای میزناهارخوری را مطالعه کنید.


سنگ های مناسب برای میز سنگی

سنگ های مناسب برای استفاده در میز سنگی عبارتند از:

  1. میز سنگی مرمریت؛
  2. میز گرانیتی؛
  3. میز مرمر.

در ادامه به بررسی موارد ذکر شده می‌پردازیم:


میز سنگی مرمریت:

در میان تمام سنگ ها، سنگ مرمریت به دلیل تنوع بالا در طرح و رنگ و نیز برخورداری از مقاومت بالا در برابر فشار، برای تولید میز بیشترین تقاضا را دارد. اما این نکته را در خصوص سنگ مرمریت باید عنوان کرد که این نوع سنگ در صورت تماس با مواد اسیدی نظیر نوشابه، ابلیمو و سرکه به شدت واکنش نشان داده و لک می شوند.


میز سنگی مرمریت
تنوع بالا در طرح و رنگ و نیز برخورداری از مقاومت بالا در برابر فشار از ویژگی های مرمریت است.


از این رو اگر از سنگ مرمریت برای میز نهارخوری استفاده می کنید بهتر است سطح آن را با استفاده از پلاستیک، سفره شفاف و یا شیشه بپوشانید. اگر دوست دارید راجب سنگ مرمریت اطلاعات بیشتری کسب کنید به مقاله سنگ مرمریت چیست؟ مراجعه کنید.


میز گرانیتی:

گرانیت‌ها، ایده‌آل‌ترین انتخاب برای یک میز ناهارخوری سنگی است. سنگ گرانیت چیست؟ گرانیت‌ از مستحکم‌ترین سنگ‌ها بوده که نه تنها در مقابل ضربه مقاومت بالایی دارد، بلکه به راحتی خط و خش برنمی‌دارند؛ هم چنین این نوع سنگ در مواجهه با غذاها و نوشیدنی‌های اسیدی لک نشده و حرارت کوچک‌ترین آسیبی به بافت آن وارد نمی‌کند.


میز سنگی گرانیت
گرانیت‌ از مستحکم‌ترین سنگ‌ها می‌باشد.


اسلب‌های گرانیت معمولا سایز‌های بزرگی دارند. طول سه متر در گرانیت‌ها اتفاقی معمولی است؛ اسلب گرانیت بعضا تا طول سه متر و پنجاه سانتی‌متر هم عرضه می‌شود.


میز مرمر:

مرمرها نسبت به دیگر سنگ‌هایی که در دکوراسیون داخلی به کار می‌روند قیمت نسبتا بالاتری دارند. تفاوت قیمت میزهای مرمر می‌تواند به کیفیت سنگ و نوع فرآوری از سوی کارخانه بستگی داشته باشد. هر چه فرآوری بهتر باشد، زیبایی و طول عمر سنگ بیشتر و بالطبع قیمت آن نیز بالاتر است.


 قیمت میز سنگی مرمر
مرمر نسبت به دیگر سنگ‌ها که در دکوراسیون داخلی به کار می‌روند قیمت بالاتری دارد.


اما میزهای ساخته شده از سنگ مرمر نیازمند مراقب بیشتری بوده و بهتر است برای جلوگیری از خط و خش و یا لک مواد غذایی سطح آن با روکشی نظیر شیشه پوشانده شود. برای مطالعه بیشتر راجب مرمر به مقاله سنگ مرمر چیست؟ مراجعه کنید.


پایه مناسب جهت میز سنگی

برای تولید میز سنگی با پایه سنگی و یا هر نوع پایه‌ای مانند پایه چوبی و یا فلزی استفاده کرد اما بهترین جنس پایه برای میزهای ساخته از سنگ، پایه های فلزی است. ترکیب فلز و سنگ می تواند زیبایی چشم نوازی را به وجود آورده و فضایی خاص و منحصر به فردی به وجود آورد.


میز سنگی با پایه سنگی

میز سنگی با پایه سنگی انواع مختلفی دارد که بر اساس سلیقه می‌توانید میز سنگی با پایه سنگی گرد یا میز سنگی با پایه سنگی تیز را انتخاب کنید. این نوع میز تماما از سنگ ساخته شده و هیچ متریال دیگری در آن وجود ندارد.


بهترین روش برای تمیز کردن میز سنگی ناهار خوری

برای نظافت و تمیز کردن سطح میزهای سنگی بهتر است از شوینده های قوی استفاده نشود و در صورت اینکه سطح میز کثیف شد، کثیفی را با یک پارچه خشک و شوینده های معمولی تمیز کنید. میز ناهار خوری سنگی یکی از خدمات ایران کانتر است برای مشاهده سایر خدمات سنگ طبیعی سایت ایران کانتر کلیک کنید.


آنچه که از مقاله میز سنگی آموختیم:

همانطور که در این مقاله متوجه شدید میز سنگی بهترین گزینه می‌باشد نسبت به سایر میز ها، البته این برتری دلایل بسیار زیادی همچون مقاومت بالا در برابر فشار و حرارت، زیبایی، تنوع رنگ است. ما به معرفی 3 سنگ مناسب برای استفاده در میز سنگی پرداختیم که هر کدام مزایای خود را دارند که بر اساس محیطی که از آن استفاده می‌کنید می‌توانید گزینه مناسب خود را انتخاب کنید.

مقالات مرتبط