ایران کانتر

پله سنگی + بهترین سنگ پله

پله سنگی + بهترین سنگ پله
نجمه نظری
نجمه نظری
۱۴۰۲/۵/۲۳

پله سنگی طبیعی به شاهکاری در معماری بنای شما تبدیل می‌شود و ارزش آن را بالا می‌برد. راه پله دوبلکس سنگی، ساختمان‌های چند طبقه، ورودی آپارتمان‌ها، حیاط خانه‌ها و راه پله سنگی بیرون ساختمان می‌تواند میزبان سنگ طبیعی باشد. سنگی با استحکام بالا و ظاهری منحصر‌به‌فرد که هر بیننده‌ای را میخکوب می‌کند. اجرای تخصصی پله‌های سنگی از جمله خدماتی است که تیم ما با سال‌ها سابقه در این زمینه، به شما مشتریان عزیز ارائه می‌دهد تا شاهانه گام برداشتن را زندگی کنید.


پله سنگی

حال که قصد دارید پله سنگی را برای پروژه ساختمانی خود به کار ببرید، به این معنی است که شما می‌خواهید استحکام و عمر بالای پله های خود را تضمین کنید. اگر به دنبال متریالی طبیعی هستید که از دل زمین نشئت گرفته و در عین حال، نمایی لوکس به محیط می‌بخشد، بهترین انتخاب را کرده‌اید. البته طرفداران چوب طبیعی نیز کم نیستند و استفاده از این متریال در دنیای امروز بسیار ترند شده است. البته این موضوع کاملا سلیقه‌ای است و به نما و دکوراسیون ساختمان نیز بستگی دارد.


مزایای اجرای پله با سنگ‌ طبیعی

پله سنگی بهترین انتخاب برای پله ساختمان است و قطعا به صرفه‌ترین؛ مهم‌ترین مزایا پله سنگی عبارتند از:

  • زیبایی، تنوع رنگ و طرح؛
  • طبیعی بودن و اصالت؛
  • استحکام و ماندگاری؛
  • قابلیت شست‌و‌شو و نگهداری آسان؛
  • اشتعال ناپذیر بودن؛
  • قابلیت ریکاوری و پولیش؛
  • ایجاد ارزش افزوده برای ساختمان.


بهترین سنگ پله
پله سنگی مزایا زیادی دارد که استفاده از سنگ در پله را یک گزینه به صرفه و مناسب کرده است.


موارد بالا دلایلی است که می‌تواند شما را راضی کند که پله سنگی بهترین انتخاب برای پله است.


انواع پله سنگی

انواع مدل راه پله های سنگی از نظر موقعیت مکانی ممکن است در داخل یا بیرون ساختمان استفاده شوند. مدل‌ها راه پله سنگی به شکل متداول شامل موارد زیر هستند:

راه پله سنگی مستقیم؛

راه پله سنگی مستقیم با پاگرد؛

راه پله سنگی L شکل؛

راه پله سنگی منحنی؛

راه پله سنگی U شکل؛

راه پله سنگی مارپیچی؛

راه پله سنگی دوشاخه.

در ادامه مقاله انواع پله سنگی تمامی موارد را به صورت کامل بررسی کرده‌ایم.


پله سنگی داخلی یا خارجی؟

به این مسئله باید توجه کنید که پله سنگی را می‌خواهید در محیط داخلی ساختمان به کار ببرید یا محیط خارجی، زیرا هر سنگ ویژگی‌ها و خصوصیات خاص خودش را دارد. به عنوان مثال اگر فضای خارج باشد گرانیت اولین گزینه شما خواهد بود. در کل پله سنگی از نظر فضای استفاده به دو نوع تقسیم می‌شود:

  1. پله سنگی داخل ساختمان؛
  2. پله سنگی بیرون ساختمان.


انواع سنگ پله
برای استفاده از پله سنگی در فضای داخلی و خارجی باید از جنس سنگ های مناسب آن فضا استفاده کنید.


اگر فضای داخل باشد توصیه می‌کنیم مقاله پله سنگی داخل ساختمان را حتما مطالعه کنید، بی‌شک توصیه ما به شما بهره‌مندی از تنوع طرح و رنگ‌ مرمریت‌ها است‌. به طور کلی در مورد سنگ پله مناسب، اعم از داخل یا خارج ساختمان، موارد زیر بررسی می‌شود:

رنگ و بافت مناسب مطابق با فضا؛برخورداری از سطح صیقلی؛جذب آب اندک و مقاومت در برابر اسید؛قابلیت نظافت و شستشوی آسان؛ثبات رنگ؛مقاوم در برابر ضربه و سایش.

موارد بالا را برای انتخاب درست سنگ باید در نظر داشته باشید.


انواع سنگ پله کدام هستند؟

اکنون نوبت آن است که سنگ مد نظر خود برای پله را انتخاب کنید. خوب فکر کنید و اولویت‌های‌تان را در گوشه ذهن داشته باشید تا بهترین انتخاب را رقم بزنید. هر یک از این سنگ‌ها برتری‌هایی نسبت به دیگری دارند که بر اساس مقاومت، تخلخل، جذب آب، بافت، رنگ، نوع فرآوری و قیمت سنگ تعیین شده‌اند. انواع پله سنگی عبارتند از:

  • سنگ پله گرانیت؛
  • سنگ پله مرمریت؛
  • سنگ پله مرمر؛
  • سنگ پله تراورتن؛
  • سنگ پله چینی.

در ادامه به بررسی بیشتر ویژگی‌های انواع پله سنگی می‌پردازیم:


پله سنگی گرانیت:

زمانی که صحبت از گرانیت می‌شود، استحکام حرف اول را می‌زند. چگونگی پدید آمدن گرانیت، آن را در برابر ضربه و سایش بسیار مقاوم کرده است. اگر می‌خواهید پله سنگی بادوامی داشته باشید، این سنگ در رده اول قرار می‌گیرد.



سنگ پله گرانیت
پله سنگی گرانیت مستحکم ترین نوع پله سنگی است.


مقاومت در برابر سایش و خراش، مقاومت در مواجهه با اسید، مقاومت فشاری بالا و ... از جمله مزایای این سنگ به‌شمار می‌رود.


پله سنگی مرمریت:

بارها اشاره کردیم که تنوع در طرح و رنگ‌ و قیمت میان‌رده، دو عامل محبوبیت مرمریت هاست. پله‌های داخلی منازل دوبلکس، بهترین میزبان برای مرمریت‌ها هستند.


سنگ پله مرمریت
سنگ پله مرمریت برای فضای داخلی مناسب است.


رنگ‌بندی در مرمریت‌ها به قدری گسترده است که رنگ مناسب با دکوراسیون شما به راحتی یافت می‌گردد. پرداخت صیقلی و جلای آینه‌ای در پله‌ها‌ی شما، میتواند شکوه و عظمت را به ارمغان آورد.


پله سنگی مرمر:

مرمرها جزو سنگ‌هایی با طیف رنگی گسترده و جذاب از جمله صورتی، سبز، آبی و نقره‌ای هستند. زیبایی و جذابیت رنگ در این سنگ‌ها آن‌ها را به یکی از لوکس‌ترین و گران‌ترین سنگ‌های ساختمانی تبدیل کرده است. به‌طوری که به عنوان سنگ پله‌های پر تردد، کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرند.


سنگ پله مرمر
مهم ترین ویژگی سنگ پله مرمر قابلیت عبور نور است که باعث زیبایی بیشتر محیط می‌شود.


قابلیت عبور نور در مرمرها، ویژگی خاصی را به آن‌ها می‌بخشد؛ به‌طوری که گاه در اجرای پله‌ سنگی مرمر، پشت آن‌ها نور انداخته می‌شود تا یکی از زیباترین نماها را برای ساختمان رقم بزند. برخی نمونه‌های مرمر ظاهری شبیه به آسمان دارند که هاله‌های ابری روشن در آن‌ها قابل توجه است.


پله سنگی تراورتن:

تراورتن‌ها سنگ‌های نرمی هستند که تنوع رنگ و طرح در آن‌ها بسیار پایین‌تر از سنگ‌های دیگری است که مطرح کردیم. علاوه بر آن مقاومت سایشی و فشاری آن‌ها نیز نسبت به این سنگ‌ها پایین‌تر است. همین ویژگی‌ها به علاوه تخلخل و جذب آب بالا، باعث شده است که قیمت ارزان‌تری داشته باشند. با این حال این سنگ متخلخل طرح‌های زیبایی دارد و در رنگ‌های سفید، کرم، قرمز و غیره یافت می‌شود.


سنگ پله تراورتن
سنگ تراورتن دارای قیمت پایین تری نسبت به دیگر سنگ ها است که برای پله سنگی می‌تواند مناسب باشد.


سنگ پله تراورتن باید با ضخامت بیشتر از مرمریت و گرانیت برش داده شود و با روش‌ها ی فرآوری خوب، مقاوم سازی شود. این سنگ‌ها به عنوان پله داخل ساختمان، به ویژه ساختمان‌های مدرن کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرند و می‌توانیم آن‌ها را در سنگ‌کاری پله ساختمان‌هایی با معماری رومی ببینیم.


پله سنگی چینی:

اگر انتظار راه پله‌ای سفید از دیزاین منزل‌تان دارید، بی‌شک تنها گزینه شما چینی کریستال‌ها هستند. این سنگ‌ها بیشتر در درجه بندی رنگ‌های روشن و خاکستری دیده می‌شوند و می‌توانند برای پله به کار روند. اگر به دنبال سنگی روشن هستید، سنگ‌های چینی گزینه خوبی به شمار می‌روند و جذب آب بسیار پایینی هم دارند.


بهترین سنگ پله
پله سنگی باعث بهتر و زیبا تر دیده شدن فضای داخلی می‌شود.


بلورهای ریز و درشت در بافت بلورین سنگ، نور را منعکس می‌کنند و درخشندگی قابل توجهی به محیط می‌بخشند. هاله‌ها و رگه‌های سنگ، نمایی منحصر‌به‌فرد را ایجاد می‌کنند که گاهی مانند امواج دریایی پر تلاطم دیده می‌شود.


بهترین سنگ پله

بهترین سنگ پله برای استفاده در پله سنگی، سنگ گرانیت می‌باشد. پله سنگی گرانیت بادوام ترین و بهترین نوع پله سنگی است که در کنار مقاومتی که دارد زیبایی فوق العاده‌ای نیز دارد. به طور کلی مرمریت، چینی، کریستال و مرمر انتخاب های ایده‌آل جهت اجرای پله سنگی داخلی‌ است پله سنگی مکان‌های پرتردد مانند بانک‌ها و اداره‌ها که نیاز به مقاومت و استحکام بیشتری دارد می‌تواند از جنس گرانیت باشد. اگر علاقه مند هستید توصیه می‌کنم مقاله پله سنگی بیرون ساختمان را نیز مطالعه کنید.


پله دوبلکس سنگی

پله دوبلکس سنگی بهترین نوع پله دوبلکس است، برای سنگ پله دوبلکس سنگی از سنگ های طبیعی استفاده کنید که تاثیر زیادی بر روی زیبایی راه پله دوبلکس سنگی دارند.


سنگ پله دوبلکس سنگی
پله دوبلکس سنگی بهترین ظاهر را در بین دیگر متریال ها دارد.


برای اینکه بتوانید راجب این موضوع بیشتر مطالعه کنید توصیه می‌کنیم حتما وارد صفحه پله دوبلکس سنگی شوید.


نکته مهم برای انتخاب سنگ پله مناسب

اولین نکته برای اجرای پله سنگی توجه به محل نصب سنگ پله است‌. بارها به این موضوع اشاره کردیم که سنگ را باید متناسب با فضای که با آن مطابقت دارد انتخاب کرد. گرانیت‌ها تنها گزینه‌‌ی ماندگار برای اجرای پله خارجی برای ساختمان‌های مسکونی و تجاری که لوکس بودن در آن‌ها حرف اول را می‌زند، هستند. در اجرای پله و راه پله‌ی داخل ساختمان، در درجه اول عنصر زیبایی اهمیت دارد. اما در پله‌های خارج ساختمان برخی پارامترها مانند مقاومت در برابر هوازدگی، خورشید، رطوبت و یخبندان در کنار زیبایی از اهمیت بالاتری برخوردار هستند. در رابطه با پروژه ساختمانی خود می‌توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید و برای انتخاب سنگ پله مناسب دست به کار شوید. پله سنگی فقط بخشی از خدمات سنگ طبیعی ایران کانتر است.


آنچه که از مقاله پله سنگی آموختیم:

همانطور که در مقاله پله سنگی خواندید، اجرای پله با سنگ طبیعی زیبایی به محیط می‌بخشد که دیگر انواع مدل‌ها ندارد، همچنین متوجه شدیم که سنگ پله انواع مختلفی از جمله گرانیت، مرمریت، مرمر و … دارد که اگر برای شما مقاومت اهمیت بالایی دارد انتخاب گرانیت مناسب‌تر است. البته با روش های همچون توری اپوکسی می‌توان مقاومت هر نوع سنگی را بالا برد.

مقالات مرتبط