ایران کانتر

سنگ اسلب کف سالن + بهترین سنگ برای کف سالن کدام است؟

سنگ اسلب کف سالن + بهترین سنگ برای کف سالن کدام است؟
نجمه نظری
نجمه نظری
۱۴۰۲/۱۲/۲۵

استفاده از سنگ اسلب کف سالن پذیرایی منزل، سالن کنفرانس، سالن رستوران و دفاتر کار شما را به مکانی لوکس تبدیل می‌کند. سنگ اسلب طبیعی در طرح‌ها و رنگ‌های متفاوتی عرضه می‌شود و از این رو انتخاب بهترین سنگ در تناسب با دکوراسیون شما کار دشواری نیست. در این مقاله شما را با انواع سنگ اسلب برای کف سالن آشنا می‌کنیم و بهترین سنگ‌های اسلب را برای این منظور معرفی خواهیم کرد. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.


سنگ اسلب کف پذیرایی

سنگ اسلب کف پذیرایی باید سنگی صاف و یکدست باشد، تا بتوان به راحتی آن را تمیز کرد. فقط توجه داشته باشید سنگ اسلب کف پذیرایی را از سنگ های لیز انتخاب نکنید تا دچار آسیب نشوید. در کف پذیرایی می‌توانید از سنگ اسلب گرانیت استفاده کنید که بسیار مقاوم و زیبا است.


بهترین سنگ برای کف پذیرایی

در این بخش شما را با بهترین سنگ برای کف پذیرایی آشنا می‌کنیم. شما می‌توانید یکی از این گزینه‌ها را برای کف پذیرایی استفاده کنید:

  • مرمر؛
  • گرانیت؛
  • مرمریت؛
  • تراورتن.

در ادامه دلایل استفاده از این سنگ‌ها برای کف سالن را با شما در میان می‌گذاریم:


گرانیت:

سنگ گرانیت برای کف سالن یک انتخاب ایده‌آل است. مقاومت فشاری و سایشی این سنگ بسیار بالاست و شما می‌توانید بدون نگرانی از این سنگ در کف سالن استفاده کنید و نگران تردد و ترافیک بالا افراد و اجسام نباشید. برای مطالعه بیشتر راجب ویژگی‌های سنگ گرانیت به مقاله سنگ گرانیت چیست؟ مراجعه کنید.


مرمریت:

مرمریت یکی دیگر از بهترین سنگ‌ها برای کف سالن است. این سنگ متخلخل نیست و اگر آن را نانو کنید بدون نگرانی می‌توانید از این سنگ در کف ساختمان استفاده کنید.


 قیمت سنگ اسلب کف
اسلب سنگ برای کف ساختمان فضا را بزرگ نشان می‌دهد.


سنگ مرمریت ساب‌پذیری بالایی دارد و شما می‌توانید از فرآوری‌های متفاوت این سنگ برای کف بهره‌مند شوید. سنگ مرمریت چیست؟ برای مطالعه بیشتر راجب این سنگ روی لینک این مقاله کلیک کنید.


مرمر:

اسلب سنگ مرمر برای کف سالن یک انتخاب لوکس است. مرمر مقاومت سایشی بالایی ندارد؛ اما بسیار زیباست و سالن پذیرایی را لوکس جلوه می‌دهد. اگر انتخاب شما این سنگ است نگران خط‌وخش نباشید و سالی یک‌بار از کارشناسان ایران کانتر بخواهید که کف سالن را پولیش کنند. این سنگ تخلخل بالایی دارد؛ اما در سالن پذیرایی شستشو انجام نمی‌شود و شما می‌توانید بدون نگرانی از این سنگ برای کف سالن استفاده کنید. توجه داشته باشید که اگر مرمر را نانو کنید، دیگر آب نمی‌تواند به این سنگ آسیب برساند. سنگ مرمر چیست؟ مرمر سنگ شفاف و نورگذری است و شما می‌توانید از این قابلیت مرمر برای طراحی کف سالن پذیرایی خود استفاده کنید.


تراورتن:

از تراورتن نیز می‌توان برای اسلب سنگ کف سالن استفاده کرد. این سنگ با ظاهر متخلخل و متفاوت خود، نمایی کلاسیک و در عین حال مدرن به دکوراسیون شما می‌بخشد. سنگ تراورتن چیست؟ تراورتن سنگ مقاومی است و به سادگی ترافیک ناشی از تردد را تحمل می‌کند. این سنگ جذب آب بالایی دارد؛ اما با نانو می‌توانید بر مقاومت این سنگ در برابر آب بیفزایید.


سنگ اسلب چیست؟

سنگ اسلب در واقع نوعی برش از سنگ خام است که در اندازه‌های بزرگ برای نصب در کف، دیوارها و کانتر به کار گرفته می‌شود. حالا که فهمیدید سنگ اسلب چیست؟ باید بدانید سنگ اسلب با ابعاد بزرگ‌ در اختیار شما گذاشته می‌شود. شما می‌توانید برای کف سالن پذیرایی خود از انواع گرانیت، مرمریت، مرمر و تراورتن استفاده کنید و از مزایای سنگ‌های طبیعی بهره‌مند شوید.


مزایا استفاده از سنگ اسلب طبیعی برای کف سالن

استفاده از اسلب سنگ طبیعی مزایایی از این دست را به همراه دارد:

  • دوام بالا؛
  • سطح خنک؛
  • رسانای حرارتی؛
  • عدم وجود درز در سنگ؛
  • بزرگ‌تر دیده شدن سالن؛
  • حساسیت‌زا نبودن.

هر یک از مزایای استفاده از سنگ را برای کف در ادامه شرح خواهیم داد:


دوام بالا:

سنگ طبیعی دوام بسیار بالایی دارد و تا مدت‌ها در بنای شما خودنمایی خواهد کرد.


 سنگ اسلب برای کف
سنگ طبیعی تردد بالا را به خوبی تحمل می‌کند.


به دلیل این‌که سنگ‌های طبیعی مقاومت بسیار بالایی دارند، می‌توان در نظر گرفت که خرید سنگ اسلب کف یک سرمایه‌گذاری است.


سطح خنک:

سنگ طبیعی به صورت ذاتی خنک است. اگر در مناطق گرمسیر زندگی می‌کنید؛ انتخاب اسلب سنگ دمای محیط را کنترل می‌کنند.

سنگ اسلب کف سالن را یک‌دست و لوکس نشان می‌دهد. اسلب سنگ طبیعی برای کف ساختمان انتخاب هوشمندانه‌ای است و علاوه بر زیبایی بر ارزش ملک نیز می‌افزاید. سنگ طبیعی تنوع بالایی از طرح و رنگ را در اختیار شما قرار می‌دهد و با انواع دکوراسیون سازگار است.


رسانای حرارتی:

سنگ رسانای حرارتی است و در صورتی که زیر سنگ سیستم گرمایشی کار کنید، گرما در سراسر کف سالن پراکنده می‌شود.


عدم وجود درز در سنگ:

تعداد درزهایی که پس از استفاده از اسلب سنگ برای کف سالن مشاهده می‌کنید در مقایسه با دیگر کفپوش‌هایی مانند سرامیک بسیار کمتر است. زیرا اسلب اندازه بزرگی دارد و شما با تعداد کمتری اسلب سنگ می‌توانید کف سالن را بپوشانید. درز کمتر به معنای آلودگی کمتر و سطح یک‌دست‌تر است.


بزرگ‌تر دیده شدن سالن:

از آنجایی که اسلب‌ها ابعاد بزرگی دارند و درز کمتری در سالن ایجاد می‌کنند، سالن پذیرایی شما بزرگ‌تر به نظر می‌رسد. درز کمتر در کف، زاویه دید بازتری را ایجاد می‌کند و حس بزرگ‌تر بودن فضا را به بیننده القا می‌کند.


حساسیت زا نبودن:

سنگ طبیعی برخلاف دیگر متریال‌ها، آلودگی را جمع نمی‌کند. تمیز کردن سنگ اسلب کار ساده‌ای است و موادحساسیت‌زا در کف باقی نمی‌مانند.


معایب اسلب سنگ برای کف

استفاده از اسلب سنگ برای کف معایبی را نیز به همراه دارد:

  • هزینه بالا؛
  • سردی سنگ در مناطق سردسیر؛
  • صیقلی و لغزنده؛
  • آسیب‌پذیر در برابر آب؛
  • نصب دشوار.

در ادامه معایب استفاده از سنگ اسلب را شرح خواهیم داد و شما را با راهکارهایی برای رفع این معایب آشنا می‌کنیم:


هزینه بالا:

تهیه اسلب سنگ برای کف سالن در مقایسه با دیگر متریال‌ها مستلزم هزینه بیشتری است. هزینه با توجه به نوع سنگ، فرآوری و متراژ محل نصب متغیر خواهد بود. در نظر داشته باشید که خرید سنگ طبیعی یک سرمایه‌گذاری است و بر ارزش ملک شما می‌افزاید و هزینه اولیه‌ای که می‌پردازید مزایای بسیاری را به همراه دارد.


سردی سنگ در مناطق سردسیر:

سطح سنگ همیشه سرد است و این قابلیت در مناطق سردسیر مشکل‌ساز خواهد بود؛ اما شما می‌توانید با سیستم گرمایش کف این مشکل را برطرف کنید. سیستم گرمایش کف در مقایسه با دیگر سیستم‌های گرمایشی بازدهی بالاتری دارند و محیط مطبوعی را برای زندگی ایجاد می‌کنند. سنگ به خوبی گرمای حاصل از سیستم گرمایش کف را در تمام سالن پراکنده می‌کند.


صیقلی و لغزنده:

استفاده از سنگ طبیعی برای کف سالن یک سطح لغزنده و صیقلی را ایجاد می‌کند؛ اما شما می‌توانید با انتخاب سنگ‌های غیر صیقلی و فرآوری‌هایی که سطح سنگ را مات و غیر لغزنده می‌کنند این مشکل را برطرف کنید.


ابعاد سنگ اسلب کف
اگر سطح سنگ بیش از اندازه پولیش شود، صیقلی و لیز خواهد شد.


صیقلی بودن سنگ تا حد زیادی به فرآوری آن بستگی دارد. اگر نگران زمین خوردن افراد سالخورده یا کودکان هستید از فرآوری هوند یا چرمی استفاده کنید یا سنگ‌هایی مانند تراورتن را برای کف در نظر بگیرید.


آسیب پذیر در برابر آب:

سنگ به عنوان یک محصول طبیعی دارای تخلخل است و نفوذناپذیر نیست. البته شما می‌توانید با انتخاب سنگ سختی مانند گرانیت این مشکل را به کلی به فراموشی بسپارید یا با عایق و نانو کردن سنگ بر مقاومت آن در برابر آب بیفزایید.


نصب دشوار:

نصب اسلب سنگ برای کف با توجه به اندازه بزرگ و وزن بالای سنگ با دشواری‌هایی همراه است. این کار باید توسط افراد متخصص و با استفاده از تجهیزات لازم انجام شود تا کف سالن به درستی تراز و یک‌دست باشد.


انواع سنگ اسلب کف از نظر نوع فرآوری

برای انتخاب اسلب سنگ برای کف سالن باید در کنار انتخاب نوع سنگ نوع فرآوری را نیز مشخص کنید. فرآوری اقدامی است که در مرحله آخر روی اسلب سنگ انجام می‌شود و بافت و ظاهر آن را مشخص می‌کند. شما می‌توانید از فرآوری پولیش، هوند، چرمی، تامبل، آتشی یا براش برای کف سالن استفاده کنید.


سنگ اسلب کف ساختمان
فرآوری چرمی، هوند، تامبل و آتشی برای کف سالن مناسب هستند.


توجه داشته باشید که بهتر است سنگ کف سالن صیقلی نباشد، فرآوری پولیش سطح صیقلی و شیشه مانندی به سنگ می‌دهد و اگر کودک یا سالمندی با شما زندگی می‌کند بهتر است این مسئله را در نظر داشته باشید. برای مطالعه بیشتر راجب فرآوری سنگ به مقاله انواع فرآوری سنگ مراجعه کنید.


نگهداری از اسلب سنگ کف سالن

برای نگهداری از اسلب کف ساختمان ابتدا باید نوع سنگ را بشناسید.

  • سنگ‌های سیلیسی؛
  • سنگ‌های کلسیت.

هر یک را جداگانه بررسی می‌کنیم:


سنگ‌های سیلیسی:

سنگ‌های سیلیسی که از کوارتز و سیلیکا تشکیل شده‌اند مانند گرانیت در برابر آب و مواد اسیدی مقاوم هستند. برای تمیز کردن گرانیت می‌‌توانید از سرکه، مواد اسیدی و دیگر شوینده‌ها استفاده کنید.


 سنگ اسلب کف پذیرایی
سنگ طبیعی آلودگی را در خود نگه نمی‌دارد.


این مواد آسیبی به گرانیت وارد نمی‌کنند؛ با این حال توصیه می‌شود میزان استفاده از این مواد را به حداقل برسانید تا سنگ دوام بیشتری داشته باشد.


سنگ‌های کلسیت:

سنگ‌هایی که از کلسیت یا کربنات کلسیم ساخته‌ شده‌اند مانند مرمریت و تراورتن در برابر آب و مواد اسیدی مقاوم نیستند. برای تمیز کردن این سنگ‌ها نباید از مواد اسیدی طبیعی و شیمیایی استفاده کنید، برخورد مواد اسیدی با این سنگ‌ها منجر به لک شدن سطح سنگ می‌شود. در صورت ریختن آبلیمو یا مواد مشابه باید فورا سطح سنگ را پاک کنید و با آب بشویید.


هزینه خرید سنگ اسلب برای کف سالن

بودجه‌ای که باید برای خرید سنگ اسلب کف سالن در نظر بگیرید با توجه به عوامل متعددی نظیر متراژ سالن، نوع سنگ، فرآوری و نصب تعیین می‌شود. مسلما هر اندازه فضا بزرگ‌تر باشد، به سنگ بیشتری برای کف نیاز خواهید داشت.


نصب سنگ اسلب کف
اسلب مرمریت انتخاب خوبی برای کف سالن پذیرایی است.


از طرفی هر اندازه سنگ مورد نظر از نظر طرح و نوع کمیاب‌تر باشد، قیمت سنگ بالاتر خواهد بود. نوع فرآوری و نصب سنگ در کف نیز هزینه تمام شده را تحت تاثیر قرار می‌دهد. در صورت علاقه می‌توانید مقاله از کجا سنگ اسلب بخریم را مطالعه کنید.


آنچه از مقاله سنگ اسلب برای کف پذیرایی آموختیم:

استفاده از سنگ اسلب برای کف ساختمان منجر به بزرگ‌تر جلوه کردن نما، کاهش میزان آلودگی و مواد حساسیت‌زا و افزایش ارزش بنا می‌شود. شما می‌توانید انواع سنگ‌های طبیعی را با فرآوری مناسب برای سالن در نظر بگیرید. حتی سنگ‌هایی که جذب آب بالایی دارند نیز برای کف سالن مناسب هستند زیرا کف سالن در معرض رطوبت قرار ندارد و در صورت مراقبت و نگهداری صحیح، از هر سنگی می‌توانید در این بخش استفاده کنید. در این مقاله شما را با بهترین اسلب سنگ برای کف سالن و روش نگهداری از سنگ طبیعی آشنا کردیم. برای انتخاب بهترین سنگ را برای کف با کارشناسان ایران کانتر در تماس باشید.

مقالات مرتبط