ایران کانتر

بازسازی آشپزخانه با سنگ طبیعی

بازسازی آشپزخانه با سنگ طبیعی
نجمه نظری
نجمه نظری
۱۴۰۳/۳/۱۶

بازسازی آشپزخانه با سنگ طبیعی یک تغییر اساسی در خانه شما ایجاد می‌کند و بر ارزش ملک شما می‌افزاید. فرقی نمی‌کند با چه هدفی بازسازی را شروع می‌کنید، اگر نیاز کدبانوی خانه را در نظر بگیرید، بی شک به سراغ سنگ طبیعی می‌روید. در ادامه این مقاله با ما در ایران کانتر همراه باشید تا یک آشپزخانه را از کف تا سقف با سنگ طبیعی بازسازی کنیم.


بازسازی کف آشپزخانه با سنگ طبیعی

کف آشپزخانه اولین چیزی است که هنگام ورود به این بخش از خانه توجه بیننده را به خود جلب می‌کند و هیچ چیز نمی‌تواند به اندازه یک سنگ طبیعی و مقاوم خیره کننده باشد. زمانی که سنگ طبیعی را برای کف آشپزخانه انتخاب می‌کنید، در کنار دوام از نگهداری ساده و زیبایی فارغ از زمان و مکان سنگ لذت می‌برید.


رنگ سنگ طبیعی برای کف آشپزخانه

اگر خانواده شلوغی دارید، بهتر است سنگ‌هایی با رنگ تیره را برای بازسازی آشپزخانه با سنگ طبیعی انتخاب کنید. انتخاب سنگ‌‌های تیره می‌تواند از خانواده گرانیت‌ها باشد، زیرا دیگر سنگ‌ها در برابر اسید و رطوبت به اندازه گرانیت مقاوم نیستند.


سنگ آشپزخانه جدید
سنگ طبیعی روشن برای کف آشپزخانه


اما در نهایت انتخاب به شخص شما بستگی دارد؛ ما پیشنهاد می‌کنیم اگر گرانیت را برای کف آشپزخانه نمی‌پسندید یا قصد دارید از همان سنگی که برای بازسازی کف پذیرایی در نظر گرفته‌اید برای آشپزخانه نیز استفاده کنید به سراغ سنگ‌هایی با رنگ روشن بروید که لک ناشی از اسید را نمایان نمی‌کنند. لک اسید روی سنگ‌های نرم تیره‌ای مانند مرمریت به شدت نمایان می‌شود.

برای بازسازی آشپزخانه با سنگ طبیعی نیاز آشپز را در نظر بگیرید. میز کار آشپز باید مقاوم باشد اما شاید در دیگر بخش‌ها اولویت با مقاومت نباشد.


بهترین سنگ ها برای بازسازی کف آشپزخانه

در این بخش چند خانواده سنگ را برای بازسازی آشپزخانه با سنگ طبیعی معرفی می‌کنیم؛ اما شما می‌توانید از هر نوع سنگی با توجه به سلیقه و بودجه خود برای این بخش استفاده کنید:

  1. گرانیت؛
  2. چینی کریستال؛
  3. مرمریت.

در ادامه دلیل انتخاب این 3 سنگ را شرح می‌دهیم و چند عضو از هر خانواده سنگ را نیز معرفی می‌کنیم:


گرانیت:

گرانیت مقاوم‌ترین سنگ در خانواده سنگ‌های طبیعی است که مقاومت فشاری بالایی دارد و در مقایسه با دیگر سنگ‌ها در برابر مواد اسیدی و رطوبت نیز مقاوم است. حالا که متوجه شدید سنگ گرانیت چیست؟ این موضوع را هم باید بدانید که معمولا مالکان برای کف فضاهای مسکونی از گرانیت استفاده نمی‌کنند و به سراغ سنگ‌هایی با ظاهر ظریف‌‌تر و طرح و نقش جذاب‌تر می‌روند. اما اگر مقاومت برای شما در اولویت است گرانیت شما را مایوس نمی‌کند. شما می‌توانید از گرانیت روشنی مانند سنگ بلانکو پوتیگور پر رنگ گرفته تا گرانیت تیره‌ای مانند سنگ گرانیت پیتون مات را برای آشپزخانه انتخاب کنید یا حتی به سراغ یک رنگ سبز و خاص مانند سنگ گرانیت فیروزه‌‌ای بروید.


مرمریت:

مرمریت‌ها مقاومت فشاری بالایی دارند و انتخاب خوبی برای کف آشپزخانه هستند.


سنگ آشپزخانه مدرن
سنگ مرمریت انتخاب مناسبی برای کف آشپزخانه است.


این سنگ تنوع رنگ بالایی دارد اما نمونه روشنی مانند سنگ مرمریت دهبید در مقایسه با سنگ‌های تیره، برای کف مناسب‌تر هستند. برای مطالعه بیشتر راجب سنگ مرمریت به مقاله سنگ مرمریت چیست؟ مراجعه کنید.


چینی کریستال‌ ها:

چینی‌ها سنگ‌هایی با رنگ روشن هستند که پس از گرانیت از نظر مقاومت فشاری برای کف آشپزخانه بسیار مناسب هستند. سنگ کریستال نیریز روشن با جذب آب نسبتا پایین و مقاومت فشاری متوسط می‌تواند انتخاب خوبی برای یک آشپزخانه مدرن و روشن باشد. برای مطالعه بیشتر راجب سنگ چینی کریستال چیست؟ کلیک کنید.


بازسازی کانترتاپ و جزیره آشپزخانه با سنگ طبیعی

کانترتاپ و جزیره در عین اینکه در مرکز توجه قرار دارند، محل صرف غذا و آماده سازی مواد اولیه هستند. بنابراین هنگام انتخاب سنگ طبیعی برای کانترتاپ باید به دنبال سنگی باشید که:

  • در اثر تردد ظروف دچار خط و خش نشود؛
  • در صورت تماس با مواد اسیدی شیمیایی و طبیعی مانند آبلیمو و سرکه لک نشود؛
  • به سادگی تمیز شود و زیبایی خود را حفظ کند؛
  • در اثر نزدیکی به اجاق گاز یا در تماس با ظروف داغ، دچار شوک حرارتی نشود.

حتما هنگام انتخاب سنگ به نکات بالا توجه داشته باشید.


بهترین سنگ ها برای بازسازی کانترتاپ و جزیره

شما می‌تواند هر سنگی را برای بازسازی آشپزخانه با سنگ طبیعی انتخاب کنید؛ زیرا مسئله زیبایی و سلیقه شخصی در میان است. اما اگر نظر فنی ما را بخواهید ما دو سنگ گرانیت و چینی را برای سطوح پرتردد آشپزخانه توصیه می‌کنیم.


سنگ طبیعی صفحه کابینت
سنگ آشپزخانه خود را از سنگ های طبیعی با مقاومت بالا انتخاب کنید.


در ادامه از دیگر خانواده‌های سنگ نیز نمونه‌هایی را به شما معرفی می‌کنیم:

  • گرانیت و چینی؛
  • مرمر، مرمریت و تراورتن.

در ادامه در می‌یابید که چرا سنگ‌ها را به این شکل دسته‌بندی کردیم:


گرانیت و چینی:

گرانیت و چینی مقاومت حرارتی و فشاری بالایی دارند. گرانیت در برابر مواد اسیدی مقاوم است و جذب آب پایینی دارد. چینی در برابر اسید مقاوم نیست اما رنگ روشنی دارد و لک ناشی از اسید را نمایان نمی‌کند. می توانید از:

موارد گفته شده گزینه مناسبی برای استفاده در کانترتاپ و جزیره است.


مرمر، مرمریت و تراورتن:

مرمر، مرمریت و تراورتن مقاومت اسیدی بالایی ندارند، اما اگر در بازسازی آشپزخانه با سنگ طبیعی کف آشپزخانه را روشن در نظر گرفته‌اید می‌توانید:

پیشنهاد می‌کنیم سنگ‌های مرمر، مرمریت و تراورتن را برای کانتر یا جزیره‌ای به کار بگیرید که محل آماده سازی مواد اولیه یا صرف غذا نیستند. برای مطالعه راجب دو سنگ مرمر و تراورتن می‌توانید به مقالات سنگ تراورتن چیست؟ و سنگ مرمر چیست؟ مراجعه کنید.


بازسازی صفحه کابینت آشپزخانه با سنگ طبیعی

حالا که سنگ کف و کانترتاپ و جزیره را انتخاب کرده‌اید نوبت به انتخاب دیوار بین کابینت و صفحه روی کابینت می‌رسد. در گذشته معماران از سنگ‌های مصنوعی یا کاشی برای پرکردن فضای میان کابینت‌ها استفاده می‌کردند. اما این روزها می‌توانید از یک نوع سنگ با طرح مکمل و قرینه برای صفحه روی کابینت و دیوار بین کابینت استفاده کنید.


مدل سنگ اپن آشپزخانه جدید
تکنیک بوک مچ در بازسازی آشپزخانه با سنگ طبیعی


درست مانند تصویر بالا کانترتاپ، صفحه کابینت و دیوار بین کابینت می‌توانند از یک نوع سنگ انتخاب شوند و طرح سنگ قرینه باشد تا کارشناسان ایران کانتر با اجرای تکنیک بوک مچ یک تابلوی زیبا در آشپزخانه شما ایجاد کنند.


سنگ اپن آشپزخانه ایرانی
بوک مچ در پشت اجاق گاز


به تصویر بالا توجه کنید؛ در این آشپزخانه اسلب در پشت اجاق گاز و با تکنیک بوچ نصب شده است. سنگی که در این آشپزخانه به کار رفته باید مقاومت حرارتی بالایی داشته باشد و به راحتی تمیز شود. گرانیت و چینی کریستال برای آشپزخانه تصویر بالا بسیار مناسب هستند. در صورت علاقه اگر کف سالن یا مغازه خود را نیز با سنگ طبیعی بازسازی کنید به مقاله بازسازی کف سنگ طبیعی مراجعه کنید.


آنچه از مقاله بازسازی آشپزخانه با سنگ طبیعی آموختیم:

اگر مصالح درستی را انتخاب کنید، با بازسازی آشپزخانه نه تنها یک دکور جدید طراحی می‌کنید بلکه آسایش ساکنان را نیز تامین می‌کنید. سنگی که به راحتی تمیز می‌شود و در برابر خط و خش مقاوم است و مشکل چندانی با رطوبت و مواد اسیدی ندارد، کار کدبانو خانه را راحت می‌کند. در انتخاب سنگ برای بازسازی آشپزخانه نیاز کدبانو را در نظر بگیرید. اگر آشپزخانه دوم دارید می‌توانید در مطبخ به آسایش کدبانو فکر کنید و در آشپزخانه تزئینی بدون نگرانی از مقاومت و تنها با توجه به زیبایی‌های ظاهری دست به انتخاب بزنید. قبل از شروع بازسازی آشپزخانه با سنگ طبیعی، نگاهی به محصولات ایران کانتر بیندازید و در بخش طراحی آنلاین ایده‌های خود را امتحان کنید.

مقالات مرتبط