ایران کانتر

بازسازی کف با سنگ طبیعی

بازسازی کف با سنگ طبیعی
نجمه نظری
نجمه نظری
۱۴۰۳/۳/۲۱

بازسازی کف با سنگ طبیعی پس از نصب تاسیسات مربوط به برق و لوله‌های آب و گاز انجام می‌شود. شما می‌توانید برای بازسازی کفپوش بخش‌های مختلف ساختمان از سنگ طبیعی کمک بگیرید. اما به یاد داشته باشید که سنگ طبیعی را باید با توجه به محل نصب انتخاب کنید. در این مقاله از ایران کانتر در مورد بازسازی کف بخش‌های مختلف ساختمان با استفاده از سنگ طبیعی صحبت خواهیم کرد با ما همراه باشید.


بازسازی کف سالن با سنگ طبیعی

اگر قصد دارید کف سالن را با سنگ طبیعی بازسازی کنید می‌توانید از خانواده مرمریت‌ها، یک سنگ روشن مناسب را انتخاب کنید. در این صورت باید استفاده از مواد اسیدی را در آشپزخانه به حداقل برسانید و با انتخاب سنگ روشن، نگران نمایان شدن لک ناشی از اسید نباشید. از طرفی می‌توانید مرمریت را عایق کنید تا جذب آب آن کاهش پیدا کند. اما اگر نمی‌خواهید کف آشپزخانه و کف سالن را با یک نوع سنگ بازسازی کنید، انتخاب‌های بیشتری پیش رو دارید. از آنجایی که سنگ کف سالن پذیرایی با رطوبت و مواد اسیدی در تماس نیست می‌توانید حتی از تراورتن نیز برای بازسازی کف سالن با سنگ طبیعی استفاده کنید.


بازسازی کف آشپزخانه با سنگ طبیعی

برای بازسازی کف آشپزخانه با سنگ طبیعی می‌توانید از همان سنگی که برای کف سالن در نظر گرفته‌اید استفاده کنید و آن را تا آشپزخانه ادامه دهید. به این ترتیب فضای شما بزرگ‌تر به نظر می‌رسد و تضادی میان کف آشپزخانه و کف سالن پذیرایی ایجاد نمی‌شود. اما اگر خانواده پر جمعیتی دارید و مطبخ ندارید، احتمالا مقاومت سنگ کف آشپزخانه برای شما اهمیت دارد و بهتر است از گرانیت، چینی کریستال یا مرمریت برای کف آشپزخانه استفاده کنید.


بازسازی کف آشپزخانه با سنگ طبیعی
سنگ کف آشپزخانه با توجه به میزان استفاده از این فضا انتخاب می‌شود.


جذب آب گرانیت نزدیک به صفر است و در برابر مواد اسیدی نیز مقاوم است. در صورت انتخاب چینی کریستال و مرمریت می‌توانید با استفاده از خدمات نانو سنگ را در برابر آب عایق کنید؛ اما سنگ در برابر اسید همچنان آسیب‌پذیر خواهد بود. برای رفع این مشکل پیشنهاد می‌شود چینی کریستال و مرمریت را در رنگ روشن انتخاب کنید تا لک ناشی از اسید نمایان نشود. اگر به جزء کف آشپزخانه بخواهید دیگر قسمت های آشپزخانه خود را با سنگ طبیعی بازسازی کنید حتما مقاله بازسازی آشپزخانه با سنگ طبیعی را مطالعه کنید.


بازسازی کف مغازه با سنگ طبیعی

وقتی صحبت از بازسازی کف مغازه با سنگ طبیعی به میان می‌آید بهترین انتخاب برای شما گرانیت است. بازسازی کف با سنگ طبیعی در محیط‌های تجاری مانند مغازه بسیار رایج است و گرانیت به دلیل مقاومت فشاری و سایشی بسیار بالا بهترین سنگ برای کف محیط‌های تجاری است. این مکان‌ها پر تردد هستند و به همین دلیل توصیه می‌شود از سنگ سختی مانند گرانیت برای بازسازی کف استفاده کنید.


بازسازی کف مغازه با سنگ طبیعی
کف سنگ طبیعی در مغازه نظافت بسیار آسانی دارد.


مرمریت نیز مقاومت فشاری بالایی دارد و برای کف مناسب است؛ اما به دلیل مقاومت سایشی سنگ پایین و جذب آب نسبتا بالا انتخاب مناسبی برای کف مغازه نیست. با این همه انتخاب سنگ برای کف مغازه به کسب و کار شما بستگی دارد؛ به عنوان مثال اگر اجسام و اشخاص تردد بالایی در مغازه شما ندارند، می‌توانید از مرمریت‌های روشن و حتی تراورتن برای کف مغازه استفاده کنید. اما اگر مغازه شما محیط پر ترافیکی است و مدام اجسام و اشخاص در مغازه تردد دارند بهتر است گزینه‌های مقاوم‌تر را در نظر بگیرید.


بازسازی کف حیاط با سنگ طبیعی

اگر به دنبال سنگ مناسبی برای بازسازی کف فضاهای خارجی با سنگ طبیعی هستید بهتر است گرانیت را در نظر داشته باشید. گرانیت در برابر تغییرات جوی مقاوم است، جذب آب آن نزدیک به صفر است و در برابر تابش مستقیم خورشید تغییر رنگ نمی‌دهد. از طرفی از آنجایی که مقاومت اسیدی بالایی دارد می‌توانید از انواع شوینده‌ها برای پاک کردن حیاط استفاده کنید. در کنار استفاده از گرانیت در کف حیاط می‌توانید در پارکینگ‌های روباز نیز از این سنگ استفاده کنید.


بازسازی حیاط با سنگ طبیعی
برای بازسازی حیاط با سنگ طبیعی شرایط جوی منطقه را در نظر بگیرید.


تراورتن مانند گرانیت در برابر تابش مستقیم خورشید مقاومت خوبی دارد و تغییر رنگ نمی‌دهد. به همین دلیل می‌توان از آن برای بازسازی کف حیاط با سنگ طبیعی استفاده کرد. اما از آنجایی که تراورتن تخلخل بسیار بالایی دارد در صورت انتخاب آن باید به دنبال نمونه‌های بسیار مرغوب با ضخامت بالا باشید که به بهترین شکل فرآوری شده باشند. از طرفی با وجود جذب آب و تخلخل بالای تراورتن می‌توانید از آن برای بازسازی استخر استفاده کنید. دلیل این پیشنهاد نیز سطح غیر صیقلی تراورتن است که از لیز خوردن افراد در نزدیکی استخر جلوگیری می‌کند. در صورت علاقه می‌توانید مقاله بهترین سنگ برای کف حیاط را نیز مطالعه کنید.


آنچه از مقاله بازسازی کف با سنگ طبیعی آموختیم:

بازسازی کف با سنگ طبیعی به ارزش ملک شما می‌افزاید. سنگ طبیعی مقاومت بسیار بالایی دارد و اگر آن را با توجه به کاربرد و ویژگی‌های محل مورد نظر انتخاب کنید تا سال‌ها از بازسازی مجدد کف بی‌نیاز خواهید شد. در این مقاله شما را با سنگ‌های مناسب برای بازسازی کف آشپزخانه، سالن پذیرایی، مغازه و مراکز تجاری و همینطور حیات و فضای باز آشنا کردیم. پیش از انتخاب سنگ مورد نظر نگاهی به محصولات ایران کانتر داشته باشید و با استفاده از مشاوره رایگان کارشناسان ایران کانتر، سنگ مناسب با محل نصب را انتخاب کنید.

مقالات مرتبط