ایران کانتر

خدمات سنگ طبیعی + سفارش خدمات و سرویس سنگ

خدمات سنگ طبیعی + سفارش خدمات و سرویس سنگ
نجمه نظری
نجمه نظری
۱۴۰۳/۱/۲۲

استفاده از سنگ طبیعی در معماری مدرن جایگاه ویژه‌ای دارد. طرح‌‌های متنوع، مقاومت بالا و ظاهر لوکس سنگ طبیعی منجر به افزایش کاربردهای این متریال ارزشمند در معماری شده است. در این مقاله می‌خواهیم با اشاره به خدمات سنگ طبیعی شما را با کاربردهای متنوع سنگ طبیعی در معماری آشنا کنیم. در پایان این مقاله ایده‌های جدیدی برای تکمیل پروژه ساختمانی یا بازسازی ملک خود به دست می‌آورید. ایده‌هایی که علاوه بر زیبایی بر ارزش ملک شما نیز می‌افزایند.


خدمات سنگ طبیعی چیست؟

درست است که سنگ یک محصول طبیعی است و انسان دخالتی در ساخت آن ندارد اما برای این که سنگ را در معماری به کار بگیرید باید آن را به دست استادکاران بسپارید و با سفارش خدمات سنگ طبیعی سنگ را به شکل دلخواه تغییر دهید. در ادامه با برخی از خدمات سنگ طبیعی آشنا می‌شوید:

  • پله سنگی؛
  • کانتر تاپ؛
  • میز ناهارخوری؛
  • روشویی؛
  • ساخت دیوار دکوراتیو؛
  • ساخت شومینه سنگی؛
  • بین کابینتی و صفحه کابینت؛
  • ساب و نانوی سنگ در محل؛
  • طراحی و ساخت احجام سنگی؛
  • معرق سنگ؛
  • موزاییک آرت.

در ادامه در مورد هریک از این خدمات توضیحات جامعی را در اختیار شما قرار می‌دهیم:


پله سنگی:

هیچ متریالی نمی‌تواند از نظر ارزش و استحکام با سنگ طبیعی رقابت کند. شما می‌توانید با توجه به ابعاد مورد نظر راه پله، سنگ پله را تهیه کنید. معمولا سنگ پله در ایران در ابعاد 35×80 یا 35×150 و با ضخامت 3 تا 4 سانتی‌متر آماده می‌شود. اما اگر طراحی خاصی را برای پلکان داخلی یا خارجی بنا در نظر دارید، می‌توانید ابعاد مورد نظر را به تامین کننده سنگ سفارش دهید. دست شما در ابعاد پله باز است، حتی اگر بخواهید می‌توانید یک اسلب سنگ را روی پاگرد پله نصب کنید.


پله سنگی
سنگ بهترین متریال برای پلکان فضاهای داخلی و خارجی است.


از این گذشته شما می‌توانید هنگام سفارش و دریافت خدمات سنگ طبیعی، برای لبه سنگ پله ابزار در نظر بگیرید. نصب پله سنگی به مهارت بالایی نیاز دارد و متخصص باید بتوانید به خوبی بستر و زاویه مناسب برای تعبیه سنگ را در پله ایجاد کند.

با خدمات سنگ طبیعی آشنا شوید و با اضافه کردن المان‌های جدید معماری بنای خود را متحول کنید. معرق سنگ طبیعی، موزاییک آرت و بسیاری از خدمات دیگر هنوز برای بسیاری از معماران و مالکان ناشناخته هستند.


کانترتاپ:

شما می توانید از سنگ طبیعی برای ساخت کانتر تاپ نیز استفاده کنید. در این صورت باید یک سنگ اسلب را برای کانتر تهیه کنید. اسلب‌، سنگی با ابعاد بزرگ است که از کوپ یک سنگ بریده می‌شود و تمام طرح و نقش‌های موجود در سنگ را به نمایش می‌گذارد.


کانترتاپ
استفاده از کانترتاپ سنگی بسیار رایج است.


خدمات نصب سنگ اسلب روی کانترتاپ شامل عایق کردن سنگ و ابزارکاری لبه‌های سنگ می‌شود. سنگ به صورت تراز و با کمترین درز روی کانتر جای می‌گیرد و بر زیبایی آشپزخانه می‌افزاید.


میز ناهارخوری:

در بخش قبلی به کاربرد اسلب در ساخت کانترتاپ اشاره کردیم، اسلب کاربردهای متعددی دارد و از آنجایی سنگی با طول و عرض بزرگ است می‌توانید از آن برای روی میزناهارخوری نیز استفاده کنید. در این صورت مرکز خدماتی با در نظر گرفتن سنگ موردنظر و ابعاد میز ناهارخوری از تکنیک‌های متفاوتی برای اجرا استفاده می‌کند.


میز سنگی
اجرای میز ناهارخوری سنگی با یک اسلب سنگ


به عنوان مثال اگر میز ناهارخوری شما بزرگ باشد، متخصص تکنیک بوک مچ یا فورمچ را به شما پیشنهاد می‌دهد. خدماتی که در این بخش به شما ارائه می‌شود با توجه به ابعاد و نوع سنگ متغیر است. به عنوان مثال اگر سنگ مرمریت را برای میز ناهارخوری سنگی انتخاب کرده باشید، حتما باید آن را نانو کنید.


روشویی سنگی:

شما می‌توانید برای تکمیل دکوراسیون سرویس بهداشتی نیز از خدمات سنگ طبیعی استفاده کنید. برای این منظور کافی است با انتخاب سنگ، سفارش ساخت یک روشویی را بدهید. در بازار روشویی‌های سنگی آماده‌ای وجود دارند؛ اما اگر به دنبال یک طراحی خاص هستید نیز می‌توانید برای دریافت خدمات سنگ طبیعی اقدام کنید و یک روشویی متفاوت را طراحی کنید.


روشویی سنگی
روشویی سنگی یک المان دکوراتیو است.


روشویی سنگی منحصربه‌فرد است و از آنجایی که هر سنگ حاوی رگه‌های خاصی است، هر روشویی سنگی با نمونه مشابه خود متفاوت است. ساخت روشویی ظرافت‌های خاص خود را دارد، سنگ باید ضخامت مناسبی داشته باشید و برش و گودبرداری سنگ به روش‌های اصولی انجام شود تا مقاومت سنگ کاهش پیدا نکند.


ساخت دیوار دکوراتیو:

اگر می‌خواهید یک تی وی وال (TV Wall) داشته باشید نیز به یک اسلب سنگ نیاز دارید. اسلب سنگ در پشت تلویزیون نمایی خیره‌کننده را ایجاد می‌کند.


سنگ پشت تلویزیون
استفاده از سنگ اسلب برای تی وی وال


اگر مرمر را برای پشت تلویزیون انتخاب کرده‌اید، از ارائه دهندگان خدمات سنگ بخواهید که با تعبیه منابع نور در پشت سنگ، بر جلوه این دیوار دکوراتیو بیفزایند.


ساخت شومینه سنگی:

انواع مختلفی از شومینه سنگی کلاسیک و مدرن در بازار موجود است؛ اما شما می‌توانید با دریافت خدمات سنگ طبیعی یک شومینه سنگی منحصربه‌فرد را برای ساختمان خود طراحی کنید.


شومینه سنگی
شومینه سنگی مختلفی مانند کلاسیک و مدرن در بازار موجود است


در این صورت شومینه دیگر یک قطعه از پیش ساخته شده نخواهد بود و تیم اجرا و ارائه خدمات سنگ، در محل پروژه، شومینه سنگی شما را با همان جزئیاتی که در نظر دارید می‌سازد.


سنگ بین کابینتی و صفحه روی کابینت:

با دریافت سرویس یا خدمات سنگ طبیعی برای صفحه کابینت می‌توانید نمایی متفاوت را در آشپزخانه اجرا کنید، تکنیک بوک مچ یا فور مچ را روی دیوار بین کابینت و صفحه کابینت پیاده کنید. برای این منظور یک سنگ اسلب با یک رگه خاص را انتخاب کنید.


صفحه کابینت سنگی
سنگ گرانیت برای صفحه کابینت بهترین گزینه است.


مرکز تامین کننده خدمات اسلب موردنظر شما را به برای تکمیل دیوار بین کابینت و صفحه روی کابینت به کار می‌گیرد. نصب صحیح و تراز سنگ اسلب روی کابینت و در فضای بین کابینت‌ها نیازمند تخصص و نیروی کار ماهر است.


ساب و نانو سنگ در محل:

معمولا سنگ‌های نرمی که در دکوراسیون به کار می‌روند در کارخانه و قبل از نصب نانو می‌شوند. این کار آنها را در برابر رطوبت مقاوم می‌کند؛ البته بر مقاومت اسیدی این دسته از سنگ‌ها نمی‌افزاید. پس از گذشت زمان ممکن است ساب و نانوی سنگ در اثر برخورد با مواد اسیدی از بین رفته و به اصطلاح سنگ لک شود. در این موارد می‌توانید برای دریافت خدمات سنگ طبیعی اقدام کنید.


ساب و نانو سنگ
با ساب و نانو در محل، سنگ را احیا کنید.


تیم متخصص در محل سنگ را ساب زده و نانو می‌کنند. البته این کار با مقدماتی همراه است تا در حین ساب و نانو، نظم محل زندگی یا کار شما برهم نخورد. معمولا پس از گذشت یک تا سه سال از نصب سنگ باید برای دریافت خدمات نانو اقدام کنید. این مدت با توجه به نوع و محل استفاده سنگ و همینطور کیفیت نانو و رزین اولیه متفاوت خواهد بود.


طراحی و ساخت سازه های تزئینی سنگی:

اگر برای تکمیل دکوراسیون خود به یک المان دکوراتیو سنگی نیاز دارید نیز می‌توانید از خدمات سنگ طبیعی استفاده کنید. ساخت یک گوی متحرک سنگی برای تزئین لابی، ساخت گلدان‌های بزرگ سنگی برای تزئین ورودی‌ها، نیمکت، ساخت مجسمه‌های سنگی و آبنماهای منحصربه‌فرد همه و همه بخشی از سازه های تزئینی هستند که می‌توانید برای بنای خود سفارش دهید.


سازه های تزئینی سنگی
المان‌هایی که با سنگ می‌سازید، آثاری ماندگار هستند.


ارائه دهنده خدمات سنگ با دریافت طراحی مورد نظر، شما را در زمینه انتخاب سنگ و اجرای طرح یاری خواهد کرد.


معرق سنگ:

معرق یکی از جذاب‌ترین خدمات سنگ طبیعی است که می‌تواند لابی، کف سالن‌های کنفرانس، ورودی منزل و غیره را به زیبایی تکمیل کند. معرق روی کف، کانترتاپ، میز ناهارخوری و هر سطح دیگری اجرا می‌شود. معمولا این تکنیک روی سنگ‌هایی اجرا می‌شود که به خودی خود حاوی رگه‌های متفاوت نیستند. هرچه زمینه سنگ یک‌دست‌تر و ساده‌تر باشد، معرق بیشتر جلوه می‌کند. معرق با استفاده از دست، دستگاه سی‌ان‌سی (CNC) و واتر جت (WaterJet) انجام می‌شود. در صورت اجرای دستی معرق یک متخصص سنگ‌ها را با برش‌های بسیار کوچک روی سنگ زمینه می‌چسباند. این کار با ظرافت بسیار زیادی انجام می‌شود و سنگ نهایی تنها 2.5 سانتی‌متر ضخامت خواهد داشت.


معرق سنگ
معرق سنگ زیبا کننده کف سالن پذیرایی یا پذیرش است.


در صورت استفاده از دستگاه سی‌ان‌سی، برش‌ها با استفاده از کامپیوتر و با دقت بالا انجام می‌شود. در این حالت برش‌ها بسیار دقیق‌تر از روش دستی انجام می‌شوند و در نتیجه هزینه اجرای این نوع معرق بالاتر از نوع دستی است. تامین کننده خدمات می‌تواند برای برش سنگ‌های موردنیاز برای معرق به جای دستگاه سی‌ان‌سی از دستگاه واتر جت نیز استفاده کند. در این صورت معرق به نام معرق سنگی با WJ انجام می‌شود.


موزاییک آرت:

در اجرای موزاییک آرت با سنگ طبیعی نیز از برش‌های کوچکی از سنگ طبیعی استفاده می‌شود. سنگ‌های کوچک در کنار یکدیگر جای می‌گیرند و یک طرح بزرگ‌تر را ایجاد می‌کنند. از موزاییک آرت می‌توان برای ساخت یک دیوار یا اجرای یک طرح خاص روی سطوح داخلی و خارجی استفاده کرد.


موزاییک آرت
موزاییک آرت، هنری ظریف و باشکوه است.


در این حالت سنگ‌هایی با رنگ‌های موردنیاز در ابعاد مشخصی و با ضخامت یکسان بریده و در کنار یکدیگر چسبانده می‌شوند.


راهنمای گرفتن خدمات سنگ طبیعی

برای دریافت سرویس سنگ طبیعی ابتدا باید ایده استفاده از سنگ طبیعی را با معمار پروژه در میان بگذارید. او با در نظر گرفتن طرح اولیه، امکان استفاده از سنگ طبیعی را ارزیابی می‌کند. در ادامه شما می‌توانید برای دریافت خدمات سنگ طبیعی اقدام کنید. در برخی از موارد نوع سازه و تحمل وزن آن، محدودیت‌هایی برای استفاده از سنگ ایجاد می‌کند. اگر از استحکام بنا اطمینان ندارید، می‌توانید قبل از دریافت خدمات از متخصصان بخواهید محل نصب سنگ را بررسی کنند.


نکات دریافت سرویس سنگ طبیعی

برای دریافت خدمات سنگ طبیعی این موارد را در نظر داشته باشید:

  • نوع سنگ را با توجه به محل نصب انتخاب کنید؛ اگر در انتخاب مردد هستید، از متخصصان کمک بگیرید تا سنگ مناسب را برای آشپزخانه، سرویس بهداشتی، پله، کف و غیره انتخاب کنید.
  • مرکز معتبری را برای دریافت خدمات انتخاب کنید. مطمئن شوید که مرکز موردنظر تجهیزات و دانش کافی را برای اجرای سفارش شما در اختیار دارد و از همه مهم‌تر در اجرا و ارائه خدمات سنگ طبیعی متخصص است.
  • قبل از سفارش حتما نمونه‌کارهای انجام شده را مشاهده کنید و اطلاعات خود را در زمینه خدماتی که به آن نیاز دارید افزایش دهید.
  • سنگ طبیعی در مقایسه با دیگر مصالح ساختمانی گران‌تر است و اجرای خدمات سنگ طبیعی بر هزینه پروژه می‌افزاید، بنابراین بودجه خود را در نظر بگیرید.


قیمت و نحوه محاسبه هزینه خدمات سنگ طبیعی

بهترین راه برای محاسبه هزینه خدمات سنگی طبیعی صحبت با کارشناسان و متخصصان این کار است؛ زیرا هر پروژه‌ای جزئیات مخصوص به خود را دارد. شما می‌توانید برای استعلام هزینه تقریبی خدمات سنگ موردنظر خود با کارشناسان ایران کانتر در تماس باشید. اما روی هم رفته برای تعیین هزینه و قیمت خدمات سنگ طبیعی باید عواملی مانند نوع سنگ، میزان کمیاب بودن طرح و نقش سنگ، طرحی که برای خدمات در نظر دارید، ابزار و ماشین آلات به کار رفته، تزئینات سنگی، ابعاد سنگ یا بزرگی طرحی که برای اجرا در نظر دارید، میزان دشواری نصب و اجرا را در نظر بگیرید. برای مشاهده قیمت و تنوع سنگ های طبیعی روی صفحه خرید سنگ طبیعی ایران کانتر کلیک کنید.


آنچه از مقاله خدمات سنگ طبیعی آموختیم:

سنگ طبیعی به اشکال متفاوتی در سازه‌ها و معماری‌های متفاوت به کار گرفته می‌شود. در کنار اجرای اسلب روی کانتر، دیوار بین کابینت و ساخت دیوارهای دکوراتیو، شما می‌توانید از خدمات ظریف‌تری مانند ساخت احجام سنگی یا معرق سنگ نیز برای تکمیل دکوراسیون بنای خود استفاده کنید. در این مقاله شما را با برخی از خدمات سنگ طبیعی آشنا کردیم. برای دریافت این خدمات و اطلاع از سایر خدمات تخصصی سنگ که می‌توانند بر ارزش و زیبایی ملک شما بیفزایند با ما در ایران کانتر تماس بگیرید.

مقالات مرتبط