ایران کانتر

روشویی سنگی برای کافی شاپ

روشویی سنگی برای کافی شاپ
عاکف قربانی
عاکف قربانی
۱۴۰۳/۲/۱۹

انتخاب روشویی برای کافی شاپ می‌تواند از چند نظر چالش‌هایی را برای شما به وجود آورد. اول این‌که سنگ روشویی باید زیبا، جذاب و لوکس باشد. دوم این که باید در شرایط استفاده مداوم، قرار گرفتن در برابر مواد شوینده، سایش و تغییر دما، دچار آسیب نشود. همچنین بتوان آن را به آسانی تمیز کرد و لک‌های آب روی آن باقی نماند. اگر می‌خواهید با مزایا و معایب انواع سنگ آشنا شده و بهترین سنگ روشویی را برای کافی شاپ انتخاب کنید، در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.


انواع روشویی سنگی برای کافی شاپ

برای روشویی سنگی کافی شاپ بسته به بودجه و سلیقه می‌توان از انواع روشویی استفاده کرد که در ادامه نام می‌بریم، انواع روشویی برای کافی شاپ عبارتند از:

  1. روشویی چینی: یکی از سنتی‌ترین محصولات که با آن آشنایی دارید. این روشویی‌ها مناسب افرادی است که برای کافی شاپ به دنبال ارزان‌ترین‌های بازار هستند. از نظر رنگ محدودیت داشته و مقاومت فشاری بالایی ندارد.
  2. روشویی شیشه‌ای: برای کافی شاپ یک کیس زیبا محسوب می‌شود اما دائم لک آب را نشان می‌دهد. با توجه به استفاده تجاری و حجم بالا باید زود به زود نظافت شود. بسته به جنس و قیمت مقاومت فشاری متوسطی دارد.
  3. روشویی سرامیکی: از همان جنس سرامیکی هستند که مشابه آن برای کفپوش و دیوارپوش استفاده می‌شود. دارای انواع طرح سنگ طبیعی و زیبا هستند. در برابر آب مقاوم بوده اما مقاومت ضربه‌ای کمی دارند در صورت آسیب قابل ترمیم نبوده و باید تعویض شوند. اگر در اثر استفاده کدر شوند قابلیت ساب و پولیش را ندارد.
  4. روشویی سنگی: یکی از انواع روشویی لوکس محسوب می‌شود که برای استفاده تجاری مناسب است. وزن سنگینی دارد اما مقاومت ضربه‌ای آن بالاست. بسته به طرح و رنگ، لک آب را نشان نداده و قابلیت شستشوی آسان دارند. در برخی مدل‌ها قیمت متوسط و در برخی قیمت بالایی دارند. این مورد به جنس بستگی دارد.

در ادامه می‌خواهیم در مورد روشویی سنگی و ویژگی‌هایی که می‌توان از آن انتظار داشت، بیشتر صحبت کنیم.


روشویی سنگی چیست؟

منظور از روشویی سنگی همان روشویی لگنی است که از سنگ طبیعی ساخته شده و برای رعایت بهداشت و شستشوی دست و صورت از آن استفاده می‌شود. روشویی‌ها هر کدام دارای جنس‌های مختلفی هستند و هر کدام انتظارات خاصی را بهتر برآورده می‌کنند. در انواع مدل‌های پایه‌دار، کابینتی و دیواری در بازار موجود هستند. مدل‌های پایه‌دار استحکام و امکان نظافت خوبی دارد. مدل کابینتی فضایی برای قرار دادن وسایل شخصی در منزل و یا فضایی برای قرار دادن ابزار نظافت در محیط تجاری را به مصرف کننده می‌دهند.


روشویی سنگی برای کافی شاپ
روشویی سنگی برای کافی شاپ در مقایسه با دیگر روشویی ها مناسب تر است.


روشویی دیواری هم بسیار سبک بوده و امکان نظافت خوبی دارد. افرادی که به دنبال زیباترین و با دوام‌ترین جنس موجود در بازار هستند معمولا به انواع روشویی سنگی مراجعه می‌کنند. این روشویی‌ها به دلیل مقاومت و داشتن طرح و رنگ‌های متنوع یکی از گزینه‌های مناسب برای اماکن تجاری لوکس محسوب می‌شود. در صورت علاقه می‌توانید مقاله سنگ طبیعی برای کافی شاپ را نیز مطالعه کنید.

روشویی برای کافی شاپ را می‌توانید از انواع روشویی سنگی مانند روشوی مرمریت، روشویی گرانیتی، روشویی تراورتن انتخاب کنید و از بابت طول عمر و دوام آن خیالتان راحت باشد چون این سنگ ها در برابر مواد شوینده، مواد اسیدی، خط و خش و ضربه تا حد بسیاری مقاوم هستند.


ویژگی سنگ مناسب روشویی کافی شاپ

برای این‌که سنگ روشویی بتواند انتظارات ما را برآورده کند باید ویژگی‌های خاصی داشته باشد. ممکن است یک جنس تمام این ویژگی‌ها را با کیفیت صددرصد نداشته باشد. بنابراین نزدیک‌ترین گزینه به این ویژگی‌ها می‌تواند، بهترین سنگ روشویی برای شما باشد. این ویژگی‌ها شامل موارد زیر هستند:

  • مقاومت در برابر آب؛
  • مقاومت در برابر تغییر دما؛
  • مقاومت در برابر ترکیبات شیمیایی؛
  • مقاومت فشاری و سایشی؛
  • امکان نظافت آسان.

در ادامه در مورد هر کدام از ویژگی‌های سنگ روشویی، توضیحاتی ارائه خواهیم داد:


مقاومت در برابر آب:

مهم‌ترین انتظاری که می‌توانیم از سنگ روشویی کافی شاپ داشته باشیم این است که در برابر جذب رطوبت و آب مقاومت بالایی داشته باشد. به این منظور سنگ باید تخلخل کمی داشته و بافت آن متراکم باشد. یکی از مزایای انتخاب سنگ در سایت ایران کانتر این است که در کنار مشخصات هر سنگ به طور دقیق، به این ویژگی اشاره شده است.


مقاومت در برابر تغییر دما:

در فصل سرما دمای آب بسیار کاهش پیدا می‌کند، حال اگر از سیستم گرمایش آب برای مشتریان خود استفاده می‌کنید، دقت کنید که در یک مدت زمان کوتاه، آب بسیار سرد و گرم روی سنگ ریخته می‌شود. سنگ هم مانند سایر اشیا در برابر تغییر دما دچار انبساط و انقباض می‌شود. سنگ روشویی کافی شاپ باید در برابر این تغییر دما مقاومت داشته و در بلند مدت دچار ترک نشود.


مقاومت در برابر ترکیبات شیمیایی:

منظور مقاومت در برابر مواد شوینده سبکی است که به صورت روزانه استفاده شده یا مواد شوینده سنگینی که به صورت هفتگی برای نظافت کلی استفاده می‌شود.


سنگ روشویی کافی شاپ
سنگ روشویی برای کافی شاپ باید در برابر مواد شوینده و مواد اسیدی مقاوم باشد.


همچنین انواع ترکیبات مایع دور ریز که توسط مشتریان در روشویی دور ریخته می‌شوند. به این منظور در هنگام مشاهده سنگ مورد علاقه خود در سایت ایران کانتر به گزینه مقاومت در برابر اسید توجه کنید.


امکان نظافت آسان:

خیلی مهم است که سنگ روشویی امکان نظافت آسان داشته باشد. یعنی بتوان انواع لک‌های جدید را با یک دستمال و کمترین مواد شوینده پاک کرد. همچنین به مرور زمان باعث رشد باکتری و قارچ نشود. به این منظور سطح روشویی سنگی، باید کاملا صاف و صیقلی باشد. این ویژگی روی زیباتر شدن و براق‌تر شدن روشویی هم موثر است.


مقاومت فشاری و سایشی:

مقاومت فشاری تعیین می‌کند که اگر مشتریان با وسیله‌ای به روشویی خواسته یا ناخواسته ضربه بزنن، سنگ روشویی چقدر احتمال آسیب دارد. عموما روشویی‌های سنگی مقاومت ضربه‌ای بسیار بالایی دارند. به این دلیل که اگر سنگی مقاومت کمتری داشته باشد، تولید کننده، روشویی را با دیواره ضخیم‌تری تولید می‌کند. در مقاومت سایشی بالا، روشویی در برابر سیم، اسکاچ، اشیای فلزی و نوک تیز به راحتی دچار خط ‌وخش نمی‌شود.


انواع سنگ مناسب روشویی کافی شاپ

برای کافی شاپ می‌توان از انواع سنگ روشویی استفاده کرد که هر کدام ویژگی‌های جذاب خود را دارد. برخی به ملاک‌هایی که در بالا گفته شد نزدیک‌ترند و بعضی هم صرفا تعدادی از ویژگی‌های بالا را در حد عالی دارند. این سنگ‌ها شامل موارد زیر هستند:

  • سنگ روشویی گرانیت؛
  • سنگ روشویی مرمریت؛
  • سنگ روشویی تراورتن.

در ادامه در مورد هر کدام توضیحاتی ارائه خواهیم داد:


سنگ روشویی گرانیت:

اولین سنگی را که برای استفاده در محیط‌های تجاری می‌توانیم به شما توصیه کنیم، سنگ گرانیت است. این سنگ مقاومت بسیار بالایی در برابر مواد شوینده و اسیدی دارد. در اثر سایش و نظافت به راحتی دچار آسیب نمی‌شود. در سخت‌ترین شرایط بهترین دوام و ماندگاری را از خود نشان می‌دهد. روشویی گرانیت، تخلخل پایینی داشته و امکان نظافت آسان را دارد. محدودیت آن میانگین قیمتی بالا است. همچنین تنوع رنگی آن بیشتر به رنگ‌های تیره و روشن ختم شده و از این نظر تنوع رنگی متوسطی دارد. سنگ گرانیت در برابر تغییر دما، بیشترین مقاومت را دارد. برای دریافت اطلاعات بیشتر راجب ویژگی ها و کاربردهای روشویی گرانیتی کلیک کنید.


سنگ روشویی مرمریت:

یکی دیگر از سنگ‌هایی که برای سنگ روشویی، انواع دکور و طراحی داخلی در سرویس بهداشتی استفاده می‌شود، سنگ مرمریت است. این سنگ قیمت ارزان‌تری نسبت به سنگ گرانیت دارد. به همین دلیل با بودجه کم‌تر می‌توان کل طراحی داخلی سرویس بهداشتی را با روشویی سنگی هماهنگ کرد. مرمریت از نظر تنوع طرح و رنگ، تنوع خوبی داشته و به لحاظ زیبایی پایین‌تر از گرانیت نیست اما در برابر ضربه و سایش مقاومت کمتری دارد.


روشویی مرمریت برای کافی شاپ
مرمریت یکی از بهترین سنگ ها برای روشویی سنگی برای کافی شاپ است دلیل آن هم قیمت و کیفیت آن است.


مرمریت بافت نسبتا متراکمی داشته و جذب آب پایینی دارد. به همین دلیل می‌توان آن را به عنوان سنگ روشویی استفاده کرد. مقاومت بدنه این روشویی به حدی است که می‌تواند تمام فشارهای معمول را تحمل کند. سنگ مرمریت از جمله سنگ‌هایی است که به علت مقاومت در برابر دما و رطوبت، در محیط داخلی و خارجی ساختمان از آن استفاده می‌کنند. بهتر است برای شستشوی این سنگ اجازه ندهید که از مواد شوینده قوی استفاده شود. روشویی مرمریت با دستمال میکروفایبر و مایع دستشویی قابل نظافت است.


سنگ روشویی تراورتن:

اگر به دنبال سنگ‌هایی با تم رنگی گرم، با رنگ‌های کرم، قهوه‌ای روشن تا قهوه‌ای تیره هستید، تراورتن می‌تواند گزینه‌های جذابی را در برابر شما قرار دهد. سنگ تراورتن سبک‌تر از سایر سنگ‌ها بوده و چگالی کمتری دارد. از جمله نقطه مثبت آن قیمت مقرون به صرفه‌تر آن است.


بهترین سنگ برای روشویی کافی شاپ
روشویی سنگی کافی شاپ خود را حتما نانو و اپوکسی کنید تا از بیشترین کیفیت سنگ برخوردار باشید.


این سنگ، از نوع رسوبی بوده و میزان تخلخل نسبتا بالاتری در مقایسه با سایر سنگ‌هایی دارد که پیشتر معرفی کردیم. در برابر ضربه مقاومت متوسطی دارد. در برابر تغییر دما مقاومت بالایی داشته و می‌توان از این جنس در بیرون ساختمان هم استفاده کرد. این سنگ اگر به خوبی فرآوری شده و خوب صیقل بخورد می‌تواند مقاومت نسبتا خوبی در برابر جذب رطوبت داشته باشد. برای مطالعه راجب خود سنگ تراورتن که چه ویژگی هایی دارد به مقاله سنگ تراورتن چیست؟ مراجعه کنید.


آنچه که از مقاله روشویی سنگی برای کافی شاپ آموختیم:

درباره روشویی و انواع روشویی به صورت عمومی توضیحاتی را ارائه دادیم و سپس ویژگی‌های یک روشویی ایده‌آل را مطرح کردیم. در ادامه انواع سنگ مناسب برای روشویی کافی شاپ را نام بردیم که شامل: سنگ گرانیت، سنگ مرمریت، سنگ مرمر و سنگ تراورتن بود. در توضیحات هر کدام از مزایا و معایب آن‌ها گفتیم تا بتوانید آن را با ویژگی‌های یک سنگ ایده‌آل برای روشویی مقایسه کنید. در پایان انتظار می‌رود که بتوانید با توجه به شرایط و بودجه خود بهترین سنگ روشویی برای کافی شاپ را انتخاب کنید.

مقالات مرتبط