ایران کانتر

روشویی گرانیتی + آیا گرانیت برای روشویی مناسب است؟

روشویی گرانیتی + آیا گرانیت برای روشویی مناسب است؟
عاکف قربانی
عاکف قربانی
۱۴۰۳/۲/۱۸

روشویی از جنس گرانیت یکی از متریال‌هایی است که می‌تواند افراد با سلیقه و سخت پسند را نیز در طراحی داخلی سرویس بهداشتی راضی کند. در این مقاله ابتدا با جنس سنگ گرانیت و سپس ویژگی‌های یک سنگ را که می‌تواند آن را مناسب روشویی کند، آشنا می‌شوید. سپس ویژگی، مزایا و معایب سنگ گرانیت را برای روشویی بررسی کرده و در پایان به صورت مختصر به نگه‌داری آن می‌پردازیم. اگر می‌خواهید سرویس بهداشتی شما بالاترین و زیباترین متریال موجود در بازار را داشته باشد به شما توصیه می‌کنیم در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.


روشویی گرانیتی

روشویی گرانیتی به نوعی از روشویی گفته می‌شود که از سنگ گرانیت ساخته شده باشد. روشویی گرانیتی یکی از بهترین مدل های روشویی می‌باشد، دلیل آن هم این است که سنگ گرانیت در برابر مواد شیمیایی و مواد اسیدی به شدت مقاوم است. از این سنگ در همه قسمت ها استفاده کنید بدون اینکه نگرانی داشته باشید.


گرانیت چیست؟

گرانیت (Granit) یک سنگ آذرین است که از سرد شدن مواد مذاب تشکیل می‌شود. این سنگ کاربرد فراوانی در صنعت ساختمانی دارد و از آن برای کفپوش، دیوار پوش، نمای ساختمان، سنگ کانترتاپ و روشویی سنگی استفاده می‌شود. سنگ‌های گرانیت به داشتن تخلخل بسیار پایین، جذب آب بسیار کم و استحکام بالا شهرت دارند.


روشویی گرانیتی
روشویی گرانیتی در طرح های مختلفی وجود دارد که مدل گل پنبه ای آن بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد.


حالا که متوجه شدید سنگ گرانیت چیست؟ باید بدانید که سنگ گرانیت که فراوانی زیادی در نقاط مختلف جهان دارد به علت تراکم و استحکام نیاز به ابزار برش خاصی دارد که هزینه استخراج آن را کمی بالا می‌برد. این سنگ در برابر تغییرات دما و مواد شوینده مقاومت بسیار خوبی دارد.


روشویی چیست؟

منظور از روشویی در این مقاله همان روشویی لگنی است که به صورت متداول با جنس‌های سرامیک و چینی برای شستشوی دست، صورت و بهداشت دهان از آن استفاده می‌شود. روشویی سنگی لوکس که برای منازل و همچنین هتل‌های لوکس مورد استفاده قرار می‌گیرد، معمولاً از جنس سنگ است. جنس سنگ در کنار داشتن استحکام بالا زیبایی خاصی به سرویس بهداشتی می‌دهد.

روشویی گرانیتی یکی از مدل های روشویی می‌باشد که از سنگ گرانیت ساخته شده است. سنگ گرانیت تخلخل و جذب آب بسیار پایینی دارد که باعث شده این سنگ در برابر رطوبت دچار آسیب نشود.


سنگ روشویی باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

از آنجایی که در روشویی به صورت دائم از مواد شوینده استفاده می‌شود سنگ روشویی باید در برابر مواد شوینده مقاومت بسیار بالایی داشته باشد. این مواد شوینده می‌توانند از نظر PH دارای خاصیت قلیایی بالایی باشند. مقاومت در برابر آب و رطوبت که به صورت روزانه روی سنگ ریخته می‌شود یکی از آیتم‌هایی است که انتظار می‌رود سنگ روشویی بتواند در برابر آن مقاومت داشته و جذب رطوبت نداشته باشد. از طرف دیگر درجه حرارت آب ممکن است بسیار سرد یا گرم باشد. بنابراین سنگ در اثر انبساط و انقباض دائم باید مقاوم بوده و ترک نخورد. سنگ روشویی باید قابلیت دریافت صیقل بالایی را داشته باشد تا سطحی صاف به وجود آورده و امکان نظافت آسان را به کاربران بدهد. این ویژگی همچنین باعث می‌شود که سنگ در اثر رسوبات دچار قارچ نشود و به راحتی بتوان لکه‌های سطحی را پاک کرد.


آیا گرانیت برای روشویی مناسب است؟

سنگ گرانیت به علت داشتن تخلخل بسیار پایین و تراکم بسیار بالا، دارای چگالی زیادی است؛ یعنی به نسبت حجم، وزن زیادی دارد. داشتن تخلخل بسیار پایین و همچنین فراوری کردن آن باعث می‌شود که این سنگ در برابر رطوبت و آب مقاومت بسیار بالایی داشته باشد. از طرفی بنا به همین دلیل امکان دریافت صیقل بالایی را داشته که این ویژگی باعث نظافت آسان روشویی با جنس سنگ گرانیتی می‌شود. نوع صیقل می‌تواند در شرایط حرفه‌ای، هم ظاهری بسیار زیبا و هم انعکاس نور آینه‌ای به آن می‌دهد.


روشویی سنگ گرانیت
تخلخل پایین و جذب آب پایین از مهم ترین ویژگی های روشویی گرانیتی است.


اگر در رنگ‌های تیره و روشن به دنبال سنگ مناسب هستید گرانیت می‌تواند به لحاظ ظاهری گزینه مناسبی باشد اما در مجموع تنوع رنگ متوسطی دارد. تراکم رنگ بالا در سنگ‌های گرانیتی باعث می‌شود که در ظاهر نیز حالتی وزین به دکوراسیون داخلی بدهند. این سنگ به حدی در برابر آب گرم و سرد مقاوم است که از آن در سخت‌ترین شرایط بیرون ساختمان نیز می‌توان استفاده کرد. به همین دلیل این جنس را برای استفاده به عنوان روشویی توصیه می‌کنیم. در هنگام خرید و سفارش سنگ گرانیت لطفاً به آیتم مقاومت در برابر اسید توجه کنید. این آیتم تعیین می‌کند که سنگ شما در برابر مواد شوینده سنگین چقدر مقاومت خواهد داشت. کارشناسان شرکت ایران کانتر این آیتم را در کنار معرفی هر سنگ، قرار داده‌اند.


مزایا روشویی گرانیت

روشویی گرانیتی مزایا فوق العاده ای دارد که باعث شده انتخاب این سنگ یک انتخاب ایده آل باشد، مزایا روشویی گرانیتی عبارتند از:

  • سنگ گرانیت در مقایسه با سایر انواع دارای مقاومت سایشی و فشاری بیشتری است.
  • ظاهر روشویی شما به لحاظ طرح و رگه‌ها منحصر به فرد خواهد بود.
  • به نسبت سایر سنگ‌ها مقاومت مناسبی در برابر مواد شوینده قوی دارد.
  • تا ۲۸۰درجه سانتیگراد در برابر حرارت مقاومت داشته و دچار تغییر رنگ نمی‌شوند.
  • برای ایجاد دکوراسیون داخلی سرویس بهداشتی با زیبایی طبیعی و نچرال مناسب است.
  • در برابر نفوذ انواع میکروارگانیسم مقاوم بوده و آنتی باکتریال محسوب می‌شود.
  • سنگ گرانیت با انواع دکوراسیون کلاسیک، نئوکلاسیک و مدرن سازگاری دارد.
  • دارای رنگ بندی‌های تیره و روشن، با انواع رگه و طرح است.
  • در صورت مراقبت، رد آب و جرم آن روی سنگ باقی نمی‌ماند.
  • قابلیت صیقل مجدد، زیباسازی و ترمیم را دارد.
  • به طور کلی استفاد کردن از جنس سنگ می‌تواند دوستدار محیط زیست محسوب شود.

با توجه به مزایایی که در بالا گفته شد روشویی سنگ گرانیت دارای دوام و طول عمر بسیار بالایی است. با این وجود سنگ گرانیت دارای معایبی هم است که در ادامه به آن می‌پردازیم.


معایب روشویی گرانیتی

از جمله معایب سنگ گرانیت می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • سنگ گرانیت وزن زیادی داشته و از طرف دیگر به علت تخلخل بسیار پایین، میزان چسبندگی آن به مصالح کم است.
  • نیاز به درزگیری با دقت بالا و متریال مناسب دارد.
  • نصب آن تخصصی بوده و نیاز به نصاب حرفه‌ای دارد.
  • این سنگ کیفیت بالایی داشته و بنابراین قیمت آن هم بالاتر از سایر انواع سنگ است.

بنابراین پیش از خرید بهتر است محدودیت‌های روشویی با جنس سنگ گرانیت را در نظر بگیرید.


روش نگهداری روشویی گرانیتی

مواردی که در ادامه نام برده می‌شود می‌توانند زیبایی، عمر و دوام روشویی گرانیتی شما را به خطر بی‌اندازند. درست است که سنگ گرانیت در برابر دما مقاومت بسیار بالایی دارد اما توصیه می‌شود از قرار دادن اشیا بسیار داغ روی آن خودداری کنید. همچنین این سنگ در برابر خط و خش و مواد اسیدی و قلیایی مقاومت بالایی دارد اما به شما توصیه می‌کنیم برای شست و شو و نظافت و لکه بری از اشیا فلزی نوک تیز و مواد شوینده بسیار قوی استفاده نکنید تا کیفیت کار برای طولانی مدت همچنان حفظ شود.


روش پاک کردن سنگ گرانیت روشویی

استفاده کردن از دستمال‌های میکروفایبر به علت قدرت پاک کنندگی و جذب بالا در کنار استفاده از کمترین مواد شوینده می‌تواند گزینه مناسبی برای پاک کردن سنگ روشویی گرانیتی باشد. همچنین شما می‌توانید برای پاک کردن لک‌های روغنی از صابون نرم، صابون مایع و مایع ظرفشویی استفاده کنید.


گرانیت در روشویی سنگی
روشویی گرانیتی را می‌توانید در هتل ها و رستوران ها استفاده کنید.


اگر روغن از نوع روغن‌های سنگین و صنعتی بود می‌توانید از الکل ایزوپروپیل استفاده کنید. همچنین در صورت بالا بودن جرم آب شهری و مشاهده لکه آب می‌توانید با استفاده از ترکیب جوش شیرین، سرکه، نمک و آب، لکه را پاک کنید. برای پاک کردن روشویی از جنس سنگ گرانیت می‌توانید از شوینده هیدروژن پروکساید استفاده کنید. این محلول اغلب به صورت غلیظ عرضه می‌شود و با ۵ برابر آب ترکیب شده و به سطوح آسیب نمی‌زند. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید به مقاله سنگ گرانیت را چگونه تمیز کنیم؟ مراجعه کنید.


آنچه که از مقاله روشویی گرانیتی آموختیم:

در مقاله روشویی گرانیتی به این موضوع پرداختیم که سنگ گرانیت یک سنگ آذرین است که در برابر عوامل رطوبت مواد شوینده و مواد اسیدی مقاومت بسیار بالایی داشته و همچنین به علت داشتن تراکم بالا و تخلخل پایین شرایط مناسبی برای استفاده در انواع روشویی سنگی دارد. این سنگ همان قدر که از نظر ساختار مناسب روشویی است از نظر رنگ و بافت نیز می‌تواند جلوه‌ای ایده‌آل برای طراحی سرویس بهداشتی مجلل ایجاد کند. ما در این مقاله به جهت مقایسه، ویژگی‌های سنگ مناسب روشویی و سنگ گرانیت را نام بردیم. همچنین در پایان، در زمینه روش نگه‌داری و شستشوی روشویی گرانیت، توضیحاتی ارائه داده‌ایم. شرکت ایران کانتر دارای طرح‌های متنوعی از انواع سنگ گرانیت ایرانی و خارجی است. به همین دلیل می‌توانید در طیف وسیعی از قیمت‌ها، سنگ گرانیت مورد علاقه خود را انتخاب کنید.


مقالات مرتبط