اینستاگرام ایران کانتر

سنگ طبیعی برای تالار + بهترین سنگ برای تالار

سنگ طبیعی برای تالار + بهترین سنگ برای تالار
عاکف قربانی
عاکف قربانی
۱۴۰۳/۴/۱۱

سنگ‌های طبیعی می‌توانند با مقاومت بالا، تنوع طرح و رنگ بالایی که دارند، به نمای بیرونی و داخلی تالار جلوه‌ای خاص ببخشند. پیش از انتخاب و خرید سنگ طبیعی برای تالار، لازم است ابتدا ویژگی، موارد استفاده و قیمت هرکدام را بهتر شناخته و سپس اقدام کنید. ما در این مقاله بهترین سنگ مناسب برای تالار را معرفی خواهیم کرد.


ویژگی‌های بهترین سنگ طبیعی برای تالار

پیش از خرید دقت کنید که سنگ طبیعی برای استفاده در تالار باید دارای ویژگی‌های زیر باشد:

  • مقاومت بالا در برابر مواد اسیدی و شوینده؛
  • مقاومت سایشی بالا؛
  • داشتن اصطکاک بالا؛
  • درصد نفوذ پذیری کم در برابر آب؛
  • مقاومت فشاری خوب؛
  • مقاومت در برابر عوامل جوی.

به جز مواردی که در بالا به آن اشاره شد رنگ سنگ طبیعی به کار رفته در کف تالار بهتر است به گونه‌ای انتخاب شود، که انواع آلودگی‌های خفیف را نشان ندهد. در ادامه هر کدام از این موارد را بیشتر توضیح می‌دهیم.


مقاومت بالا در برابر مواد اسیدی و شوینده:

تالار یکی از مکان‌هایی است که پس از هر مراسم حجم بالایی از لک، مواد غذایی، خاک و… مشاهده می‌شود. به همین دلیل باید بلافاصله شستشو و نظافت شود. برخی از سنگ‌های طبیعی در برابر مواد اسیدی، مانند برخی مواد غذای و همین طور مواد شوینده مختلف مقاومت پایینی دارند.


طراحی تالار با سنگ طبیعی
سنگ طبیعی را می‌توانید در کف تالار نیز استفاده کنید.


این سنگ‌ها در ابتدا سطح صیقلی خود را از دست داده و سپس دچار خوردگی شدید می‌شوند. بنابراین سنگی که برای کفپوش تالار استفاده می‌شود، باید در برابر مواد قلیایی قوی، مواد اسیدی و انواع مواد شوینده مقاومت بالایی داشته باشند.


مقاومت سایشی بالا:

اغلب در تالارها حجم رفت و آمد بالا است. سنگ‌هایی که در کف محوطه داخلی و خارجی استفاده می‌شوند، باید در برابر سایش ناشی از رفت و آمد مقاومت بالایی داشته باشند. سنگ‌هایی که مقاومت سایشی بالایی داشته باشند، در بلند مدت می‌توانند جلوه اولیه خود را حفظ کنند.


داشتن اصطکاک بالا:

در بسیاری از مراسم‌ها حجم عبور و مرور و فعالیت بدنی در تالار بالا است. بسیاری از افراد ممکن است به دلیل ترکیب صدای بالا، تغییر نور و رنگ شدید، استفاده از کفش‌های پاشنه بلند توسط بانوان، ریختن نوشیدنی روی زمین و… تعادل خود را از دست بدهند. سنگ کف تالار نباید لغزنده و سر باشد. بی‌توجهی به این موضوع در تالارها می‌تواند به صورت پیاپی حادثه بیافریند.


درصد نفوذ پذیری کم در برابر آب:

سنگ‌هایی که درصد نفوذ پذیری کمی داشته باشند، راحت‌تر خشک شده و رطوبت یا خاک را کم‌تر در خود نگه می‌دارند. همچنین این ویژگی باعث می‌شود که سنگ امکان نظافت آسان داشته باشد. سنگ‌های دارای امکان نظافت آسان به سنگ‌هایی گفته می‌شود که به راحتی انواع لک، با کمترین نیاز به مواد شوینده، از روی آن پاک شده و به سرعت با طی خشک‌کن خشک می‌شوند.


مقاومت فشاری خوب:

سنگ‌هایی که مقاومت فشاری بیشتری داشته باشند، در برابر ضربه مقاومت بالاتری داشته و می‌توانند وزن بیشتری را هم تحمل کنند. این ویژگی به سنگ کمک می‌کند تا در برابر انواع فشار خارجی عمر و دوام بیشتری داشته باشد.


مقاومت در برابر عوامل جوی:

این ویژگی زمانی اهمیت پیدا می‌کند که بخواهید سنگ را برای نمای بیرونی تالار، دیوار محوطه تالار، محوطه بیرونی (حیاط)، پله‌های بیرونی و… استفاده کنید.


کف تالار عروسی با سنگ طبیعی
سنگ های طبیعی مقاومت بسیار بالایی در برابر شرایط جوی دارند.


در این مورد سنگ‌ها باید در برابر شدیدترین نور آفتاب، یخ زدگی و تغییر دمایی مقاومت داشته باشند.

سنگ طبیعی برای تالار موارد استفاده بسیاری دارد و در تمامی بخش های تالار می‌توانید از آن استفاده کنید. سنگ طبیعی را برای کف و دیوار تالار استفاده کنید و از زیبایی و ویژگی ها منحصر به فرد آن استفاده کنید.


انواع سنگ طبیعی برای تالار

انواع سنگ‌های مناسب برای تالار شامل موارد زیر هستند:

  • سنگ گرانیت؛
  • سنگ مرمریت؛
  • سنگ مرمر؛
  • سنگ تراورتن؛
  • سنگ تراونیکس؛
  • سنگ چینی یا کریستال.

هر کدام از این سنگ‌ها دارای ویژگی‌های خاص خود هستند و می‌توان آن را فقط در بخش خاصی از تالار استفاده کرد. در ادامه ویژگی هر یک را توضیح داده و می‌گوییم که برای استفاده در کدام قسمت تالار مناسب هستند.


سنگ گرانیت برای تالار:

سنگ گرانیت یکی از سنگ‌هایی است که موارد استفاده بالایی دارد. یعنی می‌تواند آن را به عنوان کفپوش یا دیوارپوش استفاده کرد. اما از آنجایی که اغلب تنوع رنگی محدودی داشته و سنگ‌های زیباتری هم برای دیوار وجود دارند، این سنگ را بیشتر برای کف تالار استفاده می‌کنند. سنگ گرانیت در برابر مواد شوینده، مواد قلیایی و مواد اسیدی مقاومت بالایی داشته و امکان نظافت آسان را به کاربر می‌دهد. این سنگ دارای مقاومت سایشی و فشاری بالایی بوده و این موارد آن را به بهترین سنگ برای کف تالار تبدیل می‌کند. هر چند که میانگین قیمت بالایی دارد.


سنگ مرمریت برای تالار:

سنگ مرمریت دارای انواع مختلفی است که مي‌تواند برای کف یا دیوار استفاده شود. با این وجود مقاومت سایشی بالایی ندارد. بهتر است در اماکن لوکسی مانند تالار از سنگ مرمریت برای کفپوش استفاده نشود. این سنگ تراکم بافت بالا و تخلخل پایینی دارد.


مرمریت برای تالار
سنگ مرمریت را هم می‌توانید در کف استفاده کنید هم دیوار تالار.


تنوع رنگی بالایی داشته و اگر ساب خوبی دریافت کند تبدیل به زیباترین سنگ برای دیوار پوش فضای داخلی می‌شود. این سنگ در برابر نفوذ آب مقاومت نسبی داشته و قیمت بسیار مقرون به صرفه‌ای دارد.


سنگ مرمر برای تالار:

سنگ مرمر یکی از زیباترین و ظریف‌ترین سنگ‌هایی است که در این مقاله معرفی می‌کنیم. این سنگ در برابر عوامل جوی و مواد شوینده قوی مقاومت بالایی ندارد. از آنجایی که تنوع طرح و رنگی بسیار بالایی داشته و از زیباترین سنگ‌های طبیعی محسوب می‌شود، از آن برای طراحی جایگاه ویژه در تالار استفاده می‌کنند. سنگ مرمر قابلیت عبور نور داشته و در زیر نور می‌تواند طرح خود را بهتر نشان دهد. این سنگ میانگین قیمتی بالایی داشته و برای طراحی فضای داخلی مناسب است.


سنگ تراورتن برای تالار:

سنگ تراورتن یک سنگ رسوبی و بسیار متخلخل است. استفاده از این سنگ به عنوان کفپوش برای بلند مدت ایده مناسبی نبوده و در اثر خوردگی به علت نظافت، می‌تواند ضرر مالی به تالار وارد کند. این سنگ در برابر عوامل جوی مانند باران، برف، سرما و گرما، مقاومت بالایی دارد. به همین دلیل سنگ تراورتن را برای دیوارپوش محوطه بیرونی ساختمان استفاده می‌کنند. به علت تخلخل بالایی که دارد به خوبی به مصالح پشت خود چسبیده و در اثر انبساط، از نمای ساختمان جدا نمی‌شود. تراورتن میانگین قیمتی پایین تا متوسطی دارد.


سنگ تراونیکس برای تالار:

این سنگ از نظر ویژگی ظاهری و بافت، ترکیبی از مرمر و تراورتن محسوب شده و اغلب برای ساخت دکوراسیون و دیوارپوش فضای داخلی استفاده می‌شود. سنگ تراونیکس دارای بخش‌هایی کدر و شفاف است که می‌تواند نور را از خود عبور دهد. به همین دلیل در نورپردازی و ایجاد دیوارپوش‌هایی منحصر به فرد، در تالار استفاده می‌شود.


سنگ تراونیکس برای تالار
سنگ تراونیکس همچون مرمر قابلیت عبور نور را دارد و این یک ویژگی فوق العاده است.


تراونیکس یکی از سنگ‌هایی است که تنوع طرح بالایی داشته و دارای رگه‌های متعددی است.


سنگ چینی یا کریستال برای تالار:

سنگ چینی یا کریستال در برابر عوامل جوی و رطوبت مقاومت بالایی دارد. از این سنگ هم می‌توان برای نمای بیرونی و هم نمای داخلی ساختمان استفاده کرد. برخلاف سنگ تراورتن که اغلب جلوه رنگی گرمی دارد، سنگ چینی دارای رنگ‌های نسبتا سرد و روشنی است. از این سنگ برای دیوارهای بخش‌های بهداشتی ساختمان مانند آشپزخانه، سالن غذاخوری، سرویس بهداشتی استفاده می‌شود. این سنگ را می‌توان برای کف سالن غذاخوری هم استفاده کرد اما در اثر رفت و آمد ممکن است حالت صیقلی خود را از دست بدهد. سنگ چینی کریستال دارای میانگین قیمتی متوسطی است.


مزایا استفاده از سنگ طبیعی برای تالار

استفاده از سنگ طبیعی برای تالار می تواند مزایای فراوانی داشته باشد که ما در ادامه تعدادی از این موارد را نام می‌بریم:

  • عمر و دوام بلند مدت؛
  • تنوع بالا در طرح و رنگ؛
  • امکان نظافت آسان؛
  • مقاومت در برابر رطوبت و آب؛
  • مقاومت سایشی و فشاری بالا؛
  • قابلیت استفاده چند منظوره برای کفپوش و دیوارپوش؛

سنگ‌های طبیعی دارای انواع محصولات تولید داخل بوده که با کیفیتی بین المللی، قیمتی مقرون به صرفه‌ای دارند. همچنین باید دقت کنید که تمام سنگ‌ها با جنس مشابه دقیقا ویژگی‌های یکسانی ندارند. برای اطلاع دقیق از ویژگی هر کدام باید وارد سایت ایران کانتر شده و در لیست محصولات روی سنگ مورد نظر کلیک کنید، تا بتوانید به ویژگی خاص آن سنگ دسترسی داشته باشید.


معایب استفاده از سنگ طبیعی برای تالار

استفاده و نصب سنگ‌ها نیاز به افراد متخصصی دارد که ویژگی‌ هر سنگ را به خوبی بشناسند و بدانند که کدام سنگ را می‌توانند در کدام قسمت سازه استفاده کنند. در صورت نصب اشتباه یا استفاده از سنگ اشتباه توسط معمار و طراح داخلی شما نمی‌توانید انتظار دوام و زیبایی بلند مدت را از سنگ طبیعی داشته باشید. بنابراین انجام اشتباه از طرف خریدار، طراح و نصاب می‌تواند خسارت مالی به صاحب تالار وارد کند. برای رفع این مشکل به شما توصیه می‌کنیم اطلاعات خود را از انواع سنگ مناسب تالار افزایش دهید. برای مطالعه بیشتر راجب اینکه سنگ طبیعی چیست؟ کلیک کنید.


آنچه که از مقاله بهترین سنگ طبیعی برای تالار آموختیم:

در ابتدای مقاله ویژگی‌های بهترین سنگ‌های طبیعی برای تالار را بررسی کردیم. سپس سنگ‌هایی که می‌توانستند مناسب استفاده در تالار باشند را از جمله: سنگ گرانیت، سنگ مرمریت، سنگ مرمر، سنگ تراورتن، سنگ تراونیکس و سنگ چینی یا کریستال را نام بردیم. در ادامه ویژگی‌های بارز سنگ‌ها را معرفی کرده و گفتیم که هر کدام بهتر است در کدام قسمت از تالار استفاده شوند. پایان هر توضیح از انواع سنگ طبیعی، میانگین قیمت تهیه کرده و گفتیم که این سنگ در چه محدوده قیمتی قرار دارد. در پایان مطلب هم مزایا و معایب استفاده از سنگ طبیعی برای تالار را توضیح دادیم.

ثبت امتیاز مطلب

امتیازه خود به این مطلب را ثبت کنید

01234
05 / 0
مقالات مرتبط

دیدگاه شما

0/200

دیدگاه کاربران

Loading