اینستاگرام ایران کانتر

سنگ طبیعی برای کافه + دکوراسیون کافی شاپ با سنگ طبیعی

سنگ طبیعی برای کافه + دکوراسیون کافی شاپ با سنگ طبیعی
مریم بشردوست
مریم بشردوست
۱۴۰۳/۴/۱۳

سنگ طبیعی برای کافه می‌تواند یک انتخاب پایدار، با دوام و زیبا باشد. انتخابی که اگر با دقت و با صرف وقت کافی برگزیده شود می‌تواند یک عمر رضایت را با خود به همراه داشته باشد. پیش از انتخاب سنگ لازم است که تعدادی از سبک‌ها و مدل‌های طراحی داخلی را از پیش انتخاب کنید تا انتخاب سنگ متناسب با آن برای شما کار راحت‌تری باشد. ما در این مقاله بهترین سنگ های طبیعی برای کافه را معرفی کرده و کاربرد هر یک را توضیح می‌دهیم.


بهترین سنگ طبیعی برای کافه

6 مورد از بهترین سنگ‌هایی که می‌توانید برای نمای بیرونی و طراحی داخلی کافی شاپ خود از آن استفاده کنید شامل موارد زیر هستند:

  1. سنگ گرانیت؛
  2. سنگ تراورتن؛
  3. سنگ مرمریت؛
  4. سنگ چینی یا کریستال؛
  5. سنگ مرمر؛
  6. سنگ تراونیکس.

در ادامه در مورد هر کدام از این موارد توضیحاتی را ارائه خواهیم داد:


سنگ گرانیت برای کافه:

سنگ گرانیت یکی از مقاوم‌ترین سنگ‌های موجود در بازار بوده و می‌توانند در بخش‌های مختلف طراحی داخلی و خارجی کافه استفاده شوند. گرانیت در طراحی داخلی بار و کانترتاپ، دیوارپوش و حتی نمای بیرونی استفاده می‌شود. اگر می‌خواهید تم رنگی تیره با طرح‌های متنوع داشته باشید، سنگ گرانیت می‌تواند به خوبی به سلیقه شما پاسخ دهد.


سنگ گرانیت برای کافه
سنگ گرانیت به دلیل مقاومت در برابر رطوبت و فشار بهترین سنگ طبیعی برای کافه است.


از آنجایی که این سنگ مقاومت بالایی در برابر مواد شوینده داشته و درصد نفوذ پذیری پایینی دارد، پیشنهاد می‌کنیم برای کف سازه خود از سنگ گرانیت استفاده کنید. این سنگ در بلند مدت جلوه ظاهری خود را در اثر رفت و آمد از دست نداده و مقاومت سایشی بالایی دارد. گرانیت برای نمای بیرونی کافه هم مناسب است؛ زیرا در برابر عوامل جوی مقاومت بالایی دارد. از نظر قیمت این سنگ میانگین قیمتی نسبتا بالایی دارد.

سنگ طبیعی برای کافه را می‌توان یکی از بهترین متریال ها دانست که زیبایی کافی شاپ شما را چندین برابر کند. بهترین سنگ برای استفاده در کافی شاپ را می‌توان گرانیت دانست به دلیل اینکه این سنگ در برابر ضربه، فشار و رطوبت مقاومت بسیار بالایی دارد.


سنگ تراورتن برای کافه:

از سنگ تراورتن برای ایجاد نمای بیرونی عمدتا روشن در تنالیته رنگی کرم تا قهوه‌ای استفاده می‌شود. زیرا این سنگ در برابر عوامل جوی و محیطی از جمله گرما و سرمای شدید مقاومت بالایی دارد. هر چند که از برش‌های سنگ تراورتن با فرآوری‌های مختلف برای طراحی داخلی ساختمان از جمله دیوارپوش‌ها هم استفاده می‌شود. این سنگ هم امکان نصب روی دیواره بار را داشته و می‌تواند در دیواره‌های جانبی راه‌پله کافی شاپ استفاده شود. سنگ تراورتن هر چقدر روی دیوار مقاومت بالایی دارد، برای استفاده به عنوان کفپوش نمی‌تواند گزینه مناسبی باشد؛ زیرا تخلخل بالایی داشته و در برابر مواد شوینده مقاومت کمی دارد. سنگ تراورتن از نظر هزینه، قیمت ارزان تا متوسطی دارد.


سنگ مرمریت برای کافه:

سنگ‌های مرمریت تنوع بالایی از جنس و مقاومت در برابر عوامل محیطی دارند. برخی از سنگ‌های مرمریت در برابر رطوبت و عوامل محیطی مقاومت خوبی داشته و برخی دیگر بیشتر در فضای داخلی استفاده می‌شوند. سنگ مرمریت هر چند دارای کاربرد کفپوش و هم دیوارپوش است. این سنگ از نظر هزینه با میانگین قیمت پایین‌تر از متوسط جز سنگ‌های ارزان قیمت محسوب می‌شود.


سنگ چینی یا کریستال برای کافه:

سنگ چینی یا کریستال دارای کاربرد چندگانه است. نقطه قوت این سنگ این است که در برابر رطوبت، باران، گرمای شدید و سرما مقاومت بالایی دارد. از این سنگ از گذشته برای نمای بیرونی ساختمان و حتی به عنوان کفپوش استفاده می‌شد. از نظر مقاومت سایشی و مقاومت فشاری در حد متوسط تا خوب است.


سنگ مرمریت برای کافی شاپ
سنگ مرمریت هم سنگی مناسب برای دیوار و کف کافی شاپ است.


اگر به سنگ‌های ساده، طرح‌دار با رگه‌های زیاد و تم رنگی روشن مانند سفید و طوسی روشن علاقه دارید، سنگ چینی یا کریستال می تواند گزینه‌های خوبی پیش روی شما قرار دهد. از رنگ‌های روشن سنگ چینی کریستال برای طراحی داخلی سرویس بهداشتی لوکس استفاده می‌شود. این سنگ از نظر هزینه، دارای محدوده قیمتی متوسط در مقایسه با سایر سنگ‌های طبیعی است.


سنگ مرمر برای کافه:

سنگ‌های مرمر از جمله زیباترین سنگ‌های طبیعی هستند و کاربرد خاصی در دیزاین داخلی دارند. این سنگ‌ها تنوع بالایی داشته و خاص‌ترین رنگ‌های سنگ طبیعی را می‌توان در سنگ مرمر یافت. سنگ مرمر به عنوان کفپوش اماکن عمومی استفاده نمی‌شود. این سنگ دچار ساییدگی شده و هم در برخورد با مواد شوینده، کدر می‌شود. سنگ مرمر برای دیوارپوش و دیزاین بخش خاصی از کافه کاربرد بیشتری دارد. از جمله ویژگی‌های خاص این سنگ امکان عبور نور و استفاده از نور مخفی در پشت آن است. این سنگ زیبا می‌تواند برای میز پذیرش و قسمت‌هایی که در معرض رطوبت و مواد شوینده نیستند هم استفاده شود. از نظر هزینه، نسبتا گران‌قیمت محسوب شده و به همین دلیل از اسلب این سنگ در بخش‌های خاص طراحی داخلی استفاده می‌شود.


سنگ تراونیکس برای کافه:

اگر می‌خواهید سنگ طبیعی شما دارای طرح و جلوه‌های فراوانی باشد که چشم و ذهن بیننده را تا مدتی به خود مشغول کند، شاید سنگ تراونیکس گزینه مناسبی باشد. این سنگ اغلب با طرح‌ها و رگه‌های فراوان به همراه عبور نور از بخش‌های مختلف خود شناخته می‌شود. از نظر ویژگی ترکیبی از ویژگی‌های سنگ مرمر و تراورتن را با هم دارد. به علت حساس بودن این سنگ به مواد شوینده و رفت و آمد معمولا برای طراحی داخلی دیوار از آن استفاده می‌شود. برخی از انواع تراونیکس برای ساخت میز‌های مجلل هم کاربرد دارند. این سنگ‌ها بسته به ترکیبات خود دارای نقاط ضعف و قوت متفاوتی هستند. برخی میزان تخلخل و جذب آب بیشتری داشته و برخی دیگر مقاومت بیشتری در برابر رطوبت دارند. این سنگ‌ها نیز از نظر هزینه در محدوده قیمتی متوسط بازار قرار دارند.


چرا دکوراسیون کافه با سنگ طبیعی

کافی شاپ یکی از مکان‌هایی است که سرو نوشیدنی یا انواع میان وعده در آن فقط بخشی از وظیفه آن محسوب می‌شود. بسیاری از مشتریان صرفا برای خوردن چیزی وارد کافه نمی‌شوند بلکه به دنبال محیطی زیبا، امن و آرام هستند تا دقایقی را در تنهایی و آرامش یا با دوستان خود سپری کنند. بسیاری از افراد برای رفع خستگی و تخلیه روانی خود فقط به محیط یک کافی شاپ خاص وابسته شده و هر بار به آنجا می‌روند.


کافی شاپ با سنگ طبیعی
کافی شاپ با سنگ طبیعی زیبایی کافه شما را چندین برابر می‌کند.


اگر طراحی داخلی یک کافه به گونه‌ای باشد که حس خوبی به مشتری بدهد، می‌تواند فرد را به آن محیط وابسته کرده و او را دائم به آن محیط بکشاند. پس توجه به طراحی داخلی نیمی از خدمات و وظیفه‌ی یک کافی شاپ محسوب می‌شود. سنگ طبیعی به فضای کافی شاپ کمک می‌کند که جلوه زیبایی طبیعت را با همان زیبایی و آرامش به فضای داخلی کافی بیاورد. برای مطالعه بیشتر راجب این‌که سنگ طبیعی چیست؟ کلیک کنید.


مزایای استفاده از سنگ طبیعی برای کافه

استفاده از سنگ طبیعی برای کافی شاپ می‌تواند مزایای فراوانی داشته باشد که در ادامه تعدادی از این موارد را نام می‌بریم:

  • عمر و دوام بسیار بلند مدت؛
  • مقاومت بالا در برابر سایش و ضربه؛
  • ایجاد جلوه طبیعت در طراحی داخلی؛
  • دارای تنوع قیمتی بالا و با توجه به نیاز مشتری؛
  • مقاومت در برابر مواد اسیدی و قلیایی؛
  • دارای تنوع رنگی بالا با انواع طرح و رگه‌خای خاص؛
  • مناسب برای انواع سبک طراحی داخلی مدرن، مینیمال، کلاسیک و روستیک؛
  • دارای نفوذ پذیری کم در برابر آب و خاک در برخی از انواع.

یکی از مزایایی که سنگ طبیعی می‌تواند در جلوه ظاهری خود به مشتری نشان دهد، این است که هر کدام از قطعات سنگ ضمن این که شبیه به قطعه مجاور خود هستند، اما دقیقا به همان شکل نیستند. این سنگ‌ها در کنار هم، ضمن داشتن نظم و تناسب، نیاز بیننده به تنوع طرح را هم راضی می‌کنند.


معایب استفاده از سنگ طبیعی برای کافه

سنگ‌های طبیعی زمانی می‌توانند بهترین متریال برای طراحی داخلی و خارجی محسوب شوند که در جای خود و به درستی استفاده شده باشند. استفاده از گران قیمت‌ترین سنگ طبیعی برای کل سازه نمی‌تواند لوکیشنی زیبا و دنج در کافی شاپ ایجاد کند. گاهی هم ممکن است نتواند حالت لوکس خود را به مخاطب نشان دهد. در مقابل گاهی سنگ‌های ارزان‌تر و با رنگ ساده‌تر می‌توانند حس لوکس بودن را به مشتریان نشان دهند. علت آن استفاده از طراح داخلی مجرب و نمونه کارهای آماده است. ابتدا بهتر است با توجه به شرایط محیطی سبک خود را انتخاب کنید و سپس در آن سبک، به دنبال دیزاین مورد نظر خود باشید. بنابراین عدم استفاده از طراح داخلی می‌تواند سنگ طبیعی را به جای نقطه قوت، به نقطه ضعف معماری داخلی شما تبدیل کند.


آنچه که از مقاله بهترین سنگ طبیعی برای کافه آموختیم:

در ابتدای مقاله با چالش‌های انتخاب بهترین سنگ طبیعی برای کافه آشنا شدیم. در ادامه به این موضوع پرداختیم که توجه به زیبایی داخلی کافی شاپ تا چه حد می‌تواند اهمیت داشته باشد. گاهی صاحبان کافه در کنار تعهد بالا در سرو باکیفیت، باید ایجاد فضایی امن و زیبا برای مشتریان را به عنوان یک وظیفه احساس کنند؛ این ترکیب باکیفیت فضا و سرو غذا می‌تواند به جلب رضایت مشتری و سود بیشتر ختم شود. در ادامه چندین مورد از بهترین سنگها را معرفی کرده و گفتیم که هر کدام در چه محدوده قیمتی قرار دارند. در پایان هم مزایا و معایب استفاده از سنگ طبیعی را توضیح دادیم.

ثبت امتیاز مطلب

امتیازه خود به این مطلب را ثبت کنید

01234
05 / 0
مقالات مرتبط

دیدگاه شما

0/200

دیدگاه کاربران

Loading