ایران کانتر

سنگ اسلب بین کابینتی (بک اسپلش) + بهترین سنگ برای بک اسپلش

سنگ اسلب بین کابینتی (بک اسپلش) + بهترین سنگ برای بک اسپلش
نجمه نظری
نجمه نظری
۱۴۰۲/۱۲/۲۳

معماران امروزی به خوبی می‌دانند که دکوراسیون مدرن آشپزخانه بدون استفاده از سنگ اسلب بین کابینتی کامل نخواهد شد. اگر برای کانترتاپ و صفحه روی کابینت نیز از سنگ‌های طبیعی مانند گرانیت، مرمریت و غیره استفاده کرده باشید، می‌توانید از همان طرح و سنگ برای دیوارهای بین کابینت نیز استفاده کنید و نمایی فوق‌العاده به آشپزخانه ببخشید. برای یک انتخاب لوکس با ما در ایران کانتر همراه باشید؛ در ادامه همه‌چیز را در مورد اسلب بین کابینتی با شما در میان می‌گذاریم.


منظور از سنگ اسلب بین کابینتی یا بک اسپلش چیست؟

تا همین چند سال پیش طراحان معمولا از کاشی‌، شیشه یا سنگ‌هایی در ابعاد کوچک برای پرکردن فاصله بین کابینت‌ها استفاده می‌کردند. این متریال با عنوان سنگ بین کابینتی یا همان بک اسپلش (Backsplash) شناخته می‌شدند. در طراحی مدرن استفاده از سنگ اسلب برای فضای بین کابینت‌ها رواج پیدا کرده است. این سنگ‌ها به صورت یکپارچه و تا سقف فضای بین کابینت‌ها را پر می‌کنند. از این گذشته شما می‌توانید یک سنگ اسلب بزرگ و عریض تهیه کنید و از کارشناسان ایران کانتر بخواهید که از این اسلب بزرگ هم برای روی کابینت و هم برای بین کابینت استفاده کنند. برای مطالعه بیشتر راجب سنگ اسلب می‌توانید به مقاله سنگ اسلب چیست؟ را مراجعه کنید.


مزایای سنگ اسلب بین کابینتی

در این بخش شما را با برخی از مزایای نصب سنگ اسلب بین کابینتی آشنا خواهیم کرد:

  • ایجاد هماهنگی میان دیوارها و کانتر تاپ؛
  • زیبایی طبیعی و منحصربه‌فرد؛
  • درز کمتر و نظافت ساده؛
  • مقاومت در برابر حرارت؛
  • یکپارچگی؛
  • هزینه مناسب.

در ادامه هر یک از مزایای استفاده از سنگ اسلب در فضای بین کابینت‌ها را بررسی خواهیم کرد:


زیبایی منحصربه‌فرد:

اولین نکته قابل توجه در مورد استفاده از سنگ در فضای بین کابینت‌ها زیبایی خیره‌کننده‌ای است که این سنگ‌ها به آشپزخانه می‌بخشند.


 سنگ اسلب جزیره
سنگ طبیعی در آشپزخانه، تنها یک متریال نیست و خاصیت دکوراتیو نیز دارد.


سنگ طبیعی مملو از رگه‌های تصادفی و جذاب است و به همین دلیل اگر برای دکوراسیون آشپزخانه از سنگ اسلب طبیعی برای بین کابینت‌ها استفاده کنید، طراحی آشپزخانه شما شبیه به طراحی هیچ آشپزخانه‌ای نخواهد بود و در نوع خود بی‌نظیر می‌شود.

سنگ اسلب بین کابینتی (Backsplash) نمایی یکپارچه و یک‌دست را در آشپزخانه ایجاد می‌کند و فضای آشپزخانه را بزرگ و مرتب جلوه می‌دهد. با انتخاب سنگ طبیعی برای بین کابینت‌ها در تناسب با کانتر تاپ و کف، یک آشپزخانه مدرن خواهید داشت.


درز کمتر و نظافت ساده:

درزهای موجود در بک اسپلش‌های قدیمی محل بسیار خوبی برای تجمع چربی و آلودگی‌های آشپزخانه بودند و تمیز کردن آشپزخانه را دشوار می‌کردند. از آنجایی که اسلب سنگ در ابعاد بزرگ در فضای بین کابینت نصب می‌شود، با درز کمتری روبه‌رو خواهید بود. درز کمتر نظافت را آسان می‌کند و از تجمع آلودگی جلوگیری خواهد کرد. با توجه به نوع فرآوری سنگ، تنها با یک دستمال مایکروفایبر مرطوب می‌توانید سطح اسلب سنگ طبیعی بین کابینت را تمیز کنید و نیازی به صرف زمان و انرژی بیشتر برای تمیز کردن درزها نخواهید داشت.


مقاومت در برابر حرارت:

سنگ اسلبی که بین کابینت نصب می‌شود در مقایسه با دیگر متریال‌ها مقاومت بسیار بالایی در برابر حرارت دارد. به سادگی می‌توانید از این اسلب در پشت اجاق گاز استفاده کنید و نگران ترک و شکستگی آن نباشید. در تیتر بهترین سنگ‌ها برای اسلب بین کابینتی در مورد این ویژگی بیشتر صحبت خواهیم کرد.


یکپارچگی:

در بخش قبل در مورد تعداد درزهای موجود در سنگ اسلب بین کابینتی صحبت کردیم. نبود درز به دلیل ابعاد بزرگ اسلب نمای یکپارچه و یک دستی را در آشپزخانه ایجاد می‌کند. سنگ اسلب در آشپزخانه توجه همه را جلب می‌کند.


هزینه مناسب:

برخی از طراحان، سازندگان و مالکان تصور می‌کنند که انتخاب سنگ طبیعی برای بین کابینت می‌تواند هزینه پروژه را چندین برابر کند و بهتر است از کاشی یا شیشه برای بین کابینت استفاده شود.



 بک اسپلش شیشه ای
بک اسپلش باعث می‌شود آشپزخانه بزرگتر دیده شود.


در حالی که خرید سنگ طبیعی یک سرمایه‌گذاری است و بر ارزش و دوام بنا می‌افزاید.


معایب سنگ اسلب بین کابینتی

استفاده از سنگ طبیعی برای بین کابینت معایبی از این دست را نیز به همراه دارد:

  • دشواری در نظافت با توجه به نوع سنگ؛
  • محدودیت در انتخاب پاک کننده‌ها مواد شوینده؛
  • جذب آب؛
  • تفاوت طرح و رنگ.

در ادامه هر یک از معایب سنگ است بین کابینتی را بررسی و راهکارهای احتمالی را با شما در میان می‌گذاریم:


دشواری در نظافت با توجه به نوع سنگ:

در بخش قبلی از نظافت ساده به عنوان یکی از مزایای سنگ طبیعی یاد کردیم؛ بنابراین شاید با این سوال مواجه شوید که چرا اکنون نظافت می‌تواند یکی از معایب سنگ‌های طبیعی باشد. همانطور که اشاره کردیم نوع سنگ می‌تواند تمیز کردن سطح سنگ را دشوار کند. این مسئله تا حد زیادی به نوع سنگی که انتخاب می‌کنید بستگی دارد. به عنوان مثال اگر تراورتن را بدون فرآوری به عنوان سنگ اسلب بین کابینت انتخاب کرده باشید با یک سطح متخلخل و زبر روبه‌رو هستید که تمیز کردن آن دشوار است. برای رفع این مشکل بهتر از فرآوری مناسبی را انتخاب کنید.


محدودیت در انتخاب پاک کننده‌ها مواد شوینده:

استفاده از برخی مواد شوینده اسیدی می‌تواند به سطح سنگ آسیب برساند. به عنوان مثال اگر مرمریت سیاه را برای سنگ بین کابینت انتخاب کرده باشید و برای پاک کردن این سنگ از مواد اسیدی استفاده کنید، سنگ شما لک می‌شود و نمای ناخوشایندی پیدا می‌کند. برای رفع این مشکل نباید از سنگ‌های حساس در بخش‌هایی از آشپزخانه که بیشتر در معرض مواد اسیدی هستند استفاده کنید.


بک اسپلش چیست
تناسب را میان کانترتاپ و اسلب بین کابینت‌ برقرار کنید.


برای این بخش‌های آشپزخانه به سراغ گزینه‌های مقاوم‌تری مانند گرانیت بروید.


جذب آب:

در صورتی که سنگ مورد نظر شما تخلخل بالایی داشته باشد، جذب آب بالایی نیز دارد در این صورت سنگ به مرور زمان آسیب می‌بیند. برای رفع این مشکل نیز باید در کنار عایق کاری سنگ از فرآوری مناسب و سنگ مقاوم برای بخش‌های متفاوت آشپزخانه استفاده کنید.


تفاوت طرح و رنگ:

وقتی صحبت از سنگ اسلب بین کابینتی به میان می‌آید، شما با یک محصول طبیعی روبه‌رو هستید. این محصول به دست طبیعت تولید شده و طرح و رنگ آن متفاوت است. ممکن است رگه‌ها و طرح‌های موجود در دو اسلب سنگ اندکی با یکدیگر متفاوت باشند. بنابراین هنگام انتخاب سنگ در کارخانه این نکته را در نظر داشته باشید که ممکن است اسلب نهایی اندکی از نظر رنگ و طرح با نمونه‌ای که هنگام خرید مشاهده کرده‌اید تفاوت داشته باشد.


بهترین سنگ‌های اسلب بین کابینتی

در این بخش شما را با بهترین سنگ‌های اسلب بین کابینتی آشنا می‌کنیم:

  • گرانیت؛
  • مرمریت؛
  • مرمر؛
  • تراورتن.

در ادامه هریک را با جزئیات شرح می‌دهیم:


گرانیت:

بدون شک بهترین و اولین پیشنهاد برای سنگ اسلب بین کابینت، گرانیت است. گرانیت سختی و مقاومت بسیار بالایی دارد و در برابر مواد شیمیایی و اسیدی مقاوم است. از سوی دیگر گرانیت جذب آب پایینی دارد و به همین دلیل به خوبی در محیط مرطوب آشپزخانه دوام می‌آورد. گرانیت یک انتخاب کلاسیک است که در برابر ضربات احتمالی بسیار مقاوم است.


 سنگ اسلب آشپزخانه
گرانیت بهترین انتخاب برای آشپزخانه است.


این سنگ از مواد آتشفشانی که به تدریج سرد شده‌اند ساخته شده است؛ بنابراین بدون نگرانی آن را پشت اجاق گاز نصب کنید و از مقاومت حرارتی آن اطمینان داشته باشید. سنگ گرانیت چیست؟ برای درک بیشتر ویژگی ها و مزایا و معایب گرانیت مقاله آن را مطالعه کنید.


مرمریت:

مرمریت‌ها سنگ‌های درخشان با رنگ‌های روشن سکه بساب پذیری بالایی دارند؛ حالا که فهمیدید سنگ مرمریت چیست؟ باید بدانید که شما می‌توانید با انتخاب فرآوری پولیش، از نمای صیقلی مرمریت در بین کابینت‌ها لذت ببرید. مرمریت‌ها از نظر طرح و رنگ تنوع بسیار بالایی دارند؛ بنابرایبن به سادگی می‌توانید آبنها را به دکوراسیون آشپزخانه خود تطبیق دهید.


 قیمت سنگ اسلب بین کابینتی
آسیب‌پذیرترین سنگ‌ها نیز در جای مناسب قابل استفاده هستند.


این سنگ‌ها مقاومت حرارتی بالایی دارند و برای پشت اجاق گاز مناسب هستند؛ اما مرمریت در برابر مواد اسیدی مانند شوینده‌ها، آبلیمو، سرکه و آب گوجه‌فرنگی آسیب‌پذیر است. اگر می‌خواهید از مرمریت در دکوراسیون آشپزخانه استفاده کنید، بهتر است آن را در بخشی از آشپزخانه به کار بگیرید که کمتر در معرض مواد اسیدی قرار دارد. اگر نمی توانید سنگ موردنظر را بین کابینت تجسم کنید، طراحی آنلاین را امتحان کنید.


مرمر:

اگر بخواهیم بگوییم که سنگ مرمر چیست؟ باید گفت که مرمر سنگ نورگذری است و با کمی نورپردازی در پشت اسلب سنگ مرمر می‌توانید نمایی جذاب بین کابینت‌ها ایجاد کنید؛ اما انتخاب سنگ مرمر تنها در صورتی برای آشپزخانه توصیه می‌شود که دو آشپزخانه داشته باشید و پخت‌و‌پز و شستشو را در مطبخ یا آشپزخانه دوم انجام دهید. مرمر سنگ لوکس اما آسیب‌پذیری است و به مواد شیمیایی واکنش نشان می‌دهد. میزان جذب آب سنگ‌های مرمری که از سیلیس تشکیل شده‌اند بسیار پایین است و سنگ‌های مرمر آهکی جذب آب بیشتری دارند. همواره می‌توانید با عایق و نانو کردن سنگ بر مقاومت رطوبتی آن بیفزایید‌؛ اما نمی‌توانید مرمر یا دیگر سنگ‌های طبیعی را در برابر مواد شیمیایی عایق کنید.


تراورتن:

تراورتن از نظر ظاهری با دیگر سنگ‌های طبیعی تفاوت‌های بسیاری دارد؛ ظاهر متخلخل این سنگ نمایی روستایی به تراورتن می‌بخشد. این سنگ در تلفیق با کابینت‌های مدرن آشپزخانه باشکوهی را به وجود می‌آورد. تراورتن مقاومت حرارتی بالایی دارد؛ اما به دلیل تخلخل بالا، جذب آب آن بالاست و حتماً باید برای استفاده از این سنگ در آشپزخانه آن را عایق و فرآوری کنید. این سنگ نیز در برابر مواد اسیدی آسیب‌پذیر است و بهتر است این نکته را هنگام نصب اسلب بین کابینتی در نظر داشته باشید. برای مطالعه بیشتر راجب سنگ تراورتن به مقاله سنگ تراورتن چیست؟ مراجعه کنید.


چرا باید خرید سنگ اسلب بین کابینتی را در نظر بگیریم؟

اولین دلیل برای خرید سنگ اسلب بین کابینتی، لوکس بودن آن است. شما می‌توانید سنگ اسلبی که برای بین کابینت‌ها در نظر دارید را با گرانیت یا مرمریت کانترتاپ تطبیق دهید و یک آشپزخانه امروزی داشته باشید. استفاده از اسلب سنگ طبیعی فضای آشپزخانه را بزرگ‌تر و مرتب‌تر نشان می‌دهد.


قیمت سنگ روی کابینت
سنگ بین کابینتی برای پشت اجاق بسیار مناسب است.


در حالی که بک اسپلش‌های قدیمی آشپزخانه را شلوغ و کوچک نشان می‌دهند. با انتخاب کابینت‌های کلاسیک و بک اسپلش سنگ طبیعی می‌توانید به خوبی تلفیق میان دکور مدرن و سنتی را به اجرا درآورید. اگر نمی توانید سنگ موردنظر را بین کابینت تجسم کنید، طراحی آنلاین آشپزخانه سنگی ایران کانتر را امتحان کنید.


آنچه که از مقاله سنگ اسلب بین کابینتی آموختیم:

در این مقاله از ایران کانتر به بررسی مزایا و اهمیت استفاده از سنگ اسلب بین کابینت پرداختیم و شما را با معایب استفاده از سنگ‌های طبیعی و راهکارهای رفع این معایب نیز آشنا کردیم. در نهایت نیز بهترین سنگ‌های طبیعی برای اسلب بین کابینت را به شما معرفی کردیم. اکنون می‌توانید با در نظر گرفتن دکوراسیون آشپزخانه انتخاب آگاهانه‌ای داشته باشید. شما همواره می‌توانید در صفحه طراحی آنلاین ایران کانتر با انتخاب گزینه صفحه کابینت از بخش خدمات، سنگ موردنظر را پیش از اجرا در دکوراسیون موردنظر مشاهده کنید و البته با مشورت کارشناسان مجموعه ایران کانتر بهترین سنگ را در تناسب با کانترتاپ، صفحه روی کابینت، کف و سبک کابینت‌های خود انتخاب کنید.


سوالات متداول در مورد سنگ اسلب بین کابینتی

در این بخش به برخی از سوالات متداول در مورد سنگ اسلب بین کابینتی پاسخ می‌دهیم:


کدام سنگ طبیعی برای بین کابینت مناسب است؟

گرانیت‌ها بهترین انتخاب برای سنگ بین کابینت هستند؛ اما با توجه به جزئیات پروژه بهتر است در مورد انتخاب سنگ‌ها با کارشناسان ایران کانتر تماس بگیرید؛ چرا که ممکن است مرمر به عنوان یک سنگ حساس نیز برای پروژه شما مناسب باشد.


آیا همه سنگ‌ها به عایق نیاز دارند؟

عایق‌کاری با توجه به میزان تخلخل سنگ‌ها پیشنهاد می‌شود. به عنوان مثال عایق کاری سنگ‌هایی مانند چینی کریستال‌ها، تراورتن و مرمریت پیشنهاد می‌شود؛ البته باید توجه داشته باشید که عایق کاری نمی‌تواند از این سنگ‌ها را در برابر مواد اسیدی محافظت کند. با عایق کاری مواد غیر اسیدی مانند چای و آب آسیبی به سنگ وارد نمی‌کنند.


چطور سنگ طبیعی بین کابینت را تمیز کنیم؟

سطح سنگ طبیعی که برای بین کابینت در نظر گرفته‌اید مانند گرانیت صیقلی و یکدست باشد، می‌توانید با یک دستمال میکروفایبر و بدون استفاده از مواد شیمیایی سطح سنگ را تمیز کنید.

مقالات مرتبط