اینستاگرام ایران کانتر

سینک سنگ طبیعی + سینک سنگی ظرفشویی

سینک سنگ طبیعی + سینک سنگی ظرفشویی
مریم بشردوست
مریم بشردوست
۱۴۰۳/۵/۸

سینک‌ سنگ طبیعی در انواع طرح و رنگ‌های مختلف تولید و معمولا به مشتریانی که به دنبال زیباترین و لوکس‌ترین کالا هستند عرضه می‌شود. امروزه به علت زیبایی طبیعی سینک سنگی، سینک‌های زیادی با جنس‌های مختلف، اما دارای طرح سنگ و با رگه‌های مصنوعی وارد بازار می‌شوند، که در اثر تماس با مواد شوینده و سایش، رگه‌های آن پس از یک تا چند سال کم رنگ شده و در قسمت لگن سینک ممکن است به طور کامل پاک شوند. به همین دلیل مقاله‌ای را آماده کرده‌ایم تا در آن انواع سینک سنگ طبیعی را از نظر قیمت و ویژگی به شما معرفی کنیم.


سینک سنگ طبیعی چیست؟

سینک سنگ طبیعی به سینکی گفته می‌شود که از سنگ‌های طبیعی و فرآوری شده از جنس گرانیت، مرمریت یا از سنگ‌های مصنوعی ساخته شده باشند. سینک از جنس سنگ طبیعی دارای تنوع طرح بالایی است. هر چند که در بین رنگ‌های مختلف معمولا رنگ‌های سفید و مشکی طرفدار زیادی دارد اما سنگ طبیعی از تنوع رنگی بیشتری برخوردار است. این سینک‌ها در کنار داشتن جلوه و زیبایی طبیعی، در برابر حرارت، فشار، ضربه و سایش مقاومت بالایی دارند و به کاربران قابلیت نظافت آسان را می‌دهند. سینک سنگی ظرفشویی پایه ثابت طراحی داخلی آشپزخانه‌های لوکس، مخصوصا خانه‌هایی است که دارای آشپزخانه پنهان یا آشپزخانه دوم هستند.


انواع سینک سنگ طبیعی

برای ساخت سینک سنگی از سنگ‌های مختلفی استفاده می‌شود که در ادامه تعدادی از این موارد را نام می‌بریم:

  1. سینک سنگ طبیعی از جنس گرانیت؛
  2. سینک سنگی از جنس مرمریت؛
  3. سینک ظرفشویی از جنس چینی یا کریستال؛
  4. سینک آشپزخانه از جنس مرمر.

در ادامه هر کدام از این موارد را توضیح می‌دهیم.


سینک ظرفشویی گرانیتی:

سینک ظرفشویی گرانیتی انتخاب اول افرادی است که می‌خواهند سینک طبیعی و با دوام داشته باشند. سینک ظرفشویی گرانیتی به علت داشتن مقاومت و دوام بالا می‌تواند یک انتخاب با عمر بسیار طولانی مدت باشد. کارایی بالا در کنار زیبایی اورگانیک در سینک‌های گرانیتی جمع شده است. این سینک‌ها عمدتا در رنگ‌های سفید و مشکی طرح‌دار بیشتر تولید و عرضه می‌شوند. البته برخی افراد سعی می‌کنند سنگ کابینت، کانترتاپ خود را هماهنگ با سینک خود انتخاب کنند تا جلوه‌ای یکدست داشته باشند. این سینک‌ها در برابر اشیای داغ، ضربه، فشار، تحمل وزن، سایش، خط و خش اشیای فلزی، نفوذ آب و رطوبت مقاومت بسیار بالایی دارند.


سینک گرانیت
سینک گرانیتی بهترین انتخاب برای سینک سنگ طبیعی است.


معمولا اماکن مسکونی با قیمت بالا و طراحی داخلی لوکس از این سینک برای طراحی داخلی آشپزخانه استفاده می‌کنند. قیمت این محصول معمولا بیشتر از میانگین بازار است. سینک گرانیتی کیفیت و زیبایی بالایی داشته و یکی از آپشن‌های خانه‌های گران قیمت محسوب می‌شود. سینک سنگ گرانیت در مقایسه با انواع سینک سنگ طبیعی و مصنوعی دارای مزایا و امتیاز بالاتری در دوام و کارایی است.

سینک سنگ طبیعی سبک جدیدی از سینک های آشپزخانه است که به تازگی محبوبیت بسیار زیادی پیدا کرده است. سنگ طبیعی برای استفاده در سینک باید از بین سنگ های مقاوم در برابر جذب رطوبت و مواد شوینده باشد.


سینک ظرفشویی مرمریت:

سینک ظرفشویی مرمریت تنوع طرح و رنگ بالایی دارد. عمدتا به علت حجم رنگی بالا بسیار چشم نواز به نظر می‌رسد. از هر مرمریتی نمی‌توان برای ساخت سینک استفاده کرد. شرکت‌های تولید کننده معمولا نمونه‌های مختلفی را از طریق آزمایشگاه‌های سنگ تخصصی بررسی می‌کنند تا بهترین گزینه را برای ساخت سینک استفاده کنند.


سینک مرمریت
سینک مرمریت هم مانند گرانیت یکی از محبوبترین سینک های سنگ طبیعی است.


سینک‌های سنگ مرمریت قیمت مناسب‌تری نسبت به سینک گرانیتی دارند اما در مقابل خط و خش حساس‌تر هستند. این سنگ‌ها می‌توانند نفوذ رطوبت و آب را تحمل کنند اما مواد شوینده قوی شامل مواد اسیدی و قلیایی قوی نباید روی آن‌ها ریخته شود. سینک ظرفشویی مرمریت دارای طرح‌های پایدار بوده و ظاهری بسیار لوکس به خانه می‌دهد.


سینک ظرفشویی چینی یا کریستال:

سینک ظرفشویی چینی یا کریستال در رنگ‌های سفید و طوسی که ظاهری نسبتا یکدست داشته باشد، دارای گزینه‌های فراوانی است. جنس چینی یا کریستال در برابر دما، رطوبت، اکسایش مقاومت بالایی داشته و دچار تغییر رنگ نمی‌شود. این سنگ‌ها هم دارای توانایی‌های مختلفی بوده و از قوی‌ترین سنگ‌های چینی و کریستال برای ساخت سینک استفاده می‌کنند.



سینک چینی کریستال
سنگ چینی کریستال در میان سنگ های طبیعی قیمت به صرفه تری دارد.


سینک‌های ظرفشویی سنگ چینی کریستال هر چند در برابر نفوذ آب قدرت بالایی دارند اما در برابر خط و خش و شستشو با سیم ظرفشویی و ابزار این چنینی دچار سایش می‌شود. نگهداری از این محصولات نیاز به رعایت موارد خاص دارد.


سینک ظرفشویی مرمر:

سینک ظرفشویی مرمر در دسته زیباترین سینک‌ها قرار می‌گیرند. اغلب از این سینک‌ها در خانه‌های لوکسی استفاده می‌شود که دارای آشپزخانه مخفی هستند. موارد مصرف این سینک در آشپزخانه اول بوده و بیشتر جنبه زیبایی دارند. تنوع طرح و رنگ در این سینک‌ها بسیار زیاد بوده و در برخی موارد به صورت سفارشی برای عمارتی خاص سفارش داده می‌شوند.


سینک مرمر
سینک مرمر بیشتر جنبه زیبایی دارد تا جنبه کارایی.


قیمت این محصول اغلب بیشتر از سایر سینک با سنگ‌های طبیعی است. سینک ظرفشویی سنگ مرمر در برخورد با مواد شیمیایی، اسیدی، قلیایی و بسیاری از مواد شوینده حساس بوده و ممکن است شفافیت خود را از دست بدهد.


ویژگی سنگ سینک ظرفشویی

سینک سنگ طبیعی آشپزخانه باید دارای ویژگی‌های زیر باشد:

  • سینک سنگ طبیعی در برابر حرارت مقاوم بوده و دچار تغییر رنگ نمی‌شود.
  • برای ساخت این نوع سینک از سنگ‌هایی استفاده می‌شود که کمترین تخلخل را داشته باشند.
  • سینک سنگی باید در برابر رطوبت و نفوذ آب مقاومت بالایی داشته باشد.
  • مقاومت بالایی در برابر ضربه و همچنین مقاومت در برابر سایش، خط و خش با اشیاء فلزی دارد.
  • سینک آشپزخانه با سنگ طبیعی قابلیت نظافت آسان داشته و به راحتی می‌توان انواع جای لک را از روی آن پاک کرد. همچنین برای پاک کردن نیازی به مواد شوینده قوی نیست.
  • ضد زنگ و ضد اکسید هستند.
  • آنتی باکتریال بوده و مانع تجمع باکتری‌ها و انواع میکروارگانیسم خواهند شد.
  • از سنگ سینک ظرفشویی در دکوراسیون سنتی تا مدرن استفاده می‌شود.

در هنگام خرید سینک سنگی حتما به طبیعی بودن سنگ آن توجه کنید. پیش از خرید مطمئن شوید که جنس سنگ اصل، طرح و رگه‌های آن ثابت است. داشتن ویژگی‌های بالا در سطح کیفی خوب مستلزم این است که کالا از فرآوری استانداردی برخوردار باشد. به همین دلیل توصیه می‌شود که از برندهای معتبر در این زمینه استفاده کنید.


جدیدترین سینک ظرفشویی سنگی

سینک ظرفشویی سنگی جدید از لایه‌های محافظی در روی کار استفاده می‌شود که هر کدام می‌توانند از سنگ در برابر عوامل خاصی محافظت کنند. از جمله جلوگیری از بروز حساسیت و انتشار آلاینده و استفاده از سطوحی که مانع تجمع باکتری و انواع میکروارگانیسم می‌شود. فناوری‌هایی که سنگ را تا حد زیادی آبگریز کرده و می‌توانند در برابر نفوذ آب و مواد شوینده مقاومت بالایی داشته باشند.


جدیدترین سینک ظرفشویی سنگی
سینک سنگ طبیعی خود را از سنگ های با مقاومت بالا انتخاب کنید تا طول عمر بیشتری داشته باشند.


همانطور که مشاهده می کنیم، این مواد محافظ در کنار حفظ کیفیت، ظاهر، مراقبت از سلامت مصرف کنندگان، باعث افزایش قیمت تمام شده کار می‌شوند. به همین دلیل دو سینک با جنسی واحد می‌توانند قیمت‌ها و کارایی متفاوتی داشته باشند؛ یکی زودتر کدر شود و یکی دیگر تا مدت‌ها درخشان و خوش رنگ باشد.


قیمت سینک ظرفشویی سنگی

در این قسمت به عوامل تاثیر گذار بر قیمت سینک ظرفشویی طبیعی می‌پردازیم:

  • کیفیت فرآوری و متریالی مورد استفاده برای تولید تا نصب آن؛
  • دو لگنه بودن یا تک لگنه بودن سینک سنگی؛
  • میزان عمق مورد استفاده در طراحی و تولید هریک از لگن‌های سینک؛
  • کیفیت کار طراحی، برش، تولید و رعایت استاندارد‌ها؛
  • جنس سنگ به کار رفته در سینک آشپزخانه؛
  • استفاده از فناوری‌های خاص برای ضد خش و آنتی باکتریال شدن سطح آن؛
  • داشتن رنگ، طرح و رگه‌های خاص سنگ؛
  • معمولا برند‌ها یکی دیگر از عواملی هستند که روی قیمت سینک سنگی ظرفشویی موثر هستند.


سینک ظرفشویی سنگی سفید

سینک ظرفشویی سنگی با رنگ سفید هم به بازار عرضه می‌شود که یکی از پرفروش‌ترین‌هاست. این سینک‌ها به لحاظ تم رنگی قابلیت هماهنگ شدن با اون توستر، یخچال، ماشین ظرفشویی، ماشین لباسشویی و… را دارند. همچنین با کابینت‌های سفید می‌توانند ست رنگی ایجاد کنند. از آنجایی که سینک ظرفشویی سنگی سفید به دل بازتر شدن آشپزخانه‌ها و بزرگتر نشان دادن فضای داخلی کمک می‌کند، توسط طراحان داخلی تخصصی سفارش داده می‌شود. همچنین رنگ سفید برای افرادی که طرفدار سبک طراحی داخلی مدرن، مینیمالیستی یا مونوکروم هستند، مناسب است.


سینک ظرفشویی سنگی سفید
سینک ظرفشویی سنگی سفید را با کانترتاپ مشکی یا سفید ترکیب کنید تا جذابیت آشپزخانه شما چند برابر شود.


این نوع از سینک‌ها با رنگ‌های متضاد مانند مشکی، خود را بیشتر نشان داده و تضاد رنگی خوبی ایجاد می‌کنند. به علت محبوبیت بالای سینک سفید سنگی، انواع مصنوعی و طرح سنگ، با این رنگ عرضه می‌شوند. از آنجایی که این سنک‌ها دارای طرح طبیعی هستند جای لک آب را به راحتی نشان نمی‌دهند، مگر آن که میزان شوری و املاح آب بیش از حد استاندارد باشد.


آنچه که از مقاله سینک سنگ طبیعی آموختیم:

سینک سنگ طبیعی به سینکی گفته می‌شود که از سنگ‌های طبیعی و فرآوری شده از جنس گرانیت، مرمر یا از سنگ‌های مصنوعی ساخته شده باشد. به عنوان نمونه سینک سنگ طبیعی آشپزخانه دارای ویژگی‌هایی نظیر مقاومت در برابر حرارت، رطوبت و نفوذ آب، سایش، ضربه و… است. عمدتا از سنگ گرانیت برای ساخت سینک سنگی استفاده می‌شود اما سینک سنگی می‌تواند از جنس سنگ مرمریت، چینی یا کریستال و سنگ مرمر هم باشد. جدیدترین سینک ظرفشویی سنگی دارای فناوری و لایه‌های محافظی بوده تا ظاهر و کیفیت کار را تا حد زیادی افزایش دهد؛ همچنین ضدحساسیت بوده و مانع رشد میکروب شود. معمولا سینک ظرفشویی از جنس سنگ طبیعی در رنگ‌های مشکی و سفید از محبوبیت بالایی برخوردار است. سینک سنگی سفید قابلیت هماهنگ شدن با انواع تم رنگی و سبک دکوراسیون داخلی را به شما می‌دهد. عواملی مانند کیفیت فرآوری، دو لگنه بودن یا تک لگنه بودن سینک و جنس آن می‌تواند روی قیمت آن موثر باشد.

ثبت امتیاز مطلب

امتیازه خود به این مطلب را ثبت کنید

01234
25 / 5.0
مقالات مرتبط

دیدگاه شما

0/200

دیدگاه کاربران

Loading