ایران کانتر

از این کارخانه ها سنگ نخرید

از این کارخانه ها سنگ نخرید
نجمه نظری
نجمه نظری
۱۴۰۳/۲/۳۱

کافی است کلمه کارخانه سنگ را در گوگل جستجو کنید تا با شمار زیادی از کارخانه‌های تامین کننده سنگ در ایران روبرو شوید. اما از کدام کارخانه باید سنگ خرید؟ و چطور باید به کارخانه اعتماد کرد؟ صحبت از سنگ در میان است و سنگ به عنوان یک عنصر طبیعی ویژگی‌های خاصی دارد و همه ما متخصص سنگ نیستیم. اینجاست که اعتماد به یک کارخانه اهمیت بسیار زیادی پیدا می‌کند. با ما در ایران کانتر همراه باشید تا به شما بگوییم از کدام کارخانه‌ها نباید سنگ بخرید.


کارخانه سنگ کجاست؟

قبل از اینکه به سراغ کارخانه‌هایی که نباید از آنها خرید کنید برویم، اجازه بدهید «کارخانه سنگ» را تعریف کنیم. مسلما کارخانه سنگ محل تولید سنگ نیست؛ سنگ یک محصول طبیعی است که در ابعاد بزرگ یا به اصطلاح در قالب کوپ خام، از معادن استخراج می‌شود اما پس از استخراج قابل استفاده نیست و باید راهی کارخانه سنگ شود و در آنجا به ابعاد مشخصی بریده شده و پس از فرآوری در اختیار شما گذاشته شود. بنابراین کارخانه محل برش، فرآوری، آماده سازی سنگ و همچنین مکانی برای ارائه خدمات سنگ طبیعی است.


از کارخانه‌ای که متخصص نیست خرید نکنید

همانطور که گفتیم همه ما متخصص سنگ نیستیم. اگر کارخانه‌ای که برای خرید در نظر گرفته‌اید سنگ‌ها را به درستی نمی‌شناسد و نمی‌تواند شما را با ویژگی‌های ذاتی یک سنگ آشنا کند نباید از آن خرید کنید. در بسیاری از موارد کارخانه‌هایی وجود دارند که حتی تفاوت میان مرمر (Onyx) و مرمریت (Marble) را به درستی نمی‌دانند؛ پس چطور می‌خواهند شما را در انتخاب میان این دو سنگ یاری کنند؟


خرید مستقیم سنگ از کارخانه
برای خرید سنگ طبیعی از مراکز تامین سنگ معتبر استفاده کنید.


برای اطمینان از میزان تخصص کارخانه مورد نظر با آنها وارد مذاکره شوید و از آنها در مورد ویژگی‌های ذاتی سنگ‌ها سوال بپرسید. نگران نباشید، برای اینکه از صحت پاسخ آنها مطمئن شوید می‌توانید مقالاتی را که در ایران کانتر منتشر کرده‌ایم مطالعه کنید و اطمینان داشته باشید که این اطلاعات توسط مترجمان و محتوا نویسان آموزش دیده و از منابع معتبر و دست اول گردآوری شده‌اند. در صورت علاقه می‌توانید مقاله ما راجب خرید مستقیم سنگ از کارخانه را نیز مطالعه کنید.

یک تامین کننده معتبر برای میلی‌متر به میلی‌متر سنگ طبیعی ارزش قائل است و آن را به بهترین شکل در کارخانه سنگ می‌برد، فرآوری می‌کند و در اختیار مشتری قرار می‌دهد.


کارخانه‌ای که سابقه کار آن مشخص نیست؛ قابل اعتماد نیست

به یاد داشته باشید که اگر کارخانه در زمینه سنگ متخصص باشد، حتماً در وب سایت خود اطلاعاتی را در اختیار شما قرار می‌دهد. وب سایت کارخانه بهترین مکان برای بررسی سابقه عملکرد آن است. وارد سایت کارخانه موردنظر شوید و نگاهی به پروژه‌های انجام شده بیندازید؛ تصاویر، ظرافت در اجرا را به نمایش می‌گذارند. شما حتی می‌توانید با کارفرماها تماس بگیرید و از میزان رضایت آنها مطلع شوید. توجه داشته باشید که سایت شعبه دیجیتال کارخانه است و اگر مجموعه متخصص و معتبر باشد به شدت روی طراحی و ارائه محتوای سایت حساس است و همه چیز با بالاترین کیفیت ارائه می‌شود. اگر تصاویر بی کیفیت هستند یا محتوا مملو از مشکلات نگارشی است، باید به اعتبار کارخانه شک کنید.


کارخانه سنگی که مجهز نیست، سنگ را هدر می دهد

کارخانه سنگ بدون برخورداری از تجهیزات پیشرفته برش و ساب قادر به ارائه خدمات سنگ طبیعی نیست. سنگ طبیعی در ابعاد بسیار بزرگ از معدن استخراج می ‌شود. در تصویر زیر کوپ سنگ خام را مشاهده می‌کنید. کارخانه برای بریدن سنگی با این ابعاد به تجهیزات برش پیشرفته‌ای مانند واترجت (WaterJet)، قله بُر، مولتی وایر (Multi wire) و دستگاه اره نیاز دارد.


بزرگترین کارخانه سنگ ایران
کارخانه سنگ باید مجهز و به روز باشد تا هیچ مقداری از سنگ هدر نرود.


برای برش هر سنگ با توجه به میزان سختی و تراکم آن به تیغه‌ها و اره‌های متفاوتی نیاز است و کارخانه باید تجهیزات کاملی برای این منظور داشته باشد تا بتواند یک سنگ را بدون آسیب رساندن به آن، در ابعاد مورد نظر ببرد.


سنگ باید با ضخامت یکسان بریده شود

از سوی دیگر دقت در برش و کیفیت دستگاه دو عامل مهم برای رعایت تلورانس در برش سنگ هستند. سنگی که در ابعاد اسلب، تایل یا دیگر ابعاد تهیه می‌کنید باید از تمام زوایا ضخامت یکسانی داشته باشد. تنها در این صورت است که سنگ به درستی در محل مورد نظر نصب شده و سطحی تراز را در اختیار شما قرار می‌دهد. از این گذشته اگر ضخامت سنگ در زوایای متفاوت یکسان نباشد و به اصطلاح تلورانس درستی نداشته باشد؛ مقاومت بخش‌های مختلف سنگ یکسان نخواهد بود. اگر کارخانه تجهیزات مناسبی در اختیار نداشته باشد، میزان دورریز و ضایعات سنگ افزایش پیدا می‌کند و تنها یک متخصص است که ارزش میلی‌متر به میلی‌متر یک سنگ را می‌داند.


انتخاب محدود در فرآوری یعنی کارخانه متخصص نیست

کارخانه مورد نظر باید بتواند سنگ را به اشکال متفاوت فرآوری کند. برای سنجش کیفیت فرآوری کارخانه موردنظر موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • کیفیت دستگاه و کیفیت توری اپوکسی؛
  • تنوع روش‌های فرآوری.

هر کدام از این موارد جزئیات ارزشمندی دارند که به بررسی آنها می‌پردازیم:


کیفیت توری اپوکسی:

سنگ طبیعی کالای ارزشمند و گران قیمتی است و خرید آن یک سرمایه‌گذاری به حساب می‌آید؛ بنابراین طبیعی است که به عنوان یک مشتری انتظار داشته باشید سنگ به بهترین شکل در اختیار شما گذاشته شود و بالاترین میزان مقاومت و دوام را داشته باشد. در همین راستا سنگ باید در کارخانه توری اپوکسی شود تا مقاومت آن افزایش پیدا کند. معمولا سنگ‌هایی که در ابعاد بزرگ مانند اسلب برای مشتری آماده می‌شوند با استفاده از توری و اپوکسی مستحکم‌تر می‌شوند تا در حین جابجایی و در گذر زمان دچار شکستگی نشوند. در این فرآیند توری مرغوبی با کمک اپوکسی که موعی مایع رقیق چسبناک است به پشت سنگ می‌چسبد. کیفیت توری و اپوکسی سنگ روی مقاومت سنگ تاثیر مستقیم دارند.


تنوع روش‌های فرآوری:

کارخانه برای اجرای فرآوری‌های متفاوت باید تجهیزات مناسب برای ساب و پرداخت سنگ را در اختیار داشته باشد تا بتواند سنگ را به شکل هوند (Honed)، آتشی (Flame)، براش (Brushed)، تیشه‌ای (Bush-Hammered)، پولیش (Polished)، چرمی (Leather) وغیره فرآوری کند.


سایت خرید و فروش سنگ
فرآوری، ظاهر نهایی سنگ را مشخص می‌کند.


در مقاله انواع فرآوری سنگ با این روش‌ها آشنا می‌شوید.


اگر قیمت‌ها شفاف نیست فرار کنید

درست است که قیمت سنگ تحت تاثیر عوامل متعددی مانند معدن، ضخامت سنگ، ابعاد، نوع سنگ، خاص بودن طرح و رنگ، فرآوری، و غیره قرار دارد اما این بدان معنا نیست که باید هر قیمتی را بپذیرید. کارخانه‌دار باید تعرفه‌های شفافی را به شما اعلام کند و در قیمت گذاری روشن عمل کند. برای مثال باید به صورت شفاف به شما توضیح دهد که چرا قیمت چند اسلب سنگ برابر با قیمت یک کوپ سنگ خام با شما محاسبه می‌شود؟ کارخانه‌دار برای تهیه اسلب‌های مورد نیاز شما باید یک کوپ سنگ را وارد دستگاه برش کند و این یعنی بخشی از سنگ پرت شده و جزو ضایعات به شمار می‌رود. مسلماً هزینه ضایعات و پرت سنگ نیز از شما دریافت می‌شود. در مورد نحوه قیمت گذاری و دلیل تفاوت قیمت سنگ‌ها از کارخانه‌دار سوال کنید اگر پاسخ شفافی دریافت نمی‌کنید برای خرید به مرکز دیگری مراجعه کنید. شما به راحتی در ایران کانتر می‌توانید قیمت تمامی سنگ ها را مشاهده کنید برای اینکار روی خرید سنگ اسلب کلیک کنید.


کارخانه سنگ با خدمات ناقص، انرژی شما را تلف می‌کند

احتمال اینکه بخواهید سنگ طبیعی را از کارخانه خریداری کنید و شخصاً آن را در پروژه ساختمانی خود استفاده کنید بسیار پایین است. در اکثر موارد شما به یک تیم متخصص برای اجرا و نصب سنگ در محل نیاز دارید. از طرف دیگر در بسیاری از موارد ممکن است به اجرای خدمات سنگ طبیعی مانند موزاییک کاری، سی ان سی یا حجاری روی سنگ، طراحی شومینه سنگی، نصب و اجرای کانترتاپ و صفحه روی کابینت، طراحی و برش روشویی سنگی، ساخت میز ناهارخوری سنگی، ساب سنگ در محل وغیره نیاز داشته باشید.


خرید مستقیم سنگ از کارخانه
سی ان سی روی کف سالن


بنابراین بهتر است کارخانه‌ای را انتخاب کنید که تیمی مجرب و متخصص را در اختیار داشته باشد و خدمات متنوعی را به شما ارائه دهد. در این صورت سنگ و خدمات را از یک مرکز دریافت می‌کنید و بهتر می‌توانید هزینه و پروژه ساختمانی را مدیریت کنید. برای مشاهده خدمات سنگ طبیعی ایران کانتر کلیک کنید.


کارخانه‌ سنگی که اشتباه را به گردن نمی‌گیرد قابل اعتماد نیست

فرقی نمی‌کند صحبت از خرید سنگ طبیعی در میان باشد یا طراحی داخلی دکوراسیون، یک متخصص همیشه اشتباه خود را می‌پذیرد و درصدد جبران بر می‌آید. اشتباه اجتناب ناپذیر است و ممکن است به هر دلیلی سنگ در محل به درستی نصب نشود، سطح سنگ بیش از اندازه ساییده شود، سنگ در جابجایی دچار شکستگی شود و غیره. مهم این است که کارخانه تا اصلاح کامل خطا، در کنار شما باشد و مشکل را از ریشه و به صورت اصولی برطرف کند.


سنگ فروشی
دستگاه واتر جت و کنده کاری روی سنگ


برای اطمینان از مسئولیت پذیری کارخانه با کارفرماهایی که قبلاً با آن مجموعه کار کرده‌اند صحبت کنید. اگر کارخانه مشکلی نداشته باشد با روی باز اطلاعات کارفرماهای قبلی را در اختیار شما قرار می‌دهد تا از آنها استعلام بگیرید.


به رفتار کارخانه‌دار با پرسنل توجه کنید

یک کارخانه معتبر به خوبی ارزش پرسنل و نیروی کار مجرب را می‌داند و به درستی با آنها برخورد می‌کند. اگر با پرسنل یک کارخانه درست رفتار نمی‌شود؛ با مشتری نیز به درستی رفتار نخواهد شد. رابطه میان کارخانه‌دار و پرسنل روی کیفیت سنگ و پروژه شما نیز تاثیرگذار است. پرسنلی که محترم شمرده می‌شوند و مورد قدردانی قرار می‌گیرند با تمرکز کامل پروژه شما را به انجام می‌رساند.


آنچه از مقاله از این کارخانه ها سنگ نخرید آموختیم:

در این مقاله سعی کردیم شما را با کارخانه‌های خطرناک در صنعت سنگ آشنا کنیم. برای خرید سنگ طبیعی کارخانه‌ای را انتخاب کنید که در این حوزه متخصص باشد و خدمات متنوعی را در اختیار شما قرار دهد. از سوی دیگر از کیفیت تجهیزات برش و فرآوری کارخانه اطمینان حاصل کنید تا سنگ را با بالاترین مقاومت و کیفیت تحویل بگیرید. اگر اینجا هستید در همین لحظه و به خواست پروردگار یک کارخانه معتبر را پیدا کرده‌اید. در بالای همین صفحه روی درباره ما کلیک کنید تا اطلاعات کاملی در مورد ایران کانتر به دست بیاورید. مجموعه ایران کانتر تنها یک کارخانه نیست؛ بلکه نقطه شروع آشنایی با متخصصانی است که در اجرای درست و اصولی پروژه از کارفرما و مالک دلسوزتر و مشتاق‌تر هستند.

مقالات مرتبط