ایران کانتر

خرید مستقیم سنگ از کارخانه سنگبری

خرید مستقیم سنگ از کارخانه سنگبری
نجمه نظری
نجمه نظری
۱۴۰۳/۳/۱۱

خرید مستقیم سنگ از کارخانه سنگبری برای پروژه‌های ساختمانی اهمیت بسیار زیادی دارد؛ زیرا سنگ بخش عمده‌ای از مصالح مورد نیاز برای تکمیل یک پروژه ساختمانی است. سنگ کالای لوکس و گرانی به حساب می‌آید و به همین دلیل بخش زیادی از بودجه تکمیل طراحی یک سازه را به خود اختصاص می‌دهد. در این مقاله از ایران کانتر در مورد نکات مربوط به خرید مستقیم از کارخانه صحبت خواهیم کرد با ما همراه باشید.


خرید مستقیم سنگ از کارخانه سنگبری

سنگ‌ها از معادن مختلفی استخراج می‌شوند؛ اما سنگی که از معدن استخراج می‌شود به طور مستقیم قابل استفاده نیست و باید ابتدا به کارخانه سنگبری منتقل شود. در آنجا سنگ به ابعاد مشخصی بریده شده و برای استفاده در پروژه شما آماده می‌شود. در ادامه سنگی که در ابعاد مشخص بریده و فرآوری شده است برای فروش راهی انبار سنگ یا نمایشگاه‌های سنگ و مراکز توزیع سنگ می‌شود. البته شما می‌توانید به صورت مستقیم از کارخانه سنگبری نیز سنگ مورد نیاز خود را خریداری کنید.


از کجا می‌توانیم برای خرید سنگ اقدام کنیم؟

شما می‌توانید برای خرید سنگ مورد نیاز خود مسقیم به کارخانه سنگبری مراجعه کنید یا به یکی از مراکز توزیع سنگ در سراسر کشور مراجعه کنید. نمایشگاه‌ها و کارخانه‌های ارائه دهنده خدمات سنگی مانند ایران کانتر برای فروش سنگ وجود دارند که شما می‌توانید در کنار خرید از کارخانه سنگبری از آنها بازدید کنید. در بخش مزایا و معایب همین مقاله بهتر می‌توانید مرکز خرید را انتخاب کنید.


چه زمانی به کارخانه مراجعه کنیم؟

اگر برای تکمیل پروژه ساختمانی خود به حجم و متراژ بسیار بالایی از سنگ نیاز دارید می‌توانید با صرف زمان و با در نظر گرفتن هزینه حمل و نقل به کارخانه مراجعه کنید و مستقیم و با حذف واسطه با قیمت کمتر، سنگ تهیه کنید.


فروش مستقیم کارخانه سنگ
خرید مستقیم سنگ از کارخانه برای همه مناسب نیست.


اما اگر به دنبال سنگی با طرح و نقش خاص برای ساخت یک میز ناهارخوری، کانترتاپ، دیوار بک اسپلش یا طراحی یک دیوار دکوراتیو هستید، بهتر است به جای مراجعه مستقیم به کارخانه به مراکز توزیع سنگی مانند ایران کانتر مراجعه کنید. در چنین مراکزی سنگ‌های گلچین شده با طرح و رنگ خاص را خواهید یافت که در کنار کیفیت و مقاومت از نظر زیبایی ظاهری نیز بسیار جذاب هستند. از طرف دیگر خدمات مربوط به آماده سازی سنگ و نصب و اجرای آن نیز به دست کارشناسان همین مجموعه انجام می‌شود و این تا حد زیادی از هزینه‌های شما می‌کاهد. برای مشاهده و خرید سنگ اسلب از سایت ایران کانتر کلیک کنید.

خرید مستقیم سنگ از کارخانه در حجم بالا منطقی به نظر می‌رسد، اما کارخانه از نظر تنوع سنگ گزینه‌های محدودی را در اختیار شما می‌گذارد و از طرفی فاصله زیادی تا شهر دارد.


انتخاب کارخانه مناسب برای خرید سنگ

برای انتخاب کارخانه سنگبری مناسب باید عوامل متعددی را در نظر بگیرید که برخی از آنها به شرح زیر هستند:

  1. کیفیت سنگ؛
  2. اندازه و ابعاد سنگ؛
  3. تنوع رنگ؛
  4. تنوع سنگ.

در ادامه کارخانه‌ها را از این نقطه نظرها مورد بررسی قرار می‌دهیم:


کیفیت سنگ:

سنگ‌ها از نظر کیفیت و مقاومت سورت‌بندی و درجه‌بندی می‌شوند؛ دقت داشته باشید که کارخانه مورد نظر سنگ‌هایی با کیفیت‌های متنوع را تامین کند. معمولاً شما برای تکمیل یک پروژه ساختمانی به متراژ بالایی از سنگ نیاز دارید و به همین دلیل خرید سنگ برای پروژه شما یک سرمایه‌گذاری به حساب می‌آید. برای اینکه از این سرمایه‌گذاری حداکثر استفاده را ببرید باید سنگی با کیفیت بالا را خریداری کنید.


اندازه و ابعاد سنگ:

ممکن است برای تکمیل پروژه خود به اسلب‌هایی با ابعاد متفاوت یا به سنگ‌های طولی با طول و عرض متفاوت نیاز داشته باشید. در هر صورت شما برای تکمیل پروژه خود به سنگ‌هایی با ابعاد مختلف نیاز دارید و کارخانه مورد نظر باید بتواند سنگ‌های استخراج شده را با ابعاد متفاوت برش دهد.


خرید سنگ تراورتن مستقیم از کارخانه
کارخانه برای خرید سنگ در حجم بالا انتخاب مناسبی است.


برای این منظور کارخانه باید فضای کافی و تجهیزات مورد نیاز را در اختیار داشته باشد.توجه داشته باشید که برش سنگ حرکت بسیار ظریفی است و سنگ باید در تمام ابعاد ضخامت یکسانی داشته باشد.


تنوع رنگ:

شما برای تکمیل ساختمان خود به سنگ‌هایی با رنگ‌های متفاوت یا حداقل سنگ‌ها با تناسب رنگ مناسبی نیاز دارید. بنابراین باید باید به کارخانه‌ای مراجعه کنید که سنگ‌هایی با رنگ بندی متنوع را در اختیار شما قرار دهد.


تنوع سنگ:

در کنار تنوع رنگ، کارخانه باید سنگ‌های متفاوت را نیز در اختیار داشته باشد تا شما بتوانید از بین انواع سنگ، نوع مورد نظر را انتخاب کنید.


مزایا خرید سنگ از کارخانه

تا به اینجا به صورت کلی با خرید مستقیم سنگ از کارخانه آشنا شده‌اید در این بخش می‌خواهیم شما را با مزایای این کار آشنا کنیم:

  • قیمت پایین‌تر؛
  • تنوع ابعاد و ضخامت؛
  • حجم بالاتر.

در ادامه این 3 مزیت را شرح خواهیم داد:


قیمت پایین‌تر:

یکی از اولین دلایلی که باعث می‌شود برای تامین سنگ مستقیم به کارخانه سنگ مراجعه کنید، پرداخت هزینه کمتر است. با خرید مستقیم از کارخانه، واسطه‌ها را حذف کرده‌ و با قیمت پایین‌تری سنگ مورد نظر را تهیه می‌کنید. برای مشاهده قیمت و خرید سنگ های اسلب به صفحه خرید سنگ اسلب مراجعه کنید.


تنوع ابعاد و ضخامت:

اگر کارخانه مورد نظر شما مجهز به تجهیزات کافی باشد، می‌تواند سنگ‌ها را در ابعاد متفاوت و با ضخامت‌های متفاوت از ۱۵ میلی‌متر تا ۳۰ میلی‌متر برش دهد.


خرید مستقیم و بدون واسطه سنگ از کارخانه
محدودیت طرح و رنگ سنگ در کارخانه ها به دلیل همکاری فقط با یک معدن است.


شما می‌توانید برای کاهش هزینه‌های پروژه، سنگی با ضخامت کمتر را خریداری کنید. البته برای انتخاب ضخامت سنگ بهتر است با کارشناسان مشورت کنید تا سنگی که تهیه می‌کنید برای استفاده در محل مورد نظر شما مقاومت لازم را داشته باشد.


حجم بالاتر:

از کارخانه می‌توانید سنگ را در متراژ و حجم بالا خریداری کنید. یک کارخانه سنگ در مقایسه با مراکز توزیع سنگ و نمایشگاه‌ها و غرفه‌ها، فضای بزرگتری دارد و در نتیجه می‌تواند تمام سنگ مورد نیاز شما را تامین کند.


معایب خرید مستقیم سنگ از کارخانه

اگر قصد خرید مستقیم از کارخانه را دارید 3 مشکل زیر را در نظر داشته باشید:

  • نیازمند صرف زمان و انرژی بیشتر؛
  • هزینه حمل و نقل بالا؛
  • محدودیت محصولات.

در ادامه در مورد این مشکل‌ها بیشتر توضیح می‌دهیم:


نیازمند صرف زمان و انرژی بیشتر:

معمولاً کارخانه سنگبری فاصله زیادی از شهر دارد؛ بنابراین شما برای تامین سنگ مورد نیاز باید مسافت زیادی را طی کنید. این کار در مقایسه با مراجعه به مراکز خرید سنگی مانند شمس آباد مستلزم صرف زمان و انرژی بیشتری است. از طرف دیگر شما باید محاسبات دقیقی از سنگ مورد نیاز برای پروژه خود داشته باشید تا مجبور به مراجعه دوباره به کارخانه نشوید.


هزینه حمل و نقل بالا:

به دلیل مسافت زیاد، باید برای حمل سنگ از کارخانه تا محل پروژه هزینه بیشتری بپردازید. این هزینه تا حد زیادی قیمت پایین خرید از کارخانه را جبران می‌کند. از طرف دیگر باید برای به حداقل رساندن هزینه حمل و نقل، کمی بیش از متراژ مورد نیاز سنگ بخرید تا در صورت شکسته شدن برخی از سنگ‌ها، مجبور به پرداخت دوباره هزینه حمل‌ونقل نشوید.


محدودیت محصولات:

درست است که کارخانه‌ها فضای بسیار بزرگی دارند و حجم زیادی از سنگ را تامین می‌کنند اما کارخانه‌های سنگبری معمولاً با معادن محدودی همکاری می‌کنند و احتمال اینکه یک کارخانه انواع سنگ را با طرح‌ها و رنگ‌های مختلف تامین کند بسیار پایین است.


ایران کانتر مرکز تامین سنگ طبیعی
برای خرید سنگی با طرح خاص به مراکز تامین سنگ مراجعه کنید.


بنابراین اگر به دنبال طرح و رنگ خاصی هستید می‌خواهید انواع مختلف سنگ‌ها را از نظر ویژگی‌های فیزیکی و ظاهری از نزدیک مقایسه کنید بهتر است مراجعه به مراکز خرید سنگ مانند ایران کانتر را در نظر بگیرید. چنین مراکزی به یک معدن محدود نیستند و سنگ‌هایی از معادن مختلف ایران و جهان را تامین می‌کنند.


قیمت خرید مستقیم سنگ از کارخانه

همانطور که در بخش مزایا اشاره کردیم هزینه خرید سنگ از کارخانه ارزان‌تر از دیگر مراکز است زیرا در این صورت شما نیازی به پرداخت هزینه به واسطه‌ها ندارید. در این بخش به عواملی اشاره می‌کنیم که قیمت سنگ کارخانه را تعیین می‌کنند:

ابعاد و ضخامت سنگ؛

  1. کیفیت فرآوری؛
  2. نوع سنگ؛
  3. رنگ بندی سنگ؛
  4. سورت بندی و درجه کیفی سنگ.

عوامل ذکر شده در تعیین قیمت تاثیرگذار هستند.


آنچه از مقاله خرید مستقیم سنگ از کارخانه آموختیم:

در این مقاله در مورد خرید مستقیم سنگ از کارخانه سنگبری صحبت کردیم و شما را با مزایا و معایب این کار آشنا نمودیم. در ادامه همین مقاله در مورد عوامل تاثیرگذار روی قیمت سنگ کارخانه صحبت کردیم. شما باید با در نظر گرفتن بودجه و حجم سنگی که برای پروژه ساختمانی خود نیاز دارید، بین خرید از کارخانه سنگبری و بازارهای تامین سنگ یک مورد را انتخاب کنید. اگر به دنبال سنگ خاصی برای تکمیل پروژه خود هستید، نام سنگ یا ویژگی‌های ظاهری آن را با کارشناسان ایران کانتر در میان بگذارید آنها شما را در زمینه خرید سنگ راهنمایی می‌کنند.

مقالات مرتبط