ایران کانتر

سنگ چینی اسلب + کاربردها و مزایا

سنگ چینی اسلب + کاربردها و مزایا
نجمه نظری
نجمه نظری
۱۴۰۲/۱۲/۲۹

سنگ چینی اسلب به دلیل رنگبندی روشن خود انتخاب جذابی برای فضاهای داخلی و خارجی و محیط‌های تجاری و مسکونی است. در این مقاله در خصوص ویژگی‌های اسلب سنگ چینی و کاربردهای این سنگ صحبت خواهیم کرد.


سنگ چینی چیست؟

سنگ چینی درست مانند مرمریت سنگی نرم از خانواده ماربل‌ها (Marbel) است که تحت فشار و حرارت بالا کریستالی شده است. حالا که متوجه شدید سنگ چینی چیست؟ باید بدانید زمانی که سنگ چینی در ابعاد اسلب بریده می‌شود بسیار شفاف است و می‌توانید سوی دیگر سنگ را ببینید. سنگ اسلب چینی در مقایسه با دیگر انواع اسلب ضخامت و ابعاد بزرگتری دارد؛ معمولا اسلب سنگ با ابعادی بزرگتر از ۱۲۰ سانتی‌متر بریده می‌شود. به همین دلیل معماران می‌توانند به سادگی از آن به شیوه‌های مختلف استفاده کنند.


ویژگی های سنگ چینی اسلب

برخی از ویژگی‌های برجسته سنگ چینی اسلب به شرح زیر است:

  • رنگ روشن؛
  • مقاومت بالا؛
  • ساب‌پذیری.

ویژگی‌های سنگ اسلب چینی را در ادامه شرح خواهیم داد:


رنگ روشن:

سنگ‌های چینی معمولاً به رنگ سفید و بدون رگه با بلورهای ریز روانه بازار می‌شوند. این سنگ‌ها با جلای خیره کننده و رنگ خالص خود توجه معماران و طراحان را جلب می‌کنند. در صورت علاقه می‌توانید مقاله سنگ اسلب چیست؟ را نیز مطالعه کنید.


مقاومت بالا:

با وجود اینکه سنگ چینی به دلیل سختی پایین سنگ نرم و شکننده‌ای به شمار می‌رود اما در صورت نگهداری درست دوام بسیار بالایی دارد.


سنگ اسلب چینی
رنگ‌های روشن سنگ چینی برای کف، دیوار و کانتر مناسب هستند.


از طرف دیگر اسلب سنگ چینی مقاومت فشاری بسیار بالایی دارد زیرا با فرایند دگرگونی و تحت فشار بالا در طبیعت تولید شده است.


ساب‌پذیری بالا:

سختی سنگ چینی در مقیاس Mohs در حدود 3-4 است. به همین دلیل به سادگی می‌توان آن را پرداخت و به شیوه‌های مختلف فرآوری کرد.

سنگ چینی اسلب از خانواده ماربل‌ها و سنگ نرمی است که با رنگ‌های روشن خود در دکوراسیون داخلی خارجی خودنمایی می‌کند. شما می‌توانید از اسلب سنگ چینی در کانترتاپ، صفحه روی کابینت، دیوارها و کف استفاده کنید.


کاربردهای اسلب سنگ چینی

در معماری از سنگ چینی به اشکال متفاوتی استفاده می‌شود. برخی از کاربردهای سنگ چینی اسلب به شرح زیر است:

  • کف پله و فضاهای داخلی؛
  • کانترتاپ؛
  • صفحه روی کابینت و بین کابینتی؛
  • دیوار؛
  • اطراف شومینه؛
  • دیوار سرویس بهداشتی.

در ادامه کاربردهای سنگ اسلب چینی را بررسی می‌کنیم.


پاگرد پله و کف فضاهای داخلی:

سنگ چینی اسلب مقاومت فشاری بسیار بالایی دارد و به همین دلیل می‌توانید از آن برای کف فضاهای داخلی پاگرد پله استفاده کنید. البته از آنجایی که سنگ چینی مقاومت اسیدی بالایی ندارد استفاده از آن در محیط‌هایی مانند کف آشپزخانه و سرویس بهداشتی باید با احتیاط انجام شود.


کانترتاپ:

سنگ چینی اسلب سفید و بسیار زیباست. شما می‌توانید با استفاده از یک اسلب چینی کانترتاپ باشکوهی را در آشپزخانه ایجاد کنید.


اسلب سنگ چینی
اسلب سنگ چینی برای کانترتاپ آشپزخانه‌های مدرن گزینه مناسبی می‌باشد.


برای کاهش جذب آب سنگ چینی آن را عایق کنید؛ اما به دلیل مقاومت اسیدی پایین سنگ چینی پیشنهاد می‌شود از آن برای آشپزخانه تزیینی استفاده کنید.


صفحه روی کابینت و بین کابینتی:

درست مانند کانترتاپ می‌توانید از اسلب سنگ چینی عایق شده در آشپزخانه به عنوان صفحه روی کابینت و بین کابینتی یا همان بک اسپلش استفاده کنید. در صورت استفاده از سنگ اسلب چینی برای بین کابینت، می‌توانید نورپردازی را نیز در نظر بگیرید.


دیوار:

سنگ چینی ظاهر بسیار زیبا و جذابی دارد شما می‌توانید از این سنگ به عنوان یک المان دکوراتیو در دیوارهای پذیرایی، لابی، اتاق‌های کنفرانس، رستوران، هتل‌ها، کلینیک‌ها و شرکت‌ها استفاده کنید.


اطراف شومینه:

سنگ‌های چینی در طبیعت تحت فشار و حرارت بسیار بالا شکل گرفتند و از این رو به سادگی می‌توانند حرارت ناشی از شومینه را تحمل کنند. سنگ اسلب چینی با رنگ روشن خود انتخاب شکیلی برای اطراف شومینه است.


دیوار سرویس بهداشتی:

اگر سنگ اسلب چینی را با فرآوری مناسب تهیه کنید، می‌توانید از آن به عنوان دیوار سرویس بهداشتی استفاده کنید. سنگ اسلب چینی با رنگ روشن خود برای سرویس بهداشتی مناسب است؛ اما باید مراقب مواد اسیدی باشید.


مزایای استفاده از سنگ چینی اسلب

سنگ چینی از سفید تا شیری یا خاکستری روشن در بازار موجود است. برخی از نمونه‌های سنگ چینی دارای رگه‌های طلایی یا تیره رنگی هستند اما در اغلب موارد سنگ چینی بدون رگه استخراج می‌شود.بوک مچ یا فورمچ شما کدام را می‌پسندید با انتخاب یک نوع اسلب سنگ چینی خاص می‌توانید تکنیک‌هایی مانند بوک مچ و فورمچ را در صفحه روی کابینت و بین کابینت اجرا کنید.


عکس سنگ اسلب
سنگ چینی مقاومت فشاری بالایی دارد.


از آنجایی که در دکوراسیون مدرن رنگ‌های روشن محبوبیت بالایی پیدا کرده‌اند، استفاده از اسلب سنگ چینی می‌تواند انتخاب بسیار خوبی برای تکمیل دکوراسیون مدرن شما باشد.


نکات خرید اسلب سنگ چینی

باید پیش از خرید سنگ اسلب چینی این فاکتورها را در نظر بگیرید:

  • ابعاد اسلب؛
  • میزان جذب آب سنگ چینی؛
  • فرآوری.

در ادامه هر یک از این فاکتورها را جداگانه بررسی خواهیم کرد:


ابعاد اسلب:

اسلب سنگ چینی با توجه به ابعاد سنگ خامی که از معدن استخراج شده است، تعیین می‌شود. هر اندازه به اسلب بزرگ‌تری نیاز داشته باشید، تولیدکننده باید کوپ سنگ بزرگ‌تری را برای برش اسلب در نظر بگیرد در نتیجه قیمت اسلب‌های چینی بزرگ بالاتر است.


میزان جذب آب سنگ چینی:

میزان جذب آب در سنگ‌های چینی متفاوت است؛ بنابراین اگر سنگی که برای اسلب انتخاب کرده‌اید جذب آب کمتری داشته باشد قیمت آن بالاتر خواهد بود. میزان جذب آب سنگ‌های چینی معادن متفاوت در بازار را می‌توانید استعلام بگیرید.


فرآوری:

نوع فرآوری از جمله آتشی (Flame)، هوند (Hond)، تیشه‌ای (Bush-Hammered)، پولیش (Polished)، چرمی کردن (Leather) و غیره روی قیمت سنگ تاثیرگذار است.


 سنگ اسلب کف پذیرایی
از فرآوری مناسب برای اسلب خود استفاده کنید.


از این گذشته کیفیت توری، اپوکسی و و رزین بکار رفته در فرآوری سنگ نیز قیمت آن را تغییر می‌دهد. برای مطالعه بیشتر راجب انواع فراوری های سنگ به مقاله آن مراجعه کنید.


آنچه که از مقاله سنگ چینی اسلب آموختیم:

سنگ چینی اسلب با رنگ‌های روشن گزینه بسیار خوبی برای تکمیل دکوراسیون‌های مدرن است. این سنگ نرم است؛ اما مقاومت فشاری بالایی دارد. شما از این سنگ برای کف فضاهای داخلی، دیوارها، کانترتاپ و غیره استفاده کنید. در این مقاله در مورد کاربردهای اسلب سنگ چینی و ویژگی‌های این سنگ صحبت کردیم. برای اطمینان از انتخاب خود با کارشناسان ما در ایران کانتر در تماس باشید.

مقالات مرتبط