ایران کانتر

روشویی سنگی برای تالار + بهترین سنگ روشویی برای تالار

روشویی سنگی برای تالار + بهترین سنگ روشویی برای تالار
مریم بشردوست
مریم بشردوست
۱۴۰۳/۲/۲۰

روشویی سنگی یکی از بهترین و پرکاربردترین روشویی مناسب برای تالار است که از حوضه‌های آبریز سنگی ساخته می‌شود و ضمن زیبایی منحصر به‌ فردی که به فضای سرویس بهداشتی می‌دهد، طول عمر بالایی دارد و نظافت آن آسان است. ما در ادامه مقاله روشویی سنگی برای تالار درباره روشویی سنگی، انواع روشویی سنگی، ویژگی‌ روشویی مناسب برای تالار و مزایا و معایب آن صحبت می‌کنیم تا شما بتوانید با اطلاعات کامل، لاکچری‌ترین روشویی سنگی را برای تالار مورد نظرتان انتخاب کنید.


روشویی سنگی برای تالار

روشویی سنگی برای تالار را می‌توانید از سنگ های طبیعی استفاده کنید. روشویی سنگی گرانیتی، روشویی سنگی مرمر، روشویی سنگی مرمریت، روشویی سنگی تراورتن بهترین مدل ها برای روشویی سنگی تالار می‌باشند. روشویی سنگی تالار به دلیل اینکه در معرض رفت و آمد و استفاده بیش از حد است، حتما باید از سنگ های طبیعی در آن استفاده شود که دچار آسیب و شکستگی نشود.


روشویی سنگی چیست؟

روشویی سنگی یکی از جدیدترین، مدرن‌ترین و لاکچری‌ترین روشویی موجود در بازار است که می‌تواند به‌ صورت تمام سنگ یا ترکیب با سایر متریال‌ها مورد استفاده قرار گیرد.


سنگ برای روشویی تالار
روشویی سنگی تالار خود را از سنگ های طبیعی استفاده نکنید.


روشویی سنگی دارای انواع مختلفی از جمله کاسه‌ای پایه‌دار و سنگی هستند که در ادامه با بیان خصوصیات مربوط به هرکدام، شما را برای انتخاب بهترین روشویی سنگی راهنمایی می‌کنیم.


انواع روشویی سنگی برای تالار

انواع روشویی سنگی برای تالار بسته به بزرگ یا کوچک بودن فضای روشویی و سبک دکوراسیون طراح انتخاب می‌شود، بنابراین شما می‌توانید با شناختن انواع روشویی، بهترین و مناسب‌ترین روشویی سنگی را برای تالار تهیه کنید. انواع روشویی سنگی عبارت است از:

  1. روشویی کاسه ای سنگی؛
  2. روشویی پایه‌دار سنگی؛
  3. روشویی سنگی دیواری.

در ادامه به بررسی بیشتر موارد ذکر شده می‌پردازیم:


روشویی کاسه ای سنگی:

روشویی کاسه ای سنگی همانطور که از اسمش پیداست روی صفحه کابینت قرار می‌گیرد؛ ترکیب روشویی سنگی با صفحه کابینت چوبی می‌تواند انتخاب خوبی برای افرادی که می‌خواهند فضای ساده و مدرنی به فضای سرویس بهداشتی بدهند باشد.


روشویی پایه دار سنگی:

روشویی پایه‌دار سنگی از یک سینک عمیق و یک پایه تشکیل شده است و وزن بسیار بالایی دارد که موجب استحکام بیشتر آن نسبت به روشویی کاسه‌ای می‌شود.


روشویی سنگی دیواری:

بهترین و مناسب‌ترین روشویی سنگی برای تالار، روشویی سنگی دیواری است که تنها یک سینک دارد و به دیوار متصل می‌شود. روشویی‌های سنگی بدون پایه ضمن اشغال فضای کمتر، راحت تمیز می‌شوند و سبک مدرنی دارند و برای تمام افراد با هر سلیقه‌ای سازگار می‌شوند.


ویژگی های روشویی سنگی مناسب برای تالار

مناسب‌ترین سنگ‌ها برای روشویی سنگی تالار باید ویزگی‌های زیر را داشته باشند:

  1. مقاومت بالا در برابر رطوبت؛
  2. مقاومت بالا در برابر تغییرات دمایی؛
  3. مقاومت بالا در برابر ترکیبات شیمیایی اسیدی یا قلیایی؛
  4. مقاومت فشاری و سایشی بالا؛
  5. نظافت آسان.

مطمئنا پیدا کردن روشویی سنگی که تمام این ویژگی‌ها را با هم داشته باشد کار غیر ممکنی به‌ نظر می‌رسد اما شما می‌توانید با بررسی ویژگی‌های هر کدام از سنگ‌ها و اولیت‌بندی ویژگی‌های مد نظرتان، بهترین روشویی سنگی را انتخاب کنید.


سنگ های مناسب برای روشویی سنگی تالار

بهترین و مناسب‌ترین نوع سنگ قابل استفاده در روشویی سنگی تالار عبارت است از:

  • سنگ روشویی گرانیت؛
  • سنگ روشویی مرمریت؛
  • سنگ روشویی مرمر؛
  • سنگ روشویی تراورتن.

ما در ادامه درباره ویژگی‌های هر کدام از این سنگ‌ها بیشتر صحبت می‌کنیم.


سنگ روشویی گرانیت:

یکی از بهترین، مقاوم‌ترین و بادوام‌تدین سنگ‌هایی که از آن در روشویی سنگی محیط‌های تجاری، تفریحی استفاده می‌شود، سنگ گرانیت است. روشویی گرانیت در برابر مواد شوینده اسیدی و قلیایی مقاومت بسیار بالایی از خود نشان می‌دهد و با شستشوی مکرر دچار رنگ پریدگی، کدر شدن و افت کیفیت نمی‌شود. مقاومت سایش بالا دارد و در صورت نظافت با ابزارهای مختلف، سطح آن دچار خط و خش نمی‌شود.


بهترین سنگ روشویی برای تالار
بهترین سنگ روشویی برای تالار، سنگ طبیعی گرانیت است.


از ویژگی‌های دیگر سنگ گرانیت تخلخل پایین آن است که موجب می‌شود در برابر رطوبت بسیار مقاوم باشد و ساختمان آن به مرور زمان شکستگی نشود. اگر به دنبال تهیه روشویی سنگی بادوام و ماندگار هستید که در برابر تغییرات دمایی دوام بسیار بالایی داشته باشد، سنگ گرانیت می‌تواند بهترین انتخاب برای روشویی سنگی تالار شما باشد.


سنگ روشویی مرمریت:

یکی دیگر از سنگ‌های مورد استفاده برای روشویی سنگی، سنگ مرمریت است که به دلیل قیمت پایین‌تری که نسبت به سنگ گرانیت دارد، مورد استقبال بسیاری از افراد قرار گرفته است. روشویی مرمریت طرح و رنگ‌های متنوعی دارد و با انواع دکوراسیون‌ها سازگار است. این سنگ به دلیل بافت متراکم، در برابر نفوذ رطوبت، مقاومت بالایی از خود نشان می‌دهد و ضمن تحمل فشار بالا، در برابر تغییرات دمایی هم مقاوم است. نکته مهمی که باید در برابر سنگ مرمریت به آن توجه کنید، مقاومت پایین آن نسبت به مواد شوینده قوی است. بنابراین برای شستشوی آن باید از مواد شوینده با پی اچ خنثی استفاده کنید و بعد از شستشو سنگ را با دستمال‌های میکروفایبر تمیز کنید.


سنگ روشویی مرمر:

سنگ روشویی مرمر یکی از ظریف‌ترین و متنوع‌ترین نوع سنگ ساختمانی است که به دلیل وجود کلسیت، می‌تواند نور را به‌خوبی از خود عبور دهد و فضای روشویی شما روشن و تمیز به نظر می‌رسد. این سنگ مقاومت بالایی در برابر رطوبت و تغییرات دمایی دارد و به‌راحتی در مکان‌های مرطوب آسیب نمی‌بیند. البته سنگ مرمر ضمن داشتن قیمت بسیار بالایی، در برابر مواد شوینده قوی، مقاوم نیست بنابراین برای نگهداری از آن باید دقت بیشتری داشته باشید.


سنگ روشویی تراورتن:

سنگ تراورتن یکی از جذاب‌ترین و متفاوت‌ترین سنگی است که از آن برای روشویی سنگی استفاده می‌شود. این سنگ رنگ‌های گرم، کرم و قهوه‌ای دارد و نی‌تواند فضای بسیار جذابی را ایجاد کند. این سنگ قیمت مقرون به صرفه‌ای دارد و به‌رلیل وزن پایین‌تر، راحت‌تر حمل می‌شود.


روشویی سنگی تالار
سنگ تراورتن هم سنگ مناسبی برای استفاده در روشویی سنگی تالار است.


نکته مهمی که باید درباره سنگ روشویی تراورتن در نظر بگیرید، تخلخل بالای این سنگ است که موجب مقاومت کمتر آن در برابر ورود آب و مواد شیمیایی می‌شود که باید برای جلوگیری از بروز مشکل، به خوبی فراوری و صیقلی شده باشد. از ویزگی‌های سنگ تراورتن مقاومت بالا در برابر تغییرات دمایی و مقاومت متوسط در برابر ضربه است.


بهترین روشویی سنگی مورد استفاده در تالار

بهترین روشویی سنگی برای تالا باید از بین سخت‌ترین و مقاوم‌ترین سنگ‌های ساختمانی تهیه شده باشد و در برابر رطوبت، حرارت، ضربه و سایر ویژگی‌هایی که در این مقاله به آن اشاره کردیم، مقاوم باشد. از بین تنوع موجود سنگ‌های گرانیت، مرمریت، مرمر، تراورتن و گرانیت بهترین سنگ‌هایی هستند که از آن‌ها به‌عنوان سنگ روشویی سنگی استفاده می‌شود. همانطور که می‌دانید بخشی از خدمات سایت ایران کانتر مربوط به سنگ‌های طبیعی می‌شود، بنابراین در صورت نیاز به راهنمایی، می‌توانید از مشاوران و کارشناسان سایت ما راهنمایی بگیرید.


مزایای روشویی سنگی تالار

مزایای استفاده از روشویی سنگی برای تالار عبارت است از:

  • استحکام بالا؛
  • مقاومت در برابر ضربه و خراشیدگی؛
  • مقاوم در برابر رطوبت؛
  • طول عمر بالا؛
  • جلوه براق و صیقلی؛
  • سازگاری سبک‌های مختلف دکوراسیون.

در ادامه می‌خواهیم درباره مزایای روشویی سنگی بیشتر صحبت کنیم.


استحکام بالا:

روشویی‌های سنگی، مخصوصا روشویی‌های تمام سنگی، وزن بسیار بالایی دارند و سرسخت هستند؛ این ویژگی سبب می‌شود در دسته روشویی‌های مستحکم و مقاوم قرار بگیرند و از آن‌ها در مکان‌هایی مانند تالا استفاده شود.


مقاومت در برابر ضربه و خراشیدگی:

روشویی‌های سنگی در برابر ضربه و خراشیدگی از خود مقاومت خوبی نشان می‌دهند و در صورت برخورد جسم سنگین یا نوک تیز، دچار شکستگی و خراشیدگی نمی‌شود.


مقاومت در برابر رطوبت:

یکی دیگر از مزایای استفاده از روشویی سنگی، مقاومت بالای آن در برابر جذب رطوبت است، این ویژگی سبب می‌شود ساختمان سنگ در هنگام مواجهه با آب و مواد شوینده از خود واکنش منفی نشان ندهند و به مرور زمان دچار شکستگی نشوند.


طول عمر بالا:

روشویی‌های سنگی، از جمله‌ روشویی‌هایی هستند که طول عمر بسیار بالایی دارند و در صورتی که از آن‌ها به‌خوبی نگهداری کنید، رنگ و لعاب‌شان از بین نمی‌رود.


جلوه براق و صیقلی:

یکی از مزایای سنگ روشویی طاهر براق و صیقلی آن است که می‌تواند نور را به‌خوبی بازتاب دهد و فضای شما روشن‌تر و تمیزتر از همیشه به‌نظر برسد.


سنگ مناسب روشویی تالار
روشویی سنگی خود را می‌توانید از فراوری پولیش انتخاب کنید که سطحی براق دارد.


در صورتی که روشویی سنگی مورد نظر شما جلوه براق و درخشان، سطح صیقلی و ساب خورده‌ای هم داشته باشد، تمیز کردن آن راحت‌تر است.


سازگاری سبک‌های مختلف دکوراسیون:

روشویی‌های سنگی نمادی از طبیعت و طبیعی بودن هستند و تنوع بسیار مناسبی دارند، ازاین‌رو به‌راحتی با سبک‌های مختلف دکوراسیون سازگار می‌شوند.


معایب روشویی سنگی تالار

معایب استفاده از روشویی سنگی برای تالار عبارت است از:

  • مقاومت پایین نسبت به مواد شوینده قوی؛
  • امکان جا به جایی پایین؛
  • تنوع کمتر نسبت به کابینت و سرامیک؛
  • نظافت دشوارتر روشویی روستیک و رودخانه‌ای.

برای آنکه درباره هر کدام از معایب روشویی سنگی بیشتر بدانید، با ما همراه باشید.


مقاومت پایین نسبت به مواد شوینده قوی:

یکی از معایب برخی از روشویی‌های سنگی، حساسیت‌ آن‌ها نسبت به مواد شوینده قوی است، بنابراین در صورتی که از شوینده‌های اسیدی و قلیایی برای تمیز کردن آن‌ها استفاده کنید، به مرور رنگ روشویی سنگی کدر می‌شود و شفافیت اولیه خود را نخواهد داشت. برای جلوگیری از این اتفاق پیشنهاد می‌شود در قدم اول از سنگ‌های بسیار مقاوم استفاده کنید و در قدم دوم روشویی را به وسیله پاک‌کننده‌های مخصوص تمیز کنید.


امکان جا به جایی پایین:

روشویی‌های سنگی مخصوصا مدل‌هایی که تمام سنگ هستند، وزن زیادی دارند، ازاین‌رو جا‌به‌جا کردن آن کار بسیار سخت و پر دردسری است. بنابراین بهتر است فضای قرارگیری آن را از قبل مشخص کنید تا زمانی که محصول به دست‌تان رسید به سرعت در محل تعیین شده قرار گیرد.


تنوع کمتر نسبت به کابینت و سرامیک:

روشویی‌های سنگی هم دارای تنوع گسترده‌ای هستند اما زمانی که آن‌ها را با روشویی‌های سرامیک یا کابینتی مقایسه می‌کنیم، میبینیم که مدل‌های آن اشکال و طرح‌های کمتری دارند.


نظافت دشوارتر روشویی روستیک و رودخانه‌ای:

یکی از زیباترین مدل روشویی سنگی، روشویی روستیک و رودخانه‌ای است که به صورت دست‌ساز ساخته می‌شود و جلوه فوق‌العاده‌ای را ایجاد می‌کند، با این حال روشویی روستیک و رودخانه‌ای سطح متخلخل و ناصاف دارد که نظافت آن را دشوارتری می‌کند. در صورت علاقه می‌توانید به صفحه سنگ طبیعی برای تالار نیز مراجعه کنید.


آنچه از مقاله روشویی سنگی برای تالار آموختیم:

ما در مقاله روشویی سنگی برای تالار از سایت ایران کانتر درباره روشویی سنگی، انواع روشویی سنگی و ویژگی‌هایی که روشویی سنگی مورد استفاده در تالار باید داشته باشد به‌طور کامل صحبت کردیم‌‌‌. در ادامه درباره بهترین روشویی سنگی تالار و مزایا و معایب انواع روشویی‌ها مطالب کامل و جامعی را ارائه دادیم تا با استفاده از آن شما بتوانید ایده‌آل‌ترین روشویی سنگی را با توجه به شرایط و بودجه‌ای که در اختیار دارید، تهیه کنید.

مقالات مرتبط