تفاوت سینک گرانیتی روکار و توکار + سینک گرانیت توکار یا روکار

تفاوت سینک گرانیتی روکار و توکار + سینک گرانیت توکار یا روکار
مریم بشردوست
مریم بشردوست
۱۴۰۳/۷/۳۰

همانطور که می‌دانید سینک ظرفشویی گرانیتی می‌تواند به دو صورت روکار و توکار نصب شود، ازاین‌رو بسیاری از کاربران می‌خواهند بدانند که کدام یک از این سینک‌ها برای اَشپزخانه مورد نظرشان مناسب‌تر است. برای این منظور ابتدا افراد باید درباره هر یک از سینک‌‌های روکار و توکار اطلاعات کاملی داشته باشند و سپس با بررسی تفاوت بین آن‌ها، از بین تنوع موجود، بهترین گزینه را انتخاب کنند. ما در ادامه مقاله درباره سینک گرانیتی روکار و سینک گرانیتی توکار به صورت جامع صحبت می‌کنیم و ضمن بررسی تفاوت آن‌ها، به این مسئله می‌پردازیم که هر سینک ظرفشویی مناسب چه افرادی است. بنابراین اگر می‌خواهید انتخاب درستی بین انواع سینک ظرفشویی سنگی داشته باشید، تا انتهای مطالب همراه ما باشید.


سینک گرانیتی روکار چیست؟

سینک گرانیتی روکار یکی از انواع سینک‌های سنگی است که به روش قدیمی، روی صفحه کابینت نصب می‌شود. این نوع از سینک ظرفشویی از عقب به دیوار پشت خود متصل می‌شود و در جلوی آن هم صفحه رویی کابینت قرار نمی‌گیرد. بنابراین در این حالت کابینت‌ها بریده نمی‌شوند که همین مسئله موجب افزایش سرعت نصب سینک ظرفشویی و عدم بهم ریختگی آشپزخانه می‌شود. علاوه‌بر‌آن از آنجایی که سینک‌ گرانیتی روکار در داخل صفحات کابینت قرار نمی‌گیرند، بنابراین نصب آن‌ها نیاز به تخصص چندانی نداشته و افراد بیشتری می‌توانند این نوع از سینک‌ ظرفشویی را نصب کنند.


سنک گرانیتی روکار
سنک گرانیتی رو کار نصب و اجرای آسان تری دارد.


از ویژگی‌های سینک گرانیتی روکار این است که در ابعاد و اندازه کوچک تا بزرگ برش می‌خورد و به کاربران خود این امکان را می‌دهد تا در صورتی که بخواهند سینک ظرفشویی آن‌ها بر خلاف استاندارد، بزرگتر یا کوچکتر باشد، فضای مورد نظرشان را طراحی کنند. بنابراین اگر متراژی که برای جاگذاری سینک ظرفشویی در اختیار دارید با اندازه سینک‌های رایج موجود در بازار سازگار نیست، سینک ظرفشویی گرانیتی روکار می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد. سینک گرانیتی یکی از انواع سینک سنگ طبیعی است.


سینک گرانیتی توکار چیست؟

سینک گرانیتی توکار نوع دیگری از سینک ظرفشویی سنگی است که به روش پیشرفته‌تر در داخل صفحات کابینت نصب می‌شود و در این حالت مقداری از صفحات کابینت، دور سینک قرار می‌گیرند. این سینک‌ها تنوع بسیار بالایی دارند و به دلیل قیمت مقرون به صرفه، بیشترین فروش را در بین خریداران دارند. از ویژگی‌های سینک گرانیتی روکار می‌توان به ابعاد و اندازه استاندارد و هماهنگ شدن آسان آن با دکوراسیون آشپزخانه اشاره کرد.


سینک گرانیتی توکار
سنک گرانیتی توکار ظاهر بسیار بهتری دارد و طوری طراحی شده که بسیار محیط آشپزخانه را جذاب تر می‌کند.


البته باید به این مسئله توجه کنید که سینک‌های گرانیتی توکار نیاز به نصب حرفه‌ای دارند و باید به درستی عایق بندی و آب‌بندی شوند زیرا در غیر این صورت آب به داخل صفحات کابینت نفوذ می‌کند و موجب پوسیدگی یا زنگ زدگی آن می‌شود.

سینک‌های ظرفشویی گرانیتی به دو نوع روکار و توکار تقسیم می‌شوند که هر کدام ویژگی‌های خاص خود را دارند. سینک گرانیتی روکار به‌راحتی روی کابینت نصب می‌شود و برای فضاهای غیر استاندارد مناسب است، در حالی که سینک توکار داخل صفحات کابینت قرار می‌گیرد و ظاهری مدرن و شیک‌تر دارد، اما نصب آن نیاز به تخصص دارد. انتخاب بین این دو نوع سینک به سبک معماری آشپزخانه، فضای موجود و سلیقه کاربران بستگی دارد؛ سینک توکار برای طراحی‌های مدرن و مینیمالیستی مناسب‌تر است و سینک روکار برای آشپزخانه‌های کلاسیک توصیه می‌شود.


تفاوت سینک گرانیتی روکار و توکار

برای خرید سینک ظرفشویی گرانیت، مقایسه دقیق بین سینک سنگی روکار یا توکار اهمیت زیادی دارد. همانطور که قبلا هم به این موضوع اشاره کردیم، سینک گرانیتی روکار روی کابینت نصب می‌شود و ضمن داشتن تنوع بالا در اندازه، احتمال پوسیدگی و زنگ زدن کابینت در آن‌ها کمتر است. از آنجایی که سینک گرانیتی روکار، به صفحات کابینت اطراف خود محصور نمی‌شود، بنابراین جدا کردن سینک از کابینت هم به‌آسانی انجام می‌شود و کاربران می‌توانند در صورت لزوم، سینک ظرفشویی سنگی خود را با صرف کمترین وقت و هزینه تعویض یا تعمیر کنند اما سینک ظرفشویی توکار در درون صفحات کابینت نصب می‌شود و پس از عایق بندی، جدا کردن آن‌ها به سختی صورت می‌گیرد. بنابراین افرادی که مایلند، دکوراسیون آشپزخانه خود را در بازه زمانی کوتاه مدت تغییر دهند یا نگران نحوه تعمیر کابینت یا سینک آسیب دیده هستند، سینک گرانیتی توکار گزینه مناسبی به حساب نمی‌آید.


سینک گرانیتی توکار بهتره یا روکار
تفاوت های سینک های گرانیتی توکار و روکار بیشتر در نصب و زیبایی آن است.


همانطور که می‌دانید سینک گرانیتی توکار برای آشپزخانه‌هایی که با ابعاد استاندارد طراحی می‌شود، مناسب هستند. بنابراین اگر می‌خواهید با مراجعه به مراکز خرید، به سرعت سینک مورد نظرتان را پیدا کنید، انواع سینک ظرفشویی توکار گزینه مناسب‌تری برای شما به حساب می‌آید. نکته مهم دیگر این است که نصب سینک گرانیتی توکار نیاز به نصاب حرفه‌ای و کاربلد دارد، زیرا باید به درستی عایق بندی و آب‌بندی شوند تا کابینت‌ اطراف سینک پوسیده نشود. البته با رایج شدن این نوع از سینک‌ها، استادکاران ماهری وجود دارند که می‌توانند انواع کابینت سنگی توکار را به صورت حرفه‌ای نصب کنند و نیازی به نگرانی از این بابت نیست.

نکته مهم دیگری که در هنگام مقایسه کابینت گرانیتی توکار و روکار مورد توجه قرار می‌گیرد، سازگاری بیشتر سینک گرانیتی توکار است. زیرا این نوع از سینک در داخل کابینت قرار می‌گیرد و متریال کابینت دورتادور آن را محصور می‌کند، بنابراین راحت‌تر با سایر اجزای آشپزخانه هماهنگ می‌شود و نیازی به تغییر دادن دکوراسیون آشپزخانه وجود ندارد. علاوه‌بر‌آن سینک گرانیتی توکار ضمن داشتن ظاهری به‌روز و مدرن، تنوع بالاتری دارند و افراد می‌توانند طبق سلیقه خود، از بین تعداد زیادی از سینک‌ها گزینه مناسب را انتخاب کنند.


انتخاب بین سینک گرانیتی روکار و توکار

بعد از بررسی سینک ظرفشویی گرانیتی روکار و توکار و مقایسه آن‌ها با یکدیگر، نوبت به انتخاب مناسب‌ترین سینک گرانیتی سنگی برای آشپزخانه شما می‌رسد. برای آنکه بتوانید در هنگام خرید، انتخاب صحیحی داشته باشید در ابتدا باید به سبک معماری آشپزخانه خود توجه کنید. با توجه به این مسئله می‌توان گفت که اگر معماری آشپزخانه شما به صورت مدرن، پست مدرن، نئوکلاسیک و مینیمالیستی طراحی شده باشد، سینک‌های گرانیتی توکار گزینه مناسبی برای شما به حساب می‌آیند اما اگر آشپزخانه شما به سبک کلاسیک و گوتیک طراحی شده باشد، سینک‌های گرانیتی روکار گزینه مناسب‌تری برای استفاده در این نوع از آشپزخانه‌ها هستند. در صورت علاقه برای مطالعه درباره سینک گرانیتی مات یا براق می‌توانید به مقاله آن مراجعه کنید.


آنچه از مقاله تفاوت سینک گرانیتی روکار و توکار آموختیم:

همانطور که در مقاله تفاوت سینک گرانیتی روکار و توکار، صحبت کردیم، سینک‌های ظرفشویی سنگی جزو مقاوم‌ترین سینک‌های ظرفشویی موجود در بازار هستند که به دو صورت روکار و توکار نصب می‌شوند. انتخاب بهترین سینک ظرفشویی گرانیتی به سبک معماری آشپزخانه، ابعاد و اندازه فضای سینک و انتظاراتی که از آن دارید، بستگی دارد. بنابراین در قدم اول شما باید درباره سینک‌ گرانیتی روکار و توکار اطلاعات کاملی داشته باشید و با دانستن تفاوت آن‌ها بتوانید بهترین گزینه را برای آشپزخانه خود تهیه کنید. ما در این مقاله درباره تمام موارد گفته شده، به طور جامع صحبت کردیم و شما می‌توانید با مراجعه به مطالب بالا، سینک گرانیتی مناسب را انتخاب کنید.

ثبت امتیاز مطلب

امتیازه خود به این مطلب را ثبت کنید

01234
105 / 4.3
مقالات مرتبط

دیدگاه شما

0/200

دیدگاه کاربران

Loading