سینک گرانیتی مات یا براق + مقایسه و بررسی سینگ گرانیت براق و مات

سینک گرانیتی مات یا براق + مقایسه و بررسی سینگ گرانیت براق و مات
مریم بشردوست
مریم بشردوست
۱۴۰۳/۸/۱

یکی از سوالات رایجی که کاربران در هنگام خرید سینک ظرفشویی گرانیتی می‌پرسند، این است که سینک ظرفشویی گرانیتی مات بهتر است یا براق؟ برای پاسخ به این سوال ابتدا شما باید درباره سینک ظرفشویی مات و سینک ظرفشویی براق اطلاعات کاملی داشته باشید و سپس بر اساس تفاوت‌های این دو نوع سینک گرانیتی، آن‌ها را با یکدیگر مقایسه کرده و بهترین گزینه را برای آشپزخانه خود انتخاب کنید. ما در ادامه درباره هر یک از مطالب گفته شده، به طور کامل صحبت می‌کنیم، بنابراین تا انتهای مقاله سینک ظرفشویی گرانیتی مات بهتر است یا براق، همراه ما باشید.


سینک ظرفشویی گرانیتی مات

سینک گرانیتی مات یکی از قدیمی‌‌ترین نوع سینک‌‌ گرانیتی است که مورد استفاده قرار می‌گرفت و در حال حاضر هم برای طراحی آشپزخانه‌هایی به سبک کلاسیک و گوتیک که نچرال بودن فضا اهمیت زیادی دارد، از این مدل استفاده می‌شود. از ویژگی‌های سینک گرانیتی مات می‌توان به عدم انعکاس نور و نشان ندادن لکه‌های موجود روی سطح آن اشاره کرد که همین مسئله موجب می‌شود تا سینک شما همیشه تمیز دیده شود.


سینگ گرانیتی مات
سینک گرانیتی مات به راحتی کثیف نمی‌شود.


البته باید به این مسئله هم توجه داشته باشید که سینک‌های سنگی مات، در برابر لکه بسیار حساس هستند و در صورتی که قطرات آب برای مدت طولانی روی آن باقی بماند، سینک ظرفشویی آسیب می‌بیند. بنابراین نیاز به نگهداری بیشتری داشته و گزینه مناسبی برای افراد پر مشغله به حساب نمی‌آیند.


سینک ظرفشویی گرانیتی براق

سینک گرانیتی براق نوع دیگری از سینک‌های ظرفشویی گرانیتی است که تحت فرآوری‌های خاص، صیقلی می‌شود و ظاهر درخشنده‌ای پیدا می‌کند. این نوع از سینک گرانیتی امکان انعکاس نور را دارد و آشپزخانه مورد نظر را پر نور و دلبار نشان می‌دهد، بنابراین اگر فضای آشپزخانه شما کوچک و دلگیر است، سینک گرانیتی مات می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. علاوه‌بر‌آن، سینک‌ گرانیتی براق دارای لایه‌هایی از رزین و اپوکسی است که موجب دوام بالای آن شده و عمر بیشتری نسبت به سینک‌های مات دارد.


سینک گرانیتی براق
سینک گرانیتی براق به راحتی نور را بازتاب می‌کند.


مسئله‌ای که باید قبل از تهیه سینک‌ گرانیتی براق در نظر بگیرید این است که قطرات آب و لکه‌های موجود روی بدنه سینک، به وضوح قابل مشاهده است و برای آنکه ظرفشویی شما همیشه تمیز دیده شود، نیاز به پاک کردن و خشک کردن مکرر دارد. در صورت علاقه درباره سینک سنگ طبیعی می‌توانید به مقاله آن مراجعه کنید.


تفاوت سینک ظرفشویی گرانیتی مات و براق

سینک‌‌های ظرفشویی گرانیتی مات ظاهری طبیعی و کلاسیک‌تر دارند. این محصولات جای لکه، خط و خش را کمتر نشان می‌دهند و در برابر نفوذ رطوبت و آب هم بسیار مقاوم‌اند. از دیگر ویژگی‌های سینک‌های گرانیتی مات می‌توان به عدم سایش سینک در هنگام کشیده شدن ظروف و پدهای نظافتی اشاره کرد. علاوه‌بر‌آن سینک‌های مات در برابر حرارت بالا هم بسیار مقاوم هستند و دچار تغییر ظاهر نمی‌شوند. بنابراین در دسته سینک‌های ظرفشویی پرطرفدار قرار می‌گیرند و فروش زیادی دارند، ازاین‌رو تولید‌کنندگان، این مدل از سینک‌های گرانیتی را در طرح و رنگ‌های متنوعی تولید و به بازار عرضه می‌کنند.


مزایا و معایب سینک گرانیتی مات در مقابل سینک گرانیتی براق
سینک گرانیتی مات و براق هرکدام مزایا و معایبی دارند و شما باید بر اساس نیاز خود تصمیم بگیرید که تصمیم بگیرید که از کدام استفاده کنید.


سینک‌های ظرفشویی براق از نظر ظاهر بسیار درخشان هستند و گزینه مناسبی برای آشپزخانه‌های مدرن به حساب می‌آیند. بسیاری از کابینت سازان برای آنکه جلوه سینک ظرفشویی مات را افزایش دهند، در زیر کابینت خود از نور مخفی استفاده می‌کنند که موجب براق و چشم‌نوازتر شدن آن می‌شود. نکته قابل توجه درباره سینک‌‌های گرانیتی براق، ظاهر شیشه‌ای آن است که موجب نمایش بیشتر جای لک آب، لک دست و مواد غذایی را بیشتر می‌شود، ازاین‌رو نیاز به نظافت مداوم دارند. گفتنی است که سینک‌های براق هم مقاومت بالایی در برابر حرارت دارند و به مرور زمان دچار تغییر رنگ و طرح با نمی‌شوند. البته باید بدانید که این نوع از سینک‌های گرانیتی در برابر خراشیدگی حساس‌تر هستند و در صورت برخورد جسم نوک تیز مانند چاقو آسیب می‌بینند. ما در جدول زیر تمام اطلاعاتی را که باید درباره سینک‌های ظرفشویی مات و براق بدانید تا بتوانید آن‌ها را به درستی با یکدیگر مقایسه کنید، لیست کرده‌ایم.


ویژگیسینک ظرفشویی گرانیتی ماتسینک ظرفشویی گرانیتی براق
ظاهرکلاسیک، طبیعی، جلوه لوکسمدرن، درخشان، آشپزخانه را بزرگتر نشان می‌دهد
مقاومت در برابر لکلکه‌ها کمتر دیده می‌شوند، تمیز کردن آسان‌ترلکه‌ها بیشتر دیده می‌شوند، نیاز به تمیز کردن مداوم با امکان نظافت آسان
جذب آببسته به جنس و نوع فرآوریکم و بسته به جنس و نوع فرآوری
تمیز کردننظافت آساننیاز به تمیز کردن بیشتر
ظاهر کلی آشپزخانهجلوه کلاسیک و گرمجلوه مدرن و با انعکاس نور بالا


در صورت نیاز می‌توانید تفاوت سینک گرانیتی روکار و توکار را نیز مطالعه کنید.

سینک‌های ظرفشویی گرانیتی مات و براق هرکدام ویژگی‌های خاصی دارند. مات‌ها لکه را کمتر نشان می‌دهند ولی نیاز به نگهداری دارند. براق‌ها زیباترند اما لکه و خش را بیشتر نمایان می‌کنند.


انتخاب بین سینک ظرفشویی مات و براق

انتخاب سینک ظرفشویی مات و براق به عوامل زیر بستگی دارد:

  1. میزان استفاده از آشپزخانه؛
  2. سبک دکوراسیون داخلی آشپزخانه؛
  3. سلیقه شخصی.

در ادامه درباره هر یک از موارد فوق توضیح لازم را ارائه می‌دهیم.


میزان استفاده از آشپزخانه:

یکی از مهم‌ترین مواردی که باید در هنگام انتخاب سینک ظرفشویی سنگ گرانیت در نظر بگیرید، میزان استفاده از آن است. با توجه به این مسئله اگر آشپزخانه شما پر رفت‌وآمد است یا به علت داشتن مشغله زیاد نمی‌توانید به طور دائم آن را نظافت کنید، سینک گرانیتی مات می‌تواند گزینه‌ مطلوب‌تری نسبت به سینک گرانیتی براق باشد. زیرا در این صورت زمان کمتری را صرف تمیزکاری می‌کنید و سینک شما هم به مرور لکه نمی‌شود.


سبک دکوراسیون داخلی آشپزخانه:

نکته مهم دیگر، توجه به سبک معماری آشپزخانه مورد نظر است. اگر سبک طراحی داخلی آشپزخانه شما مدرن، پست مدرن، نئوکلاسیک یا مینیمالیستی است و می‌خواهید از نورهای مخفی برای جلوه بیشتر آشپزخانه خود استفاده کنید، سینک گرانیتی براق که جلوه آینه‌ای دارد، به راحتی با سایر متریال‌ها ترکیب می‌شود و طراحی آن آسان‌تر است.


سینک گرانیتی براق یا مات
سبک آشپزخانه شما باید با سینک شما همخوانی داشته باشد.


همچنین سینک ظرفشویی براق با مصالحی مانند صفحه روی کابینت براق، دیوارپوش بین کابینتی براق و کانترتاپ گرانیتی براق سازگار است و تناسب بیشتری دارد. بنابراین اگر به دنبال سبک‌های گوتیک و کلاسیک هستید، سینک‌های مات می‌توانند گزینه بهتری برای شما باشند.


سلیقه شخصی:

یکی از مهم‌ترین عواملی که می‌تواند مناسب بودن سینک گرانیتی را مشخص کنید، احساس علاقه و سلیقه شخصی شماست. دقت کنید که ظاهر سینک نباید موجب خسته شما در کوتاه مدت شود. ازاین‌رو باید این مسئله را در نظر بگیرید که سینک‌های مات، در صورتی که در بلند مدت دچار سایش ملایم شوند، کمی براق‌تر از روز اول خود خواهند شد. همچنین سینک‌های گرانیتی براق هم اگر دچار سایش شوند، ممکن است جلوه اولیه خود را از دست بدهند که در این صورت باید با استفاده از پولیش و ساب، ظاهر اولیه خود را بدست آورند.


آنچه از مقاله سینک ظرفشویی مات بهتر است یا براق آموختیم:

همانطور که در مقاله سینک ظرفشویی مات بهتر است یا براق، صحبت کردیم، سینک‌های ظرفشویی گرانیتی در دو نوع براق و مات تولید و به بازار عرضه می‌شوند که هر یک ویژگی‌ها و خصوصیات مختص به خود را دارند و افراد باید با توجه به این خصوصیات، سینک‌ها را با یکدیگر مقایسه کرده و بهترین گزینه را برای آشپزخانه خود انتخاب کنند. ما در این مقاله درباره تمام نکات و موارد مهمی که باید در هنگام انتخاب بین دو سینک گرانیتی مات و براق در نظر بگیرید، به طور کامل صحبت کردیم، بنابراین شما می‌توانید با مراجعه به مطالب بالا، جواب تمام پرسش‌های خود را پیدا کنید.

ثبت امتیاز مطلب

امتیازه خود به این مطلب را ثبت کنید

01234
05 / 0
مقالات مرتبط

دیدگاه شما

0/200

دیدگاه کاربران

Loading