صفحه کابینت مرمریت + آیا مرمریت برای صفحه کابینت مناسب است؟

صفحه کابینت مرمریت + آیا مرمریت برای صفحه کابینت مناسب است؟
عاکف قربانی
عاکف قربانی
۱۴۰۳/۳/۲

یکی از متریال‌های محبوب و لوکس برای صفحه کابینت سنگ مرمریت است. این سنگ با داشتن مقاومت بالا در برابر رطوبت، تنوع رنگ و قیمت مناسب خود، از بازار پسندی بالایی برخوردار است. به علت داشتن تراکم رنگ بالا و تخلخل کم، سنگ‌های مرمریت پس از دریافت صیقل می‌توانند بسیار چشمگیر و زیبا به نظر برسند. اگر می‌خواهید با مزایا، معایب و عوامل موثر بر قیمت سنگ مرمریت بیشتر آشنا شوید، به شما پیشنهاد می‌کنیم در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.


صفحه کابینت مرمریت

صفحه کابینت مرمریت در برابر رطوبت مقاومت بالایی دارد و مقاومت سایشی بالای آن باعث شده مرمریت گزینه مناسبی برای صفحه کابینت باشید. مرمریت قیمت به صرفه ای دارد که باعث شده تهیه آن برای صفحه کابینت زیاد نگرانی نداشته باشد. شما برای تهیه صفحه کابینت مرمریت فقط کافی است سنگ دلخواه خود را انتخاب کنید.


مرمریت چیست؟

در اثر دگرگون شدن سنگ‌های رسوبی و آهکی تحت تاثیر فشار و دمای بالا سنگ مرمریت تشکیل می‌شود. حالا که متوجه شدید سنگ مرمریت چیست؟ باید بدانید این سنگ تنوع رنگ و طرح نسبتا بالایی دارد. آنچه که توانسته سنگ مرمریت را به یک سنگ شاخص تبدیل کند، کاربرد چند منظوره آن برای استفاده در داخل و خارج ساختمان است. این سنگ دارای انواعی بوده که از نظر مقاومت در برابر رطوبت، جذب آب، مقاومت در برابر مواد شیمیایی، مقاومت‌های سایشی و فشاری با یکدیگر تفاوت‌هایی دارند. این سنگ در مقایسه با سنگ گرانیت و مرمر قیمت مناسب‌تری داشته و تراکم رنگی بالایی دارد. سنگ مرمریت در صورت دریافت صیقل و جلای قوی می‌تواند انعکاس نور بالایی داشته باشد. مرمریت برای ساخت انواع لوازم دکور سنگی، دیوارپوش و کفپوش کاربرد دارد.


صفحه کابینت چیست؟

صفحه کابینت انواع سطحی است که روی کابینت‌های روی زمین نصب می‌شود. این سطوح می‌تواند جنس‌های مختلفی داشته باشد؛ از جمله، انواع فرآورده‌های چوبی با روکش ضد آب که به صورت متداول برای منازل مسکونی و برخی اماکن تجاری از آن استفاده می‌شود. ممکن است جنس صفحه کابینت از نوع استیل ضد زنگ باشد که برای استفاده حرفه‌ای برای آشپزخانه‌های تجاری مناسب است.


سنگ مرمریت برای صفحه کابینت
صفحه کابینت خود را از سنگ های طبیعی تهیه کنید تا ظاهری فوق العاده به خانه شما ببخشد.


همچنین افرادی که می‌خواهند صفحه کابینت خود را لوکس و منحصر به فرد طراحی کنند می‌توانند از انواع سنگ طبیعی مانند مرمریت استفاده کنند. از آنجایی که صفحه کابینت که میز کار برای آشپز محسوب می‌شود، همواره این سطح در معرض انواع مواد سرخ کردنی، آب داغ، چاقو، لوازم آشپزخانه و غیره قرار دارد. بنابراین لازم است برای انتخاب سنگ مناسب صفحه کابینت سنگی ویژگی‌های آن را به خوبی بشناسید.

صفحه کابینت خود را از بین سنگ های مرمریت انتخاب کنید، اگر به دنبال صفحه کابینت مشکی هستید از سنگ مرمریت لاشتر می‌توانید استفاده کنید و اگر به دنبال صفحه کابینت سفید هستید از مرمریت امپرداور روشن استفاده کنید.


بهترین سنگ های مرمریت برای صفحه کابینت

سنگ مرمریت مناسب صفحه کابینت دارای انواع متنوعی است. ما در این قسمت بهترین سنگ های مرمریت برای صفحه کابینت را معرفی می‌کنیم:

  1. سنگ مرمریت بلو کنگلومرا؛
  2. سنگ مرمریت لاشتر؛
  3. سنگ مرمریت گلدن بلک (سیاه طلایی)؛
  4. سنگ مرمریت پرشین سیلک؛
  5. سنگ مرمریت امپرادور روشن (لایت).

در ادامه در مورد ویژگی‌های هر کدام از این سنگ‌ها از جمله مقاومت فشاری، مقاومت سایشی، میزان جذب رطوبت، تخلخل و سایر ویژگی‌های آن توضیحاتی را ارائه خواهیم داد:


سنگ مرمریت بلو کنگلومرا:

سنگ مرمریت بلو کنگلومرا اولین سنگی است که به شما برای استفاده به عنوان صفحه کابینت معرفی می‌کنیم؛ زیرا این سنگ میزان جذب آب بسیار پایین و مقاومت بالایی در برابر رطوبت دارد. این ویژگی آن را برای استفاده در صفحه کابینت، انواع کانترتاپ و میز ناهارخوری مناسب می‌کند. از جمله دیگر ویژگی‌های بارز این سنگ مقاومت بالای آن در برابر مواد اسیدی و مواد شوینده است. این سنگ ایرانی بوده و در مقایسه با سایر سنگ‌های مقاوم، دارای قیمت مناسبی است. برای خرید سنگ مرمریت بلو کنگلومرا کلیک کنید.


سنگ مرمریت لاشتر:

دومین سنگی که به عنوان سنگ مناسب صفحه کابینت معرفی می‌کنیم سنگ مرمریت لاشتر است. علت انتخاب این سنگ، مقاومت سایشی بالای آن در مقایسه با سایر سنگ‌های مرمریت است. این سنگ در برابر ساییده شدن توسط انواع ظروف، لوازم آشپزخانه و انواع وسایل فلزی مقاومت بالاتری دارد.


قیمت صفحه کابینت سنگ طبیعی
مرمریت لاشتر مقاومت سایشی بالایی دارد که باعث شده برای صفحه کابینت مناسب باشد.


قابلیت ساب پذیری بالایی داشته و ظاهر آن بسیار شیک است. همچنین در برابر رطوبت و آب مقاومت خوبی دارد. اگر به دنبال سنگ تیره با رگه‌های سفید هستید، سنگ مرمریت لاشتر می‌تواند گزینه مناسبی باشد.


سنگ مرمریت گلدن بلک (سیاه طلایی):

یکی دیگر از سنگ‌های مرمریت که به علت داشتن مقاومت بالا در برابر سایش می‌تواند برای صفحه کابینت مناسب باشد، سنگ مرمریت گلدن بلک است. این سنگ با رگه‌های سفید و طلایی و پس زمینه‌ای تیره شناخته می‌شود. این سنگ که عمدتاً برای دکوراسیون داخلی منزل کاربرد دارد، در برابر رطوبت موجود در آشپزخانه مقاومت بالایی را از خود نشان داده است. این سنگ دارای رنگ تیره بوده و قیمت مناسبی دارد.


سنگ مرمریت پرشین سیلک:

اگر می‌خواهید برای صفحه کابینت خود از سنگ مرمریت با رنگ روشن استفاده کنید سنگ مرمریت پرشین سیلک با رنگ پس زمینه خاکستری روشن و رگه‌های سفید کوتاه می‌تواند گزینه مناسب باشد. رنگ این سنگ حالتی خنثی داشته و می‌تواند با انواع تم رنگی سازگار باشد.


مرمریت پرشین سیلک
پریشن سیلک بافت جذابی دارد.


در برابر سایش و ضربه مقاومت خوبی داشته و نقطه مثبت آن میزان جذب پایین رطوبت است. این سنگ برای استفاده در دکوراسیون داخلی مناسب بوده سطح تخلخل پایینی دارد. دقت کنید که در هنگام استفاده نباید مواد اسیدی سنگین روی آن ریخته شود.


سنگ مرمریت امپرادور روشن (لایت):

یکی دیگر از سنگ‌های روشن با پس زمینه کرم و رگه‌های سفید، سنگ مرمریت امپرادور روشن است. این سنگ مرمریت وارداتی بوده و از کشور ترکیه وارد می‌شود. در برابر جذب رطوبت مقاومت بالایی داشته و تخلخل آن پایین است. در برابر ضربه و سایش مقاومت مناسبی دارد. در استفاده از این سنگ باید دقت شود که مواد شوینده قوی نباید روی آن ریخته شود. با وجود وارداتی بودن این سنگ قیمت مقرون به صرفه‌ای دارد. این سنگ فقط برای طراحی داخلی، از جمله فضای آشپزخانه مناسب است.


مزایا مرمریت برای صفحه کابینت

استفاده از سنگ مرمریت به عنوان صفحه کابینت می‌تواند مزایای متعددی داشته باشد که در ادامه به تعدادی از این موارد اشاره می‌کنیم:

  • تنوع بالا در طرح و رنگ؛
  • قابلیت نظافت آسان؛
  • مقاومت بالا در برابر مواد متداول مورد استفاده در آشپزخانه؛
  • جذب آب پایین؛
  • مقاومت بالا در برابر رطوبت؛
  • قابلیت دریافت ساب و صیقل بالا؛
  • انعکاس آینه‌ای در صورت دریافت فراوری و صیقل با کیفیت بالا؛
  • مقاومت بالا در برابر گرما و سرما؛
  • تراکم رنگ بالا؛
  • قیمت مناسب و مقرون به صرفه‌ در مقایسه با گرانیت؛
  • ضد حساسیت و بدون جذب خاک و گرد و غبار؛
  • امکان پولیش و صیقل مجدد در صورت آسیب سطحی، خط و خش؛
  • ضد حریق و ایمنی بالا.


سنگ مرمریت رویه صفحه کابینت
صفحه کابینت مرمریت مزایا بسیار زیادی دارد.


به علت مناسب بودن قیمت سنگ مرمریت می‌توان ست سنگ انتخاب شده را برای میز ناهارخوری سایر قسمت‌های آشپزخانه نیز سفارش داد.


معایب مرمریت برای صفحه کابینت

سنگ مرمریت در کنار داشتن مزایای فراوان، دارای محدودیت‌هایی نیز است که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم:

  • عدم مقاومت بالا در برابر ضربات سنگین؛
  • از دست دادن سطح صیقلی در برخورد با مواد اسیدی، قلیایی و شوینده قوی؛
  • ایجاد خط و خش در برخوردهای مداوم چاقو.

درست است که سنگ‌های مرمریت در مقایسه با سایر انواع سنگ، در برابر ضربه مقاومت پایین تری دارند اما با توجه به استفاده‌ای که کاربران از این سنگ در آشپزخانه می‌کنند این سنگ می‌تواند تمام ضربه‌های متداول و حتی بیشتر از آن را تحمل کند؛ بنابراین فاکتور ضعیف‌تر بودن در برابر ضربه چندان حائز اهمیت نیست.


روش نگهداری از صفحه کابینت مرمریت

اولین نکته‌ای که در رابطه با روش نگهداری سنگ مرمریت مطرح می‌شود، این است که برای نظافت سنگ مرمریت نمی‌توانید از مواد شیمیایی قوی، با خاصیت اسیدی و قلیایی بالا استفاده کنید. با توجه به این که سطح مرمریت پیش از نصب به خوبی صیقل خورده و مقاوم سازی صورت می‌گیرد، این سنگ با آب و مایع ظرفشویی به راحتی پاک می‌شود.


خرید صفحه کابینت مرمریت
مرمریت در برابر مواد شیمیایی قوی حساس است پس از صفحه کابینت مرمریت خود مراقبت کنید.


ازاین‌رو برای نظافت نیازی به مواد شوینده قوی ندارد. در صورت عدم رعایت این نکته باز هم دوام بالایی خواهد داشت اما ظاهر صیقلی آن آسیب می‌بیند. البته این آسیب با صیقل مجدد توسط شرکت‌های متخصص، قابل رفع است. در پایان باید از برخورد ضربات سنگین به سنگ خودداری شود.


عوامل موثر بر قیمت صفحه کابینت مرمریت

اولین چیزی که پیش از خرید و انتخاب سنگ مرمریت برای صفحه کابینت خود باید آن را در نظر بگیرید، میزان سطح کار است؛ یعنی بدانید که میزان متراژ مورد نیاز شما چقدر است. مورد بعدی این است که بر اساس کیفیت و میزان خلوص و خاص بودن قیمت سنگ می‌تواند متفاوت باشد به این معنی که هرچه بافت رنگ متراکم‌تر و میزان تخلخل سنگ کمتر باشد میزان جذب آب آن نیز پایین‌تر می‌آید. بنابراین این سنگ ارزش بالاتر و قیمت بیشتری دارد. در پایان یکی دیگر از مهم‌ترین عواملی که می‌تواند روی قیمت سنگ مرمریت تاثیر بگذارد، داخلی یا خارجی بودن کشور تولید کننده آن است. به عنوان مثال سنگ مرمریت کشور اسپانیا می‌تواند ۳ تا ۶ برابر گرانتر از سنگ‌های داخلی باشد. علت آن هزینه بالای حمل و نقل سنگ است. خوشبختانه معادن داخلی از تنوع بالایی در انواع سنگ مرمریت با رنگ‌های روشن و تیره برخوردار است. شما می‌توانید سنگ‌هایی با قیمت مناسب را از بازار داخلی هم تهیه کنید.


آنچه که از مقاله صفحه کابینت سنگ مرمریت آموختیم:

در مقاله صفحه کابینت سنگ مرمریت در ابتدا در مورد جنس سنگ مرمریت و ویژگی‌های آن توضیحاتی را ارائه دادیم. سپس در رابطه با صفحه کابینت و میزان اهمیت آن مطالبی را مطرح کردیم. در ادامه به قسمت اصلی این مقاله رسیده و بهترین سنگ های مرمریت مناسب صفحه کابینت را با ویژگی‌های دقیق هر کدام معرفی و بررسی کردیم. در ادامه به صورت کلی مزایا و معایب سنگ مرمریت را نام برده و روش نگهداری آن را توضیح دادیم. در پایان جهت انتخاب بهتر، عوامل موثر بر قیمت را بررسی کردیم.

ثبت امتیاز مطلب

امتیازه خود به این مطلب را ثبت کنید

01234
35 / 4.7
مقالات مرتبط

دیدگاه شما

0/200

دیدگاه کاربران

Loading