ایران کانتر

صفحه کابینت گرانیت + آیا گرانیت برای صفحه کابینت مناسب است؟

صفحه کابینت گرانیت + آیا گرانیت برای صفحه کابینت مناسب است؟
نجمه نظری
نجمه نظری
۱۴۰۳/۲/۲۴

صفحه کابینت گرانیت بهترین و مقاوم‌ترین سطح کار را در آشپزخانه در اختیار شما قرار می‌دهد. سنگ گرانیت از بسیاری از جهات در آشپزخانه رقیبی ندارد. اگر در حال انتخاب سنگ مناسب برای صفحه روی کابینت آشپزخانه هستید، ابتدا این مقاله را مطالعه کنید تا به دلیل برتری گرانیت پی ببرید.


صفحه کابینت گرانیت

صفحه کابینت گرانیت بهترین نوع صفحه کابینت می‌‎باشد دلیل آن هم این است که سنگ گرانیت دارای مقاومت بسیار بالا در برابر فشار، ضربه و خط و خش است، همچنین جذب رطوبت بسیار پایین سنگ گرانیت که همین ویژگی های آن این سنگ را بهترین گزینه برای صفحه کابینت کرده است.


گرانیت چیست؟

گرانیت یا سنگ خارا سنگی است که از سرد شدن تدریجی مواد مذاب در لایه‌های نزدیک به سطح زمین شکل می‌گیرد. حالا که متوجه شدید سنگ گرانیت چیست؟ باید بدانید این سنگ پس از الماس دومین سنگ سخت طبیعی است و به سادگی آسیب نمی‌بیند. گرانیت مقاومت فرسایشی، سایشی، رطوبتی، فشاری و اسیدی بسیار بالایی دارد. به همین دلیل می‌توان سنگ خارا را بهترین انتخاب برای آشپزخانه قلمداد کرد.


ویژگی های صفحه کابینت گرانیت

تا به اینجای مقاله و مطالعه تیتر مزایا و معایب صفحه کابینت گرانیت متوجه شده‌اید که گرانیت از بسیاری از جهات بهترین سنگ برای آشپزخانه است؛ اما از آنجایی که سنگ یک محصول طبیعی است هرگز نمی‌توان دو سنگ گرانیت را پیدا کرد که از تمام جهات مشابه باشند. به همین دلیل لازم است شما را با ویژگی‌های ممتاز یک گرانیت برای صفحه کابینت آشنا کنیم:

  1. در قدم اول تخلخل گرانیت باید نزدیک به صفر بوده و در برابر رطوبت مقاوم باشد.
  2. در قدم بعدی در کنار تخلخل پایین گرانیت باید مقاومت اسیدی بالایی داشته باشد و به سادگی لک نشود.


گرانیت برای صفحه کابینت
صفحه کابینت گرانیت گزینه مناسبی است چون گرانیت تنوع رنگ بالایی دارد.


به جز این دو مورد نمی‌توان ویژگی خاصی را برای گرانیت مناسب برای صفحه روی کابینت برشمرد؛ زیرا گرانیت به خودی خود در برابر حرارت و خط و خش مقاوم است و در صورتی که تخلخل پایینی داشته باشد بهترین انتخاب برای آشپزخانه خواهد بود. برای مطالعه بیشتر صفحه کابینت کلیک کنید.

صفحه کابینت گرانیت را برای اطراف اجاق گاز و سینک ظرفشویی انتخاب کنید و نگران ظروف داغ و رطوبت موجود در آشپزخانه نباشید. گرانیت بعد از الماس محکم ترین سنگ جهان می‌باشد و مقاومت بسیار بالایی در برابر حرارت، خط و خش، فشار، ضربه و مواد اسیدی دارد.


بهترین سنگ های گرانیت برای صفحه کابینت

در این بخش قصد داریم از نظر رنگ و طرح 4 انتخاب مناسب برای صفحه کابینت گرانیتی را به شما معرفی کنیم:


سفید:

گرانیت سفید کشمیر با زمینه سفید و دانه‌های سیاه در کشور هند استخراج می‌شود و در مقایسه با سایر انواع گرانیت تخلخل بیشتری دارد و در برابر اسید اندکی آسیب پذیرتر است. اما اگر به دنبال یک سنگ سفید جذاب، گرانیت سفید کشمیر انتخاب مناسبی است.


صفحه کابینت گرانیت سفید
گرانیت گل پنبه ای سفید محبوب ترین مدل های گرانیت برای صفحه کابینت است.


اگر در کنار سفید بودن سنگ به مقاومت اسیدی بالای آن نیز اهمیت می‌دهید، بهترین انتخاب برای شما سنگ گرانیت وایت فانتزی است. این سنگ با زمینه سفید و رگه‌های مشکی از کشور برزیل استخراج می‌شود و یک سنگ وارداتی به شمار می‌آید. البته می‌توانید برای مشاهده انواع گرانیت سفید کلیک کنید.


سیاه:

سنگ گرانیت ماگما سنگی با زمینه سیاه است که رگه‌های سفید و طلایی در آن مشاهده می‌شود. سنگ گرانیت ماگما در برزیل استخراج شده و رنگ بندی بسیار خاصی دارد. اگر به دنبال سنگ سیاهی با رگه‌های سفید هستید، سنگ گرانیت کسپر مشکی چرم را مشاهده کنید. این سنگ زمینه سیاهی دارد و رگه‌های سفید به اشکال شبح گونه‌ای ر سنگ مشاهده می‌شود.


قهوه ای روشن:

سنگ گرانیت سولاریوس با زمینه قهوه‌ای روشن رگه‌های خاکستری و سفیدی را در خود جای داده است و به عنوان یک سنگ وارداتی از کشور برزیل انتخاب بسیار زیبا و شکیلی برای صفحه روی کابینت است. برای خرید سنگ گرانیت سولاریوس کلیک کنید.


آبی:

اگر به دنبال یک سنگ خاص هستید سنگ گرانیت ولگا بلو می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد.


گرانیت ولگا بلو برای صفحه کابینت
سنگ گرانیت ولگابلو یک سنگ گرانیت آبی است که برای صفحه کابینت هم استفاده می‌شود.


این سنگ از اوکراین وارد می‌شود و با زمینه مشبک و نیلی رنگ خود انتخاب مناسبی برای صفحه روی کابینت است. برای خرید سنگ گرانیت ولگا بلو کلیک کنید.


مزایا صفحه کابینت گرانیت

در این بخش به بررسی مزایای این سنگ برای استفاده در صفحه روی کابینت می پردازیم:

  • مقاومت حرارتی؛
  • مقاومت رطوبتی؛
  • سختی بالا؛
  • مقاومت اسیدی؛
  • سرمایه‌گذاری.

در ادامه گرانیت را از هر یک از این جهات بررسی می‌کنیم:


مقاومت حرارتی:

گرانیت مواد مذابی است که به تدریج سرد شده است و مقاومت حرارتی بسیار بالایی دارد و شما می‌توانید ظروف داغ را مستقیم از روی گاز یا داخل فر روی آن قرار دهید. البته توصیه می‌شود با استفاده از یک پوشش محافظ مانند زیر قابلمه‌ای از سنگ محافظت کنید؛ اما در غیر این صورت نیز گرانیت آسیب نخواهد دید.


مقاومت رطوبتی:

گرانیت بافت بسیار متراکمی دارد و میزان تخلخل آن نزدیک به صفر است به همین دلیل می‌توان آن را مقاوم‌ترین سنگ طبیعی در برابر رطوبت به شمار آورد. به راحتی می‌توانید از این سنگ در اطراف سینک ظرفشویی استفاده کنید و نگران آسیب دیدن آن نباشید.


سختی بالا:

این سنگ سختی بسیار بالایی دارد و به راحتی نمی‌توان روی آن خط انداخت؛ عبور و مرور ظروف و برخورد اشیای تیزی مانند چاقو نمی‌تواند روی گرانیت خط بیندازد.


سنگ گرانیت در صفحه کابینت
گرانیت سختی بسیار بالایی دارد که همین باعث شده بهترین گزینه برای صفحه کابینت باشد.


البته این بدان معنا نیست که می‌توانید از آن به عنوان تخته کار استفاده کنید.


مقاومت اسیدی:

صفحه روی کابینت در تماس با مواد اسیدی طبیعی مانند آبلیمو و سرکه و حتی پاک کننده‌های اسیدی و شیمیایی قرار دارد. گرانیت در برابر مواد اسیدی مقاوم است و در تماس با این نوع مواد لک نمی‌شود؛ اما این بدان معنا نیست که می توانید مرتب از مواد اسیدی برای تمیز کردن آن استفاده کنید. تماس مداوم با مواد اسیدی حتی به گرانیت نیز آسیب می‌زند.


سرمایه گذاری:

صفحه کابینت گرانیت فقط یک سطح کار نیست بلکه یک سرمایه‌گذاری بلند مدت است. هر کسی که وارد خانه شما شود متوجه شکوه گرانیت روی کابینت خواهد شد و این بر ارزش ملک شما می‌افزاید.


معایب صفحه کابینت گرانیت

در این بخش معایب صفحه کابینت گرانیت را مورد بررسی قرار داده‌ایم:

  • اگر میزان تخلخل گرانیت مورد نظر اندکی بالا باشد، سنگ در برابر مواد اسیدی و رطوبت آسیب پذیر خواهد شد. البته در این صورت می‌توانید با نانو کردن سنگ بر مقاومت رطوبتی آن بیفزایید؛ اما نانو، سنگ را در برابر اسید مقاوم نمی‌کند.
  • از آنجایی که گرانیت بسیار سنگین است معمولاً در ابعاد مشخصی برای صفحه روی کابینت بریده می‌شود و این مسئله احتمال وجود درز را ایجاد می‌کند. البته اگر برای طراحی صفحه کابینت از ایران کانتر کمک گرفته باشید مشکلی از این نظر نخواهید داشت و درس‌ها با هنرمندی پنهان خواهند شد.
  • همانطور که گفته شد گرانیت سنگ بسیار متراکمی است و به همین دلیل یکی از سنگین‌ترین سنگ‌های طبیعی به شمار می‌رود. بنابراین کابینتی که برای نصب آن در نظر می‌گیرید باید تحمل وزن آن را داشته باشد.
  • به دلیل وزن بالا نصب صفحه کابینت گرانیت با دشواری‌هایی همراه است و حتماً باید توسط متخصصان انجام شود و هزینه نصب این سنگ بالاست.
  • گرانیت به دلیل مقاومت بسیار بالای خود در زمره سنگ‌های گران قیمت بازار قرار دارد. مخصوصاً اگر گرانیتی با رگه و رنگ بندی خاص را انتخاب کنید.

به صورت کلی گرانیت در مقایسه با سنگی مانند مرمریت در طرح و رنگ‌های محدودتری استخراج می‌شود اما اگر به دنبال رنگ و طرح خاصی نباشید، گرانیت به خوبی پاسخگوی نیاز شما خواهد بود.


آنچه از مقاله صفحه کابینت گرانیت آموختیم:

صفحه کابینت گرانیت یکی از انواع صفحه کابینت‌هایی است که می‌توانید در آشپزخانه از آنها استفاده کنید ولی بی‌شک بهترین گزینه برای شماست. قابلیت‌هایی مانند مقاومت حرارتی، سایشی، اسیدی و رطوبتی این سنگ را به انتخاب بی‌نظیری برای آشپزخانه تبدیل می‌کند. در این مقاله به بررسی مزایا و معایب سنگ گرانیت برای صفحه روی کابینت پرداختیم و شما را با چند نمونه از گرانیت‌های جذاب موجود در بازار آشنا کردیم. پس از انتخاب سنگ باید به تکنیک اجرای آن روی صفحه کابینت نیز فکر کنید، اگر هنوز روشی را برای نصب در نظر ندارید بهتر است با از ابزار طراحی آنلاین ایران کانتر استفاده کنید و برای اجرا با کارشناسان در تماس باشید.

مقالات مرتبط