ایران کانتر

انواع گرانیت سفید + بهترین سنگ گرانیت سفید

انواع گرانیت سفید + بهترین سنگ گرانیت سفید
عاکف قربانی
عاکف قربانی
۱۴۰۳/۳/۷

سنگ گرانیت سفید یکی از محبوب‌ترین، زیباترین و در عین حال مقاوم‌ترین سنگ‌ها در صنعت ساختمان‌سازی محسوب می‌شود. این سنگ کاربردی یکی از اعضای خانواده سنگ‌های گرانیت است که به دلیل زمینه رنگ سفید و خاکستری بدین نام شناخته می‌شود. گرانیت‌های سفید انواع مختلفی دارند که در ظاهر و برخی ویژگی‌ها با یکدیگر متفاوتند. در این مطلب تصمیم داریم به معرفی انواع گرانیت سفید بپردازیم. با ما همراه باشید.


سنگ گرانیت بلانکو پوتیگور تیره

سنگ گرانیت بلانکو پوتیگور تیره یکی از مهم‌ترین سنگ‌های گرانیت سفید محسوب می‌شود که به صورت صادراتی از برزیل به ایران و دیگر کشورها وارد می‌شود.


سنگ گرانیت بلانکو پوتیگور تیره
سنگ گرانیت بلانکو پوتیگور تیره


این سنگ فوق‌العاده سطح صاف و صیقلی دارد و به دلیل مقاومت در برابر ضربه، فشار، خط و خش، حرارت و رطوبت در ساخت لوازم آشپزخانه مانند کابینت، سینک ظرفشویی، سرویس بهداشتی، حمام، دکوراسیون داخلی، راه پله و ... بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای خرید سنگ گرانیت بلانکو پوتیگور تیره کلیک کنید.


سنگ گرانیت آندرومدا

سنگ گرانیت آندرومدا یک سنگ کهکشان مانند با زیبایی خیره‌کننده است که در دسته انواع سنگ‌های گرانیت سفید قرار می‌گیرد. این سنگ سفید رنگ دارای دانه‌های مشکی رنگی است که هر چشم بینایی را به خود مجذوب می‌کند.


سنگ گرانیت آندرومدا
سنگ گرانیت آندرومدا


کیفیت بالا، مقاومت زیاد در برابر ضربه، فشار، خط و خش، ماندگاری طولانی و همچنین عدم جذب آلودگی‌ها باعث شده تا از این محصول در ساخت لوازم دکوراتیو، ساخت انواع میز سنگی، صفحه کانترتاپ، انواع پله و ... استفاده شود. برای خرید سنگ گرانیت آندرومدا کلیک کنید.

سنگ گرانیت انواع مختلفی از نظر رنگ دارد مانند مشکی، سفید و غیره که برای استفاده در آشپزخانه نوع سفید گرانیت است. انواع سنگ گرانیت سفید شامل گرانیت بلانکو پوتیگور تیره، بلانکو پوتیگور پر رنگ، وایت فانتزی و آندرومدا است.


سنگ گرانیت بلانکو پوتیگور پر رنگ

اگر در میان انواع سنگ گرانیت سفید به دنبال یک سنگ وارداتی از برزیل با ظاهری خاص، مقاومتی بالا در برابر رطوبت، حرارت، آتش و دیگر عوامل خارجی هستید؛ پیشنهاد ما به شما سنگ گرانیت بلانکو پوتیگور پر رنگ است.


سنگ گرانیت بلانکو پوتیگور پر رنگ
سنگ گرانیت بلانکو پوتیگور پر رنگ


این سنگ با کیفیت و صیقلی در ساخت انواع کابینت، انواع پله و راه‌پله و همچنین کف داخلی و خارجی ساختمان بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. توجه داشته باشید؛ ماندگاری بالای این محصول آن را به یک گزینه مناسب برای استفاده در حمام و سرویس‌های بهداشتی تبدیل کرده است. برای خرید سنگ گرانیت بلانکو پوتیگور پر رنگ کلیک کنید.


سنگ گرانیت وایت فانتزی

سنگ گرانیت وایت فانتزی یکی از انواع سنگ گرانیت سفید است که با زمینه سفید و رگه‌های مشکی نازک و متوازن شناخته می‌شود. این سنگ در برابر ضربه، فشار، حرارت، آتش، رطوبت و اسید مقاومت بسیاری دارد. به همین دلیل نیز در صنعت بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد.


سنگ گرانیت وایت فانتزی
سنگ گرانیت وایت فانتزی


کاربرد این سنگ خاص را در ساخت انواع پله و راه‌پله، حمام و سرویس بهداشتی، ساخت انواع میزهای سنگی، مجسمه‌های دکوراتیو، طراحی کف داخلی و خارجی ساختمان‌های اداری و مسکونی و ... می‌توان یافت. برای خرید سنگ گرانیت وایت فانتزی کلیک کنید.


سنگ گرانیت چیست؟

قبل از اینکه به بررسی انواع سنگ گرانیت سفید بپردازیم؛ خوب است تا کمی با این گروه سنگ‌ها آشنا شویم. سنگ گرانیت چیست؟ سنگ گرانیت از سنگ‌های مهم و فراوانی هستند که در اثر سرد شدن تدریجی مواد مذاب در پوسته زمین ساخته می‌شوند. این سنگ‌ها از سختی، استحکام و مقاومت بالایی برخوردارند. به همین دلیل نیز توانسته‌اند جایگاه ویژه‌ای در صنعت ساخت و ساز و دکوراسیون داخلی به دست آورند. بلورهای کوارتز و فلدسپات این سنگ با چشم غیرمسلح به راحتی قابل مشاهده هستند. این موضوع را می‌توان یکی از مهم‌ترین دلایل زیبایی ظاهری سنگ‌های گرانیت دانست‌. گرانیت‌ها در رنگ‌های مختلفی یافت می‌شود که از محبوب‌ترین آن‌ها می‌توان سنگ‌های گرانیت سفید رنگ اشاره کرد.


کاربرد سنگ گرانیت سفید

تنوع بالای انواع سنگ گرانیت سفید باعث شده تا در صنایع مختلف به ویژه صنعت ساخت و ساز از این دسته سنگ‌ها بسیار استفاده شود. از مهم‌ترین کاربرد سنگ گرانیت سفید می‌توان موارد زیر را ذکر کرد:

  1. ساخت انواع پله و راه‌پله در مکان‌های تجاری و مسکونی؛
  2. ساخت انواع میز سنگی مانند میز آشپزخانه و میز عسلی؛
  3. ساخت انواع وسایل دکوراتیو مانند مجسمه‌های سنگی؛
  4. ساخت انواع کابینت سنگی؛
  5. استفاده در کف ساختمان در فضاهای داخلی و خارجی؛
  6. سنگ‌فرش جاده‌ها؛
  7. ساخت انواع میز سینک روشویی؛
  8. ساخت دیوارپوش‌های مخصوص فضای بیرونی؛
  9. استفاده در پلکان و راهروها؛
  10. محوطه‌سازی در مکان‌های تجاری و اداری؛
  11. ساخت پارکینگ؛
  12. استفاده در دکوراسیون داخلی.

گستردگی کاربرد انواع سنگ گرانیت سفید باعث شده تا رد پای این سنگ را بتوان در تمامی صنایع مشاهده کنیم. بنابراین تصور نکنید که کاربرد این سنگ به موارد ذکر شده محدود می‌شود.


مزایا گرانیت سفید

سنگ گرانیت سفید یکی از سنگ‌های بسیار محبوب در بازار ایران و جهان است. دلیل این محبوبیت زیاد را می‌توان گستردگی مزایای این سنگ و ویژگی‌ها متمایزکننده آن نسبت به دیگر سنگ‌های مشابه دانست‌.


بهترین سنگ گرانیت سفید
گرانیت های سفید جزو محبوبترین سنگ ها برای صفحه کابینت هستند.


از مهم‌ترین مزایای گرانیت سفید می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مقاومت بالا در برابر رطوبت؛
  • مقاومت بالا در برابر حرارت؛
  • استحکام در برابر ضربه و فشار؛
  • مقاومت زیاد در برابر اسید؛
  • جذب پایین آب، روغن و سایر آلودگی‌ها چون گرد و غبار؛
  • قدرت سایشی و سختی زیاد؛
  • امکان تولید انواع فرآورده مانند کات، فلیم، سندبلاست، چرمی، بروکن، بوش همر و ...؛
  • مناسب برای استفاده در مکان‌های شلوغ؛
  • ساب پذیری بالا و داشتن سطح براق و صیقلی.

با توجه به مزایای ذکر شده می‌توان گفت این سنگ یکی از ارزشمندترین سنگ‌ها در صنعت است.


معایب گرانیت سفید

سنگ گرانیت سفید نیز مانند سایر سنگ‌های موجود در بازار علاوه بر مزایای ذکر شده، معایبی نیز دارد که نمی‌توان از آن غافل شد. از مهم‌ترین معایب انواع گرانیت سفید می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • وزن سنگین؛
  • هزینه نسبتا بالاتر نسبت به سایر سنگ‌ها؛
  • محدودیت در طرح؛
  • چسبندگی پایین؛
  • ساطع کردن امواج رادیواکتیو هنگام قرارگیری در برابر تشعشعات.

از آنجایی که معایب گرانیت سفید نسبت به مزایای آن بسیار محدودتر است، تقاضا برای تهیه و استفاده از این سنگ بسیار زیاد خواهد بود.


عوامل تاثیرگذار بر قیمت گرانیت سفید

قیمت انواع سنگ گرانیت بر اساس یک سری فاکتورها مشخص می‌شود. همین موضوع نیز باعث شده تا شاهد تنوع قیمت در سنگ‌های گرانیت سفید باشیم.


قیمت سنگ گرانیت سفید
قیمت سنگ گرانیت سفید بر اساس کیفیت آن تعیین می‌شود.


از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار بر قیمت گرانیت سفید می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. نوع سنگ گرانیت سفید؛
  2. کیفیت سنگ گرانیت سفید؛
  3. معدنی که سنگ گرانیت سفید در آن استخراج شده؛
  4. سورت‌بندی سنگ گرانیت سفید؛
  5. فرایند برش سنگ گرانیت سفید؛
  6. روش فرآوری سنگ گرانیت سفید؛
  7. میزان مقاومت سنگ گرانیت سفید؛
  8. اندازه سنگ گرانیت سفید.

بهتر است جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با قیمت دقیق سنگ گرانیت سفید با متخصصان ما در ایران کانتر مشورت داشته باشید.


آنچه که از مقاله انواع گرانیت سفید آموختیم:

در مقاله انواع گرانیت سفید به معرفی انواع گرانیت سفید پرداختیم. گفتیم که سنگ گرانیت سفید یکی از بهترین‌ سنگ‌ها برای استفاده در ساختمان‌سازی، ساخت پله و راه‌پله، سرویس بهداشتی و حمام، ساخت کابینت، میز، لوازم آشپزخانه و ... است. شما بایستی به قراردادن مزایا و معایب سنگ گرانیت سفید در دو کفه ترازو و همچنین در نظر گرفتن هزینه در نظر گرفته شده برای خرید این سنگ تصمیم بگیرید که آیا گرانیت سفید گزینه مناسبی برایتان است یا خیر؟ اگر تصمیم به خرید انواع گرانیت سفید گرفتید برای تجربه یک خرید موفقیت‌‌آمیزتر می‌توانید روی کمک متخصصان ما در ایران کانتر حساب کنید. ما اینجاییم تا به شما در خرید بهترین و با کیفیت‌ترین سنگ‌ها با قیمتی مناسب کمک کنیم.

مقالات مرتبط