ایران کانتر

کانترتاپ مرمر + آیا سنگ مرمر برای کانترتاپ مناسب است؟

کانترتاپ مرمر + آیا سنگ مرمر برای کانترتاپ مناسب است؟
مریم بشردوست
مریم بشردوست
۱۴۰۳/۲/۱۷

کانترتاپ مرمر سنگی است که روی کابینت نصب می‌شود و نقش پررنگی که در زیباتر دیده شدن فضای آشپزخانه ایفا می‌کند؛ کانترتاپ مرمر به شما امکان استفاده از آن، به‌عنوان میز ناهارخوری یا میز کار را می‌دهد. صفحه کابینت مرمر به دلیل رنگ و طرح‌های متنوعی که دارد با انواع سبک‌های آشپزخانه از جمله مدرن، کلاسیک، معاصر و کشاورز هماهنگ است و تمام افراد با هر سلیقه و علایقی می‌توانند سنگ مرمر مورد نظر خود را پیدا کنند. ما در این مقاله درباره مفهوم کانتر تاپ، مزایا و معایب کانترتاپ و تمام نکاتی که برای خرید کانترتاپ مرمر به آن نیاز دارید، صحبت می‌کنیم؛ بنابراین تا انتهای مطلب همراه ما باشید.


کانترتاپ مرمر

کانترتاپ مرمر یکی از انواع سنگ های استفاده شده در کانترتاپ است. سنگ مرمر به دلیل ظاهر لوکسی که دارد یکی از بهترین گزینه ها برای استفاده در کانترتاپ هتل، لابی و رستوران ها می‌باشد. اگر تصمیم به تهیه کانترتاپ سنگ مرمر دارید باید به مزایا و معایب آن حتما توجه کنید.


آیا می‌توان از سنگ مرمر برای کانترتاپ استفاده کرد؟

سنگ مرمر ضمن داشتن مقاومت بالا در برابر حرارت، بسیار صیقل پذیر است و به‌راحتی پاک می‌شود؛ بنابراین یک سنگ ضد آلرژی و حساسیت به‌حساب می‌آید. سنگ مرمر در صورتی که در برابر مواد شیمیایی قوی مانند اسید قرار نگیرد و برای بریدن مواد غذایی، اجسام نوک تیز را روی کانترتاپ نکشید؛ می‌تواند بهترین گزینه به‌عنوان صفحه روی کابینت باشد.


کانترتاپ چیست؟

کانترتاپ، صفحه کابینت یا صفحه روی کابینت، همانطور که از اسمش پیداست، نوعی صفحه است که روی کابینت نصب می‌شود و به‌عنوان میز کار در بخش مرکزی یا مرزی آشپزخانه قرار دارد. حالا که متوجه شدید کانترتاپ چیست؟ باید بدانید از کانترتاپ برای انجام فعالیت‌های روزانه در آشپزخانه و سرو غذا استفاده می‌شود، بنابراین متریال آن باید از مصالحی مقاوم و سازگار با فضای آشپزخانه باشد.


کانترتاپ سنگ مرمر
سنگ مرمر به دلیل قابلیت عبور نور گزینه مناسبی برای استفاده در کانترتاپ هتل ها است.


امروزه از متریال متنوعی مانند چوب، سرامیک، سنگ و غیره برای صفحه کانترتاپ استفاده می‌شود که مقاوم‌ترین متریال موجود در بازار انواع سنگ‌ها، از جمله سنگ مرمر هستند. سنگ مرمر یا اونیکس (Onyx)، سنگی بسیار ظریف و شفافی است که نور را از خود عبور می‌دهد و در رنگ و نقش‌های گوناگون از معدن استخراج می‌شود، بنابراین برای تمام افراد با هر سلیقه‌ای مناسب است.

سنگ مرمر سنگی است که ویژگی های منحصر به فردی مانند عبور نور از خود، سطح صاف و صیقلی و... دارد. کانترتاپ مرمر بهترین گزینه برای استفاده در کانترتاپ های داخل هتل ها، رستوران ها و کانتر رزرویشن است.


انواع سنگ مرمر برای کانترتاپ

سنگ‌‌های مرمر دارای تنوع بسیار زیادی هستند و در ۲۱ نوع مختلف از معدن استخراج و به بازار عرضه می‌شوند؛ انواع سنگ مرمر مناسب برای کانتر تاپ عبارتند از:

  • سنگ مرمر ببری؛
  • سنگ مرمر سیلور؛
  • سنگ مرمر صورتی پررنگ؛
  • سنگ مرمر پرتقالی؛
  • سنگ مرمر سبز روشن؛
  • سنگ مرمر کهکشانی پررنگ؛
  • سنگ مرمر آبی روشن؛
  • سنگ مرمر آبی اقیانوسی؛
  • سنگ مرمر آبی رویایی.

قبل از اینکه بخواهیم مزایا و معایب این سنگ را بررسی کنیم می‌توانید از مقاله سنگ مرمر چیست؟ تمام ویژگی های این سنگ را بررسی کنید؛ در ادامه به بررسی مزایا و معایب کانترتاپ مرمر می‌پردازیم:


مزایا و معایب سنگ مرمر برای کانترتاپ

برای آنکه سنگ مرمر کانترتاپ، ضمن دوام بالا بتواند کارایی مورد نظر شما را هم داشته باشد، باید از مزایا و معایب این سنگ آگاهی کاملی داشته باشید و در هنگام نگهداری از آن به نکاتی که در ادامه ذکر می‌کنیم، توجه کنید.


مزایا کانترتاپ مرمر

همانطور که می‌دانید سنگ مرمر یکی از مقاوم‌ترین و زیباترین سنگ‌های ساختمانی است که از آن به‌عنوان کانترتاپ استفاده می‌شود. سنگ مرمر دارای مقاومت خوبی در برابر ضربه و فشار است و به‌‌طور کلی تخلخل پایینی دارد که موجب می‌شود میزان جذب رطوبت به حداقل برسد. از ویژگی‌های دیگر سنگ مرمر، داشتن سطح صاف و صیقلی است، این ویژگی سبب می‌شود تا شما بتوانید به‌راحتی سطح سنگ را تمیز کنید و ذرات کثیفی، آلودگی و گرد و غبار از روی آن پاک شود.


کانتر مرمر
سنگ مرمر برای کانترتاپ هتل ها و رستوران ها بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد.


این مسئله برای افرادی که آسم یا آلرژی دارند بسیار مهم و حیاتی است و باید در هنگام خرید به صاف و یکدست بودن سطح سنگ مرمر توجه کنید. به‌طور کلی مزایای استفاده از سنگ مرمر در کانترتاپ عبارت است از:

  • قابلیت صیقل پذیری بالا؛
  • قابلیت انعکاس نور؛
  • مقاوم در برابر حرارت ؛
  • پاک شدن آسان گرد و غبار؛
  • نظافت آسان.

در ادامه معایب کانترتاپ مرمر را نیز آورده‌ایم.


معایب کانترتاپ مرمر

سنگ مرمر ضمن داشتن مزایای متعدد معایبی هم دارد که باید در هنگام خرید صفحه کانترتاپ به آن توجه کنید. اولین نکته مقاومت پایین سنگ مرمر نسبت به خراشیدگی است، از آنجایی که سنگ مرمر در برابر اجسام نوک تیز مقاوم نیست، بنابراین باید از کشیدن اجسامی مانند چاقو، روی آن خودداری کنید. علاوه‌بر‌آن سنگ مرمر در برابر مواد اسیدی حساس است و در صورتی که از مواد شوینده اسیدی برای پاک کردن کانترتاپ آشپزخانه استفاده کنید، رنگ آن به‌سرعت کدر می‌شود و کیفیت اولیه خود را از دست می‌دهد. به‌طور کلی معایب استفاده از کانترتاپ مرمر عبارت است از:

  • عدم مقاومت در برابر اسید؛
  • عدم مقاومت در برابر خراشیدگی؛
  • قیمت بالا.

قبل از خرید کانترتاپ مرمر باید مزایا و معایب آن را بررسی کنید.


آنچه که از مقاله کانترتاپ مرمر آموختیم:

کانترتاپ مرمر یکی از انواع کانترتاپ های جذاب برای کانتر هتل‌ها، رستوران‌ها و آشپزخانه است که به‌عنوان صفحه، روی کابینت نصب می‌شود و شما می‌توانید فعالیت‌های مربوط به آشپزی روزانه خود را روی میز کار مخصوص انجام دهید. سنگ مرمر دارای انواع مختلفی است که هر کدام رنگ و طرح منحصر به فرد خود را دارند و با توجه به ویژگی‌شان به‌عنوان صفحه کابینت انتخاب می‌شوند؛ برای آنکه بتوانید بادوام صفحه کابینت را انتخاب کنید و در مدت زمان کوتاه مجبور به تعویض کانترتاپ نشوید، باید از مزایا و معایب سنگ مرمر اطلاعات کافی داشته باشید که ما در این مقاله، به‌طور کامل درباره آن صحبت کردیم.

مقالات مرتبط