ایران کانتر

میز ناهار خوری تراورتن + آیا تراورتن برای میز ناهار خوری مناسب است؟

میز ناهار خوری تراورتن + آیا تراورتن برای میز ناهار خوری مناسب است؟
مریم بشردوست
مریم بشردوست
۱۴۰۳/۲/۲۷

میز ناهار خوری تراورتن، یکی از لوازم زیباسازی دکوراسیون داخلی به شمار می‌رود که به طور معمول در فضاهای ناهارخوری و سالن‌های غذاخوری استفاده می‌شود. تراورتن، نوعی سنگ طبیعی است که به دلیل زیبایی ظاهری و مقاومت فوق‌العاده‌اش، به عنوان یک متریال اصلی در ساخت میزها به کار می‌رود. میز ناهار خوری تراورتن با طراحی و ساختار خاصش، توانسته جایگاه ویژه‌ای را در بین انواع میزها بدست آورد. طراحی زیبا، بافت منحصر به‌ فرد سنگ تراورتن و دوام بالای آن، این میز را به یک انتخاب عالی تبدیل کرده است. میز تراورتن مزایا و معایب خاص خود را دارد که در ادامه درباره آن بیشتر صحبت می‌کنیم. اگر شما هم تصمیم به خرید میز ناهار خوری تراورتن گرفته اید، تا انتهای مقاله میز ناهار خوری تراورتن از سایت ایران کانتر با ما همراه باشید.


میز ناهار خوری تراورتن

میز ناهار خوری تراورتن از سنگ طبیعی تراورتن ساخته شده است. تراورتن به عنوان یک سنگ طبیعی، ظاهری زیبا و منحصر به‌ فرد دارد و از الگوها و رنگ‌های متنوعی برخوردار است. میز ناهار خوری تراورتن علاوه‌بر ظاهر زیبا، دارای خصوصیات مقاومت بالا در برابر خط و خش، حرارت و رطوبت هم است. این ویژگی‌ها باعث می‌شود تا میز ناهار خوری تراورتن بسیار پایدار باشد و در مقابل عوامل روزمره و استفاده‌ روزانه مقاومت کند. با توجه به طراحی و رنگ‌بندی متنوع سنگ تراورتن، این میز ناهار خوری می‌تواند با سبک‌های دکوراسیون مختلف سازگاری پیدا کند و در فضاهای مدرن، کلاسیک، صنعتی و حتی روستایی جای خودش را پیدا کرده است.


میز ناهار خوری سنگی چیست؟

میز ناهار خوری سنگی یکی از جدیدترین محصولاتی است که وارد صنعت مبلمان شده و همانطور که از اسمش پیداست، سطح یا اجزای آن از انواع سنگ ساخته می‌شود. استفاده از سنگ به عنوان مواد اصلی در ساختار این نوع میز، دوام آن را بسیار بالا برده است.


سنگ تراورتن برای میز ناهار خوری
سنگ تراورتن برای میز ناهار خوری یکی از جدیدترین مدل های میز ناهار خوری است.


سطح سنگی میز ناهار خوری اغلب از سنگ‌های طبیعی مانند گرانیت، مرمر و تراورتن ساخته می‌شود که هرکدام از آن‌ها ظاهر و الگویی منحصربه‌فرد دارند. میز ناهار خوری سنگی به دلیل ظاهر شیک و طبیعی، معمولاً در دکوراسیون داخلی فضاهای ناهارخوری و سالن‌های غذاخوری استفاده می‌شود. تنوع طرح و رنگ میز‌های سنگی بسیار زیاد است و همین امر موجب شده تا ظاهری لوکس و لاکچری به فضای خانه‌ها بدهد.


سنگ تراورتن چیست؟

سنگ تراورتن یکی از انواع سنگ‌ طبیعی تشکیل شده از توده‌های کربنات کلسیم است. سنگ تراورتن چیست؟ این سنگ از طریق فرآیندهای طبیعی مانند ترکیب عوامل شیمیایی، فشار و دما در طول میلیون‌ها سال به وجود آمده است؛ به همین دلیل ساختار تراورتن بافت لایه‌ای با طرح و رنگ‌های زیبایی دارد. این سنگ در انواع رنگ‌ها و الگوهای مختلفی از جمله رنگ‌های سفید، قهوه‌ای، خاکستری و طلایی ساخته می‌شود. تراورتن به دلیل ظاهری طبیعی و زیبایی که دارد، در صنعت ساخت و ساز و دکوراسیون داخلی به عنوان یکی از مواد اولیه محبوب برای ساخت میزها، کف‌پوش‌ها و دیگر عناصر طراحی استفاده می‌شود. همچنین مقاومت بالا، دوام طولانی مدت و استحکام بالا، سنگ تراورتن را به یک انتخاب عالی برای استفاده در فضاهای با تردد بالا و شرایط سخت می‌کند.

میز ناهار خوری تراورتن شامل تنالیته های قهوه ای و کرم می‌باشد و ظاهری طبیعی به خانه شما می‌بخشد، انواع میز ناهارخوری تراورتن شامل میز ناهار خوری تمام سنگ تراورتن، میز ناهار خوری سنگ تراورتن و شیشه و است.


انواع میز ناهار خوری تراورتن

میز ناهار خوری تراورتن در انواع مختلف طراحی و تولید می‌شود که هرکدام دارای ویژگی‌ها و استفاده‌های متفاوتی هستند. انواع میز ناهار خوری تراورتن عبارتند از:

  • میز ناهار خوری تمام سنگ تراورتن؛
  • میز ناهار خوری سنگ تراورتن و شیشه؛
  • میز ناهار خوری سنگ تراورتن و فلز؛
  • میز ناهار خوری تراورتن و چوب.

در ادامه درباره انواع میز ناهار خوری سنگی بیشتر صحبت می‌کنیم:


میز ناهار خوری تمام سنگ تراورتن:

سطح و تمام اجزای میز ناهار خوری تمام سنگی تراورتن، کاملاً از سنگ ساخته شده است. دوام و استحکام میز تمام سنگ تراورتن برای کسانی که دوست دارند روی میز خود اجسام و مجسمه‌های سنگین قرار بدهند، مناسب است.


میز ناهار خوری سنگ تراورتن و شیشه:

سطح میز ناهار خوری سنگ تراورتن و شیشه از سنگ ساخته شده است و روی آن یک لایه نازک از شیشه قرار می‌گیرد.


میز ناهار خوری تراورتن و شیشه
ترکیب شیشه و سنگ تراورتن برای میز ناهار خوری هم ترکیب جذابی است که وزن سبکی هم دارد.


طراحی این میز به صورتی است که ضمن حفظ زیبایی و الگوهای طبیعی سنگ تراورتن، به شما این امکان را می‌دهد تا از مزیت‌های شیشه مانند شفافیت و ضدخش بودن هم بهره‌مند شوید. این میزها برای دکوراسیون‌های مدرن انتخاب خوبی به شمار می‌‌روند.


میز ناهار خوری سنگ تراورتن و فلز:

سطح میز ناهار خوری سنگ تراورتن و فلز، از سنگ تراورتن ساخته می‌شود و زیر سطح چوب به یک چارچوب فلزی متصل است. بدنه این نوع میز ناهار خوری می‌تواند از جنس استیل، آلومینیوم یا هر فلز دیگر باشد. ترکیب سنگ و فلز می‌تواند جلوه مدرن و صنعتی را به ظاهر میز ببخشد؛ از آنجایی که سنگ تراورتن مقاومت و دوام بالایی دارد و فلز هم قابلیت مقابله با فشار و استحکام مکانیکی را دارد، بنابراین این نوع از میز ناهار خوری در دسته میز‌های بسیار پایدار و مقاوم به شمار می‌روند.


میز ناهار خوری تراورتن و چوب:

میز ناهار خوری تراورتن و چوب، یک ترکیب زیبا و محبوب در طراحی دکوراسیون داخلی است. ترکیب دو ماده طبیعی سنگ تراورتن و چوب، یک استایل گرم و طبیعی ایجاد می‌کند. و موجب تعادل بین سردی سنگ و گرمی چوب می‌شود. میزها با پایه‌های چوبی و از چوب‌های طبیعی مانند بلوط، سنگان و سندروس ساخته شده‌اند.


میز ناهار خوری تراورتن و چوب
به دلیل نزدیک بودن تنالیته چوب و تراورتن این ترکیب هم جذابیت خاصی دارد.


این نوع میزها باعث ایجاد جوی گرم و صمیمی در فضا می‌شوند و می‌توانند در دکوراسیون‌های رستوران‌ها و منازل استفاده شوند.


ویژگی میز ناهار خوری تراورتن

سطح میز تراورتن طرح‌ها و الگوهای طبیعی دارد که از ترکیبات معدنی و رنگ‌های طبیعی سنگ تشکیل شده است. این سنگ به دلیل ساختار سنگی و مقاومت فیزیکی بالایی که دارد، موجب مقاومت و دوام بالای میز ناهار خوری می‌شود. میزهای ناهار خوری تراورتن مقاومت بالایی در برابر خط و خش، حرارت، لکه و ضربه دارند، بنابراین می‌تواند یک انتخاب عالی برای استفاده روزانه باشد. سطح صیقلی و صاف تراورتن باعث می‌شود نگهداری و تمیزکردن میز بسیار آسان باشد.


مزایای استفاده از میز ناهار خوری تراورتن

میز ناهار خوری تراورتن مزایای متعددی دارد که در ادامه درباره آن بیشتر صحبت می‌کنیم.

  • مقاومت در برابر خراشیدگی: تراورتن مقاومت بالایی در برابر خراشیدگی دارد، بنابراین میز ناهار خوری تراورتن در برابر خطوط و خراش‌های روزمره مقاوم است و دوام طولانی دارد.
  • مقاومت در برابر حرارت: تراورتن مقاومت قابل توجهی در برابر حرارت دارد. به عبارتی می‌توانید ظروف گرم را بر روی میز ناهار خوری تراورتن قرار دهید؛ بدون اینکه نگران وارد شدن آسیب به سطح آن داشته باشید.
  • ضد لک: سطح تراورتن ضد لک است و به راحتی از لکه‌های روزمره نظیر روغن یا قهوه پاک می‌شود. این ویژگی مزیتی بزرگ برای میز ناهار خوری به حساب می‌آید چون نگهداری آن را آسان می‌کند.


معایب استفاده از میز ناهار خوری تراورتن

میز ناهار خوری تراورتن در کنار مزایایی که دارد، معایبی نیز دارد که عبارتند از:

  • استفاده از میز ناهار خوری تراورتن با برخی معایب همراه است؛ به عنوان مثال سطح تراورتن، اگرچه مقاومت بالایی در برابر خط و خش دارد، اما نسبت به برخی از مواد و اجسام سخت می‌تواند آسیب‌پذیر باشد. برای جلوگیری از خراشیدگی، می‌توانید از قرار دادن اجسام بسیار سنگین خودداری کنید؛ همچنین با انداختن رومیزی، می‌تواند از خط و خش‌های بی‌مورد جلوگیری نمایید.
  • در برخی موارد، میز ناهار خوری تراورتن قابلیت نفوذ مایعات را دارد؛ به عبارت دیگر در صورتی که مایعات مختلف مانند روغن، نوشیدنی‌های رنگی و غیره روی سطح آن بریزد و مدت زمان طولانی باقی بماند، امکان دارد که به سطح میز آسیب برساند و روی آن لکه ایجاد کند، بنابراین همواره لکه‌ها را در اسرع وقت پاک کنید.

البته این معایب را شما می‌توانید با نانو کردن سنگ رفع کنید.


آیا تراورتن برای میز ناهار خوری مناسب است؟

سنگ تراورتن یکی از بهترین و مقاوم‌ترین سنگ‌های طبیعی موجود دربازار است که از آن برای ساخت انواع میز ناهار خوری سنگی استفاده می‌شود. این سنگ در برابر خط و خش، حرارت و لکه بسیار مقاومت است و به‌راحتی تمیز می‌شود؛ با این حال معایبی هم دارد که می‌توان به عدم مقاومت در برابر ضربه اجسام نوک‌ تیز و امکان ورود مایعات اشاره کرد.


میز تراورتن
میز ناهار خوری تراورتن در برابر حرارت و خط و خش مقاوم است.


البته نقاط ضعف‌ میز ناهار خوری تراورتن آنچنان بزرگ نیست و شما می‌توانید با رعایت نکات ساده و ابتدایی، دوام میز ناهار خوری تراورتن را افزایش دهید. بنابراین در پاسخ به این سوال که آیا سنگ تراورتن برای میز ناهار خوری مناسب است یا خیر، باید با قطعیت بگوییم، بله.


آنچه از مقاله میز ناهار خوری تراورتن آموختیم:

تراورتن می‌تواند یک گزینه مناسب برای میز ناهار خوری باشد. این سنگ مقاومت بالایی در برابر خط و خش، ضربه و حرارت دارد اما امکان دارد با قرار دادن اجسام بسیار سنگین یا وارد کردن ضربه‌های سخت به میز، باعث شکسته شدنش شوید. قبل از خرید انواع میز ناهارخوری تراورتن، مدلی را انتخاب کنید که با فضای دکوراسیون داخلی خانه‌تان هماهنگی داشته باشد.

مقالات مرتبط