ایران کانتر

سنگ اسلب برای لابی + سنگ اسلب برای کف لابی و دیوار لابی

سنگ اسلب برای لابی + سنگ اسلب برای کف لابی و دیوار لابی
نجمه نظری
نجمه نظری
۱۴۰۳/۱/۲۸

فرقی نمی‌کند چقدر در معماری داخلی ساختمان ظریف عمل کرده باشید؛ بیننده برای قضاوت زیبای بنای شما قبل از هر چیزی لابی را خواهد دید. به همین دلیل معماران با دقت ویژه‌ای لابی ساختمان را طراحی می‌کنند و انتخاب مصالح نقش مهمی در جذابیت لابی دارد. انتخاب سنگ اسلب برای لابی یکی از بهترین تصمیم‌های یک معمار است و می‌تواند جلوه بسیار باشکوهی به ورودی ساختمان ببخشد. در ادامه این مقاله نکات مهمی را در مورد انتخاب سنگ اسلب برای لابی ساختمان با شما در میان خواهیم گذاشت.


بهترین سنگ اسلب برای لابی

انتخاب بهترین سنگ اسلب برای لابی به زیبایی ظاهری، ویژگی‌های فیزیکی و رنگ موردنظر شما بستگی دارد. شما می‌توانید با در نظر گرفتن هر یک از این فاکتورها سنگ مورد نظر را از خانواده گرانیت‌ها، مرمریت‌ها، مرمرها، چینی‌ها و تراورتن‌ها انتخاب کنید. بنابراین عنوان بهترین سنگ لابی ساختمان، به سنگی اطلاق می‌شود که از نظر مالک یا معمار انتخاب بهتری است. رنگی که برای طراحی ساختمان در نظر گرفته‌اید، کاربردهایی که برای لابی در نظر دارید، میزان تردد و رطوبت موجود در فضا همه و همه می‌توانند روی انتخاب سنگ اسلب برای لابی تاثیرگذار باشند. اگر علاقه مند هستید می‌توانید مقاله سنگ اسلب چیست؟ را نیز مطالعه کنید.


بهترین رنگ برای سنگ لابی

در این قسمت از نظر رنگ و زیبایی‌های ظاهری برخی از بهترین سنگ‌های لابی ساختمان را به شما معرفی خواهیم کرد:

  • سنگ سفید برای لابی؛
  • سنگ سیاه برای لابی؛
  • سنگ طوسی برای لابی؛
  • سنگ کرم برای لابی.

در ادامه برخی از محبوب‌ترین سنگ‌ها را برای هر رنگ معرفی می‌کنیم:


سنگ سفید برای لابی:

بهترین سنگ‌های سفید لابی از خانواده چینی‌ها سنگ چینی کریستال ازنا، سنگ چینی کریستال سفید الیگودرز و سنگ چینی کریستال نی ریز هستند. این سنگ‌ها زمینه سفید رنگی دارند و نقوش طلایی خاکستری و یا طوسی در آنها به چشم می‌خورد. استفاده از چینی‌های سفید منجر به بزرگ‌تر دیده شدن لابی خواهد شد.


مناسب ترین سنگ ها برای لابی
کف، دیوار، کانتر و مبلمان لابی را می‌توان با سنگ اسلب طراحی کرد.


انتخاب سنگ اسلب برای لابی، بهترین تصمیم یک معمار است. با اسلب سنگ می‌توانید یکپارچگی را میان دیوارها، کف و المان‌های تزئینی لابی به تصویر بکشید.


سنگ سیاه برای لابی:

بهترین سنگ‌های سیاه یا تیره لابی در خانواده گرانیت‌ها و مرمریت‌ها قرار دارند. در مرمریت ها مرمریت دهبید، اسپایدر، نجف آباد، لاشتر و درنهایت سنگ مرمریت گلدن بلک و در گرانیت ها سنگ گرانیت تیتانیوم ریز بافت، پایتون و پیکاسو تنها بخشی از انتخاب‌های شما در خانواده سنگ‌های سیاه هستند؛ برای انتخاب ابتدا تنوع محصولات ایران کانتر را مشاهده کنید.


سنگ طوسی برای لابی:

اگر برای تکمیل دکوراسیون لابی رنگی خنثی مانند طوسی را در نظر دارید؛ سنگ بازالت، سنگ لاشتر، سنگ پرشین سیلور و سنگ مرمریت پرشین سیلک، سنگ چینی کریستال الیگودرز را در نظر بگیرید.


سنگ کرم برای لابی:

بسیاری از معماران از سنگ‌های کرم برای لابی استفاده می‌کنند؛ اگر شما نیز به استفاده از اسلب کرم برای لابی علاقمند هستید می‌توانید از خانواده مرمریت‌ها و یا تراورتن‌ها سنگ مورد نظر را انتخاب کنید.


سنگ لابی ساختمان
سنگ کرم برای دیوار و کف لابی بسیار خیره کننده است.


مرمریت‌ها و تراورتن‌ها در رنگ کرم تنوع بسیار بالایی دارند.


ویژگی های سنگ اسلب برای لابی

هنگام انتخاب سنگ اسلب برای لابی باید به کاربرد این فضا توجه داشته باشید. لابی ورودی ساختمان است و مسلماً تردد بالایی دارد. ویژگی های سنگ اسلب برای لابی عبارتند از:

  1. اسلب سنگی که برای کف لابی انتخاب می‌کنید باید مقاومت فشاری بالایی داشته باشد و در اثر عبور و مرور دچار فرسایش نشود.
  2. از طرف دیگر سنگ مورد نظر باید در برابر خط و خش نیز مقاوم باشد و سختی بالایی داشته باشد؛ در غیر این صورت ساییده شدن پاشنه کفش و یا خرده سنگ‌هایی که ممکن است در عاج کفش فرو رفته باشند، روی سنگ خط و خش ایجاد می‌کنند.
  3. از طرف دیگر سنگ اسلبی که برای کف لابی یا حتی دیوارهای لابی انتخاب می‌کنید باید ساب‌پذیر باشد. تنها در این صورت است که می‌توانید لابی را براق و باشکوه طراحی کنید.
  4. همچنین نظافت سنگ لابی باید ساده باشد، در غیر این صورت با گذشت زمان، لابی زیبایی اولیه را از دست می‌دهد. این نکته را نیز به یاد داشته باشید که سنگ کف لابی باید مقاومت رطوبتی بالایی داشته باشد و در اثر تردد در روزهای بارانی یا شست‌وشو آسیب نبیند. البته همیشه می‌توان سنگ را با نانو، آب‌گریز کرد؛ اجرای این تکنیک را به ایران کانتر بسپارید.
  5. سنگ به خودی خود سطح سردی دارد؛ ما در ایران کانتر توصیه می‌کنیم برای انتخاب سنگ اسلب لابی، به سراغ سنگ‌هایی بروید که مقاومت حرارتی و قابلیت انتقال گرمای بالایی دارند؛ در این صورت می‌توانید با اجرای سیستم گرمایش کف یک لابی گرم و مطبوع را طراحی کنید.


موارد استفاده از سنگ اسلب در لابی ساختمان

شما می‌توانید به اشکال متفاوت از سنگ اسلب در لابی استفاده کنید. برخی از کاربردهای سنگ اسلب در لابی ساختمان به شرح زیر است:

  • سنگ اسلب برای کف لابی؛
  • سنگ اسلب برای دیوار لابی.

در ادامه کاربردهای سنگ اسلب برای لابی را بررسی خواهیم کرد:


سنگ اسلب برای کف لابی:

شما می‌توانید از سنگ اسلب برای کف لابی استفاده کنید؛ سنگ اسلب ابعاد بزرگی دارد و درزهای کمی روی کف ایجاد می‌کند.


سنگ اسلب برای کف لابی
سنگ اسلب برای کف لابی باید از کیفیت بالایی برخوردار باشد.


هر اندازه خطوط کمتری روی کف وجود داشته باشد، افق وسیع‌تری در مقابل چشمان بیننده قرار می‌گیرد و این تصور به او القا می‌شود که فضا بسیار بزرگ است.


سنگ اسلب برای دیوار لابی:

در کنار استفاده از سنگ اسلب برای کف لابی بهتر است از همان سنگی که روی کف کار شده است برای دیوارهای لابی نیز استفاده کنید. چون دیوار ها به اندازه کف حساس نیستند و هر سنگی را که بتوان در کف استفاده کرد روی دیوار هم می‌توان از آن استفاده کرد.


تکنیک های نصب سنگ اسلب در لابی

سنگ طبیعی به خاطر داشتن رگه‌های طبیعی و رنگ‌بندی متنوع، به خودی خود برای تکمیل دکوراسیون یک لابی کفایت می‌کند. اما اگر به دنبال طراحی یک لابی با شکوه‌تر هستید، یکی از این تکنیک‌ها را اجرا کنید:

  1. اجرای معرق روی اسلب کف لابی؛
  2. حکاکی سی ان سی روی سنگ لابی؛
  3. بوک مچ یا فورمچ سنگ اسلب برای لابی.

قبل از انتخاب این تکنیک‌ها بهتر است با آنها آشنا شوید:


اجرای معرق روی اسلب کف لابی:

در معرق سنگ قطعات کوچک و ظریف درست مانند یک پازل در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند و طرح نهایی را تشکیل می‌دهند. با استفاده از خدمات سنگ طبیعی و اجرای تکنیک معرق روی اسلب کف لابی و دیگر سطوح، یک امضا به طراحی لابی اضافه کنید.


مناسب‌ ترین سنگ برای لابی ساختمان
استفاده از تکنیک معرق در سنگ اسلب برای کف لابی جدیدا بسیار رایج شده است.


برش سنگ‌های معرق در ایران کانتر با استفاده از واترجت و نیروی کار متخصص برای انجام می‌شود. بعد از مشاهده نمونه کارها روش را انتخاب کنید.


حکاکی سی ان سی روی سنگ لابی:

در کنار معرق می‌توانید با سفارش حکاکی سی‌ان‌سی روی سنگ کف لابی یا دیوارها، نیز می‌توانید طرح مورد نظر خود را روی سنگ اسلب اجرا کنید. برای اجرای تکنیک معرق یا حکاکی CNC روی سنگ اسلب، بهتر است سنگی با زمینه روشن را انتخاب کنید تا طرح نهایی بیشتر خودنمایی کند.


بوک مچ یا فورمچ سنگ اسلب برای لابی:

اجرای تکنیک بوک مچ یا فور مچ نیز یکی از زیباترین تکنیک‌ها برای تکمیل طراحی لابی است. برای این منظور باید اسلبی با طرح خاص را انتخاب کنید و وظیفه اجرای این تکنیک را به متخصصان ایران کانتر بسپارید. شما می‌توانید برای تمام دیوارهای لابی از این تکنیک استفاده کنید یا تنها یک دیوار را به پیاده‌سازی این طرح خاص و قرینه اختصاص دهید. برای مطالعه بیشتر راجب بوک مچ و فورمچ به مقاله بوک مچ و فور مچ چیست؟ مراجعه کنید.


آنچه از مقاله سنگ اسلب برای لابی آموختیم:

در این مقاله در مورد بهترین سنگ اسلب برای لابی صحبت کردیم و شما را با برخی از رنگ‌های محبوب برای استفاده در لابی نیز آشنا کردیم. در ادامه در مورد ویژگی‌های یک سنگ خوب برای لابی صحبت کرده و به بررسی تکنیک‌هایی پرداختیم که منجر به جذابیت هرچه بیشتر لابی می‌شود. انتخاب سنگ اسلب برای لابی یک انتخاب هوشمندانه است که منجر به زیبایی سالن ورودی ساختمان می‌شود. قبل از انتخاب سنگ در مورد نوع سنگ و نحوه اجرای اسلب در لابی با کارشناسان ایران کانتر صحبت کنید.


سوالات متداول سنگ اسلب برای لابی

در این بخش به بررسی 3 سوال متداول راجب سنگ اسلب برای لابی خواهیم پرداخت.


طرح سنگ دیوار لابی چی باشد؟

برای طرح سنگ دیوار لابی شما می‌توانید از طرح بوک مچ، طرح فورمچ و طرح ساده برای دیوار لابی خود استفاده کنید.


طرح سنگ کف لابی چی باشد؟

طرح سنگ کف لابی را می‌تواند ساده یا اینکه از معرق درست شده باشد اما در کل بهترین طرح سنگ کف لابی استفاده از سنگ اسلب ساده است.


سنگ مناسب برای کف لابی کدام است؟

سنگ گرانیت مناسب‌ترین سنگ برای کف لابی است. گرانیت به دلیل مقاومت بالا به عنوان سنگ مناسب برای کف لابی شناخته می‌شود.

مقالات مرتبط