ایران کانتر

میز ناهار خوری مرمر + آیا مرمر برای میز ناهار خوری مناسب است؟

میز ناهار خوری مرمر + آیا مرمر برای میز ناهار خوری مناسب است؟
مریم بشردوست
مریم بشردوست
۱۴۰۳/۳/۲

میز ناهار خوری مرمر یکی از بهترین، جذاب‌ترین و بادوام‌ترین نوع میز ناهار خوری موجود در بازار است که ضمن داشتن سطح صیقلی و براق، خاصیت ضد آلرژی هم دارد و می‌تواند تغییرات چشمگیری را در فضای مورد نظر شما ایجاد کند. ما در این مقاله درباره میز ناهار خوری مرمر صحبت می‌کنیم و با بررسی انواع میز‌های ناهار خوری مرمر به شما کمک می‌کنیم تا گزینه مورد نظر خود را به‌راحتی انتخاب کنید. در ادامه با ذکر ویژگی‌های سنگ مرمر و مزایا و معایب سنگ مرمر برای میز ناهار خوری، به این سوال پاسخ می‌دهیم که آیا مرمر برای میز ناهار خوری مناسب است یا خیر؟ بنابراین اگر می‌خواهید تغییرات جذاب و مناسبی را در فضای داخلی مورد نظرتان ایجاد کنید، تا انتهای مطلب همراه ما باشید.


میز ناهار خوری مرمر

میز ناهار خوری مرمر دارای تخلخل بسیار پایین است، سنگ مرمر دارای تنوع بسیار بالایی می‌باشد بطوریکه از هر تنوع و رنگی که مدنظر شما باشد در سنگ های مرمر وجود دارد. زیباترین میز ناهار خوری، میزی است که از سنگ طبیعی مرمر ساخته شده باشد. مرمر ها سنگ های حساسی هستند و نیاز به مراقبت بیشتری نسبت به دیگر سنگ های طبیعی دارند. همانطور که گفته شد مرمر درصد تخلخل پایینی دارد و سطح آن همواره صاف و یکدستی است، ازاین‌رو گرد و غبار، آلودگی و کثیفی به داخل حفره‌های آن نفوذ نمی‌کند و قابلیت تمیز شدن آسان دارد. بنابراین اگر جزو افرادی هستید که آلرژی، آسم یا حساسیت شما را اذیت می‌کند، میز ناهار خوری مرمر می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد.


میز ناهار خوری سنگی چیست؟

یکی از جدیدترین مدل میز ناهار خوری موجود در بازار، میز ناهار خوری سنگی است که تمام یا قسمتی از آن از سنگ تهیه می‌شود و بسته به نوع سنگ، می‌تواند در برابر ضربه، فشار، تغییرات آب و هوایی، تغییر رنگ و غیره مقاومت خوبی از خود نشان دهد.


سنگ مرمر چیست؟

سنگ مرمر یکی از گران‌ترین، لوکس‌ترین و کمیاب‌ترین نوع سنگ طبیعی موجود در بازار است که از دگرگون شدن سنگ آهک به‌وجود می‌آید و ضمن داشتن طرح و رنگ‌های متنوع، لایه‌های بلوری شکل دارد که این لایه‌ها موجب ظاهر شفاف و روشن سنگ مرمر می‌شود.


سنگ مرمر برای میز ناهار خوری
تنوع رنگی بین سنگ های مرمر بسیار بالاست.


حالا که متوجه شدید سنگ مرمر چیست؟ باید بگوییم از آنجایی که سنگ مرمر ویژگی‌های منحصر به فردی دارد و می‌تواند نور را از خود بازتاب دهد، ازاین‌رو در صنعت مبلمان از آن برای تهیه میز‌ ناهار خوری، میز‌های جلو مبلی و غیره استفاده می‌شود که ما در ادامه درباره میز ناهار خوری مرمر بیشتر صحبت می‌کنیم.

میز ناهارخوری مرمر همانطور که از اسمش پیداست، یک میز ناهار خوری تمام یا نیمه سنگی است که به دلیل وجود کلسیت در سنگ مرمر، بسیار شفاف، تمیز و درخشان دیده می‌شود.


انواع میز ناهار خوری مرمر

همانطور که قبلا هم به این موضوع اشاره کردیم، میز ناهار خوری مرمر بر اساس اینکه تماما از سنگ مرمر ساخته شده باشد یا به‌غیر از سنگ از ترکیب مصالح دیگر به‌وجود آمده باشد، به انواع زیر تقسیم بندی می‌شود:

  1. میز ناهار خوری تمام سنگ مرمر؛
  2. میز ناهار خوری سنگ مرمر و شیشه؛
  3. میز ناهار خوری سنگ مرمر و فلز؛
  4. میز ناهار خوری مرمر و چوب.

در ادامه درباره انواع میز ناهار خوری مرمر بیشتر صحبت می‌کنیم و هریک از آن‌ها را مورد بررسی قرار می‌‌دهیم.


میز ناهار خوری تمام سنگ مرمر:

یکی از انواع میز ناهار خوری مرمر، مدل تمام سنگ آن است که به دلیل وزن بالا، کاربرد کمتری برای فضاهای مسکونی و اداری دارد و اغلب در مکان‌های خاص مانند نمایشگاه‌ها و زمانی که فضای ثابتی را برای آن در نظر گرفته‌اید استفاده می‌شود.


میز ناهارخوری مرمر تمام سنگ
سنگ مرمر عسلی یکی از بهترین انتخاب ها برای میز ناهار خوری است.


با این حال بعضی از افراد مایلند که میز ناهار خوری آن‌ها از نوع تمام سنگ باشد که در این صورت، توصیه می‌شود از میز‌های ناهار خوری مرمر با پایه‌های ظریف‌تر استفاده کنید تا در صورت نیاز امکان جایه‌جایی داشته باشد.


میز ناهار خوری سنگ مرمر و شیشه:

یکی دیگر از انواع میز ناهار خوری مرمر از ترکیب دو متریال سنگ مرمر و شیشه ساخته می‌شود. در این مدل شیشه می‌تواند مستقیما روی پایه سنگ مرمر قرار گیرد یا میز ناهار خوری دارای صفحه سنگی باشد و شیشه روی آن صفحه گذاشته شود. از آنجایی که شیشه سطح صاف و بدون خلل و فرجی دارد، ازاین‌رو به راحتی تمیز می‌شود و در صورت شکستن، ترک خوردن، خراشیدگی و غیره با هزینه کمتری تعمیر می‌شود.


میز ناهار خوری سنگ مرمر و فلز:

یکی از رایج‌ترین و پرفروش‌ترین نوع میز ناهار خوری مرمر موجود در بازار از ترکیب دو متریال سنگ و فلز ساخته می‌شود. متریال فلز در قسمت‌های مختلف میز ناهار خوری به عنوان پایه، قاب دور صفحه سنگی و اسکلت میز‌ناهار خوری مورد استفاده قرار می‌گیرد و در نهایت ترکیب این دو مصالح می‌تواند موجب دوام و استحکام بالای میز ناهار خوری شود.


میز ناهار خوری مرمر با پایه فلزی
ترکیب سنگ و فلز همیشه جزء ترکیب های جذاب بود است.


این نوع از میز ناهار خوری جلوه مدرن و مینیمالی به فضای مورد نظر می‌بخشید و می‌تواند به‌راحتی با سایر عناصر موجود در فضا سازگار شود.


میز ناهار خوری مرمر و چوب:

نوع چهارم میز ناهار خوری مرمر، از ترکیب سنگ مرمر و چوب ساخته می‌شود. چوب یک متریال با طبع گرم، وزن پایین و قابلیت تمیز شوندگی آسان است که می‌تواند فضای مورد نظر شما را صمیمی‌تر از هر زمانی نشان دهد و یکی از بهترین انتخاب‌ها برای منازل مسکونی به‌حساب می‌آید.


ویژگی میز ناهار خوری مرمر

در این بخش از مقاله به بررسی ویژگی‌های میز ناهار خوری مرمر می‌پردازیم تا شما بتوانید قبل از خرید، درباره انتخاب سنگ مرمر برای میز ناهار خوری مطمئن شوید.

  • دارای سطح نرم و صیقلی؛
  • قابلیت عبور دادن نور؛
  • وزن پایین و جابه‌جایی آسان؛
  • طول عمر بالا؛
  • متنوع بودن طرح و رنگ‌های آن؛
  • دارای ظاهری نرم، ارامش‌بخش و لوکس.


مزایای استفاده از میز ناهار خوری مرمر

مزایای استفاده از میز ناهار خوری مرمر عبارت است از:

  • ضد آلرژی و مناسب برای افراد حساس؛
  • قابلیت تمیز شدن آسان؛
  • روشن کردن فضای داخلی؛
  • قابلیت استفاده برای انواع دکوراسیون‌ها.


معایب استفاده از میز ناهار خوری مرمر

معایب استفاده از میز ناهار خوری مرمر عبارت است از:

  • گران قیمت بودن سنگ مرمر؛
  • مقاومت پایین در برابر نفوذ رطوبت؛
  • مقاومت پایین در برابر خراشیدگی؛
  • شکنندگی سنگ مرمر؛
  • حساس در برابر مواد شیمیایی اسیدی.

بنابراین اگر می‌خواهید میز ناهار خوری مرمر شما دوام بالایی داشته باشد، باید اجزای سنگی آن را عایق‌بندی و مقاوم‌سازی کنید، در این صورت میز ناهار خور یمرمر دچار مشکلاتی مانند خراشیدگی، شکستن، خوردگی و غیره نمی‌شود.


آیا مرمر برای میز ناهار خوری مناسب است؟

از ویژگی و مزایای میز ناهار خوری مرمر می‌توان به ظاهری زیبا، مقاومت بالا، دوام و استحکام آن اشاره کرد. این میزها در برابر حرارت و رطوبت مقاومت خوبی از خود نشان می‌دهند و به آسانی قابل تمیز شدن هستند. با استفاده از این میز، می‌توانید به فضای خانه یا رستوران خود جلوه‌ای شیک و لوکس ببخشید؛ اما با این حال میزهای ناهارخوری مرمر معایبی هم دارد.


آیا مرمر برای میز ناهار خوری مناسب است؟
میز ناهارخوری مرمر ظاهری لوکس و باشکوه دارد.


آن‌ها علاوه‌بر داشتن وزن سنگین، هزینه بالا، به مواد شیمیایی حساسیت شدیدی دارند. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم که هنگام تمیز کردن از مواد شوینده ملایم استفاده کنید. در نهایت استفاده صحیح از میز باعث افزایش طول عمر آن می‌گردد؛ در نتیجه هنگام خرید میز ناهار خوری مرمر باید مزایا و معایب آن را در نظر بگیرید و سپس تصمیم به خرید بگیرید.


آنچه از مقاله میز ناهار خوری مرمر آموختیم:

ما در مقاله میز ناهار خوری مرمر درباره میز ناهار خوری مرمر، انواع میز ناهار خوری مرمر، ویژگی میز ناهار خوری مرمر و مزایا و معایب آن به طور کامل صحبت کردیم و در نهایت به این سوال پاسخ دادیم که آیا مرمر برای میز ناهار خوری مناسب است یا خیر؟ شما با خواندن مطالب این مقاله می‌توانید میز ناهار خوری مناسب خود را با اطمینان تهیه کنید. در صورتی که احساس می‌کنید برای انتخاب سنگ میز ناهار خوری نیاز به مشاوره بیشتری دارید، می‌توانید با مراجعه به سایت ایران کانتر، از کارشناسان ما کمک بگیرید.

مقالات مرتبط