سنگ مرمریت برای کف خانه + مزایا و معایب

سنگ مرمریت برای کف خانه + مزایا و  معایب
مریم بشردوست
مریم بشردوست
۱۴۰۳/۶/۲۹

یکی از زیباترین، باکیفیت‌ترین و متنوع‌ترین سنگ‌های طبیعی موجود در بازار که از آن برای کف‌سازی خانه استفاده می‌شود، سنگ مرمریت است. این سنگ ضمن داشتن طرح و رنگ گوناگون، ظاهر صیقلی و یکپارچه‌ای دارد و می‌تواند فضا را روشن‌تر و بزرگتر نشان دهد. از آنجایی که تنوع سنگ‌های اسلب مرمریت بسیار زیاد است، ازاین‌رو خریداران باید ضمن توجه به قیمت سنگ اسلب، به مزایا و معایب استفاده از سنگ مرمریت، بهترین نوع سنگ مرمریت برای کف خانه و معروف‌ترین رنگ‌‌های سنگ اسلب برای کف منزل هم توجه کنند. ما در ادامه این مقاله به بررسی تمام موارد گفته شده می‌پردازیم تا شما بتوانید با اطمینان کامل، بهترین سنگ اسلب مرمریت را برای کف‌سازی منزل خود انتخاب کنید.


انواع سنگ‌ مرمریت مناسب برای کف خانه

بهترین سنگ‌های اسلب مرمریت برای کف خانه شامل موارد زیر می‌شوند:

  • سنگ مرمریت پرشین سیلک؛
  • سنگ مرمریت پرشین امپرادور؛
  • سنگ مرمریت گلدن بلک؛
  • سنگ مرمریت امپرادور لایت.

ما در ادامه درباره بهترین سنگ‌ های مرمریت کف منزل اطلاعات بیشتری را در اختیارتان قرار می‌دهیم:


سنگ مرمریت پرشین سیلک برای کف منزل:

سنگ مرمریت پرشین سیلک یکی از پرفروش‌ترین سنگ‌های اسلب موجود در بازار برای کف‌سازی خانه است که طیف رنگی سفید تا خاکستری دارد و می‌تواند موجب روشن‌تر و دلبازتر نشان دادن فضای خانه شود. ازاین‌رو بهترین گزینه برای افرادی است که منزل‌شان کوچکی دارند.


	 سنگ مرمریت برای کف خانه
سنگ مرمریت پرشین سیلک برای کف منزل


نکته قابل توجه درباره سنگ مرمریت پرشین سیلک، میزان تخلخل آن است که موجب جذب رطوبت می‌شود و برای رفع این مشکل باید از روش‌های عایق‌بندی استفاده کرد. برای اطلاع از قیمت و خرید سنگ مرمریت پرشین سیلک کلیک کنید.


سنگ مرمریت پرشین امپرادور در کف‌سازی منزل:

سنگ اسلب مرمریت پرشین امپرادور یکی دیگر از سنگ‌های طبیعی مناسب برای کف خانه است که طیف رنگی کرم تا طوسی دارد و از خالج از کشور وارد می‌شود. سنگ مرمریت پرشین امپرادور سطحی صاف و صیقلی دارد، ازاین‌رو می‌تواند نور را به صورت آینه‌ای منعکس کرده و فضا را روشن‌تر نشان دهد. این مسئله برای خانه‌هایی که فاقد پنجره‌ و نورپردازی مناسب هستند، اهمیت زیادی دارد. نکته جذاب درباره این نوع از سنگ مرمریت، پایین بودن میزان تخلخل سنگ و عدم جذب آب است که همین موضوع موجب مقاومت بسیار بالای سنگ مرمریت پرشین امپرادور می‌شود. برای اطلاع از قیمت و خرید سنگ مرمریت پرشین امپرادور کلیک کنید.

سنگ مرمریت به دلیل تنوع در طرح و رنگ و سطح صیقلی، انتخابی محبوب برای کف‌سازی منازل است که فضا را روشن‌تر نشان می‌دهد. این سنگ مزایایی مانند تمیزشوندگی آسان و مقاومت در برابر حرارت دارد، اما نسبت به ضربه و مواد اسیدی حساس است.


سنگ مرمریت لاشتر برای کف خانه:

سنگ مرمریت لاشتر یکی از مرغوب‌ترین نوع سنگ مرمریت برای کف خانه است که از بهترین معادن داخل کشور استخراج می‌شود و ظاهر مشکی خیره‌کننده‌ای دارد. این سنگ اسلب زمینه مشکی یکدست با رگه‌های سفید رنگی دارد و جزو سنگ‌های پرطرفدار در کل دنیا است.


سنگ مرمریت لاشتر برای کف خانه
سنگ مرمریت لاشتر برای کف خانه


از ویژگی‌های استفاده از سنگ مرمریت لاشتر در کف‌سازی خانه می‌توان به مقاومت در برابر ضربه، مقاومت در برابر سایش، مقاومت در برابر فشار، طول عمر بالا، قابلیت صیقل پذیری و جذب آب پایین اشاره کرد. برای اطلاع از قیمت و خرید سنگ مرمریت امپرادور لاشتر کلیک کنید.


سنگ مرمریت امپرادور لایت برای کف‌سازی منزل:

یکی از انواع سنگ مرمریت وارداتی که از آن برای کف‌سازی منزل استفاده می‌شود، سنگ مرمریت امپرادور لایت است که تنالیته قهوه‌ای با خطوط کرم رنگی داشته و غالبا در کف پذیرایی و کف آشپزخانه مورد استفاده قرار می‌گیرد. از ویژگی‌های این سنگ می‌توان به داشتن رنگ و طرح منحصر به‌ فرد، جذب رطوبت ناچیز، مقاومت سایشی مناسب، قابلیت ساب پذیری بالا و ثبات رنگ اشاره کرد. برای اطلاع از قیمت و خرید سنگ مرمریت امپرادور لایت کلیک کنید.


معروف‌ترین رنگ‌های سنگ اسلب مرمریت برای کف‌ خانه

سنگ مرمریت به دلیل داشتن بعضی‌ از کانی‌ها مانند سیلیس، میکا، اکسید آهن، سرپانتین و گرافیت به رنگ‌های قرمز، زرد روشن، کرم، مشکی، صورتی، آبی، یاسی، زیتونی، طلایی، قهوه ای و طوسی دیده می‌شود و به همین دلیل طرح و رنگ‌های بسیار گوناگونی دارد. از بین تنوع موجود، دو سنگ مرمریت فیوژن و سنگ اسلب مرمریت پرشین سیلک معروف‌ترین رنگ‌ها را دارند.


مزایا استفاده از سنگ مرمریت در کف خانه

مزایا استفاده از سنگ مرمریت برای کف خانه عبارت است از:

  • متنوع بودن طرح و رنگ؛
  • قابلیت تمیز شوندگی آسان؛
  • جذب پایین رطوبت؛
  • قابلیت ساب پذیری بالا و انعکاس آینه‌ای نور؛
  • مقاومت در برابر گرما و سرما.


معایب استفاده از سنگ مرمریت در کف منزل

سنگ مرمری در کنار داشتن مزایای فراوان، دارای محدودیت‌هایی نیز است که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم:

  • مقاومت پایین در برابر ضربات سنگین؛
  • عدم مقاومت نسبت به مواد اسیدی، قلیایی و شوینده قوی؛
  • امکان ایجاد خط و خش در هنگام برخورد مداوم اجسام نوک تیز.

هزینه‌های مرتبط با سنگ مرمریت برای کف خانه

مطمئنا یکی از ملاک‌های مهم برای خریدن انواع سنگ اسلب مرمریت کف منزل، قیمت آن است. از آنجایی که هر کدام از سنگ‌های مرمریت با توجه به ویژگی‌هایی مانند ابعاد، اندازه، ضخامت، رنگ، میزان کانی‌های ناخالص موجود در آن، سورت‌بندی، کیفیت فرآوری و معدن استخراج کننده سنگ قیمت‌گذاری می‌شوند؛ ازاین‌رو هر چه سنگ ابعاد، اندازه و ضخامت بیشتری داشته باشد، گران قیمت‌تر است. هم چنین هزینه سنگ‌های مرمریت حاوی مواد معدنی خالص که از معادن معروف استخراج می‌شوند هم بیشتر از سایر سنگ‌های اسلب مرمریت است.


هزینه سنگ مرمریت برای کف خانه
هزینه سنگ مرمریت برای کف محل سکونت به دلیل قیمت پایین این سنگ مقرون به صرفه است.


نکته مهم بعدی توجه به ضعف‌های سنگ مرمریت برای کف خانه است، از آنجایی که این سنگ مقاومت پایینی در برابر خراشیدگی و رطوبت دارد، توصیه می‌شود برای مقاوم سازی آن از مواد نانو و اپوکسی استفاده کنید که این مسئله موجب افزایش هزینه‌های جانبی سنگ مرمریت می‌شود.


نکات مهم در خرید سنگ مرمریت برای کف خانه

نکات مهمی که باید قبل از خرید سنگ مرمریت برای کف خانه به آن توجه کنید، شامل موارد زیر می‌شود:

  • شناختن انواع سنگ مرمریت و ویژگی‌های مختص به هر سنگ؛
  • توجه به طرح و رنگ سنگ مرمریت و تناسب آن با معماری فضا؛
  • توجه به نوع فرآوری سنگ مرمریت و کاربردی بودن آن؛
  • کیفیت سنگ مرمریت و برش آن.


راهنمای نصب سنگ مرمریت در کف خانه

مراحل نصب سنگ مرمریت در کف خانه به شرح زیر است:

  1. آماده‌ سازی و تمیز کردن سطح به گونه‌ای که صاف، یکنواخت، خشک و بدون آلودگی و روغن باشد؛
  2. مشخص کردن خطوط مرجع برای نصب سنگ با استفاده از گچ یا خط کش؛
  3. آماده‌سازی ملات یا چسب و پهن کردن یکنواخت آن روی سطح؛
  4. نصب سنگ مرمریت روی ملات یا چسب و حفظ فاصله مناسب با استفاده از اسپیسر؛
  5. برش و تنظیم سنگ‌ها در صورت نیاز؛
  6. تمیز کردن ملات یا چسب اضافی؛
  7. استفاده از یک پوشاننده (سیلر) برای جلوگیری از ورود مایعات به داخل سنگ؛
  8. دوغاب‌دهی برای پر کردن فضاهای بین سنگ‌ها؛
  9. منتظر ماندن ۱۲ الی ۲۴ ساعته برای خشک شدن سنگ؛
  10. تمیز کردن سطح سنگ با یک اسفنج مرطوب.

در صورت علاقه می توانید مقاله بهترین سنگ برای کف ساختمان را مطالعه کنید.


آنچه که از مقاله سنگ مرمریت برای کف خانه آموختیم:

همانطور که در مقاله سنگ مرمریت برای کف خانه آموختیم، این سنگ یکی از زیباترین، باکیفیت‌ترین و پرفروش‌ترین سنگ‌ اسلب طبیعی موجود در بازار است که تنوع بسیار بالایی دارد و با توجه به مزایا و معایب خاص خود، برای کف‌سازی منزل مورد استفاده قرار می‌گیرد. ما در این مقاله به طور کامل راهنمای جامع و کاملی برای تهیه سنگ مرمریت برای کف ارائه دادیم و تمام نکات و موارد مهمی که برای تهیه آن باید در نظر بگیرید را شرح دادیم، ازاین‌رو شما می‌توانید با مراجعه به مطالب گفته شده، مناسب‌ترین سنگ مرمریت را برای کف خانه خود انتخاب کنید.

ثبت امتیاز مطلب

امتیازه خود به این مطلب را ثبت کنید

01234
35 / 4.7
مقالات مرتبط

دیدگاه شما

0/200

دیدگاه کاربران

Loading