ایران کانتر

سنگ گرانیت برای اپن + آیا گرانیت برای سنگ اوپن مناسب است؟

سنگ گرانیت برای اپن + آیا گرانیت برای سنگ اوپن مناسب است؟
مریم بشردوست
مریم بشردوست
۱۴۰۳/۲/۶

سنگ گرانیت برای اپن یکی از موثرترین روش‌هایی که با استفاده از آن می‌توانید آشپزخانه خود را لوکس و گران قیمت نشان دهید. ممکن است در هنگام خریدن سنگ گرانیت برای اپن، از خود بپرسید که سنگ گرانیت چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟ انواع سنگ گرانیت کدام است و کدام یک بیشترین کاربرد را دارد؟ ما در ادامه درباره تمام این موارد و مزایا و معایب سنگ گرانیت به طور کامل صحبت می‌کنیم تا شما بتوانید با اطلاعات کامل، بهترین سنگ گرانیت را برای اپن آشپزخانه خود انتخاب کنید، تا انتهای مطلب همراه با ما همراه باشید.


سنگ گرانیت برای اپن

سنگ گرانیت برای اپن بسیار گزینه مناسبی است سنگ گرانیت به دلیل مقاومت بسیار بالا در برابر مواد اسیدی و شیمیایی بهترین نوع سنگ برای استفاده در اپن می‌باشد. سنگ اوپن باید در برابر خط و خش نیز بسیار مقاوم باشد که همین دلیل نیز باعث می‌شود سنگ گرانیت انتخاب بهتری نسبت به دیگر سنگ ها باشد.


گرانیت چیست؟

سنگ گرانیت یا سنگ خارا یکی از مقاوم‌ترین سنگ‌های ساختمانی است که از سرد شدن مواد مذاب تشکیل می‌شود.


سنگ اپن آشپزخانه ایرانی
سنگ گرانیت به دلیل مقاومت بسیار بالا در برابر فشار و مواد اسیدی بهترین گزینه برای اپن است.


حالا که متوجه شدید سنگ گرانیت چیست؟ باید بدانید این سنگ حاوی کانی‌های مختلفی از جمله کوارتز، فلدسپات، میکا، طلق سیاه (بیوتیت) و آمفیبول است و رنگ آن با توجه به نوع و مقدار کانی‌های موجود در آن خاکستری، سفید، مشکی، سبز، شکلاتی و قرمز می‌شود.

سنگ گرانیت برای اپن باید از کیفیت بسیار بالایی برخوردار باشد و در برابر حرارت، فشار، ضربه و مواد شیمیایی مقاومت بالایی داشته باشد. سنگ گرانیت برای اپن سنگی مناسب است که طول عمر بسیار بالایی نیز دارد.


انواع سنگ گرانیت برای اوپن

از بین سنگ‌های گرانیت برای اوپن می‌تونید بر اساس تم رنگی مورد نظر و سبک آشپزخانه‌تان، بهترین سنگ گرانیت برای اپن آشپزخانه را انتخاب کنید. انواع سنگ گرانیت برای اپن عبارت است از:

  • گرانیت وایت فانتسی؛
  • گرانیت سرپانتیت صیقلی؛
  • جیالو؛
  • آمازون.

البته سنگ های گرانیت مناسب اپن به این تعداد محدود نمی‌شود.


پرفروش‌ترین طرح‌های سنگ گرانیت برای اپن آشپزخانه

ممکن است با دیدن انواع سنگ‌ گرانیت کمی سردرگم شده باشید و نتوانید گزینه مورد نظرتان را انتخاب کنید. ازاین‌رو دانستن پرفروش‌ترین طرح و رنگ‌های سنگ گرانیت اپن می‌تواند کمک شایانی به شما کند. محبوب‌ترین سنگ گرانیت برای اپن شامل موارد زیر می‌شود:

  1. سنگ کابینت گرانیتی سفید با رگه های تیره؛
  2. کابینت با صفحه کابینت گرانیتی سیاه؛
  3. سنگ گرانیتی آبی روی کابینت؛
  4. سنگ گرانیتی مناسب برای آشپزخانه معاصر؛
  5. سنگ کابینت گرانیتی با رگه های طلایی؛
  6. صفحه کابینت گرانیتی با رگه های صورتی؛
  7. صفحه کابینت گرانیتی با رگه های سبز؛
  8. صفحه کابینت گرانیتی درخشان.

اگر علاقه مند هستید بیشتر راجب سنگ اپن مطالعه کنید به مقاله سنگ اپن چیست؟ مراجعه کنید.


ویژگی‌های سنگ گرانیت برای اپن

سنگ گرانیت یکی از مقاوم‌ترین سنگ ساختمانی است که ویژگی‌های متعددی دارد و مهم‌ترین آن‌ها عبارت است از:

  • مقاومت در برابر نفوذ آب؛
  • مقاومت در برابر حرارت؛
  • مقاومت در برابر خوردگی و ساییدگی؛
  • سازگاری با انواع دکوراسیون‌ها.

در ادامه درباره هر کدام از این ویژگی‌ها صحبت می‌کنیم:


مقاومت در برابر آب

یکی از ویژگی‌های سنگ گرانیت، تخلخل بسیار کم آن است. این ویژگی سبب می‌شود میزان حفره‌های درون سنگ کمتر باشد و آب به مقدار ناچیزی جذب شود. بنابراین اگر می‌خواهید سینک ظرفشویی خود را روی اپن قرار دهید و یا اپن شما به صورت مداوم در معرض رطوبت قرار دارد؛ توصیه می‌کنیم از سنگ گرانیت استفاده کنید.


مقاومت در برابر حرارت

یکی دیگر از ویژگی‌‌های سنگ گرانیت، مقاومت بالای آن در برابر حرارت است. این سنگ از مواد مذاب تشکیل می‌شود، ازاین‌رو به حرارت بالا مقاوم است و در صورتی که در معرض گرما قرار بگیرد، کمرنگ نمی‌شود و تغییر شکل نمی‌دهد.


سنگ گرانیت برای استفاده در اپن
از ویژگی‌‌های سنگ گرانیت، مقاومت بالای آن در برابر حرارت است.


بنابراین اگر می‌خواهید روی سنگ اپن، گاز توکار قرار دهید، سنگ گرانیت انتخاب خوبی برای شماست.


مقاومت در برابر خوردگی و ساییدگی

مطمئنا یکی از لذت‌‌بخش‌ترین مرحله آشپزی کار با چاقو و ابزار‌های مختلف است که می‌توانند منجر به خراشیدگی و ساییدگی سطح سنگ شود؛ سنگ گرانیت در برابر خوردگی و ساییدگی مقاومت بالایی دارد، ازاین‌رو می‌توانید به راحتی تمام فعالیت‌های آشپزی خود را بدون نگرانی از خط و خش افتادن انجام دهید. علاوه‌بر‌آن مقاومت سنگ گرانیت در برابر ساییدگی و خوردگی موجب می‌شود، بتوانید به راحتی سطح سنگ را با مواد شیمیایی پاک کننده، تمیز کنید.


سازگاری با تمام مصالح ساختمانی

از آنجایی که تنوع مصالح ساختمانی بسیار بالا است، پیدا کردن سنگ اپن مناسب که با سبک معماری خانه شما سازگار باشد، کار سختی به نظر می‌رسد. سنگ گرانیت یکی از سازگارترین سنگ‌های موجود در بازار است که با انواع مصالح ساختمانی از جمله چوب، شیشه، سیمان و غیره هماهنگ می‌شود. بنابراین در صورتی که سنگ گرانیت را انتخاب کنید، دچار ناهماهنگی بین قسمت‌های مختلف خانه، نمی‌شوید.


مزایا استفاده از سنگ گرانیت در اپن آشپزخانه

سنگ گرانیت از جمله سنگ‌هایی است که مزیت‌های بسیار زیادی نسبت به سایر سنگ‌ها دارد که این مزایا عبارت است از:

  • نداشتن مواد شیمیایی مضر؛
  • طرح‌های منحصر به فرد؛
  • مقاومت بالا در برابر ضربه؛
  • مقاومت بالا در برابر حرارت؛
  • مقاومت بالا در برابر اسید و مواد شیمیایی.

ما در ادامه درباره هر کدام از این خصوصیات صحبت می‌کنیم:


نداشتن مواد شیمیایی مضر:

سنگ گرانیت یکی از سنگ‌های طبیعی فاقد مواد شیمیایی مضر و سرطان زا است که به دلیل قابلیت بازیافتی که دارد، به محیط زیست آسیبی نمی‌رساند. این سنگ مواد رادیو اکتیو از خود متساعد نمی‌کند و شما می‌توانید از آن در فضاهای بسته استفاده کنید.


طرح‌های منحصر به فرد:

سنگ گرانیت یک سنگ طبیعی با طرح منحصر به فرد است که نوع رنگ و طرح آن به میزان کانی‌های موجود در سنگ بستگی دارد.


اپن سنگ گرانیت
سنگ گرانیت آسیبی به محیط زیست نمی‌رساند.


بنابراین اگر به دنبال یک سنگ خاص برای اپن آشپزخانه خود هستید، این سنگ می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.


مقاوم بالا در برابر ضربه:

سنگ گرانیت حاوی موادی مانند سیلیس است که موجب مقاومت بسیار بالای آن می‌شود و در برابر ضربه به راحتی آسیب نمی‌بیند. بنابراین شما می‌توانید تمام فعالیت‌هایی مانند خرد کردن، شکستن و ساطوری کردن مواد غذایی را روی آن انجام دهید.


مقاومت بالا در برابر حرارت:

از ویژگی‌های سنگ گرانیت، مقاومت بالای آن در برابر حرارت است. بنابراین شما می‌توانید با خیال راحت و بدون نگرانی از پف کردن و خراب شدن سنگ گرانیت، آن را در معرض حرارت قرار دهید.


مقاومت بالا در برابر اسید و مواد شیمیایی:

از آنجایی که سنگ گرانیت در برابر مواد شیمیایی و اسیدی بسیار مقاوم است، ازاین‌رو شما می‌توانید بدون نگرانی از کمرنگ شدن سنگ اپن، آن را تمیز کنید.


معایب استفاده از سنگ گرانیت در اپن آشپزخانه

در کنار تمام مزایایی که درباره سنگ گرانیت گفته شد، این سنگ معایبی هم دارد که باید در هنگام خرید به آن توجه کنید. این معایب عبارت است از:

  • لکه پذیری؛
  • قیمت بالا؛
  • نیاز به نصب تخصصی؛
  • عدم ترمیم پذیری.

ما در ادامه درباره معایب استفاده از سنگ گرانیت در اپن آشپزخانه بیشتر صحبت می‌کنیم:


لکه پذیری سنگ گرانیت

سنگ گرانیت در دسته سنگ‌های متخلخل قرار می‌گیرد که میزان تخلخل آن بسیار کم است اما همین ویژگی سبب می‌شود که سنگ در برابر رطوبت نیاز به آب‌بندی داشته باشد، زیرا در غیر این صورت امکان لکه شدن آن وجود دارد.


قیمت بالای سنگ گرانیت

یکی از مهم‌ترین دلایلی که خریداران بین سنگ گرانیت و سایر متریال‌های شبیه به سنگ گرانیت دچار شک می‌شوند، قیمت بالای آن است.


اوپن گرانیت
سنگ گرانیت به دلیل کیفیت بسیار بالایی دارد قیمت بالایی نیز دارد.


این سنگ به دلیل روش استخراج و نحوه فرآوری که دارد، گران قیمت‌تر از بسیاری از مصالح است و برای افرادی که بدون در نظر گرفتن قیمت، می‌خواهند بهترین سنگ اپن آشپزخانه را تهیه کنند، گزینه مناسبی به حساب می‌آید.


نیاز به نصب تخصصی صفحه کابینت گرانیت

یکی از معایب سنگ گرانیت، نصب سخت آن است که برای این کار نیاز به نصاب حرفه‌ای دارید و نمی‌توانید شخصا سنگ اپن را نصب کنید. یک نصاب با تجربه باید بتواند درزهای سنگ گرانیت را به خوبی پنهان کند تا زیبایی کار حفظ شود و علاوه‌برآن، به درستی منافذ سطح گرانیت را آب‌بندی کند تا آب، آلودگی و گرد و غبار به داخل سنگ نفوذ نکند.


عدم ترمیم پذیری سنگ گرانیت

سنگ گرانیت یکی از محکم‌ترین و مقاوم‌ترین سنگ‌های ساختمانی است که به راحتی آسیب نمی‌بیند اما در صورتی که این اتفاق بیفتد، به سختی ترمیم می‌شود.


کاربردهای سنگ گرانیت در اوپن آشپزخانه

سنگ گرانیت علاوه‌بر‌ آنکه به عنوان سنگ اپن مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ کاربردهای دیگری هم دارد که عبارت است از:

  • استفاده به عنوان سنگ جزیره آشپزخانه؛
  • استفاده به عنوان سنگ دیوارپوش آشپزخانه؛
  • استفاده به عنوان سنگ کفپوش آشپزخانه؛
  • استفاده به عنوان سنگ سینک ظرفشویی آشپزخانه؛
  • استفاده به عنوان سنگ میز کانتر.

سنگ گرانیت کاربردهای بسیار زیادی دارد.


آنچه از مقاله سنگ گرانیت برای اپن آموختیم:

همانطور که در مقاله سنگ گرانیت برای اپن مطالعه کردیم، سنگ گرانیت یکی از محبوب‌ترین سنگ‌‌های کابینتی مورد استفاده برای اپن است که می‌تواند موجب هماهنگی تمام قسمت‌های آشپزخانه با یکدیگر شود و به فضای مورد نظر، نظم دهد. این سنگ ویژگی‌های بی نظیری مانند مقاومت بالا در برابر رطوبت، مقاومت بالا در برابر حرارت، مقاومت بالا در برابر خراشیدگی و ساییدگی، مقاومت بالا در برابر انواع شوینده‌ها، امکان سازگاری با سایر متریال‌ها را دارد، ازاین‌رو یکی از بهترین سنگ‌های ساختمانی برای اپن آشپزخانه به حساب می‌آید. سنگ گرانیت ضمن مزایای متعدد، معایبی خاص خود را دارد که باید در هنگام خریدن آن توجه کنید. این سنگ علاوه‌بر اپن، در سایر قسمت‌های آشپزخانه هم مورد استفاده قرار می‌گیرد و شما می‌توانید هماهنگی خاصی را بین سنگ اپن با سایر قسمت‌های آشپزخانه ایجاد کنید.

مقالات مرتبط