ایران کانتر

صفحه کابینت چینی کریستال + مزایا و معایب چینی کریستال برای صفحه کابینت

صفحه کابینت چینی کریستال + مزایا و معایب چینی کریستال برای صفحه کابینت
نجمه نظری
نجمه نظری
۱۴۰۳/۲/۲۶

صفحه کابینت چینی کریستال چه ویژگی‌هایی دارد و چرا بهتر است پس از گرانیت از این سنگ در آشپزخانه استفاده کنید؟ در این مقاله می‌خواهیم به بررسی مزایا و معایب استفاده از این سنگ به عنوان صفحه روی کابینت بپردازیم و شما را با چند نمونه از بهترین سنگ‌های بازار آشنا کنیم. با ما در ادامه مقاله همراه باشید.


صفحه کابینت چینی کریستال

صفحه کابینت چینی کریستال دارای مقاومت سایشی بالایی هستند، سنگ چینی کریستال برای صفحه کابینت در صورت لک شدن قابل ترمیم است و می‌توانید با استفاده از خدمات سنگ طبیعی آن را مانند روز اول کنید. صفحه کابینت چینی کریستال نسبت به گرانیت از مقاومت کمتری در برابر خط و خش و ضربه است پس حتما باید از آن مراقبت کنید.


چینی کریستال چیست؟

خانواده چینی کریستال زیر شاخه سنگ‌های مرمریت یا ماربل‌ها هستند و در زمره سنگ‌های آهکی قرار می‌گیرند. سنگ چینی کریستال چیست؟ چینی کریستال در واقع دو نوع سنگ است؛ سنگ چینی و سنگ کریستال. تراکم و تعداد بلورهای موجود در سنگ چینی بیشتر از سنگ کریستال است. این سنگ‌ها تحت فشار و حرارت بسیار بالا شکل می‌گیرند. به طور کلی سنگ چینی در مقایسه با کریستال مقاومت بیشتری دارد و سخت‌تر است.


صفحه کابینت چیست؟

به صفحه‌ای که روی کابینت‌های منتهی به دیوار در آشپزخانه نصب می‌شود، صفحه روی کابینت یا صفحه کابینت گفته می‌شود. این صفحه از بدنه اصلی کابینت مجزاست و پس از نصب یونیت یا بدنه کابینت روی زمین، روی کابینت سوار می‌شود.


سنگ چینی کریستال برای صفحه کابینت
سنگ چینی کریستال سطحی براق و صیقلی دارد که همین باعث محبوبیت آن برای استفاده در صفحه کابینت شده است.


از آنجایی که سینک آشپزخانه و اجاق گاز نیز در صفحه کابینت تعبیه می‌شوند؛ این صفحه بهترین میز کار در آشپزخانه است.

صفحه کابینت چینی کریستال از نظر جذب آب، مقاومت حرارتی و فشاری پس از گرانیت در رتبه دوم بهترین سنگ‌های آشپزخانه قرار دارد.


مزایا و معایب چینی کریستال برای صفحه کابینت

برای اینکه بتوانید سنگ‌های چینی کریستال را برای صفحه کابینت انتخاب کنید باید معایب و مزایای استفاده از این سنگ‌ها را در این محل بدانید. ادامه شما را با مزایا و معایب این سنگ‌ها آشنا می‌کنیم:


مزایا صفحه کابینت چینی کریستال:

مزایا صفحه کابینت چینی کریستال عبارتند از:

    • چینی کریستال‌ها مقاومت بسیار بالایی دارند و می‌توانند انتخاب خوبی برای استفاده در سطح پر رفت و آمد صفحه کابینت باشند.
    • این سنگ‌ها نرم هستند و ساب پذیری بالایی دارند بنابراین در صورت آسیب دیدن یا لک شدن سنگ به سادگی می‌توانید آن را در خانه ترمیم کنید و ساب بزنید.
    • چینی کریستال‌ها معمولاً با رنگ‌های روشنی از معادن استخراج می‌شوند و برای صفحه کابینت آشپزخانه‌های مدرن انتخاب مناسبی هستند.
    • از طرف دیگر این سنگ‌ها بسیار درخشنده هستند و زیبایی به خصوصی به آشپزخانه می‌بخشند.
    • درست است که این سنگ‌ها چندان سخت نیستند و در برابر برخورد ظروف فلزی دچار خط و خش می‌شوند؛ اما مقاومت فشاری آنها بسیار بالاست و وزن زیاد لوازم آشپزخانه را به خوبی تحمل می‌کنند.

در ادامه معایب صفحه کابینت چینی کریستال را نیز بررسی خواهیم کرد.


معایب صفحه کابینت چینی کریستال:

معایب صفحه کابینت چینی کریستال عبارتند از:

  • سختی چینی کریستال‌ها در حدود ۳ تا ۴ است این بدان معناست که برخورد ظروف فلزی و چاقوی تیز می‌تواند سطح سنگ را خط بیندازد.
  • چینی کریستال در برخورد با مواد اسیدی طبیعی و شیمیایی آسیب پذیر است و لک می‌شود البته این لکه‌ها به دلیل ساب پذیری بالای سنگ قابل ترمیم هستند.
  • از سوی دیگر چینی کریستال در مقایسه با گرانیت جذب آب بیشتری دارند؛ اما از دیگر خانواده‌های سنگ جذب آب کمتری دارند. بنابراین پس از گرانیت بهترین انتخاب برای صفحه روی کابینت، چینی کریستال‌ها هستند.

در ادامه بهترین سنگ های چینی کریستال برای صفحه کابینت سنگی را به شما معرفی خواهیم کرد.


بهترین سنگ های چینی کریستال برای صفحه کابینت

چینی کریستال‌ها تنوع رنگی قابل قبولی دارند و بیشتر با طیف رنگی روشن از معادن استخراج می‌شوند. در ادامه شما را با بهترین سنگ های چینی کریستال برای صفحه کابینت آشنا می‌کنیم:

  • سنگ چینی کریستال ازنا؛
  • سنگ چینی کریستال لایبید؛
  • سنگ چینی کریستال پرزیدنت؛
  • سنگی چینی کریستال آسکای؛
  • سنگ چینی کریستال هرات.

در ادامه از هریک یک نمونه جذاب را به شما معرفی می‌کنیم:


سنگ چینی کریستال ازنا:

اگر به دنبال یک نمونه سفید و ساده برای صفحه روی کابینت هستید، سنگ چینی کریستال ازنا را مشاهده کنید، این سنگ نسبتا جذب آب پایینی دارد و برای استفاده روی کابینت انتخاب مناسبی است.


سنگ چینی کریستال لایبید:

اگر به دنبال یک سنگ سفید هستید که اندکی خاص و متفاوت باشد، می‌توانید سنگ چینی کریستال لایبید را برای صفحه روی کابینت انتخاب کنید. این سنگ با زمینه سفید و رگه‌های مشکی انتخاب بسیار زیبایی برای صفحه روی کابینت و حتی صفحه بین کابینت است.


صفحه کابینت چینی
صفحه کابینت چینی کریستال بعد از گرانیت بهترین انتخاب برای آشپزخانه است.


میزان جذب آب این سنگ در مقایسه با سنگ کریستال ازنا اندکی بیشتر است؛ اما مقاومت اسیدی آن بالاتر است.


سنگ چینی کریستال پرزیدنت (بی موج):

درست است که سنگ‌های چینی کریستال معمولاً با رنگ‌های روشن استخراج می‌شوند اما شما می‌توانید نمونه‌های تیره‌ای مانند سنگ کریستال پرزیدنت (بی موج) را نیز برای صفحه روی کابینت خود انتخاب کنید. رگه‌هایی به رنگ طلایی، مشکی و سفید در این سنگ مشاهده می‌شوند.


سنگی چینی کریستال آسکای:

اگر به دنبال یک سنگ با طرح و رنگ بسیار خاص هستید می‌توانید سنگ چینی کریستال آسکای را در نظر بگیرید؛ رگه‌های طلایی، خاکستری و سفید در این سنگ مشاهده می‌شود.


سنگ چینی کریستال هرات:

سنگ کریستال هرات از نمونه‌های وارداتی در بازار ایران است که با رگه‌های سبز مواج خود زیبایی جذابی دارد؛ زمینه این سنگ سفید است. این سنگ که از هرات افغانستان استخراج می‌شود تخلخل پایین و مقاومت اسیدی کمی دارد. برای خرید سنگ چینی کریستال هرات کلیک کنید.


ویژگی های چینی کریستال مناسب برای صفحه کابینت

سنگ‌های چینی کریستال در مقایسه با دیگر خانواده سنگ‌های نرم مانند مرمر‌ها، مرمریت‌ها و تراورتن‌ها جذب آب کمتری دارند؛ اما از نظر مقاومت رطوبتی به گرانیت نمی‌رسند. با این وجود پس از گرانیت دومین انتخاب خوب برای صفحه روی کابینت هستند.


صفحه کابینت کریستال
صفحه کابینت چینی کریستال درخشندگی خیره‌کننده ای دارد.


درست مانند هر محصول طبیعی دیگری نمی‌توان ویژگی‌های چنین کریستال‌ها را به تمام معادن چینی جهان تعمیم داد. زمانی که برای خرید سنگ به بازار مراجعه می‌کنید اگر تامین کننده معتبر باشد اطلاعات کامل و درستی را در زمینه مقاومت سایشی، مقاومت فشاری، تخلخل، میزان جذب آب و مقاومت در برابر اسید در اختیار شما قرار می‌دهد. به طور کلی سنگی که برای صفحه کابینت انتخاب می‌کنید باید جذب آب پایین، مقاومت اسیدی بالا، تخلخل کم، مقاومت فشاری و سایشی بالایی داشته باشد.


نانو کردن سنگ چینی کریستال برای صفحه کابینت

از آنجایی که می‌توان با نانو کردن مقاومت رطوبتی سنگ را تا حد قابل قبولی افزایش داد می‌توانید روی سایر ویژگی‌های سنگ متمرکز شوید. به عنوان مثال اگر سنگ چینی مورد نظر شما تخلخل نسبتا پایینی داشته و در برابر اسید مقاوم باشد؛ می‌توانید با نانو کردن آن مقاومت رطوبتی آن را نیز تضمین کنید. در این صورت حتی اگر سنگ مقاومت سایشی بالایی نداشته باشد نیز شما می‌توانید هر چند سال یکبار سطح آن را صاف بزنید و خط و خش‌های احتمالی را از بین ببرید.


آنچه از مقاله صفحه کابینت چینی کریستال آموختیم:

چینی کریستال‌ها پس از گرانیت بهترین انتخاب برای صفحه روی کابینت هستند. این سنگ‌ها معمولاً با پس زمینه روشن از معادن استخراج می‌شوند اما سنگ‌هایی با رنگ‌های تیره را نیز می‌توانید از بازار تهیه کنید. در این مقاله به بررسی معایب و مزایای صفحه کابینت چینی کریستال پرداختیم و شما را با چند نمونه از سنگ‌های موجود در بازار آشنا کردیم. اکنون می‌توانید برای خرید و اجرای صفحه کابینت چینی کریستال با کارشناسان ایران کانتر در تماس باشید.

مقالات مرتبط