ایران کانتر

بهترین سنگ مرمریت ایران + بهترین معادن مرمریت در ایران

بهترین سنگ مرمریت ایران + بهترین معادن مرمریت در ایران
مریم بشردوست
مریم بشردوست
۱۴۰۳/۲/۱۲

همانطور که ‌می‌دانید ایران از جمله کشور‌هایی است که معادن سرشاری از سنگ مرمریت دارد و تنوع سنگ‌های آن بسیار زیاد است. از این‌ رو ممکن است با نگاه کردن به سنگ‌ها کمی سردرگم شوید و بپرسید که بهترین سنگ مرمریت ایران کدام است و از کدام معدن‌ها استخراج می‌شود؟ ما در ادامه این مقاله درباره بهترین نوع سنگ مرمریت ایران و معادن آن صحبت می‌کنیم؛ تا شما بتوانید با داشتن اطلاعات کافی، سنگ مرمریت مناسب خود را خریداری کنید، بنابراین تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.


بهترین سنگ مرمریت ایران

بهترین سنگ مرمریت ایران بر اساس طرح، رنگ، مقاومت فشاری، مقاومت سایشی، تخلخل، مقاومت در برابر اسید و مقاومت در برابر رطوبت به ۸ نوع مختلف تقسیم‌بندی می‌شوند.بهترین سنگ های مرمریت ایران عبارتند از:

  • سنگ مرمریت پرشین سیلک؛
  • سنگ مرمریت پرشین امپرادور؛
  • سنگ مرمریت مارشال؛
  • سنگ مرمریت ماکو؛
  • سنگ مرمریت مجستیک رز؛
  • سنگ مرمریت گلدن گلکسی؛
  • سنگ مرمریت گلدن بلک؛
  • سنگ مرمریت امپرادور لایت.

ما در ادامه درباره ویژگی‌های خاص هر کدام از سنگ‌های مرمریت صحبت می‌کنیم تا با دانستن آن بتوانید بهترین سنگ مرمریت مورد نظر خود را پیدا کنید:


سنگ‌ مرمریت امپرادور لایت:

سنگ‌ مرمریت امپرادور لایت، از جمله سنگ‌های مرمریت است که مقاومت فشاری و مقاومت سایشی متوسطی دارد. این سنگ متخلخل است (خلل و فرج دارد)، بنابراین می‌توانند آب و مواد شوینده را جذب کنند. ازاین‌رو برای استفاده در مکان‌هایی که در معرض مداوم رطوبت هستند؛ گزینه مناسبی به‌ حساب نمی‌آیند. برای خرید سنگ مرمریت امپرادور لایت کلیک کنید.


سنگ مرمریت گلدن گلکسی:

سنگ مرمریت گلکسی، دارای مقاومت سایشی و مقاومت فشاری متوسطی است و در دسته سنگ‌های متخلخل قرار می‌گیرد، بنابراین این سنگ هم می‌تواند رطوبت را به خود جذب کند.


بهترین سنگ های مرمریت ایران کدام اند؟
سنگ مرمریت گلدن گلکسی جذب آب پایینی دارد.


البته میزان جذب رطوبت سنگ مرمریت گلدن گلکسی پایین است و در صورتی که سطح آن خشک شود، دوام بالایی دارد. برای خرید سنگ مرمریت گلدن گلکسی کلیک کنید.


سنگ مرمریت مجستیک رز:

سنگ مرمریت مجستیک رز، یکی از انواع سنگ مرمریت متخلخل (دارای حفره) است که امکان جذب رطوبت را دارد؛ ازاین‌رو در برابر شوینده‌های قوی و اسید، مقاوم نیست و برای تمیز کردن آن باید از آب و شوینده‌های با پی اچ خنثی استفاده کنید. برای خرید سنگ مرمریت مجستیک رز کلیک کنید.

بهترین سنگ‌های مرمریت ایران که با نام انگلیسی (marble) شناخته می‌شوند؛ بسته به میزان مقاومت سایشی ، فشاری، درصد تخلخل و… به ۸ نوع مختلف دسته‌بندی می‌شوند.


سنگ مرمریت پرشین سیلک:

یکی دیگر از انواع سنگ مرمریت ایرانی، سنگ مرمریت پرشین سیلک است که در برابر فشار و ساییدگی مقاومت متوسطی دارد و شما می‌توانید در محل‌های کم رفت و آمد، مانند منازل مسکونی، از آن به‌عنوان کفپوش استفاده کنید. نکته مهمی که درباره سنگ مرمریت پرشین سیلک وجود دارد، امکان جذب رطوبت آن است؛ بنابراین بهتر است در برابر رطوبت مداوم قرار نگیرد. برای خرید سنگ مرمریت پرشین سیلک کلیک کنید.


سنگ مرمریت پرشین امپرادور:

سنگ مرمریت پرشین امپرادور دارای مقاومت فشاری و سایشی متوسطی است، ازاین‌رو به‌عنوان کفپوش‌هم مورد استفاده قرار می‌گیرد.


محبوب ترین سنگ مرمریت کدام ها هستند
سنگ مرمریت پرشین امپرادور را در کف سالن نیز می‌توانید استفاده کنید به دلیل مقاومت بالا در برابر سایش


این سنگ مرمریت در برابر جذب آب بسیار مقاوم است و شما می‌تواند در فضاهایی مانند آشپزخانه، از آن استفاده کنید. برای خرید سنگ مرمریت پرشین امپرادور کلیک کنید.


سنگ مرمریت مارشال:

سنگ مرمریت مارشال یکی از انواع مقاوم‌ سنگ‌ مرمریت، در برابر ساییدگی است و به‌راحتی خط و خش بر نمی‌دارد. این سنگ مقاومت فشاری متوسطی دارد و شما می‌توانید از آن به عنوان کف‌پوش در فضاهای مسکونی کم تردد استفاده کنید. برای خرید سنگ مرمریت مارشال کلیک کنید.


سنگ مرمریت گلدن بلک:

سنگ مرمریت گلدن بلک هم مانند سنگ مرمریت مارشال، مقاومت سایشی بالایی دارد و برای استفاده در فضاهایی که در معرض ساییدگی قرار دارند، مناسب است. این سنگ به دلیل جذب رطوبت، در برابر مواد شوینده قوی و اسید مقاوم نیست و نیاز به نگهداری بیشتری دارد. برای خرید سنگ مرمریت گلدن بلک کلیک کنید.


سنگ مرمریت ماکو:

سنگ مرمریت ماکو هم در دسته سنگ‌های مرمریت مقاوم نسبت به ساییدگی قرار می‌گیرد و میزان جذب آب آن صفر است، بنابراین شما می‌توانید از آن در فضاهای مرطوب که نیاز به شستن دارند، استفاده کنید.


معرفی بهترین سنگ های مرمریت در ایران
میزان جذب آب سنگ مرمریت ماکو برابر با صفر است.


برای آنکه بتوانید بهترین سنگ مرمریت را خریداری کنید؛ باید به ویژگی‌های هر کدام از سنگ‌ها و سازگاری آن با محیط مورد نظر توجه کنید. ما در صفحه محصولات سنگ‌‌های مرمریت، به هر کدام از سنگ‌ها بر اساس میزان مقاومتی که نسبت به ویژگی‌های مهم دارند، نمره داده‌ایم و شما با مقایسه محصولات می‌توانید بهترین سنگ مرمریت را تهیه کنید. اگر علاقه مند هستید راجب ویژگی های سنگ مرمریت بیشتر مطالعه کنید مقاله سنگ مرمریت چیست؟ را مطالعه کنید.


بهترین معادن سنگ مرمریت ایران

همانطور که قبلا گفته شد، ایران دارای معادن غنی از سنگ مرمریت است و مهم‌ترین معادن سنگ مرمریت ایران عبارت است از:

  • دهبید در استان فارس؛
  • هرسین در استان کرمانشاه؛
  • خوی در استان آذربایجان غربی؛
  • کرمانشاهی در استان کرمانشاه؛
  • یزد در استان یزد؛
  • آباده در استان فارس؛
  • کاشان در استان اصفهان؛
  • تکاب در استان آذربایجان غربی.

از بین معادن نام برده شده، سنگ مرمریت‌هایی که از معادن دهبید استان فارس و هرسین استان کرمانشاه استخراج می‌شوند، کیفیت بسیار بالایی دارند و جزو بهترین سنگ‌های مرمریت ایران شناخته می‌شوند.


آنچه از مقاله بهترین سنگ مرمریت ایران آموختیم:

در این مقاله به طور کامل به معرفی بهترین سنگ مرمریت ایران پرداختیم و متوجه شدیم سنگ مرمریت یکی از پرفروش‌ترین سنگ‌های ساختمانی است که بسته به ویژگی‌هایی مانند طرح، رنگ، مقاومت فشاری، مقاومت سایشی، تخلخل، میزان مقاومت در برابر اسید و مقاومت در برابر رطوبت؛ به انواع مرمریت پرشین سیلک، سنگ مرمریت پرشین امپرادور، سنگ مرمریت مارشال، سنگ مرمریت ماکو، سنگ مرمریت مجستیک رز، سنگ مرمریت گلدن گلکسی، سنگ مرمریت گلدن بلک و سنگ مرمریت امپرادور لایت تقسیم بندی می‌شوند. این سنگ‌ها از معادن مختلفی در ایران استخراج می‌شوند که بهترین معادن سنگ مرمریت ایران شامل دهبید در استان فارس، هرسین در استان کرمانشاه، خوی در استان آذربایجان غربی، کرمانشاهی در استان کرمانشاه، یزد در استان یزد، آباده در استان فارس، ، کاشان در استان اصفهان و تکاب در استان آذربایجان غربی می‌شود.

مقالات مرتبط