نمای دیوار حیاط با سنگ تراورتن + سنگ تراورتن دیوار

نمای دیوار حیاط با سنگ تراورتن + سنگ تراورتن دیوار
مریم بشردوست
مریم بشردوست
۱۴۰۳/۵/۳

یکی از رایج‌ترین سوالات کاربران این است که آیا سنگ تراورتن برای نمای دیوار حیاط مناسب است؟ همانطور که می‌دانید سنگ تراورتن یکی از سنگ‌های پرفروش ساختمانی است که از آن در قسمت‌های مختلف بنا، از جمله نمای دیوار حیاط استفاده می‌شود. سنگ‌های تراورتن در انواع مختلف، با طرح و رنگ مختلف تولید می‌شوند و انواع مختلفی دارند. ما در ادامه درباره ویژگی‌های سنگ تراورتن مناسب برای دیوار حیاط، انواع سنگ تراورتن مناسب دیوار و بهترین سنگ‌های تراورتن برای نمای دیوار صحبت می‌کنیم، بنابراین تا انتها همراه ما باشید.


آیا سنگ تراورتن برای نمای دیوار حیاط مناسب است؟

بله، سنگ تراورتن یکی از سنگ‌های مناسب برای نمای دیوار حیاط است که با استفاده از رزین و اپوکسی مقاوم‌سازی می‌شود و مقاومت بالایی در برابر عوامل جوی مانند بارش باران، برف و تگرگ از خود نشان می‌دهد. این سنگ به دلیل متخلخل بودن، قدرت چسبندگی بالایی به مصالح ساختمانی دارد؛ بنابراین برای نصب روی دیوار و ارتفاع، گزینه مطمئنی به حساب می‌آید.


ویژگی های سنگ تراورتن برای نمای دیوار حیاط

سنگ تراورتن مناسب برای نمای دیوار باید ویژگی.های زیر را داشته باشد:

  • مقاوم در برابر شرایط آب و هوایی متنوع؛
  • جذب رطوبت پایین؛
  • قابلیت صیقل‌پذیری مناسب؛
  • میزان تخلخل مناسب؛
  • سبک بودن.


انواع سنگ تراورتن برای نمای دیوار حیاط

به طور کلی شما می‌توانید از انواع سنگ تراورتن که در ادامه لیست آن‌ها را آورده‌ایم، به عنوان دیوارپوش استفاده کنید:

  1. سنگ تراورتن سفید الیگودرز؛
  2. سنگ تراورتن سیلور؛
  3. سنگ تراورتن قرمز آذرشهر؛
  4. سنگ تراورتن تنه درختی؛
  5. سنگ تراورتن گردویی؛
  6. سنگ تراورتن لیمویی؛
  7. سنگ تراورتن ترنج؛
  8. سنگ تراورتن دهشیر.

ما در ادامه درباره سنگ‌های تراورتن و استفاده از آن‌ها برای نمای دیوار حیاط، بیشتر صحبت می‌کنیم:


سنگ تراورتن سفید الیگودرز:

سنگ تراورتن سفید الیگودرز یکی از سنگ‌های قابل استفاده برای نمای دیوار حیاط است که ضمن داشتن کیفیت بسیار بالا، استحکام مناسب، جذب رطوبت ناچیز، مقاومت فشاری بالا و قابلیت ساب پذیری؛ رگه های طبیعی و متمایزی دارد و امکان استفاده از آن به صورت اسلب هم وجود دارد.


سنگ تراورتن دیوار
سنگ تراورتن سفید الیگودرز در فضای خارجی بسیار پر استفاده است، مانند دیوار حیاط.


سنگ تراورتن سفید الیگودرز در طرح‌های بوک مچ و فورمچ روی دیوار نصب می‌شود و ظاهر مجللی را به وجود می‌آورد. برای خرید سنگ تراورتن سفید الیگودرز کلیک کنید.

نمای دیوار حیاط با سنگ تراورتن ظاهری فوق العاده جذاب و مدرن به فضای بیرونی شما می‌بخشد که همین باعث شده است افراد زیادی به دنبال سنگ تراورتن برای دیوار حیاط خود باشند.


سنگ تراورتن سیلور:

سنگ تراورتن سیلور، یکی از کمیاب‌ترین نوع سنگ تراورتن موجود در بازار است که امکان ترکیب کردن آن با سایر سنگ‌ها وجود دارد. این سنگ در برابر خراشیدگی و سایش بسیار مقاوم است و به دلیل قابلیت ساب‌پذیری، نور را به‌خوبی از سطح خود منعکس می‌کند و موجب پرنورتر شدن فضا می‌شود. این سنگ در برابر سرما و گرما مقاوم است و در اثر انقباض و انبساط، دچار ترک نمی‌شود؛ بنابراین شما می‌توانید در تمام نقاط ایران از آن استفاده کنید. از ویژگی‌های دیگر سنگ تراورتن می‌توان به ثبات رنگ در برابر آفتاب، مقاومت فشاری مناسب، جذب پایین رطوبت و ماندگاری بالا اشاره کرد. برای خرید سنگ تراورتن سیلور کلیک کنید.


سنگ تراورتن قرمز آذرشهر:

سنگ تراورتن قرمز آذرشهر یک سنگ زیبا و منحصر به فرد است که وزن سبکی دارد و به‌راحتی حمل و نقل و نصب می‌شود. این سنگ در برابر سرمای شدید، استحکام بسیار بالایی دارد و به‌راحتی دچار ریزش، ترک و خرد شدن، نمی‌شود؛ بنابراین یکی از بهترین گزینه‌ها برای اقلیم‌ سرد است. سنگ تراورتن قرمز آذرشهر ضمن داشتن قیمت مناسب، طرح و رنگ متنوع و ظاهری صیقلی، در برابر رنگ پریدگی هم مقاوم است و به مرور زمان، کیفیت اولیه خود را از دست نمی‌دهد.


تراورتن قرمز برای استفاده در دیوار حیاط
سنگ تراورتن قرمز آذرشهر جزو سنگ های خاص است که ظاهری زیبا به دیوار حیاط می‌بخشد.


علاوه‌بر‌آن این سنگ به راحتی تمیز می‌شود و نگهداری آن آسان است. از ویژگی‌های دیگر این نوع از سنگ تراورتن می‌توان به مقاومت فشاری بالا، چسبندگی بسیار عالی به ملات، عدم جدا شدن از سطح پشتی و مقاومت بالا در برابر ساییدگی اشاره کرد. برای خرید سنگ تراورتن قرمز آذرشهر کلیک کنید.


سنگ تراورتن تنه درختی:

سنگ تراورتن تنه درختی، در برابر شرایط جوی و سایر عوامل خارجی، مقاومت و طول عمر بالایی از خود نشان می‌دهد. البته این نوع از سنگ تراورتن، میزان جذب آب بیشتری نسبت به سنگ‌های تراورتن‌ حاجی آباد و دره بخاری دارد اما به دلیل ظاهر خاص و منحصر به فرداش، کاربرد زیادی برای معماری فضاهای سنتی و مینیمال دارد. برای خرید سنگ تراورتن تنه درختی کلیک کنید.


سنگ تراورتن گردویی:

سنگ تراورتن گردویی یکی از سنگ‌های قابل استفاده برای نمای دیوار حیاط است که مقاومت سایشی بالایی دارد و ظاهر آن در طول زمان حفظ می‌شود. این سنگ به خوبی جلا پیدا می‌کند، بنابراین فضای مورد نظرتان را روشن‌تر از همیشه نشان می‌دهد. از ویژگی‌های سنگ تراورتن گردویی، تخلخل مناسب آن است که موجب می‌شود این سنگ به‌خوبی به سطح پشت خود بچسبد و دچار جدا شدن و سقوط نشود. برای خرید سنگ تراورتن گردویی کلیک کنید.


سنگ تراورتن لیمویی:

سنگ تراورتن لیمویی یکی از انواع سنگ تراورتن با قابلیت چسبندگی بسیار فوق‌العاده است که با استفاده از ملات، به سطح پشت خود می‌چسبد و احتمال خطر سقوط سنگ از دیوار وجود ندارد.


دیوار حیاط با تراورتن
تراورتن مقاومت بسیار بالایی دارد که در کنار قیمت پایین یک انتخاب فوق العاده برای دیوار حیاط شماست.


از ویژگی‌های سنگ تراورتن لیمویی می‌توان به ثبات رنگ در برابر نور خورشید، ساب‌پذیری مناسب، یکدست بودن سطح آن، مقاومت در برابر شرایط آب و هوایی مختلف و مقاومت سایشی بالا اشاره کرد. برای خرید سنگ تراورتن لیمویی کلیک کنید.


سنگ تراورتن دهشیر:

سنگ تراورتن دهشیر یکی از زیباترین سنگ‌های تراورتن است که سطح یکنواخت با تم رنگی کرم، عسلی و شکلاتی دارد. این سنگ قیمت مناسبی دارد و به دلیل ماندگاری بالا، عدم شوره زدن، مقاومت در برابر نور خورشید و مقاومت در برابر شرایط جوی مختلف، یکی از بهترین گزینه‌ها برای استفاده در مناطق سردسیر و گرمسیر است.


سنگ حیاط تراورتن
سنگ تراورتن را می‌توانید هم در کف استفاده کنید هم در دیوار حیاط.


سنگ تراورتن دهشیر وزن سبکی دارد و به خوبی به ملاتشت خود می‌چسبد، ازاین‌رو نیازی به نگرانی بابت سقوط سنگ نیست. برای خرید سنگ تراورتن دهشیر کلیک کنید.

یکی از بهترین کاربردها باغچه با سنگ تراوتن است که در مقاله آن به توضیح کامل این موضوع پرداخته ایم.


بهترین سنگ تراورتن برای نمای دیوار حیاط کدام است؟

از بین انواع سنگ‌ تراورتن معرفی شده برای نمای دیوار حیاط، بهترین سنگ‌ها، سنگ تراورتن دهشیر، سنگ تراورتن سفید الیگودر و سنگ تراورتن قرمز آذرشهر است که ضمن داشتن طرح و رنگ‌های متنوع، در برابر عوامل محیطی مختلف مقاوم است و می‌توانند در شرایط اقلیمی مختلف از آن‌ها استفاده کرد. برای مشاهده تمامی محصولات سنگ اسلب تراورتن به صفحه خرید سنگ تراورتن مراجعه کنید.


آنچه از مقاله نمای دیوار حیاط با سنگ تراورتن آموختیم:

همانطور که در مقاله نمای دیوار حیاط با سنگ تراورتن خواندیم، سنگ تراورتن یکی از سنگ‌های مناسب برای نمای دیوار حیاط است که به دلیل داشتن ویژگی‌هایی مانند مقاوم در برابر شرایط آب و هوایی متنوع، جذب رطوبت پایین، قابلیت صیقل‌پذیری مناسب، میزان تخلخل مناسب و سبک بودن؛ در دسته پرفروش‌ترین سنگ‌های ساختمانی قرار می‌گیرد. سنگ تراورتن انواع مختلفی دارد که ما مناسب‌ترین گزینه برای استفاده در دیوار حیاط را برای شما لیست کردیم و درباره هرکدام توضیحات کاملی را ارائه کردیم. در صورتی که احساس می‌کنید برای انتخاب بهترین سنگ تراورتن، به مشاوره تخصصی‌تری نیاز دارید، می‌توانید با کارشناسان با تجربه ایران کانتر تماس بگیرید.

ثبت امتیاز مطلب

امتیازه خود به این مطلب را ثبت کنید

01234
35 / 4.7
مقالات مرتبط

دیدگاه شما

0/200

دیدگاه کاربران

Loading