اینستاگرام ایران کانتر

سنگ کورین چیست؟ + انواع سنگ کورین

سنگ کورین چیست؟ + انواع سنگ کورین
عاکف قربانی
عاکف قربانی
۱۴۰۳/۵/۱۵

سنگ کورین یک ماده مصنوعی مهندسی شده است که از ترکیب پلیمرهای اکریلیک با سایر مواد معدنی و سنگی ساخته می‌شود، ترکیبات موجود در سنگ کورین موجب بروز ویژگی‌های فوق‌العاده در این سنگ شده است و امکان استفاده از آن برای مصارف خانگی (روی کابینت ها، دیوارپوش، سرویس های بهداشتی و غیره) و تجاری (مراکز بهداشتی، درمانی، آزمایشگاه‌ها، هتل، رستوران، بانک، فرودگاه و غیره) وجود دارد. ما در مقاله سنگ کورین چیست؟ درباره سنگ کورین، انواع سنگ کورین، ویژگی‌های سنگ کورین، نحوه تعیین قیمت سنگ کورین، رنگ‌بندی سنگ کورین و کاربردهای سنگ کورین صحبت می‌کنیم، بنابراین تا انتهای مطالب همراه ما باشید.


سنگ کورین چیست؟

سنگ کورین، یک سنگ مصنوعی است و برای اولین بار در سال ۱۹۶۷ توسط شرکت دوپون آمریکا، از پلیمر اکریلیک و آلومینیوم هیدروکسید، ساخته شد. نحوه ساخته شدن سنگ کورین به این صورت است که پلیمر اکریلیک و آلومینیوم هیدروکسید از مشتق شدن بوکسیت سنگ معدن، به وجود می‌آیند و این مواد با مواد دیگر، مانند رزین، ATH، استایرن، اروزیل، پودر تیتان، کبالت، مواد معدنی، مواد سنگی، گرانول های شیشه‌ای و هیدروکسید کربنات، ترکیب می‌شود؛ سپس درون قالب‌های مخصوص به ضخامت های 16 ،14 ،12 ،10 ، 8 ، 6 میلی‌متر قرار می‌گیرد و پس از گذشت مدت زمان مشخص به سنگ مصنوعی کورین (Solid Surface) تبریل می‌شوند.


انواع سنگ کورین

انواع سنگ کورین به دو دسته تمام اکریلیک و نیمه اکریلیک تقسیم‌بندی می‌شود و ما در ادامه ویژگی‌های هر کدام را به صورت جداگانه مورد بررسی قرار می‌دهیم:


سنگ‌های کورین تمام اکریلیک:

سنگ‌های اکریلیک، اکثرا وارداتی هستند و تولید‌کننده‌های کمی در ایران این صفحات را تولید می‌کنند. سنگ‌های کورین خارجی سطح صاف و یکنواختی دارند و در آن هیچ شکاف یا درزی مشاهده نمی‌شود.


انواع سنگ کورین
سنگ کورین به دو نوع مختلف تقسیم می‌شود: 1. سنگ‌های کورین تمام اکریلیک 2. سنگ‌های کورین نیمه اکریلیک

مقاومت این نوع سنگ در برابر مواد شیمیایی و انواع اسید‌ها بسیار بالا است و در بیش از صدها رنگ و طرح به بازار عرضه می‌شود.


سنگ‌های کورین نیمه اکریلیک:

سنگ‌های کورین نیمه اکریلیک یا پلی‌استر، هم در داخل ایران ساخته می‌شود و هم از خارج کشور، وارد می‌شود. این نوع از سنگ کورین قابلیت شکنندگی کمتری دارد و استفاده از آن آسان است، علاوه‌بر‌آن قیمت پایین‌تر و قابلیت درآمد‌ زایی بیشتر سنگ کورین نیمه اکریلیک، موجب می‌شود تولیدکنندگان تمایل به تولید این نوع از سنگ کورین را داشته باشند.

سنگ کورین در خانواده سنگ های مصنوعی قرار دارد، این سنگ شامل دو نوع مختلف نیمه اکریلیک و تمام اکریلیک تقسیم می‌شود. سنگ کورین ویژگی های جذابی دارد که همین باعث محبوبیت این سنگ خاص شده است.


ویژگی های سنگ کورین

سنگ کورین یکی از محبوب‌ترین سنگ‌های مصنوعی دنیا است که ویژگی‌های متعددی دارد و این ویژگی‌ها موجب کاربرد فراوان انواع سنگ کورین در مکان‌های مختلف شده است. ما در ادامه مهم‌ترین ویژگی‌های سنگ کورین را برای شما لیست کرده‌ایم.

  • سطح صاف و یکپارچه؛
  • ضد آب و عدم جذب رطوبت؛
  • ضد قارچ و باکتری؛
  • مقاوم در برابر اسید و مواد شیمیایی؛
  • قابلیت ترمیم همیشگی؛
  • مقاوم در برابر حرارت؛
  • ضد آلرژی و حساسیت.

ما در ادامه درباره ویژگی‌های سنگ کورین، بیشتر صحبت می‌کنیم.


سطح صاف و یکپارچه:

یکی از اولین ویژگی‌های سنگ مصنوعی کورین، سطح صاف و یکپارچه آن است که موجب می‌شود پس از نصب، به خوبی درزگیری شود و بیننده متوجه اسلب‌های سنگی که کنار هم قرار گرفته است، نشود؛ ازاین‌رو جلوه فوق‌العاده‌ای به وجود می‌آورد.


عکس سنگ کورین
سنگ کورین سطح یکدست و صافی دارد.


علاوه‌بر‌آن یکپارچه و صاف بودن سطح سنگ کورین موجب می‌شود تا شما بتوانید به راحتی آن را تمیز کنید و نگهداری از آن آسان باشد.


ضد آب و عدم جذب رطوبت:

سنگ کورین، یک سنگ مقاوم در برابر نفوذ رطوبت است و امکان استفاده از آن به عنوان سینک ظرفشویی یا روشویی که در تماس مستقیم با آب و انواع شوینده‌ها هستند، وجود دارد.


ضد قارچ و باکتری:

همانطور که قبلا هم به این موضوع اشاره شد، سنگ کورین سطح صاف و غیر قابل نفوذی دارد که همین مسئله موجب می‌شود عوامل بیماری‌زا مانند میکروب و قارچ، نتوانند به درون سنگ نفوذ کنند.


معایب سنگ کورین ایرانی
سنگ کورین هیچ گونه تخلخلی ندارد و همین باعث شده تا باکتری به آن نتواند نفوذ کند.


بنابراین شما می‌توانید از این سنگ در فضاهایی مانند بیمارستان‌ها و آزمایشگاه که به طور مداوم در معرض آلودگی قرار دارند، استفاده کنید.


مقاوم در برابر اسید و مواد شیمیایی:

سنگ کورین در برابر شوینده‌های قوی و اسید بسیار مقاوم است، این مسئله موجب می‌شود تا شما بتوانید از سفیدکننده‌های کمتر از ۵۰ درصد، برای تمیز کردن آن استفاده کنید.


قابلیت ترمیم همیشگی:

سنگ کورین ساختار یکپارچه‌ای دارد و لایه‌لایه نیست، ازاین‌رو قابلیت ترمیم همیشگی دارد و در صورت برخورد جسم نوک تیز، می‌توانید با استفاده از پولیش آن را ترمیم کنید.


مقاوم در برابر حرارت:

یکی دیگر از ویژگی‌های سنگ کورین، مقاومت بالای آن در برابر حرارت. این سنگ می‌تواند تا دمای ۱۰۰ درجه که نقطه جوش آب است را تحمل کند و از این نظر، مقاومت بیشتری نسبت به بسیاری از مصالح دارد.


ضد آلرژی و حساسیت:

سنگ کورین گواهی کیفیت هوای داخلی دارد و علاوه‌بر‌ اینکه ضد باکتری است، آلرژی و حساسیتی ایجاد نمی‌کند. این مسئله موجب می‌شود تا افرادی که دچار بیماری‌های ریوی، آسم یا آلرژی هستند، بتوانند بدون عود کردن بیماری‌ و بروز مشکلات حاد، در مکان مورد نظرشان از سنگ کوارین استفاده کنند. درصورت علاقه میتوانید مقاله سنگ طبیعی بهتر است یا کورین را نیز مطالعه کنید.


نحوه تعیین قیمت سنگ کورین

به طور کلی قیمت انواع کورین در بازار، بر اساس میزان دانه‌بندی آن تعیین می‌شود و هر چه دانه‌بندی صفحات بزرگ‌تر و شیشه‌ای‌تر باشد، قیمت کورین هم به همان نسبت افزایش می‌یابد.


قیمت سنگ کورین
قیمت سنگ کورین بر اساس میزان دانه بندی آن محاسبه می‌شود.


علاوه‌بر‌آن نوع سنگ کورین هم روی قیمت آن تاثیر می‌گذارد؛ بنابراین اگر از سنگ کورین خارجی استفاده کنید، به دلیل مسائل گمرک، حمل‌ و نقل، واسطه‌ها و غیره، هزینه تمام شده آن افزایش می‌یابد.


کاربرد سنگ کورین چیست؟

سنگ کورین یک سنگ کاربردی برای مصارف خانگی و تجاری است و شما می‌توانید در موارد زیر، از آن استفاده کنید:

  • سنگ مصنوعی کورین ویژگی‌های منحصر به فردی دارد که موجب می‌شود در صنعت ساختمان‌سازی مورد استفاده بسیاری قرار گیرد.
  • همانطور که می‌دانید این سنگ در برابر آب مقاوم است و امکان استفاده از آن برای ساخت سینک ظرفشویی و روشویی وجود دارد.
  • همچنین سنگ کورین انعطاف‌پذیری بالایی دارد و برای ساخت سازه‌های منحنی استفاده می‌شود.
  • از ویژگی‌های دیگر این سنگ، سطح صاف و یکپارچه آن است که از ورود عوامل بیماری‌زا به داخل سنگ، جلوگیری می‌کند، بنابراین برای استفاده در محیط‌های بیمارستان، آزمایشگاه، مراکز صنعتی، مراکز تجاری و مراکز تفریحی هم مناسب است.
  • سنگ کورین قابلیت ترمیم‌پذیری فوق العاده ای دارد و در صورت برخورد اجسام نوک تیر، می‌توان با پولیش کردن، سطح آن را ترمیم کرد؛ بنابراین بسیاری از افراد برای صفحه رویی کابینت خود، از این سنگ استفاده می‌کنند.
  • علاوه‌بر‌آن از سنگ کورین به عنوان صفحه روی کابینت، ساخت سینک یکپارچه، ساخت میز اداری و منشی، تهیه میز رستوران و کافی شاپ، کانتر بیمارستان و آزمایشگاه، ساخت روشویی، ساخت دیوار پوش کورین، تهیه تزئینات و وسایل دکوری و ساخت دیوار بین کابینتی هم استفاده می‌شود. برای مطالعه بیشتر به مقاله سنگ کورین چیست؟ مراجعه کنید.


رنگ‌بندی سنگ کورین

همانطور که می‌دانید در هنگام ساخته شدن سنگ کورین، رنگدانه‌هایی به مواد اولیه آن اضافه می‌شود تا ظاهر نهایی سنگ شبیه به سنگ طبیعی شود؛ ازاین‌رو تنوع رنگ و طرح این سنگ بسیار بالا است و خریداران می‌توانند به راحتی با مراجعه به کاتالوگ‌های شرکت سازنده، گزینه مورد نظر خود را انتخاب کنید.


آنچه از مقاله سنگ کورین چیست آموختیم:

همانطور که در مقاله سنگ کورین مطالعه کردید، سنگ کورین (corian) یک سنگ مصنوعی است که برای اولین بار توسط شرکت آمریکایی E. I. du Pont به بازار معرفی شد و پس از آن شرکت‌های مختلف این سنگ را ساختند و با نام‌های منحصر به فرد، روانه بازار کردند. سنگ کورین در دو نوع اکریلیک و نیمه آکریلیک تقسیم‌بندی می‌شود که اکثر سنگ‌های اکریلیک داخل ایران از خارج وارد می‌شوند و قیمت بیشتری نسبت به سنگ‌های نیمه اکریلیک دارند. ما در این مقاله درباره تمام نکات و موارد مهم سنگ کورین صحبت کردیم، در صورتی که برای خرید سنگ corian مناسب دچار تردید شده‌اید، می‌توانید از مشاوران با تجربه ایران کانتر، کمک بگیرید.

ثبت امتیاز مطلب

امتیازه خود به این مطلب را ثبت کنید

01234
35 / 4.7
مقالات مرتبط

دیدگاه شما

0/200

دیدگاه کاربران

Loading