ایران کانتر

میز جلو مبلی تراورتن + میز عسلی تراورتن

میز جلو مبلی تراورتن + میز عسلی تراورتن
عاکف قربانی
عاکف قربانی
۱۴۰۳/۲/۲۰

میز جلو مبلی تراورتن یا همان میز عسلی تراورتن امروزه یکی از محصولاتی است که به صنعت مبلمان وارد شده است. تولید و عرضه این میزها تخصصی بوده و اغلب توسط گروه‌های صنعتی تولید می‌شود که در حوزه سنگ تخصص دارند. این میز دارای تنوع گسترده‌ای بوده و ظاهری لوکس و لاکچری به فضای داخلی منزل می‌دهد. میز جلو مبلی تراورتن دارای مزایا و معایبی بوده که پیش از خرید و سفارش حتما باید از آن مطلع شوید.


میز جلو مبلی تراورتن

میز جلو مبلی تراورتن میزی است که یا به صورت کامل از جنس سنگ تراورتن باشد، یا این سنگ در یکی از بخش‌های اصلی آن از جمله پایه و رویه به کار رفته باشد. میز‌ عسلی تراورتن به لحاظ طراحی، تنوع بالایی داشته و می‌توانند با متریال‌های مختلف مانند: شیشه و فلز ترکیب شوند. میز جلو مبلی تراورتن اغلب یک تکه نبوده و از دو الی چهار قطعه مجزا تشکیل می‌شود. این میزها در حالت دو تکه، کوچک طراحی می‌شوند تا قابل حمل باشند.


تراورتن چیست؟

تراورتن نوعی سنگ رسوبی است که به صورت تدریجی در حاشیه چشمه‌های آب گرم تشکیل شده است. یکی از ویژگی‌های مشترک انواع سنگ تراورتن داشتن حفره و تخلخل زیاد است. یکی از علت‌های آن گازی است که درون لایه‌های رسوب، محاصره شده است. این سنگ چگالی نسبتاً کمی داشته و قابلیت استفاده برای فضای داخلی و بیرون ساختمان را دارد. سنگ تراورتن در برابر عوامل محیطی مقاومت بالایی داشته و در رنگ‌های روشن مانند کرم تا قهوه‌ای، قهوه‌ای تیره و رنگ چوب با دمای رنگ گرم، یافت می‌شود. برای مطالعه بیشتر راجب این سنگ به مقاله سنگ تراورتن چیست؟ مراجعه کنید.

میز جلو مبلی تراورتن یکی از مدل های میز جلو مبلی سنگی است که از سنگ تراورتن ساخته می‌شود، البته در این نوع میز سنگی می‌توانید از ترکیب تراورتن با فلز یا شیشه نیز استفاده کنید و یک ترکیب فوق العاده برای میز عسلی تراورتن خود ایجاد کنید.


آیا تراورتن برای جلو مبلی مناسب است؟

تراورتن دارای رنگ‌های گرمی است. هرچند که این سنگ ابتدا بیشتر در طراحی بیرونی ساختمان کاربرد داشت اما طراحان داخلی آن را برای ایجاد حالتی گرم‌تر برای طراحی داخلی فضای منزل یا محیط تجاری سفارش می‌دادند. به‌این ترتیب تراورتن به عنوان میز جلو مبلی وارد صنعت مبلمان شد. برخلاف سایر انواع سنگ که حالتی جدی، شیک و سرد دارند، تراورتن با ظاهر گرم خود کاربردی در خلاف جهت سایر سنگ‌ها دارد. همانطور که پیشتر به آن اشاره کردیم سنگ‌های تراورتن به خاطر داشتن تخلخل فراوان دارای چگالی پایین‌تری هستند؛ یعنی در حجم مساوی با سایر سنگ‌ها، وزن سبک‌تری دارند.


میز عسلی تراورتن
میز عسلی تراورتن رنگی با تنالیته قهوه ای دارد.


این ویژگی برای میز جلو مبلی یک مزیت است؛ زیرا داشتن وزن کم‌تر، حمل میز را آسان‌تر می‌کند. تراورتن در برابر فشارهای وارده به میز مقاومت بسیار بالایی دارد. این میز قادر به تحمل وزنی بیشتر از میزهای: چوبی، شیشه‌ای و پلاستیکی بوده و کاربر را از این نظر ناامید نمی‌کند. برای مطالعه راجب میز سنگی کلیک کنید.


انواع میز جلو مبلی تراورتن

میزهای جلو مبلی از جنس سنگ تراورتن می‌توانند انواع مختلفی داشته باشند اما از نظر متریال مورد استفاده اغلب به شکل‌های زیر تولید شده یا سفارش داده می‌شوند:

  1. میز تمام سنگ تراورتن؛
  2. میز سنگ تراورتن و شیشه؛
  3. میز سنگ تراورتن و فلزی.

در ادامه در مورد هر کدام از این موارد توضیحاتی ارائه خواهیم داد:


میز تمام سنگ تراورتن:

این میزها زمانی کاربرد دارند که مصرف کننده تمایل به داشتن میزی در ابعاد کوچک داشته باشد؛ زیرا میز تمام سنگ در ابعاد بزرگ سنگین بوده و برای حمل، تغییر دکور داخلی و نظافت مناسب نیست. این میز‌ها معمولا دارای دو بخش هستند.


میز تمام سنگ تراورتن
میز تمام سنگ تراورتن بصورت کامل از سنگ می‌باشد و با هیچ ماده دیگری ترکیب نشده است.


یک پایه سنگی که در مرکز قرار میگیرد و رویه کار که عموما به علت سنگین بودن نیازی به اتصال به پایه نداشته و با طراحی هندسی خود روی پایه چفت می‌شود. این میزها برای سبک طراحی داخلی کلاسیک تا نئوکلاسیک مناسب هستند.


میز سنگ تراورتن و شیشه:

وقتی مشتری نیاز به میزی بزرگ دارد و از طرفی به علت زیبایی تراورتن می‌خواهد از این جنس برای میز خود استفاده کند، از میزهای سنگ و شیشه استفاده می‌شود. این میز‌ها دارای دو پایه سنگی (در ابعاد کوچک)، سه پایه سنگی (در ابعاد متوسط) و چهار پایه سنگی (در ابعاد بزرگ) قابل سفارش هستند. رویه پایه‌های سنگی هم، شیشه کار می‌شود.


میز سنگ تراورتن و شیشه
میز سنگی تراورتن و شیشه یک ترکیب زیبا و جذاب است.


این شیشه هم می‌تواند مستقیم روی سنگ قرار بگیرد و هم روی اسکلت فلزی نصب شده و روی پایه‌های تراورتن قرار گیرد. این میزها برای سبک‌های نئوکلاسیک تا مدرن مناسب هستند.


میز سنگ تراورتن و فلزی:

این میزها دارای پایه فلزی اغلب لعاب‌دار یا استیل در رنگ‌های نقره‌ای و طلایی تولید می‌شوند. سنگ تراورتن در این میزها به عنوان رویه کار استفاده می‌شود. این میزها معمولا در سایز متوسط و بزرگ تولید نمی‌شوند؛ زیرا رویه سنگ، سنگین شده و حمل آن دشوار می‌شود.


میز سنگی تراورتن و فلز
ترکیب میز سنگی تراورتن با فلز نیز یک ترکیب فوق العاده است که هم زیبایی دارد و هم دوام.


این سبک از میزها را با رویه مرمریت و چینی یا سنگ کریستال هم تولید می‌کنند که البته جنس سنگ بستگی به سفارش مشتری دارد.


مزایا میز جلو مبلی تراورتن

میزهای جلو مبلی از جنس تراورتن می‌توانند مزایای مختلفی داشته باشند از جمله این مزایا شامل موارد زیر است:

  • بسیار زیبا و شیک هستند و برخلاف سایر سنگ‌ها ظاهری گرم دارند.
  • در برابر ضربه مقاومت خوبی دارند.
  • به عنوان میز جلو مبلی در برابر سایش نیز مقاوم هستند.
  • حمل این میزها در مقایسه با سایر انواع سنگ راحت‌تر است.
  • امکان استفاده در انواع سبک‌های طراحی داخلی کلاسیک، نئوکلاسیک و مدرن را دارند.
  • با انواع متریال فلز و شیشه سازگاری دارند.
  • قابلیت استفاده در تم‌های فضای داخلی چوبی را دارند.
  • دوام و ماندگاری بسیار طولانی مدتی دارند.
  • امکان حمل و انداختن آن توسط کودکان وجود ندارد.
  • رنگ و طرح این میزها می‌تواند بسیار منحصر به فرد باشد و دقیقاً عین آن، میز دیگری وجود نداشته باشد.
  • اغلب این میزها سفارشی بوده و در طرح‌های بسیار متنوعی تولید می‌شوند.
  • این متریال دوستدار محیط زیست است.

با توجه به تم رنگی و سبک طراحی داخلی شما میز جلو مبلی سنگی تراورتن می‌تواند مزایای اختصاصی دیگری برای دکوراسیون داخلی شما داشته باشد.


معایب میز جلو مبلی تراورتن

میز جلو مبلی تراورتن می‌تواند در کنار داشتن مزایای فراوان محدودیت‌هایی نیز داشته باشد. از جمله این معایب می‌توانیم موارد زیر را نام ببریم:

  • حمل این میزها برای تغییر دکور یا نظافت برای افراد مسن دشوار است.
  • در صورتی که به درستی فراوری و عایق نشوند امکان جذب رطوبت و آب را دارند.
  • گاهی پایه‌ها به درستی صیقل نخورده و با تخلخل عرضه می‌شوند. این ویژگی باعث جذب خارک شده و پاک کردن آن را دشوار می‌کند.
  • این متریال در مقایسه با جنس چوب و پلاستیک سنگین‌تر است. به همین دلیل به عنوان میزهای کوچک و چند تکه عسلی کاربرد فراوانی دارد.

مطالعه معایب میز جلو مبلی تراورتن به شما کمک می‌کند، پیش از خرید و یا سفارش، بهترین گزینه را برای خود انتخاب کنید.


آنچه که از مقاله میز جلو مبلی تراورتن آموختیم:

تراورتن نوعی سنگ رسوبی و دارای تخلخل داخلی است که باعث شده وزن آن سبک تر از سایر انواع سنگ باشد. این سنگ که دارای ظاهری گرم و عمدتاً کرمی تا قهوه‌ای است عمدتا توسط افرادی که به دنبال یک میز جلو مبلی منحصر به فرد هستند بررسی و سفارش داده می‌شود. این سنگ‌ها به عنوان میز، توان بالایی در تحمل فشار و سایش دارند. از دیگر مزایای میز جلو مبلی تراورتن این است که دارای قیمت مناسبی بوده و به صورت میز تمام سنگی و ترکیبی با سایر متریال که عمدتا فلز و شیشه هستند، استفاده می‌شود. این سنگ دوام و ماندگاری بسیار طولانی مدتی دارد.

مقالات مرتبط