انواع گرانیت قرمز + دلیل رنگ قرمز سنگ گرانیت

انواع گرانیت قرمز + دلیل رنگ قرمز سنگ گرانیت
عاکف قربانی
عاکف قربانی
۱۴۰۳/۳/۲۵

سنگ گرانیت قرمز یکی از محبوب‌ترین سنگ‌های گرانیتی است که در طیف رنگی روشن تا تیره دیده می‌شود و ضمن داشتن سختی بسیار بالا، زیبایی خیره‌کننده و موجود بودن آن در معادن ایرانی، کاربرد بسیار زیادی در فضاهای تجاری، اداری و مسکونی دارد. ما در مقاله انواع سنگ گرانیت قرمز به معرفی انواع سنگ گرانیت قرمز خواهیم پرداخت تا شما بتوانید سنگ مورد نظرتان را با اطمینان کامل خریداری کنید، بنابراین تا انتهای مقاله همراه ما باشید.


انواع گرانیت قرمز

انواع گرانیت قرمز بر اساس طرح، رنگ و ویژگی‌هایی که دارد عبارتند از:

  1. سنگ گرانیت مالیبو رد (چرمی)؛
  2. سنگ گرانیت مالیبو رد (صیقلی)؛
  3. سنگ گرانیت رد کالینز.

ما در ادامه درباره انواع سنگ گرانیت قرمز بیشتر صحبت می‌کنیم:


سنگ گرانیت مالیبو رد (چرمی):

یکی از انواع سنگ گرانیت قرمز، سنگ گرانیت مالیبو رد (چرمی) است که با رنگ قرمز تیره‌ای دارد و از معادن سنگ گرانیت خراسان جنوبی استخراج می‌شود.


سنگ گرانیت مالیبو رد چرمی
گرانیت مالیبورد چرمی از ترکیب رنگی قرمز و سبز تشکیل شده است.


از ویژگی‌های سنگ گرانیت مالیبو رد می‌توان به مقاومت در برابر اسید، مقاومت در برابر سایش و مقاومت در برابر عوامل خارجی اشاره کرد، ازاین‌رو می‌توان گفت که این نوع از سنگ گرانیت قرمز برای استفاده در کف راه‌پله، سرویس‌های بهداشتی، حمام، کف فضاهای اداری، تجاری و دکوراسیون داخلی مناسب است.


سنگ گرانیت مالیبو رد (صیقلی):

یکی دیگر از انواع سنگ گرانیت قرمز، سنگ گرانیت مالیبو رد (صیقلی) است که ظاهر شفافی دارد و ظاهر آن از ترکیب دو رنگ‌ قرمز و سبز به وجود می‌آید.از ویژگی‌های سنگ گرانیت مالیبو رد می‌توان به مقاومت آن در برابر رطوبت، سایش و فشار اشاره کرد.


سنگ گرانیت قرمز مالیبورد صیقلی
سنگ گرانیت مالیبو رد صیقلی تفاوت زیادی با دیگر مالیبو رد ها ندارد و تنها تفاوت آن ها در فرآوری آن ها است.


از این سنگ برای ساخت انواع میزهای سنگی، راه پله سنگی، کانترتاپ و کابینت آشپزخانه، فضای داخلی و کف ساختمان‌ها استفاده می‌شود.


سنگ گرانیت رد کالینز:

سنگ گرانیت رد کالینز از ترکیب رنگ‌های قرمز، سبز و صورتی به وجود می‌آید و شفافیت بالایی دارد ازاین‌رو برای استفاده در دکوراسیون داخلی ساختمان بسیار کاربردی است.


سنگ گرانیت قرمز رد کالینز
سنگ گرانیت رد کالینز ظاهری فوق العاده دارد که برای استفاده در تی وی وال مناسب است.


از سنگ گرانیت رد کالینز در سرویس‌ بهداشتی و حمام، نمای داخلی ساختمان و سنگ کردن دیوار پشت تلویزیون هم استفاده می‌شود.

سنگ گرانیت انواع رنگ بندی های مختلف دارد که یکی از جذابترین طیف های رنگی سنگ های گرانیت، انواع گرانیت قرمز آن هستند. دلیل قرمز شدن برخی از سنگ های گرانیت وجود عنصر فلدسپات در آن سنگ است.

گرانیت چیست؟

سنگ گرانیت یا سنگ خارا یکی از سخت‌ترین و بادوام‌ترین سنگ‌های طبیعی موجود در بازار است که در دسته سنگ‌های آذرین قرار می‌گیرد و از سرد شدن تدریجی مواد مذاب ساخته می‌شود. حالا که متوجه شدید سنگ گرانیت چیست؟ باید بدانید سنگ خارا دومین سنگ فراوان کره زمین است که به دلیل داشتن رنگ‌‌دانه‌های‌ درشت، مورد توجه خریداران قرار گرفته و بسیار پرفروش است. رنگدانه‌های موجود در سنگ گرانیت موجب می‌شود تا این سنگ در طیف رنگی طوسی، قرمز، سفید، سبز و مشکی دیده شود.


دلیل رنگ قرمز در سنگ گرانیت چیست؟

سنگ گرانیت قرمز به دلیل وجود فلدسپات در ترکیبات سنگ به رنگ قرمز یا صورتی دیده می‌شوند و هر چقدر مقدار فلدسپات بیشتر باشد، سنگ گرانیت قرمزی بیشتری دارد. البته باید به این نکته توجه کنید که اکسیدهای آهن هم می‌توانند منجر به قرمز شدن سنگ گرانیت شوند.


قیمت سنگ گرانیت قرمز

یکی از نکات مهمی که در هنگام خرید انواع سنگ گرانیت قرمز مورد توجه قرار می‌گیرد، قیمت آن است. برای آنکه بتوانید درباره قیمت سنگ‌های گرانیت قرمز بدانید، باید از عوامل موثر بر قیمت آن مطلع باشید، ما در ادامه لیستی از این عوامل را برای شما آورده‌ایم:

  • ابعاد و اندازه سنگ گرانیت قرمز؛
  • نوع سنگ گرانیت قرمز؛
  • کیفیت و سورت‌بندی سنگ گرانیت قرمز؛
  • روش‌ فرآوری سنگ گرانیت قرمز؛
  • معدن سنگ گرانیت قرمز.

اگر می‌خواهید از انواع سنگ گرانیت قرمز و قیمت روز آن اطلاعات دقیق‌تری داشته باشید و بتوانید هزینه نهایی استفاده از این سنگ را محاسبه کنید، می‌توانید از مشاوره تخصصی کارشناسان ایران کانتر کمک بگیرید.


کاربرد سنگ گرانیت قرمز

از سنگ گرانیت قرمز در قسمت‌های مختلف بنا استفاده می‌شود که ما در ادامه به مهم‌ترین کاربرد آن اشاره کنیم:

  1. طراحی سرویس بهداشتی و حمام؛
  2. کفپوش راه‌پله؛
  3. پوشاندن نمای خارجی ساختمان به عنوان سنگ‌نما؛
  4. سنگفرش کردن فضاهای داخلی و خارجی ساختمان.

  5.  قیمت سنگ گرانیت قرمز
    گرانیت قرمز ظاهری جذاب دارد و با ترکیب چوب بسیار فوق العاده می‌شود.
  6. موارد گفته شد فقط بخشی از کاربردهای بسیار زیاد گرانیت قرمز است.


آنچه از مقاله انواع سنگ گرانیت قرمز آموختیم:

ما در مقاله انواع سنگ گرانیت قرمز درباره سنگ گرانیت و چیستی آن صحبت کردیم و دلیل قرمز شدن سنگ گرانیت را بیان کردیم. سپس انواع سنگ گرانیت قرمز را نام بردیم و درباره هر کدام اطلاعات مفیدی را در اختیارتان قرار دادیم. در ادامه درباره عوامل موثر بر قیمت سنگ گرانیت صحبت کردیم و کاربرد سنگ گرانیت و نحوه استفاده از آن را شرح دادیم تا شما بتوانید با اطلاعات کامل، نوع سنگ گرانیت قرمز خود را با اطمینان کامل انتخاب کنید. در صورتی که با خواندن مطالب این مقاله احساس می‌کنید سوالات جدیدی ذهن شما را به خود مشغول کرده است و نیاز به مشاوره تخصصی دارید، می‌توانید از کارشناسان ما در مجموعه ایران کانتر کمک بگیرید.

ثبت امتیاز مطلب

امتیازه خود به این مطلب را ثبت کنید

01234
105 / 4.3
مقالات مرتبط

دیدگاه شما

0/200

دیدگاه کاربران

Loading