اینستاگرام ایران کانتر

سنگ کوارتز برای رستوران + کدام نوع کوارتز برای رستوران ها مناسب تر است؟

سنگ کوارتز برای رستوران + کدام نوع کوارتز برای رستوران ها مناسب تر است؟
عاکف قربانی
عاکف قربانی
۱۴۰۳/۶/۸

بهترین و مناسب‌ترین سنگ کوارتز برای رستوران باید بر اساس طرح و رنگ سنگ Quartz و سازگاری آن با معماری رستوران انتخاب شود. از آنجایی که انواع سنگ کوارتز دوام بسیار بالایی دارند و در برابر شرایط جوی متفاوت، مواجهه با شوینده‌های اسیدی و قلیایی، حرارت، ساییدگی، فشار و عواملی مانند آن دچار تغییر ظاهر نمی‌شوند؛ ازاین‌رو افراد می‌توانند بسته به معماری رستوران، از تمام سنگ‌های کوارتز بدون هیچ محدودیتی استفاده کنند. ما در ادامه به بررسی بهترین سنگ کوارتز برای رستوران‌‌هایی با سبک کلاسیک، نئوکلاسیک، گوتیک، مدرن و پست مدرن می‌پردازیم و تمام نکاتی که باید برای تهیه سنگ کوارتز در نظر بگیرید را بیان می‌کنیم، بنابراین تا انتهای مطالب همراه ما باشید‌.


بهترین سنگ کوارتز برای رستوران کدام است؟

همانطور که می‌دانید سنگ‌ کوارتز تنوع بسیار زیادی دارد و شامل سنگ کوارتز بنفش، سبز، بی‌رنگ، آبی، سفید شیری، دودی، صورتی، لیمویی، قهوه‌ای، قرمز، فیروزه‌ای و سیاه می‌شود. هر یک از انواع سنگ‌های نام برده شده خود دارای طرح‌ و رنگ‌های متنوع‌تری هستند که تمام آن‌ها ویژگی‌های تقریبا مشابهی داشته و در برابر شرایط محیطی و جوی نامطلوب مقاومت بسیار خوبی از خود نشان می‌دهند؛ بنابراین تنها نکته‌ای که مورد توجه قرار می‌گیرد، طرح و رنگ سنگ کوارتز و سازگاری آن با معماری رستوران است. ما در ادامه درباره انواع سنگ کوارتز مناسب برای سبک‌های مختلف رستوران، صحبت می‌کنیم.


انواع سنگ کوارتز مناسب برای رستوران

انواع سنگ‌ کوارتز مناسب برای رستوران بر اساس معماری بنا به پنج دسته زیر تقسیم‌بندی می‌شوند:

  1. بهترین سنگ‌های کوارتز برای طراحی رستوران به سبک کلاسیک (Classical architecture)؛
  2. انواع سنگ کوارتز مناسب برای طراحی رستوران به سبک گوتیک (Gothic architecture)؛
  3. مناسب‌ترین سنگ کوارتز برای طراحی رستوران به سبک نئوکلاسیک (Neoclassical architecture)؛
  4. بهترین سنگ کوارتز برای طراحی رستوران به سبک مدرن (Modern architecture)؛
  5. انواع سنگ کوارتز مناسب برای طراحی رستوران به سبک پست مدرن (Postmodern architecture).

ما در ادامه درباره مناسب‌ترین سنگ‌‌های کوارتز برای رستوران‌های با سبک‌های معماری مختلف، بیشتر صحبت می‌کنیم.


بهترین سنگ‌های کوارتز مناسب برای طراحی رستوران به سبک کلاسیک (Classical architecture):

بهترین سنگ‌های کوارتز مناسب برای طراحی رستوران‌ها به سبک کلاسیک شامل سنگ‌ کوارتز قهوه‌ای، سنگ کوارتز قرمز، سنگ کوارتز شیری، سنگ کوارتز دودی، سنگ کوارتز فیروزه‌ای و سنگ کوارتز سبز می‌شود.


نصب سنگ کوارتز برای رستوران
سنگ کوارتز مناسب برای طراحی رستوران به سبک کلاسیک


به طور کلی می‌توان گفت که در رستوران‌های کلاسیک از سنگ‌های Quartz با تناژ خنثی تا گرم کمک گرفته می‌شود تا بیننده در فضا احساس امنیت و آرامش داشته باشد.


انواع سنگ کوارتز برای رستوران به سبک گوتیک (Gothic architecture):

برای طراحی رستوران‌هایی به سبک گوتیک از رنگ‌های تیره، روغنی و پررنگ مانند سبز یا آبی پررنگ استفاده می‌شود و به بیننده احساس سنگینی توامان با ترس القا می‌کند. از این‌ رو بهترین سنگ‌های کوارتز برای رستوران‌هایی به این سبک، سنگ کوارتز سیاه، سنگ کوارتز قرمز، سنگ کوارتز بنفش، سنگ کوارتز آبی و سنگ کوارتز سبز است. در هنگام انتخاب سنگ کوارتز برای رستوران‌های گوتیک به طرح سنگ توجه کنید، طرح این سنگ باید شامل خطوط خشن و نامتقارن باشد.


مناسب‌ترین سنگ کوارتز برای رستوران به سبک نئوکلاسیک (Neoclassical architecture):

مناسب‌ترین سنگ کوارتز برای رستوران‌هایی با سبک نئوکلاسیک شامل سنگ‌ کوارتز بی‌رنگ، سنگ کوارتز دودی و سنگ کوارتز شیری که تنالیته خنثی دارند، می‌شود. در این سبک تمام اجزای سازه‌ای مانند دیوارها و سقف رستوران فاقد تزئینات اضافی است و طرح سنگ برای هماهنگی بیشتر، ساده انتخاب می‌شود.


بهترین سنگ‌های کوارتز مناسب برای طراحی رستوران به سبک مدرن (Modern architecture):

بهترین سنگ‌ کوارتز برای رستوران‌های به سبک مدرن، باید تم رنگی طوسی، نقره‌ای، سفید داشته باشد و به طور کلی تمام تناژهای خنثی برای استفاده در معماری مدرن مناسب هستند؛ ازاین‌رو بهترین سنگ کوارتز برای هتل‌های مدرن عبارت است از سنگ کوارتز شیری، سنگ کوارتز بی‌رنگ و سنگ کوارتز دودی.


مزایا سنگ کوارتز برای رستوران
سنگ کوارتز مناسب برای طراحی رستوران به سبک مدرن


توجه داشته باشید که در این نوع از سبک معماری، فضا به ساده‌ترین حالت ممکن طراحی می‌شود، بنابراین در هنگام خرید سنگ کوارتز باید به طرح روی آن توجه داشته باشید و یک سنگ با کمترین طرح و رنگ را انتخاب کنید.


انواع سنگ کوارتز مناسب برای رستوران به سبک پست مدرن (Postmodern architecture):

سبک پست مدرن بر خلاف سبک مدرن محدودیتی برای انتخاب رنگ قائل نمی‌شود و در آن فرد می‌تواند از تمام رنگ‌ها با هر تناژی استفاده کند. از این‌ رو افراد می‌توانند از تمام سنگ‌های کوارتزی که تم سنتی نداشته باشد، برای طراحی رستوران خود استفاده کنند. در سبک معماری پست مدرن برای رستوران اغلب از یک یا چند رنگ‌ شاداب و پررنگ استفاده می‌شود تا فضایی را خاص کرده و از سایر قسمت‌ها جدا کنند.

بهترین سنگ کوارتز برای رستوران بر اساس طرح و رنگ و سازگاری با معماری رستوران انتخاب می‌شود. از آنجایی که سنگ کوارتز دوام بالایی دارد و در برابر شرایط جوی، شوینده‌ها و حرارت مقاوم است، افراد می‌توانند از تمام سنگ‌های کوارتز بدون محدودیت استفاده کنند.


مزایا استفاده از سنگ کوارتز در رستوران

به کاربردن سنگ کوارتز علاوه بر افزایش جلوه رستوران، مزیت‌های فراوانی دارد که عبارت است از:

  • طول عمر بالا و حفظ ظاهر اولیه؛
  • مقاوم در برابر خط و خش و ضربه؛
  • متنوع بودن طرح و رنگ و سازگاری با انواع طرح‌ها؛
  • مقاوم در برابر جذب رطوبت؛
  • عدم ساییدگی و از بین رفتن سطح سنگ به مرور زمان؛
  • آنتی باکتریال و ضد آلرژی؛
  • قابلیت پاک شوندگی آسان.


معایب استفاده از سنگ کوارتز در رستوران

معایب استفاده از سنگ کوارتز در رستوران‌ها عبارت است از:

  • افزایش هزینه‌ مصالح؛
  • نیاز به استادکار با تجربه و حرفه‌ای برای برشکاری دقیق سنگ.


آنچه از مقاله بهترین سنگ کوارتز برای رستوران آموختیم:

همانطور که در مقاله بهترین سنگ کوارتز برای رستوران آموختیم؛ استفاده از انواع سنگ‌های طبیعی مانند کوارتز موجب افزایش دوام رستوران و شکیل ماندن ظاهر آن در بلند مدت می‌شود و افراد باید بر اساس طرح و رنگ سنگ کوارتز و سازگاری آن با معماری رستوران گزینه مناسب را انتخاب کنند. از آنجایی که تمام سنگ‌های کوارتز در برابر حرارت، رطوبت، خراش، ضربه و تماس انواع شوینده‌ها مقاوم هستند، از این‌ رو تنها مسئله‌ای که درباره انتخاب نوع سنگ کوارتز اهمیت پیدا می‌کند؛ ظاهر سنگ و قیمت آن است.

ثبت امتیاز مطلب

امتیازه خود به این مطلب را ثبت کنید

01234
25 / 5.0
مقالات مرتبط

دیدگاه شما

0/200

دیدگاه کاربران

Loading