اینستاگرام ایران کانتر

بهترین سنگ کوارتز برای هتل+ مزایا و معایب استفاده از سنگ کوارتز در هتل

بهترین سنگ کوارتز برای هتل+ مزایا و معایب استفاده از سنگ کوارتز در هتل
مریم بشردوست
مریم بشردوست
۱۴۰۳/۶/۱۳

بهترین و مناسب‌ترین سنگ کوارتز برای هتل باید با سبک معماری آن هتل و سایر اجزا انتخاب شده در آن سازگار باشد. این سنگ یکی از مقاوم‌ترین سنگ‌های ساختمانی است که ویژگی‌هایی مانند عدم جذب آب، سختی بالا و دوام در برابر شرایط جوی را دارد، ازاین‌رو امکان استفاده از آن در فضای داخلی هتل (مانند دیوارپوش، میز پذیرش، روشویی و غیره) و فضای خارجی هتل (مانند نما) وجود دارد. بنابراین برای انتخاب سنگ کوارتز باید در قدم اول به ظاهر سنگ توجه کنید و سپس مزایا و معایب آن را در نظر بگیرید. ما در ادامه درباره این موضوعات گفته شده به طور کامل و جامع صحبت می‌کنیم، بنابراین تا انتهای مطالب همراه ما باشید.


انواع سنگ کوارتز مناسب برای هتل

سنگ‌های کوارتز به دو دسته بزرگ ماکروکریستال و کریپتوکریستال تقسیم بندی می‌شوند که ما در ادامه بهترین و مناسب‌ترین سنگ‌ مناسب برای هتل را بر اساس سبک معماری، به شما معرفی می‌کنیم:

  1. سنگ کوارتز برای طراحی هتل به سبک کلاسیک (Classical architecture)؛
  2. سنگ کوارتز برای طراحی هتل به سبک گوتیک (Gothic architecture)؛
  3. سنگ کوارتز برای طراحی هتل به سبک نئوکلاسیک (Neoclassical architecture)؛
  4. سنگ کوارتز برای طراحی هتل به سبک مدرن (Modern architecture)؛
  5. سنگ کوارتز برای طراحی هتل به سبک پست مدرن (Postmodern architecture).

در ادامه به معرفی سنگ های کوارتز مناسب برای هتل می‌پردازیم:


بهترین سنگ کوارتز برای طراحی هتل به سبک کلاسیک (Classical architecture):

در طراحی هتل به سبک کلاسیک باید از رنگ‌هایی استفاده شود که با سبک تاریخی آن هتل سازگار باشد و به بیننده احساس شادی و آرامش القا کند. از آنجایی که در طراحی هتل‌ به سبک Classical از تم رنگی کرم، خاکستری، طلایی، نقره‌ای، زیتونی، فیروزه‌ای و قرمز مایل به قهوه‌ای استفاده می‌شود.


بهترین سنگ کوارتز برای طراحی هتل به سبک کلاسیک
تم رنگی خاکستری برای سنگ کوارتز یکی از بهترین گزینه ها برای طراحی هتل به سبک کلاسیک است.


از این‌ رو بهترین و مناسب‌ترین سنگ کوارتز برای هتل‌هایی با سبک کلاسیک، سنگ‌ کوارتز قهوه‌ای، سنگ کوارتز قرمز، سنگ کوارتز شیری، سنگ کوارتز دودی، سنگ کوارتز فیروزه‌ای و سنگ کوارتز سبز است.


بهترین سنگ کوارتز برای طراحی هتل به سبک گوتیک (Gothic architecture):

سبک گوتیک یکی از سبک‌های تاریخی و مذهبی معماری است که به دوره قرون وسطی بر می‌‌گردد و بر پایه ترس و تاریکی ساخته شده است. در طراحی فضا به سبک گوتیک از رنگ‌های تیره و روغنی مانند مشکی، قرمز و بنفش، آبی پررنگ و سبز پررنگ استفاده می‌شود، بنابراین بهترین سنگ برای طراحی هتل به سبک گوتیک سنگ کوارتز سیاه، سنگ کوارتز قرمز، سنگ کوارتز بنفش، سنگ کوارتز آبی و سنگ کوارتز سبز است.


بهترین سنگ کوارتز برای طراحی هتل به سبک مدرن (Modern architecture):

در سبک مدرن، فضا مینیمال و ساده طراحی می‌شود و تزئینات به پایین‌ترین حد ممکن خود می‌رسند؛ از این‌ رو برای انتخاب طرح سنگ‌ کوارتز باید از سنگ‌هایی با طرح‌های محو استفاده کنید. همچنین رنگ مناسب سبک مدرن شامل تنالیته طوسی، نقره‌ای، سفید و به طور کلی تمام تناژهای خنثی می‌شود.


بهترین سنگ کوارتز برای طراحی هتل به سبک مدرن
بهترین سنگ کوارتز برای طراحی هتل به سبک مدرن باید تنالیته رنگی سفید، خاکستری یا مشکی باشد.


بنابراین بهترین سنگ کوارتز برای هتل‌های مدرن، شامل سنگ کوارتز شیری، سنگ کوارتز بی‌رنگ و سنگ کوارتز دودی می‌شود.


بهترین سنگ کوارتز برای طراحی هتل به سبک نئوکلاسیک (Neoclassical architecture):

سبک نئو کلاسیک ترکیبی از دو سبک مدرن و کلاسیک است که در آن از مبلمان کلاسیک و طراحی مدرن استفاده می‌شود، در نتیجه باید در انتخاب سنگ کوارتز برای اجزا مختلف هتل مانند دیوار‌ها، مانند طراحی هتل به سبک مدرن عمل کرده و از سنگ‌ کوارتز بی‌رنگ، سنگ کوارتز دودی و سنگ کوارتز شیری استفاده کنید.


بهترین سنگ کوارتز برای طراحی هتل به سبک پست مدرن (Postmodern architecture):

سبک پست مدرن یکی از سبک‌های جسورانه و زیبا در معماری است که در آن فرد هیچ محدودیتی برای انتخاب سنگ کوارتز مورد نظر خود ندارد. بنابراین تمام سنگ‌های کوارتز از طیف‌ رنگی روشن تا تیره و کمرنگ تا پررنگ، برای استفاده در هتل‌هایی با سبک پست مدرن، مناسب هستند. تنها نکته‌ای که باید در نظر بگیرید، این است که بعضی از طرح‌های سنگ کوارتز سبز و سنگ کوارتز فیروزه‌ای حالت سنتی دارد و سبک فضا را به سمت کلاسیک تغییر دهد، بنابراین سازگار کردن طرح و رنگ آن‌ها با سایز اجزا هتل به سخت‌ صورت می‌گیرد.


بهترین سنگ کوارتز برای طراحی هتل به سبک پست مدرن
در سبک پست مدرن تمامی رنگ ها جذابیت خاص خود را دارند.


سنگ کوارتز به دلیل مقاومت بالا، دوام در برابر شرایط جوی و عدم جذب آب، مناسب برای استفاده در هتل‌ها با سبک‌های مختلف معماری است. برای هر سبک، نوع خاصی از سنگ کوارتز با رنگ‌ها و طرح‌های متناسب پیشنهاد می‌شود؛ برای مثال، رنگ‌های تیره برای سبک گوتیک و رنگ‌های خنثی برای سبک مدرن مناسب هستند.


مزایای استفاده از سنگ کوارتز در هتل

مزیت‌های استفاده از سنگ کوارتز برای هتل عبارت است از:

  • طول عمر بسیار بالا و کاهش هزینه‌های تعمیر به اندازه قابل توجه؛
  • داشتن خاصیت آنتی‌باکتریال و ضد آلرژی؛
  • مقاومت بسیار بالا در برابر حرارت؛
  • دوام بالا در برابر خوردگی؛
  • داشتن طرح و رنگ‌های گوناگون؛
  • مقاومت بسیار بالای آن در برابر اسید.

معایب استفاده از سنگ کوارتز در هتل

معایب استفاده از سنگ کوارتز در هتل عبارت است از:

  • قیمت بالای سنگ کوارتز؛
  • سخت بودن فرآیند برش‌کاری.


آنچه از مقاله بهترین سنگ کوارتز برای هتل آموختیم:

همانطور که در مقاله بهترین سنگ کوارتز برای هتل آموختیم، سنگ کوارتز یکی از بهترین و مناسب‌ترین سنگ‌های ساختمانی برای استفاده در هتل است که ضمن مقاومت بالا در برابر شرایط جوی و محیطی، تنوع طرح و رنگ مختلفی دارد و برای طراحی هتل‌هایی با سبک معماری کلاسیک، مدرن، پست مدرن، نئوکلاسیک و گوتیک مورد استفاده قرار می‌گیرد. بنابراین افراد باید قبل از انتخاب سنگ کوارتز، سبک طراحی داخلی و خارجی هتل خود را انتخاب کنند و در نهایت بر اساس آن نوع سنگ کوارتز مناسب را تهیه کنند.

ثبت امتیاز مطلب

امتیازه خود به این مطلب را ثبت کنید

01234
45 / 5.0
مقالات مرتبط

دیدگاه شما

0/200

دیدگاه کاربران

Loading