اینستاگرام ایران کانتر

سنگ کوارتز برای صفحه کابینت سنگی

سنگ کوارتز برای صفحه کابینت سنگی
عاکف قربانی
عاکف قربانی
۱۴۰۳/۵/۱۶

همانطور که می‌دانید یکی از کاربرد سنگ کوارتز، استفاده از آن به عنوان صفحه کابینت سنگی است. این سنگ ضمن زیبایی، بسیار بادوام است و در هنگام مواجهه با عوامل مختلف مانند ضربه، ترک، خراشیدگی، جذب رطوبت و نفوذ آلودگی، مقاومت بسیار بالایی از خود نشان می‌دهد. سنگ‌های کوارتز در رنگ و طرح‌های گوناگون به بازار عرضه می‌شود که از بین‌ آن‌ها، سنگ‌هایی با تنالیته رنگی خنثی و ملایم، طرفداران بیشتری در بین خریداران دارد. ما در ادامه مقاله انواع سنگ کوارتز برای روی کابینت به معرفی چندین مورد از بهترین و پرفروش‌ترین سنگ‌های کوارتز و انواع کابینتی که امکان استفاده از سنگ کوارتز روی آن وجود دارد، می‌پردازیم؛ بنابراین تا انتهای مطالب همراه ما باشید.


معرفی سنگ کوارتز برای صفحه کابینت سنگی

به طور کلی سنگ‌های کوارتز به دو دسته کریپتوکریستال و ماکروکریستال تقسیم‌بندی می‌شوند که در این دو دسته، انواع سنگ‌های کوارتز جای می‌گیرند. از بین تنوع موجود، بهترین و پرفروش‌ترین سنگ‌هایی که از آن‌ها به عنوان صفحه کابینت سنگی استفاده می‌شود، عبارت است از:

  1. سنگ کوارتز سفید شیری؛
  2. سنگ کوارتز صورتی؛
  3. سنگ کوارتز مشکی؛
  4. سنگ کوارتز فیروزه‌ای؛
  5. سنگ کوارتز قهوه‌ای.

ما در ادامه درباره انواع سنگ کوارتز مناسب برای روی کابینت، اطلاعات دقیق‌تری را ارائه می‌کنیم:


سنگ کوارتز سفید شیری:

سنگ کوارتز سفید شیری در دسته سنگ‌های ماکروکریستال قرار می‌گیرد. این سنگ یکی از شفاف‌ترین سنگ‌های کوارتز است که به عنوان صفحه کابینت در آشپزخانه مورد استفاده قرار می‌گیرد و به دلیل انعکاس نور، جلوه زیبایی ایجاد می‌کند؛ این مسئله موجب می‌شود فضای آشپزخانه شما، بزرگتر از همیشه دیده شود.


سنگ کوارتز سفید شیری
سنگ کوارتز سفید شیری یک سنگ کوارتز ماکروکریستال است.


بنابراین اگر آشپزخانه کوچکی دارید یا نورگیری فضای شما به اندازه کافی نیست، استفاده از سنگ کوارتز سفید شیری، می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد. باید بدانید که از سنگ کوارتز سفید شیری برای آشپزخانه‌هایی که سبک‌ معماری آن‌ها مدرن، مینیمال و گاها نیمه کلاسیک است، استفاده می‌شود.


سنگ کوارتز صورتی:

یکی از زیباترین و جذاب‌ترین نوع سنگ‌ کوارتز، سنگ کوارتز صورتی است که با نام رز کوارتز هم شناخته می‌شود. این سنگ در رنگ‌های صورتی کمرنگ تا صورتی پررنگ وجود دارد و می‌تواند مات یا شفاف باشد؛ بنابراین شما می‌توانید بسته به دکوراسیون فضای داخلی آشپزخانه خود، بهترین گزینه را برای صفحه کابینت انتخاب کنید. سنگ رز کوارتز ضمن زیبایی، در برابر عوامل مختلف مانند ضربه، فشار، خراشیدگی و رطوبت، مقاومت بالایی از خود نشان می‌دهد، ازاین‌رو در آشپزخانه‌‌هایی که استفاده زیادی از آن‌ها می‌شود، بهترین گزینه به عنوان سنگ روی کابینت، محسوب می‌شود.


سنگ کوارتز صورتی برای صفحه کابینت
سنگ کوارتز صورتی یک سنگ خاص و زیبا است.


سنگ کوارتز صورتی در طرح و رنگ‌های متنوع موجود است که از بین آن‌ها از سنگ‌هایی که طرح‌ ساده دارند، برای معماری مونوکروم استفاده می‌شود. هنگامی که طرح سنگ رز کوارتز شلوغ باشد، دکور خانه به سبک کلاسیک انجام می‌شود و در نهایت اگر طرح‌های روی سنگ در حد متوسط باشند، معماری فضای داخلی باید به سبک نئوکلاسیک انتخاب شود.


سنگ کوارتز مشکی:

سنگ کوارتز مشکی یک سنگ با زمینه مشکی و رگه‌های سفید است که از نظر شکل ظاهر به سنگ مرمر شباهت دارد. این سنگ نور را از خود عبور نمی‌دهد، بنابراین از آن در آسپزخانه‌هایی که فضا و نور کافی دارند، استفاده می‌شود. باید بدانید که از سنگ کوارتز مشکی برای دکوراسیون‌های مدرن و نیمه مدرن آشپزخانه استفاده می‌شود.


سنگ کوارتز فیروزه‌ای:

سنگ کوارتز فیروزه‌ای یا همان کلسدونی، در دسته سنگ‌های کریپتوکریستال قرار می‌گیرد و بافت سنگ حاوی کریستال‌های بسیار ریز و غیر قابل مشاهده است. این سنگ در رنگ‌های آبی و سفید با سایه‌های قهوه‌‌ای و خاکستری یافت می‌شود.


سنگ کوارتز فیروزه ای
سنگ کوارتز فیروزه ای در دسته سنگ های کریپتو کریستال قرار می‌گیرد.


با عبور دادن نور فرابنفش از سنگ کوارتز، سایه‌های سبز رنگی مشاهده می‌شود که شما می‌توانید با استفاده از لامپ‌های فرابنفش، نورپردازی جذابی را در صفحه کابینت خود ایجاد کرد. سنگ کوارتز فیروزه‌ای تم سنتی دارد و برای دکوراسیون آشپزخانه به سبک معماری‌های سنتی، مورد استفاده قرار می‌گیرد.


سنگ کوارتز قهوه‌ای:

سنگ کوارتز قهوه‌ای که با نام انگلیسی (Brown Quartz) شناخته می‌شود، دارای رنگ‌بندی‌های متنوع با تناژ قهوه‌ای روشن تا تیره، قهوه‌ای مایل به خاکستری (دودی)، شکلاتی، نوعی رنگ سیاه (به نام موریون) عسلی، ترکیبی از قهوه‌ای روشن و نارنجی است. این سنگ تحت تاثیر لامپ‌های نورپردازی، جلوه خاصی پیدا می‌کند و با تابش اشعه، بلور سنگ کوارتز به رنگ دودی دیده می‌شود.


سنگ کوارتز قهوه ای
سنگ کوارتز قهوه‌ای تنالیته رنگی بسیار جذابی دارد.


از سنگ کوارتز قهوه‌ای، برای دکوراسیون‌های ترانزیشنال که در آن تم رنگی محیط، قهوه‌ای تا کرم است؛ استفاده می‌شود و هماهنگ کردن آن با سایر اجزای ساختمان و لوازم خانگی، به راحتی انجام می‌شود، بنابراین بسیاری از خریداران به سمت تهیه این نوع از صفحه کابینت، جذب شده‌اند. برای استفاده از سنگ کوارتز برای استفاده در بخش های دیگر آشپزخانه مقاله بهترین سنگ کوارتز برای آشپزخانه را مطالعه کنید.

سنگ کوارتز برای صفحه کابینت یک انتخاب خاص و فوق العاده است، این سنگ در برابر رطوبت و مواد شیمیایی مقاومت مناسبی دارد و بخاطر نداشتن تخلخل امکان نفوذ قارچ و باکتری به آن وجود ندارد.


صفحه کابینت کوارتز مناسب چه نوع کابینت‌هایی است؟

یکی از دغدغه کاربران این است که صفحه کابینت کوارتز برای چه نوع کابینت‌هایی مناسب است؟ برای پاسخ به این سوال باید بگوییم که سنگ کوارتز ویژگی‌های متعددی از جمله مقاومت در برابر ضربه، فشار، وزن بالا و رطوبت را دارد، بنابراین ضمن سختی بالا، بسیار بادوام است و در طول زمان، دچار مشکل نمی‌شود؛ ازاین‌رو شما می‌توانید از انواع سنگ کوارتز برای تمام کابینت‌های موجود در بازار مانند کابینت ممبران، کابینت‌های چوبی و روکش چوب، کابینت انزو، کابینت پولیشی و کابینت ام دی اف استفاده کنید. علاوه‌بر‌آن سنگ کوارتز دارای رنگ و طرح‌های بسیار متنوع است و امکان استفاده از سنگ مناسب که با طراحی داخلی خانه هماهنگ باشد، وجود دارد.


آنچه از مقاله انواع سنگ کوارتز برای روی کابینت آموختیم:

همانطور که در مقاله انواع سنگ کوارتز برای روی کابینت مشاهده کردیم، سنگ کوارتز یکی از مقاوم‌ترین و بادوام‌ترین سنگ‌هایی است که امکان استفاده از آن به عنوان صفحه کابینت سنگی وجود دارد. انواع سنگ کوارتز بسیار زیاد است که از بین آن‌ها سنگ کوارتز سفید شیری، سنگ کوارتز صورتی، سنگ کوارتز مشکی، سنگ کوارتز فیروزه‌ای و سنگ کوارتز قهوه‌ای، جزو مناسب‌ترین و پرفروش‌ترین سنگ‌ها برای روی کابینت هستند. بسیاری از خریداران می‌پرسند که سنگ کوارتز برای چه کابینت‌هایی مناسب است؟ از آنجایی که سنگ کوارتز تنوع بالایی داشته و با سبک‌های مختلف معماری هماهنگ می‌شود، بنابراین شما می‌توانید از این سنگ، به عنوان صفحه روی کابینت ممبران، چوبی و روکش چوب، انزو، پولیشی، ام دی اف و سایر کابینت‌های موجود در بازار استفاده کنید.

ثبت امتیاز مطلب

امتیازه خود به این مطلب را ثبت کنید

01234
25 / 4.5
مقالات مرتبط

دیدگاه شما

0/200

دیدگاه کاربران

Loading