اینستاگرام ایران کانتر

انواع مرمر صورتی + معادن سنگ های مرمر صورتی

انواع مرمر صورتی + معادن سنگ های مرمر صورتی
عاکف قربانی
عاکف قربانی
۱۴۰۳/۳/۳۰

یکی از زیباترین و ظریف‌ترین سنگ‌های طبیعی برای طراحی داخلی ساختمان، سنگ‌های مرمر صورتی هستند. سنگ‌های مرمر در انواع رنگ‌های شارپ صورتی، سبز، آبی و انواع رنگ‌های خاص عسلی، کهکشانی، قهوه‌ای ببری و… دیده می‌شوند. ما در این مطلب تصمیم داریم به بررسی انواع مرمر صورتی، کاربرد و همچنین قیمت آن بپردازیم. بنابراین اگر مایل به خرید و آشنایی با انواع مرمر صورتی هستید، در ادامه این مطلب از سایت ایران کانتر با ما همراه باشید.


انواع سنگ مرمر صورتی

انواع سنگ مرمر صورتی شامل موارد زیر هستند:

  • سنگ مرمر صورتی مشکی؛
  • سنگ مرمر صورتی پر رنگ؛
  • سنگ مرمر صورتی متوسط؛
  • سنگ مرمر صورتی روشن.

در ادامه در مورد هر کدام از انواع سنگ‌های مرمر صورتی توضیحات بیشتری را ارائه می‌دهیم:


سنگ مرمر صورتی مشکی:

این سنگ مرمر دارای ترکیبی از رنگ‌های صورتی روشن، مشکی و سفید بوده و از ظاهری خاص برخوردار است. یکی از سنگ‌های وارداتی بوده که از کشور افغانستان وارد می‌شوند. نسبت به سنگ‌های تولید داخل کشور قیمت بیشتری داشته و امکان عبور نور از خود را دارد. قابلیت جلا و صیقلی شدن بالایی داشته و از تراکم خوبی برخوردار است.


سنگ مرمر صورتی مشکی
سنگ مرمر صورتی مشکی


این برای دکوراسیون داخلی از جمله کفپوش اماکن مسکونی (کم تردد)، دیوارپوش اماکن مسکونی و تجاری، انواع میز پذیرایی جلو مبلی و عسلی مناسب است. سنگ مرمر صورتی مشکی در استفاده برای بیرون ساختمان مناسب نبوده و نباید در معرض مواد شوینده قوی، قرار بگیرد.


سنگ مرمر صورتی پر رنگ:

یکی از زیباترین سنگ‌های مرمر صورتی ایرانی است؛ زیرا تراکم رنگ بالایی داشته و ترکیبی از رنگ صورتی پررنگ، سفید و رگه‌های طلایی است که به آن جلوه خاصی بخشیده است. این سنگ امکان عبور نور را دارد؛ یعنی می‌توان پشت آن نور مخفی کار کرد. میزان جلا پذیری بالایی داشته و در برابر نور به زیبایی می‌درخشد.


سنگ مرمر صورتی پر رنگ
سنگ مرمر صورتی پر رنگ


برای ساخت انواع محصولات دکور، دیوارپوش، کفپوش اماکن مسکونی، میز پذیرایی از جمله میز ناهار خوری، میز عسلی و میز جلومبلی مناسب است. از این سنگ نمی‌توان در بیرون منزل یا قسمت‌هایی مانند حمام و سرویس بهداشتی استفاده کرد؛ زیرا جلای خود را از دست می‌دهد. سنگ مرمر صورتی پر رنگ به علت داشتن طرفداران بین المللی در بازار سنگ‌های صادراتی، در مقایسه با سایر سنگ‌های ایرانی، از قیمت بالاتری برخوردار است.


سنگ مرمر صورتی متوسط:

این سنگ به نسبت سایر سنگ‌های مرمر از تخلخل پایین و تراکم بالاتری برخوردار است. به این ترتیب در برابر نفوذ آب مقاومت بیشتری دارد. سنگ مرمر صورتی متوسط، به نسبت سنگی که پیشتر معرفی کردیم، رنگ ملایم‌تری داشته و از ترکیب صورتی، مقدار بیشتری سفید و رگه‌های طلایی تشکیل شده است.


سنگ مرمر صورتی متوسط
سنگ مرمر صورتی متوسط


مقاومت سایشی چندان بالایی ندارد؛ به همین دلیل بیشتر برای دیوارپوش مناسب است. در صورتی هم که تمایل به استفاده برای کف ساختمان را دارید، می‌توانید برای کف اماکن مسکونی و راه پله دوبلکس در فضای داخلی ساختمان استفاده کنید. استفاده از این سنگ برای راه پله عمومی، می‌تواند به سطح صیقلی سنگ آسیب بزند. به لحاظ هزینه از قیمت مناسب‌تری برخوردار است.


سنگ مرمر صورتی روشن:

این سنگ دارای ترکیب رنگ غالب صورتی و سفید است. به علت روشن و کم رنگ بودن با انواع تم رنگی گرم و خنک استفاده می‌شود. با تم رنگی گرم ست خوبی ایجاد کرده و با ترکیب رنگی نسبتا سرد، در رنگ و طرح تعادل ایجاد می‌کند. این سنگ هم در معادن ایران و هم افغانستان یافت می‌شود؛ بنابراین دارای قیمت‌های متفاوتی است. شما می‌توانید سنگ مرمر صورتی روشن ایرانی را با قیمتی بسیار مقرون به صرفه از ایران کانتر خریداری کنید. از این سنگ می‌توان به عنوان دیوارپوش اماکن مسکونی، اداری، تجاری و کفپوش اماکن مسکونی استفاده کرد.


سنگ مرمر صورتی روشن
سنگ مرمر صورتی روشن


سنگ مرمر به صورت تصادفی درون خود دارای حجم‌های رنگی مختلفی است که در زیر نور، خود را به زیبایی نشان می‌دهد. هم صیقل زیبایی داشته و هم نور را به خوبی از خود عبور می‌دهد. اگر می‌خواهید از این سنگ برای راه پله استفاده کنید، فقط برای راه پله اماکن مسکونی دوبلکس و مانند آن مجاز است. این سنگ ظرافت داشته و برای راهرو و راه‌پله عمومی مناسب نیست. این سنگ حالت بسیار آرام بخش داشته و برای مراکزی که می‌خواهند به مراجعان خود حس آرامش را القا کنند، مناسب است.


سنگ مرمر چیست؟

از دگرگون شدن سنگ آهک، در دما و فشار بالا سنگ مرمر به وجود می‌آید. ماده اصلی و مشترک در بین انواع سنگ مرمر، کلسیت است که با نام شیمیایی (CaCO³) شناخته می‌شود. حالا مه متوجه شدید سنگ مرمر چیست؟ باید بدانید این ماده بلوری بوده و نور را از خود عبور می‌دهد. به همین دلیل اغلب سنگ‌های مرمر قابلیت عبور نور را دارند. در سنگ‌های مرمر صورتی نوعی اکسید آهن دهیتراته در کانی‌ها وجود دارد و به مقدار کم آن، سنگ‌های مرمر صورتی ملایم را به وجود می‌آورد. همچنین در انواع سنگ مرمر صورتی متوسط و صورتی پررنگ این ماده به مقدار بیشتری یافت می‌شود. سنگ‌های صورتی اغلب دارای طرح‌ها و رنگ‌های دیگری در کنار رنگ صورتی هستند که به علت وجود موادی مانند گرافیت، رس، میکاس، کوارتز، پیریت و… است که در کنار اکسید آهن در سنگ مرمر دیده می‌شوند.

سنگ های مرمر تنوع رنگی بسیار بالایی دارند که یکی از جذابترین تنالیته های رنگی مرمرها انواع مرمر صورتی است. سنگ های مرمر صورتی از معادن داخل کشورهای ایران، افغانستان و ایتالیا استخراج می‌شوند.


کاربرد سنگ مرمر صورتی

از مهم‌ترین کاربرد سنگ مرمر صورتی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. ساخت انواع مجسمه، مصنوعات و محصولات دکوراتیو؛
  2. ساخت انواع پله در فضا داخلی واحد‌های مسکونی؛
  3. استفاده در طراحی داخلی آسانسورهای مجلل؛
  4. دیوار پوش اماکن مسکونی، اداری و تجاری؛
  5. تی وی وال یا دیوار تلویزیون؛
  6. دیوارپوش مراکز درمانی، بیمارستانی و پزشکی؛
  7. دیوارپوش مراکز کاردرمانی کودکان؛
  8. استفاده در دفاتر مشاوره و روانشناسی؛
  9. استفاده در کف ساختمان‌های مجلل مسکونی.

این سنگ را هر کجا که بخواهیم طرح‌ها و ایده‌های لوکس را در دکوراسیون داخلی اجرا کنیم، می‌توانیم استفاده کنیم.


مزایا سنگ مرمر صورتی

بررسی‌های انجام شده نشان داده است که سنگ مرمر صورتی، سنگی خاص با مزایای فراوانی است. از مهم‌ترین مزایا انواع سنگ مرمر صورتی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • داشتن حس آرامش در انواع رنگ‌های صورتی ملایم؛
  • طراحی داخلی با تم رنگی گرم در انواع رنگ صورتی پررنگ؛
  • مقاومت بالا در برابر گرما و حرارت؛
  • مقاومت بالا در برابر رطوبت؛
  • امکان عبور نور و امکان نورپردازی مخفی در پشت سنگ؛
  • مقاومت در برابر تغییرات دمایی؛
  • ساب‌پذیری مناسب و دارا بودن سطح صیقلی؛
  • برودت بالا و عبور گرما در صورت استفاده در کف و استفاده از سیستم گرمایشی در کف ساختمان؛
  • تخلخل پایین.

توجه داشته باشید که مزایای سنگ مرمر صورتی بسته به طراحی داخلی می‌تواند کاربردهای بیشتری در استفاده برای اتاق خواب و اماکن تجاری داشته باشد.


معایب سنگ مرمر صورتی

توجه به معایب سنگ مرمر صورتی برای تمامی کسانی که قصد خرید این سنگ خاص را دارند، ضروری است. از مهم‌ترین معایب انواع سنگ مرمر صورتی می‌توان موارد زیر را ذکر کرد:

  • آسیب‌پذیری بالا در برابر مواد شوینده، اسیدی و قلیایی قوی؛
  • مقاومت فشاری پایین در برخی مدل‌ها؛
  • مقاومت سایشی پایین در برخی مدل‌ها؛
  • قیمت نسبتا بالا؛
  • داشتن ظرافت بالا در استفاده برای اماکن عمومی، اداری و تجاری به عنوان کفپوش؛
  • محدودیت در استفاده برای محیط بیرونی ساختمان.

ناخالصی‌های زیاد که گاهی به شکل رگه‌های زیاد در بعضی سورت‌ها خود را نشان می‌دهد. در هنگام خرید انواع سنگ مرمر صورتی، ضروری است تا مزایا و معایب این سنگ را در کنار یکدیگر قرار داده و با توجه به شرایط مکانی خود تصمیم بگیرید. در صورتی که در تصمیم‌گیری نیاز به مشاوره داشتید، می‌توانید از پشتیبانی آنلاین سایت ایران کانتر استفاده کنید.


معدن سنگ مرمر صورتی

سنگ مرمر صورتی از سنگ‌‌های کمیاب محسوب می‌شود. در بازار بین المللی کشور ایتالیا و افغانستان از جمله کشورهای دارای معدن این سنگ هستند.


معدن مرمر صورتی
بزرگترین معادن سنگ مرمر صورتی در ایران، ایتالیا و افغانستان قرار دارد.


در کشور ما نیز شهرهای ارومیه و نقده دارای معدن سنگ مرمر صورتی هستند. این نکته را در نظر داشته باشید که استخراج سنگ مرمر صورتی در ایتالیا بسیار بیشتر از دیگر کشورها است.


عوامل تاثیرگذار بر قیمت سنگ مرمر صورتی

از آنجایی که برخی از سنگ‌های مرمر صورتی به نسبت سایر سنگ‌های مرمر فراوانی کمتری دارند، طبیعی است از قیمت بالایی برخوردار باشند. حال به این مسئله می‌پردازیم که عوامل تاثیرگذار بر قیمت سنگ مرمر صورتی کدامند؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم قیمت سنگ مرمر صورتی با توجه به فاکتورهای زیر مشخص می‌شوند:

  1. نحوه فرآوری سنگ مرمر صورتی؛
  2. وارداتی بودن یا تولید داخل بودن؛
  3. کیفیت سنگ مرمر صورتی؛
  4. متراژ مورد نیاز؛
  5. مسافت و نوع حمل و نقل؛
  6. میزان خال و ناخالصی موجود در سنگ مرمر صورتی؛
  7. ابعاد و ضخامت سنگ از جمله اسلب یا تایل بودن آن؛
  8. میزان مقاومت فشاری، مقاومت سایشی، تخلخل و تراکم سنگ مرمر صورتی.

به طور کلی می‌توان گفت سنگ‌های با کیفیت‌تر، شفاف‌تر و یکدست‌تر از قیمتی بالاتری برخوردارند. درست است که برخی از عوامل مانند کمیاب بودن رنگ و میزان غده‌های ناخالصی، وجود رگه به صورت ترک‌های سطحی و… را می‌توان در صورت مشاهده تعیین کرد اما مقاومت‌های فشاری، سایشی و مقاومت در برابر رطوبت را از طریق آزمایش سنگ شناسی تعیین می‌کنند.


آنچه که از مقاله انواع مرمر صورتی آموختیم:

در این مطلب به معرفی انواع سنگ مرمر صورتی پرداختیم و گفتیم که این سنگ خاص، یکی از کمیاب‌ترین و در عین حال زیباترین سنگ‌های یافته شده در کره زمین است. همچنین گفته شد که گستردگی مزایای سنگ مرمر صورتی مانند ساب‌پذیری بالا، استحکام، مقاومت در برابر رطوبت و... موجب افزایش تقاضا برای استفاده از آن شده است. در این مطلب به معایب سنگ مرمر صورتی نیز پرداختیم و گفتیم که هزینه بالای این سنگ یکی از مهم‌ترین ایراداتی است که می‌توان از آن گرفت. با وجود اطلاعات کسب شده در رابطه با عوامل تاثیرگذار بر قیمت سنگ مرمر صورتی، اگر قصد خرید این محصول یا کسب اطلاعات بیشتر در این باره را دارید، می‌توانید با متخصصان ما در ایران کانتر، ارتباط برقرار کنید.

ثبت امتیاز مطلب

امتیازه خود به این مطلب را ثبت کنید

01234
05 / 0
مقالات مرتبط

دیدگاه شما

0/200

دیدگاه کاربران

Loading