ایران کانتر

سنگ مرمر برای روی میز + انواع سنگ مرمر برای میز سنگی

سنگ مرمر برای روی میز + انواع سنگ مرمر برای میز سنگی
عاکف قربانی
عاکف قربانی
۱۴۰۳/۲/۵

سنگ مرمر برای روی میز می‌تواند دو منظوره انجام شود. این سنگ هم می‌تواند با استحکام خود یک میز سنگی مقاوم را ایجاد کند و هم با داشتن زیبایی منحصر به فرد خود در دیزاین فضا داخلی استفاده شود. از دیرباز یکی از سنگ‌ها مجلل که برای زیباسازی فضا از آن استفاده می‌شد، سنگ مرمر است. این سنگ از گذشته تا به امروز در مجسمه سازی و پوشش سطوح مختلف استفاده شده است اما ما در این مقاله می‌خواهیم به صورت تخصصی استفاده از سنگ مرمر برای روی میز بررسی کنیم.


انواع سنگ مرمر مناسب برای روی میز

سنگ مرمر برای روی میز را می‌توان برحسب ملاک‌ها مختلفی تقسیم بندی کرد، اما در این بین مهم‌ترین دسته بندی سنگ مرمر براساس کلاس رنگی است. سنگ مرمر برای روی میز قابل استفاده می‌باشد به شرط آنکه حتما آن را مقاوم سازی کنید، مثلا نانو و اپوکسی کردن سنگ مرمر حتما انجام شود. در ادامه انواع سنگ مرمر مناسب برای روی میز را معرفی خواهیم کرد:

  • سنگ مرمر سفید پاندا؛
  • سنگ مرمر ببری؛
  • سنگ مرمر سیلور؛
  • سنگ مرمر صورتی؛
  • سنگ مرمر سبز؛
  • سنگ مرمر کهکشانی؛
  • سنگ مرمر آبی؛
  • سنگ مرمر زیتونی.

این سنگ‌ها در مواردی، امکان انعطاف پذیری بیشتری داشته و با طیف رنگی گسترده‌تری هماهنگی دارند. برخی نیز خاص بوده و رنگ‌ها خاصی همخوانی دارند. در ادامه در مورد هر کدام توضیحات مختصری ارائه داده‌ایم:


سنگ مرمر سفید پاندا:

این نوع از سنگ مرمر با پس زمینه سفید با رگه‌ها تیره شناخته می‌شود. یکی از رنگ‌ها پرطرفدار بوده که با انواع تم رنگی می‌تواند همخوانی داشته باشد. سنگ مرمر سفید پاندا به علت داشتن تخلخل، کمی جذب آب بیشتری دارد اما می‌توان از آن برای میز جلو مبلی و میز عسلی استفاده کرد. برای خرید سنگ مرمر سفید پاندا کلیک کنید.


سنگ مرمر ببری:

یکی از سنگ‌ها کمیاب بوده که با پس زمینه قهوه‌ای و رگه‌ها قهوه‌ای پررنگ شناخته می‌شود.


سنگ مرمر ببری برای میز سنگی
سنگ مرمر ببری برای میز سنگی مرمر گزینه مناسبی است.


رنگ‌ها قهوه‌ای به علت نزدیک بودن به تنالیته رنگ چوب، در زیباسازی داخلی خانه‌ها کلاسیک تا نئوکلاسیک کاربرد قابل توجهی دارند. این سنگ به رطوبت بالا حساس است. برای خرید سنگ مرمر ببری کلیک کنید.


برای انتخاب سنگ مناسب برای روی میز در کنار شرایط میز و وظایف آن، لازم است با ویژگی سنگ مرمر، انواع و بهترین سنگ مرمر برای روی میز آشنا شوید. سنگ مرمر برای روی میز می‌توان یکی از سنگ ها برای میز سنگی دانست.


سنگ مرمر سیلور:

اگر می‌خواهید سنگ مرمر شما جلوه‌ای خاص و همه پسند داشته باشد، سنگ مرمر طوسی یا سیلور می‌تواند در طرح و رنگ انعطاف پذیری بالایی داشته باشد. یعنی در کنار تم رنگی تیره و روشن در دیزاین داخلی، زیبا است. برای خرید سنگ مرمر طوسی یا همان سنگ مرمر سیلور کلیک کنید.


سنگ مرمر صورتی:

سنگ مرمر صورتی دارای انواع مختلفی است. از جمله: سنگ مرمر صورتی روشن، صورتی متوسط و صورتی پررنگ. هرچه رگه‌ها و هاله سفید در سنگ صورتی بیشتر باشد، رنگ آن در مجموع روشن‌تر دیده می‌شود. معدن سنگ صورتی در آذربایجان غربی است. در این بین سنگ مرمر صورتی با رگه‌ها مشکی هم وجود دارد که از معادن افغانستان استخراج می‌شود. برای خرید مرمر صورتی پر رنگ کلیک کنید.


سنگ مرمر سبز:

سنگ مرمر سبز روشن، دارای تم سبز و خاکستری است. رگه‌ها آن خاکستری تیره و قهوه‌ای است. دارای هاله‌ها سفید هم هست که باعث شده ترکیب رنگی آن روشن شود.


سنگ مرمر سبز درختی برای میز سنگی مرمر
میز سنگی مرمر سبز درختی ترکیب رنگی قهوه ای و سبز دارد.


یکی دیگر از انواع سنگ مرمر، سبز درختی است که تصویر آن را بالا می‌بینید؛ رگه‌ها و هاله قهوه‌ای این سنگ برجسته‌تر هستند. این رنگ‌ها اگر برای روی میز استفاده شوند، به علت روشن بودن، با تم‌ها رنگی مختلف می‌توانند هماهنگ شوند. برای خرید سنگ مرمر سبز درختی کلیک کنید.


سنگ مرمر کهکشانی:

ترکیب رنگی خاصی داشته و می‌تواند روی میز خود را به زیباترین شکل نشان دهد. از همه بیشتر داشتن طرح‌ها خاص است که توانسته رنگ آن را روی میز بهتر نشان دهد. سنگ مرمر کهکشانی از ترکیب رنگ‌ها قهوه‌ای، عسلی، سفید و طوسی تشکیل شده است. برای خرید سنگ مرمر کهکشانی پر رنگ کلیک کنید.


سنگ مرمر آبی:

این سنگ‌هل در کنار زیبایی تنوع بالایی هم دارند. تم رنگی خنکی داشته و می‌توانند در صورت ست مناسب رنگی، خود را به زیباترین شکل نشان دهند. این رنگ‌ها شامل سنگ مرمر آبی روشن، سنگ مرمر آبی پررنگ، سنگ مرمر آبی آسمانی و سنگ مرمر آبی اقیانوس است. در بین سنگ مرمرها آبی، برخی از آن‌ها در دسته سنگ‌ها مرمر کمیاب هستند که قیمت بین المللی بالایی دارند؛ اما به علت این‌که برخی در داخل تولید می‌شوند، با قیمت مناسبی در دسترس مصرف کننده قرار می‌گیرند. برای خرید سنگ مرمر آبی آسمانی کلیک کنید.


سنگ مرمر زیتونی:

فرق این رنگ سبز با سایرین که پیشتر معرفی کردیم در این است که این رنگ فاقد رنگ خاکستری در پس‌زمینه خود است اما رگه‌ها قهوه‌ای و سفید خود را همچنان دارد. در مجموع سنگ مرمر زیتونی، سبزتر از بقیه سنگ مرمر سبز است. برای خرید سنگ مرمر زیتونی کلیک کنید.


سنگ مرمر چیست؟

از دگرگون شدن سنگ آهک در دما و فشار بالا، سنگ مرمر به وجود می‌آید. حالا که متوجه شدید سنگ مرمر چیست؟ باید بدانید که ماده اصلی تشکیل دهنده انواع سنگ مرمر کلسیت است. کلسیت با خلوص بالا ظاهری بلوری و شفاف دارد. این ماده باعث می‌شود که نور به داخل سنگ مرمر نفوذ کرده و یا از آن عبور کند.


میز سنگی مرمر
میز سنگی از جنس مرمر قابلیت این را دارد که نور را از خود عبور دهد.


سایر ناخالصی‌ها می‌توانند رنگ‌ها مرمر را تغییر دهند. این مواد می‌توانند شامل کانی رس، گرافیت، اکسیدها آهن، کوارتز، میکا، پیریت و… باشند که سنگ مرمر را به رنگ‌ها صورتی، سبز، آبی و سایر رنگ‌ها محبوب در می‌آورند.


ویژگی های سنگ مناسب برای روی میز

در این قسمت به صورت کلی به ویژگی‌هایی می‌پردازیم که یک سنگ باید برای قرار گرفتن روی میز داشته باشد.

  1. اگر میز در آشپزخانه قرار داشته باشد باید در برابر آب، رطوبت، مواد غذایی، کشیدگی چاقو و مواد شوینده مقاومت بالایی داشته باشد.
  2. سنگ مناسب برای پذیرایی می‌تواند شامل میز جلو مبلی، میز ناهارخوری و میز‌ها عسلی باشد. جلوه زیبایی سنگ برای این میز‌ها اهمیت ویژه‌ای دارد. همچنین این سنگ‌ها هم باید در برابر ریختن مواد غذایی، آب میوه و مواد اسیدی سبک، مقاومت داشته باشند.
  3. سنگ مناسب برای روی میز در فضا باز باید در برابر شرایط سخت محیطی توان بالایی داشته باشد. هم در برابر سرما و یخزدگی و هم در برابر نور شدید و دما بالا مقاومت داشته باشد. این سنگ‌ها ممکن است دائم نظافت نشوند یا به صورت فصلی از آن‌ها استفاده شوند؛ بنابراین باید کاملا صیقل شده و تخلخل پایینی داشته باشند تا به راحتی نظافت شوند.

استفاده از سنگ برای روی میز به عنوان میز سنگی کنار مبلی، میز سنگی پاتختی، میز سنگی کنسول، میز کار سنگی و… نیازمند این است که شرایط میز را در نظر بگیرید؛ این‌که آیا میز در فضا داخلی قرار دارد یا بیرونی و چه متریالی روی آن گذاشته می‌شود.


آیا سنگ مرمر برای روی میز مناسب است؟

سنگ مرمر پتانسیل‌ها بالایی در ساخت تزئینات، دکوراسیون داخلی، دیوارپوش و کفپوش دارد. با توجه به شناختی که امروزه از این سنگ داریم، نکته مشترک تمام کاربردها آن، استفاده در فضا داخلی است. بنابراین از سنگ مرمر می‌توان برای روی میز استفاده کرد، مشروط بر این‌که در فضا سرپوشیده باشد.


آیا سنگ مرمر برای روی میز استفاده می‌شود.
سنگ مرمر به دلیل تنوع بالای رنگی که دارد می‌تواند دست شما را برای یک انتخاب عالی برای میز سنگی مرمر، باز نگه دارد.


اگر این سنگ برای میز تابستانی در محوطه‌ها ساختمان ویلایی به کار رود، در فصل سرما و در برابر بارش برف و باران آسیب می‌بیند. همچنین در آلاچیق‌هایی که دور تا دور آن پوشیده نیست، ممکن است این سنگ زودتر کدر شود. سنگ مرمر برای موارد زیر کاربرد بیشتری دارد:

  • میز سنگی جلو مبلی (Coffee table)؛
  • میز عسلی سنگی (Accent Table)؛
  • میز کنسول سنگی (Console Table)؛
  • میز سنگی صبحانه خوری؛
  • میز سنگی ناهار خوری؛

سنگ مرمر در مواردی که جهت ایده نام برده شد، می‌تواند بهترین سنگ برای روی میز باشد.


سنگ مرمر برای میز کنفرانس و میز مدیریت

استفاده از سنگ مرمر برای میز کنفرانس گزینه مناسبی است برخلاف برخی که عقیده دارند سنگ مرمر برای میز مدیریت و میز کنفرانس قابل استفاده نیست. سنگ مرمر عسلی یکی از بهترین نوع سنگ مرمر برای میز مدیریت یا میز کنفرانس می‌باشد.


سنگ مرمر برای میز کنفرانس و میز مدیریت
سنگ مرمر برای میز کنفرانس هم قابل استفاده است.


سنگ مرمر برای میز مدیریت مرسی پدیده استفاده شده است که اجرای این میز سنگی با تیم ایران کانتر بوده است.


مزایا سنگ مرمر برای روی میز

سنگ مرمر به عنوان یکی از سنگ‌ها لوکس و با ارزش همواره در کنار کاربرد، جلوه زیبایی خاصی داشته است. از این سنگ برای روی میز استفاده می‌کنیم زیرا استفاده از آن مزایایی داشته که در ادامه به تعدادی از آن‌ها می‌پردازیم:

  • سنگ مرمر رنگ‌ها خاص و متنوعی دارد.
  • در برابر سایش مقاومت مناسبی دارد.
  • امکان دریافت ساب و صیقل بالایی دارد.
  • در متراژ بالا تولید شده و روی میز‌ها بزرگ هم می‌تواند حالت یکپارچه‌ای داشته باشد.
  • با توجه به متراژ پایین سطح میز، می‌توانید گرانترین سنگ را با مساحت کم و قیمت مناسب خریداری کنید.
  • رنگ‌ها و طرح‌ها خاص آن در بازار داخلی در دسترس است.
  • امکان بازتاب و عبور نور را داشته که برزیبایی آن افزوده است.
  • این سنگ به عنوان دکور و زیباسازی فضا داخلی امتحان خود را پس داده است.

در کنار مزایایی که در بالا نام بردیم، سنگ مرمر هر معدن با توجه به مواد معدنی و کانی‌های خاصی که در آن وجود دارد، می‌تواند مزایای خاصی داشته باشد که دیگر سنگ‌ها مرمر از آن مزایا برخوردار نباشند؛ به عنوان مثال مقاومت ضربه‌ای یا مقاومت سایشی بیشتر، وجود رگه‌ها خاص و ترکیب چند رنگ کمیاب در کنار هم، می‌تواند از جمله این مزایا باشند.


معایب سنگ مرمر برای روی میز

سنگ مرمر در کنار مزایایی که دارد، معایبی هم دارد که پیش از انتخاب و خرید باید آن را در نظر بگیرید:

  • قیمت انواع سنگ مرمر گران است.
  • در صورتی که آهن‌کشی پشت سنگ اشتباه انجام شده و همزمان سطح میز بسیار بزرگ باشد، در اثر ضربه با ابزار سنگین، ممکن است ترک بخورد.
  • در برابر اسید‌ها حساس بوده و سریع واکنش نشان می‌دهد.
  • این سنگ نباید در معرض مواد قلیایی شدید و مواد شیمیایی از جمله شوینده‌ها قرار گیرد.

حال با در نظر گرفتن موارد بالا می‌توانید پس از انتخاب سنگ مرمر به عنوان سنگ رو میزی خود، از آن بهتر نگهداری کرده و انتظار دوام و کیفیت بالاتری داشته باشید.


قیمت میز سنگی مرمر

عواملی هستند که روی قیمت میز با سنگ مرمر موثراند. قیمت سنگ روی میز تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار می‌گیرد. تعدادی از این موارد به زیر هستند:

  1. فرآوری سنگ و مقاوم سازی آن در برابر جذب آب؛
  2. رنگ سنگ مرمر و میزان کمیاب بودن آن؛
  3. داخلی یا خارجی بودن کشور مبدا سنگ مرمر؛
  4. نوع برش حاشیه و ابزار سنگ (این برش در سنگ رومیزی که داخل قالب قرار می‌گیرند ساده و در سنگ‌هایی که روی کار قرار می‌گیرند، می‌تواند طرح‌دار باشد.)؛
  5. متراژ سنگ مرمر مورد نیاز؛
  6. سفارش مدل‌ها و طرح‌ها خاص.


قیمت میز سنگی مرمر
اندازه سنگ مرمر در قیمت میز سنگی مرمر بسیار تاثیر گذار است.


در هنگام خرید سنگ مرمر برای روی میز باید به این نکات حتما توجه داشته باشید.


آنچه که از مقاله سنگ مرمر برای روی میز آموختیم:

سنگ مرمر نوعی سنگ دگرگونی است که از دیرباز به عنوان کالایی لوکس برای زیباسازی فضا داخلی، دکور و مجسمه سازی استفاده شده است. یک سنگ باید ویژگی‌هایی داشته باشد تا بتوانید از آن برای قرار دادن روی میز استفاده کنید. در کنار آن باید معایب سنگ را هم بدانید تا نگه‌داری آن راحت‌تر و بهتر انجام شود. سنگ مرمر برای روی میز مزایایی دارد که دانستن آن، این سنگ را به یکی از بهترین گزینه‌ها موجود برای سنگ روی میز تبدیل می‌کند. قیمت سنگ مرمر تحت تاثیر عوامل مختلفی همچون وارداتی بودن، متراژ مورد نیاز و کیفیت فرآوری آن بستگی دارد. شما می‌توانید انواع سنگ‌ها مرمر را از سایت ایران کانتر مشاهده کنید.

مقالات مرتبط