ایران کانتر

سنگ مرمر برای آشپزخانه + آیا مرمر برای آشپزخانه مناسب است؟

سنگ مرمر برای آشپزخانه + آیا مرمر برای آشپزخانه مناسب است؟
مریم بشردوست
مریم بشردوست
۱۴۰۳/۲/۷

سنگ مرمر برای آشپزخانه مناسب است؟ همانطور که می‌دانید آشپزخانه یکی از حیاتی‌ترین قسمت‌های ساختمان است که در طول روز استفاده زیادی از آن می‌شود؛ بنابراین انتخاب مصالح مناسب که ضمن زیبایی، دوام بالایی داشته باشد، اهمیت دارد. از بین انواع مصالح ساختمانی، سنگ مرمر به‌ دلیل داشتن ساختار طبیعی، مقاومت بالاتری نسبت به مصالح مصنوعی دارد و انتخاب مناسبی برای دیوار‌ها، کانتر، پیشخوان و کفپوش آشپزخانه به‌ حساب می‌آید. ما در مقاله «سنگ مرمر برای آشپزخانه» درباره سنگ مرمر، انواع سنگ مرمر، ویژگی‌های سنگ مرمر و مزایا و معایب آن به طور کامل صحبت می‌کنیم، بنابراین تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.


انواع سنگ مرمر برای آشپزخانه

سنگ‌ مرمر یکی از پرفروش‌ترین سنگ‌های ساختمانی است که بیشترین استفاده را در فضای آشپزخانه دارد و سنگ مرمر بسته به طرح و رنگ مختلف تولید و به بازار عرضه می‌شود. سنگ مرمر برای آشپزخانه می‌تواند آشپزخانه شما را کاملا تغییر دهد. در ادامه انواع سنگ مرمر برای آشپزخانه را برای شما آورده ایم:

  • سنگ مرمر ببری؛
  • سنگ مرمر سیلور؛
  • سنگ مرمر صورتی پررنگ؛
  • سنگ مرمر پرتقالی؛
  • سنگ مرمر سبز درختی؛
  • سنگ مرمر کهکشانی پررنگ؛
  • سنگ مرمر آبی روشن؛
  • سنگ مرمر آبی اقیانوسی؛
  • سنگ مرمر آبی رویایی.

در ادامه درباره هر کدام از سنگ‌های مرمر به‌طور کامل صحبت می‌کنیم:


سنگ مرمر ببری:

سنگ مرمر ببری یکی از کمیاب‌ترین سنگ‌های مرمر است که زمینه قهوه‌ای با رگه‌های قهوه‌ای پررنگ دارد. این سنگ از نوع متخلخل است و باید در مکان‌هایی با رطوبت پایین استفاده شود. برای خرید سنگ مرمر ببری کلیک کنید.


سنگ مرمر طوسی (سیلور):

سنگ مرمر طوسی (سیلور) یکی از جذاب‌ترین نوع سنگ مرمر است که زمینه طوسی و مشکی با رگه‌های طلایی دارد.


سنگ مرمر طوسی برای آشپزخانه
سنگ مرمر طوسی برای آشپزخانه طرح بی موج است.


این سنگ در برابر فشار از خود مقاومت بالایی نشان می‌دهد اما به دلیل تخلخل کمی که دارد، باید از رطوبت شدید دور باشد. برای خرید سنگ مرمر طوسی کلیک کنید.

سنگ مرمر به‌ دلیل تنوع بالای خود، با تمام سبک‌های دکوراسیون سازگار است و شما می‌توانید برای طراحی قسمت‌های مختلف آشپزخانه از آن استفاده کنید.


سنگ مرمر صورتی پررنگ:

سنگ مرمر صورتی پررنگ، نسبت به سایر سنگ‌های مرمر صورتی، رنگدانه‌های قوی‌تری دارد و شفاف‌تر است. این سنگ به دلیل ویژگی‌هایی مانند مقاومت فشاری و مقاومت سایشی متوسط و میزان جذب آب کم، دوام خوبی در برابر رطوبت دارد. برای خرید سنگ مرمر صورتی پررنگ کلیک کنید.


سنگ مرمر پرتقالی:

سنگ مرمر پرتقالی زمینه قهوه‌ای و سفید رنگ با رگه‌های طوسی، مشکی، طلایی و سفید دارد. طرح این سنگ به شکل ابر و بادی است که با عبور نور زیبایی خاصی را ایجاد می‌کند و می‌تواند تضاد خوبی با رنگ‌های خنثی آشپزخانه داشته باشد. سنگ مرمر پرتقالی مقاومت فشاری خوبی دارد و شما می‌توانید به عنوان کفپوش هم از آن استفاده کنید. برای خرید سنگ مرمر پرتقالی کلیک کنید.


سنگ مرمر سبز درختی:

سنگ مرمر سبز درختی که با نام سنگ مرمر سبز پررنگ هم شناخته می‌شود، از ترکیب رنگ‌های سبز و قهوه‌ای به وجود می‌آید و دارای رنگ زمینه سبز با رگه‌های طلایی، قهوه‌ای و سفید است.


سنگ مرمر سبز درختی برای آشپزخانه
سنگ مرمر درختی مانند بقیه مرمرها نور را از خود عبور می‌دهد.


این سنگ سطح شفافی دارد و نور را به‌خوبی از خود عبور می‌دهد، بنابراین می‌تواند گزینه مناسبی برای کانتر آشپزخانه، سنگ کابینتی و غیره باشد. برای خرید سنگ مرمر سبز درختی کلیک کنید.


سنگ مرمر کهکشانی پررنگ:

سنگ مرمر کهکشانی پررنگ، زمینه خاکستری، سفید و طلایی با رگه‌های طلایی دارد و تفاوت آن با سنگ مرمر کهکشانی کم رنگ، در میزان رنگ خاکستری آن است. بنابراین اگر می‌خواهید آشپزخانه شما خنک، آرام و تمیز به نظر برسد، این رنگ گزینه مناسبی برای شماست. برای خرید سنگ مرمر کهکشانی پررنگ کلیک کنید.


سنگ مرمر آبی روشن:

سنگ مرمر آبی روشن، دارای رنگ زمینه آبی روشن، سفید و طلایی است. این سنگ مقاومت فشاری متوسطی دارد و برای استفاده قسمت‌های مختلف آشپزخانه، از جمله کانتر، پیشخوان و فضای بین کابینتی گزینه مناسبی به حساب می‌آید. برای خرید سنگ مرمر آبی روشن کلیک کنید.


سنگ مرمر آبی اقیانوسی:

سنگ مرمر آبی اقیانوسی دارای رنگ زمینه خا‌کستری و آبی است و رگه‌های طلایی و آبی دارد. این سنگ از معادن داخل کشور استخراج می‌شود و قیمتش مقرون به صرفه‌ای دارد. برای خرید سنگ مرمر آبی اقیانوسی کلیک کنید.


سنگ مرمر آبی رویایی (بلو دریم):

سنگ مرمر آبی رویایی دارای رنگ زمینه آبی کم رنگ و رگه‌های قهوه‌ای است. این سنگ تم رنگی سردی دارد و برای افرادی که می‌خواهند فضای آشپزخانه آن‌ها خنک و لوکس به نظر برسد، گزینه مناسبی است. برای خرید سنگ مرمر آبی رویایی کلیک کنید.


سنگ مرمر چیست؟

سنگ مرمر یکی از لاکچری‌ترین سنگ‌های ساختمانی است که در دسته سنگ‌های جلا پذیر، مقاوم و صیقلی قرا می‌گیرد. این سنگ روشن و شفاف است و به دلیل داشتن کربنات کلسیم، نور را به‌خوبی از خود عبور می‌دهد. حالا که متوجه شدید سنگ مرمر چیست؟ باید بدانید این سنگ حاوی املاح معدنی مختلف از جمله آلومینیوم و منیزیم است که این املاح موجب به‌وجود آمدن طرح و رنگ‌های متنوع در آن می‌شود.


ویژگی های سنگ مناسب برای آشپزخانه

همانطور که می‌دانید فضای آشپزخانه محل طبخ وعده‌های غذایی است و به همین دلیل سنگ مناسب آشپزخانه باید در برابر حرارت مقاومت خوبی داشته باشد. علاوه‌بر آن شما به‌ طور مرتب از مواد شوینده‌ متنوع برای نظافت فضای آشپزخانه استفاده می‌کنید؛ ازاین‌رو فضای شما باید در برابر مواد شیمیایی مقاومت بالایی داشته باشد. به طور کلی اگر سنگ مورد نظر شما ویژگی‌های زیر را داشته باشد، برای استفاده در آشپزخانه مناسب است:

  1. مقاومت بالا برابر حرارت؛
  2. مقاومت بالا در برابر مواد شوینده؛
  3. قابلیت نظافت آسان.

البته سنگ مرمر ویژگی های بیشتری دارد که ما ویژگی های مناسب آشپزخانه را برای شما آورده ایم.


آیا سنگ مرمر برای آشپزخانه مناسب است؟

همانطور که می‌دانید سنگ مرمر یکی از مقاوم‌ترین سنگ‌های ساختمانی است که از آن برای آشپزخانه استفاده می‌شود. این سنگ در برابر ضربه و فشار مقاومت خوبی دارد و به‌ دلیل تخلخل کم، چسبندگی مناسبی به سطوح دارد. از ویژگی‌های سنگ مرمر سطح صاف و صیقلی آن است که به راحتی تمیز می‌شود، بنابراین گرد و خاک روی آن باقی نمی‌ماند و ایجاد آلرژی نمی‌کند.


قیمت سنگ مرمر برای آشپزخانه
سنگ مرمر را می‌توان در بک اسپلش نیز استفاده کرد.


البته باید بدانید که سنگ مرمر نسبت به خراشیدگی حساس است و باید از کشیدن اجسام نوک تیز (مانند چاقو) روی آن خودداری کنید. همچنین این سنگ در برابر اسید مقاوم نیست و اگر می‌خواهید سنگ مرمر شما بعد از گذشت مدتی کوتاه کدر نشود، باید برای تمیز کردن آن از مواد شوینده ضعیف استفاده کنید.


مزایا و معایب سنگ مرمر برای آشپزخانه

برای آنکه بتوانید با اطلاعات کامل و خیال راحت از سنگ مرمر برای آشپزخانه استفاده کنید، باید از مزایا و معایب سنگ مرمر با خبر باشید:


مزایا سنگ مرمر برای آشپزخانه

  • مزایا سنگ مرمر برای آشپزخانه عبارت است از:
  • قابلیت صیقل پذیری بالا؛
  • قابلیت انعکاس نور؛
  • مقاوم در برابر حرارت ؛
  • پاک شدن آسان گرد و غبار؛
  • نظافت آسان.

در ادامه معایب این سنگ برای آشپزخانه را نیز بررسی می‌کنیم.


معایب سنگ مرمر برای آشپزخانه

معایب سنگ مرمر آشپزخانه عبارت است از:

  • عدم مقاومت در برابر اسید؛
  • عدم مقاومت در برابر خراشیدگی؛
  • قیمت بالا.

البته مقاومت پایین در برابر اسید و خراشیدگی با تکنیک های اپوکسی و نانو کردن قابل حل است.


آنچه از مقاله سنگ مرمر برای آشپزخانه آموختیم:

در مقاله سنگ مرمر برای آشپزخانه درباره اینکه سنگ مرمر چیست صحبت کردیم و با قرار دادن لیست انواع سنگ مرمر، درباره هر کدام از آن‌ها توضیح دادیم. در ادامه با بررسی ویژگی‌های سنگ مناسب برای آشپزخانه و پاسخ به این سوال که آیا سنگ مرمر برای آشپزخانه مناسب است یا خیر، مزایا و معایب سنگ مرمر را بازگو کردیم تا شما بتوانید سنگ مرمر مناسب آشپزخانه خود را تهیه کنید.

مقالات مرتبط