ایران کانتر

میز جلو مبلی مرمریت + میز عسلی مرمریت

میز جلو مبلی مرمریت + میز عسلی مرمریت
عاکف قربانی
عاکف قربانی
۱۴۰۳/۲/۲۴

میز جلو مبلی مرمریت با ظاهر بسیار زیبا و طرح‌های شگفت‌ انگیزی که دارد، امروزه به یکی از محصولات لوکس و پربازدید در دکوراسیون داخلی منزل تبدیل شده است. این میزها در کنار داشتن ظاهری بسیار زیبا، کارایی، کیفیت و دوام بسیار طولانی مدتی دارند. با آشنایی با مزیت‌های سنگ مرمریت متوجه خواهید شد که این سنگ به چه میزان برای استفاده در میز جلو مبلی مناسب است. همچنین شما در این مقاله با انواع میز جلو مبلی مرمریت و ترکیب آن با متریال مختلف آشنا خواهید شد. در پایان در مورد مزایا، معایب و نکات نگه‌داری میز مرمریت توضیحاتی را ارائه داده‌ایم.


میز جلو مبلی مرمریت

میز جلو مبلی مرمریت به میزی گفته می‌شود که به صورت کامل از سنگ مرمریت ساخته شده یا سنگ مرمریت در یکی از بخش‌های اصلی آن از جمله پایه یا رویه آن به کار رفته باشد. این میزها به لحاظ طراحی انعطاف پذیری بالایی داشته و در کنار متریال مختلف از جمله چوب و فلز استفاده می‌شوند. مرمریت به علت ظرافت و زیبایی بالایی که دارد معمولاً برای قسمت رویه میز جلو مبلی استفاده می‌شود. برای حمل راحت‌تر میز جلو مبلی مرمریت، معمولاً آن را به صورت دو تکه می‌سازند تا برای جابجایی قسمت رویه و پایه، جدا از یکدیگر حمل شوند.


مرمریت چیست؟

سنگ مرمریت از دگرگون شدن سنگ‌های آهکی تحت تاثیر دما و فشار بالا ایجاد می‌شود. حالا که متوجه شدید سنگ مرمریت چیست؟ باید بدانید به علت رسوبی بودن سنگ‌های آهکی اولیه گاهی در این سنگ‌های مرمریت فسیل‌های قدیمی ارزشمندی یافت می‌شود. این سنگ به علت داشتن تنوع رنگ بالا و کاربرد در طراحی داخلی و خارجی ساختمان شهرت دارد. برش این سنگ جهت تولید و فرآوری با اره نرم‌بر صورت گرفته و قیمت آن در مقایسه با سنگ‌هایی مانند مرمر و گرانیت مقرون به صرفه است. مرمریت دارای تراکم رنگی بالایی بوده و قابلیت صیقل بالایی دارد. از انواع سنگ مرمریت برای ساخت انواع دکور، دیوارپوش و کفپوش استفاده می‌شود.


آیا مرمریت برای میز جلو مبلی مناسب است؟

سنگ مرمریت دارای تنوع رنگ بالا در رنگ‌های تیره با رگه‌های سفید، رنگ‌های روشن، کرم، طوسی، قهوه‌ای و… است. این سنگ می‌تواند با انواع مبلمان و طراحی داخلی ست زیبایی تشکیل دهد. این سنگ قابلیت ساب بالایی داشته و می‌تواند انعکاس آینه‌ای داشته باشد. بنابراین سنگ مرمریت از نظر طرح، رنگ و زیبایی می‌تواند انواع سلیقه‌ها را راضی کند.


میز عسلی مرمریت
میز جلو مبلی مرمریت ظاهری براق و شفاف دارد که برای دکوراسیون منزل بسیار مناسب است.


قابلیت نظافت آسان داشته و به راحتی با دستمال و آب پاک می‌شود. عمر و دوام بسیار بلند مدتی دارد. اگر سنگ خود را از معادن داخلی انتخاب کنید، می‌بینید که در مقایسه با سایر سنگ‌ها دارای قیمت مناسب و مقرون به صرفه‌ای است. البته سنگ مرمریت خارجی نیز در بازار موجود بوده که دارای قیمت بیشتری است. تمام مواردی که گفته شد، به همراه مزایایی سنگ مرمریت باعث می‌شوند که این سنگ، برای جلو مبلی یک متریال مناسب محسوب شود.

میز جلو مبلی مرمریت وزنی بسیار سبک دارد در مقایسه با دیگر سنگ ها و به راحتی قابل حمل است. سنگ مرمریت از دسته سنگ های ماربل است و به همین دلیل باید مراقب باشید و به درستی از آن استفاده کنید. میز عسلی مرمریت را می‌توانید به صورت ترکیب با چوب و فلز نیز استفاده کنید.



انواع میز جلو مبلی مرمریت

میز جلو مبلی مرمریت می‌تواند انواع مختلفی داشته باشد اما بر حسب متریال اغلب به شکل‌های زیر تولید شده و در بازار موجود هستند:

  1. میز تمام سنگ مرمریت؛
  2. میز مرمریت با پایه فلزی؛
  3. میز مرمریت با پایه چوبی.

در ادامه در مورد هر یک از این انواع میز جلو مبلی توضیحاتی را ارائه خواهیم داد:


میز تمام سنگ مرمریت:

میزهای تمام سنگ مرمریت عموماً محصولاتی هستند که به صورت سفارشی تولید می‌شوند. برخی از تولید کنندگان محصولات سنگی ابتدا جنس و بعد مدل میز را سفارش گرفته و در مدت محدودی آن را در ابعاد کوچک تا متوسط می‌سازند. این میزها به علت داشتن وزن سنگین معمولاً در ابعاد متوسط به بالا ساخته نمی‌شوند. بنابراین در انتخاب و خرید این میز سنگی باید به ابعاد مورد نیاز خود بیشتر دقت کنید.


میز مرمریت با پایه فلزی:

در این میزها معمولا مرمریت با استیل ترکیب می‌شود. ترکیب مرمریت مشکی، دارای رگه‌های سفید با استیل طلایی یکی از ترکیبات محبوب برای میز جلو مبلی است. همچنین شما می‌توانید در صورت دلخواه انواع رنگ روشن آن را سفارش دهید. از جمله ویژگی میز جلو مبلی رنگ روشن این است که یک انتخاب محافظه کارانه محسوب شده و با انواع رنگ‌های دکوراسیون داخلی سازگاری دارد.


میز جلو مرمریت با پایه فلزی
میز عسلی مرمریت را می‌توانید با پایه های فلزی استفاده کنید.


میز جلو مبلی مرمریت با پایه فلز به علت سنگین بودن در ابعاد کوچک تا متوسط تولید می‌شوند. این میزها برای طراحی داخلی با سبک مدرن تا نهایتا نئوکلاسیک کاربرد دارند. همچنین از این میزها در دفاتر تجاری لوکس و اماکن مسکونی استفاده می ‌شوند. اگر به دنبال میزی مرمریت با پایه فلزی اما در سبک کلاسیک هستید، به شما میزهای دارای اسکلت برنزی را پیشنهاد می‌کنیم. این میزها تم سنتی داشته و با دکوراسیون کلاسیک سازگاری بیشتری دارند.


میز مرمریت با پایه چوبی:

این میزها به لحاظ سبک تولید دارای تنوع بالایی هستند. به عنوان مثال اگر به دنبال طرح‌های کلاسیک و سلطنتی هستید، می‌توانید این میز‌ها را در ابعاد بزرگ خریداری کنید. میزهای جلو مبلی مرمریت با پایه چوب می‌توانند نسبت به سایر انواع، ابعاد بزرگ‌تری داشته باشند. رویه میز که از جنس سنگ است به راحتی جدا شده و جدا از اسکلت چوبی حمل می‌شود. همچنین میزهای جلو مبلی مرمریت با پایه چوبی در سبک‌های مدرن نیز ساخته می‌شوند. این میزها دارای حجم چوب به کار رفته کمتری هستند. به علت ظریف‌تر بودن پایه‌ها، ابعاد سنگ مرمریت رویه نیز کوچک‌تر است. بنابراین طبیعی است که سایز کلی این میزها کوچک تا متوسط باشد.


میز عسلی مرمریت با پایه چوبی
سنگ مرمریت با پایه چوبی وزنی سبک دارد و به راحتی قابل حمل است.


نکته: میز جلو مبلی مرمریت می‌تواند همزمان ترکیبی از تمام مواردی باشد که در بالا نام بردیم. به‌این ترتیب که رویه از جنس مرمریت، اسکلت از جنس استیل و طبقه پایین از جنس چوب (برای کاهش وزن و زیبایی) باشد.


مزایا میز جلو مبلی مرمریت

میز جلو مبلی مرمریت می‌تواند دارای مزایای متعددی باشد که تعدادی از آن شامل موارد زیر است:

  • سنگ مرمریت تنوع رنگی بالایی دارد.
  • قابلیت استفاده با انواع متریال‌های مختلف از جمله چوب و فلز را دارد.
  • دارای تنوع بالایی در طراحی است.
  • امکان نظافت آسان داشته و به راحتی با آب پاک می‌شود.
  • دوام، کیفیت و عمر بسیار طولانی دارد.
  • طرح آن خاص است؛ یعنی دو میز مرمریت دقیقا به یک شکل نیستند.
  • به عنوان میز، مقاومت خوبی در برابر ضربه و سایش دارد.
  • در صورت صیقل حرفه‌ای می‌تواند ظاهری صیقلی و آینه‌ای داشته باشد.
  • برای استفاده در انواع سبک‌های کلاسیک، نئوکلاسیک و مدرن مناسب است.
  • قابلیت ساب و پولیش مجدد را دارد.
  • خاک را به خود جذب نکرده و ضد حساسیت است.
  • این متریال دوست‌دار محیط زیست است.

اگر میز جلو مبلی خود را می‌خواهید سفارش دهید، می‌توانید از مزایای طراحی خاص آن هم استفاده کنید؛ از جمله داشتن نیم طبقه در پایین، ترکیب با متریال مختلف، استفاده چند منظوره، نداشتن پایه مجزا و داشتن بدنه یکپارچه و… می‌تواند از این موارد باشد.


معایب میز جلو مبلی مرمریت:

میز جلو مبلی از جنس سنگ مرمریت می‌تواند در کنار داشتن مزایای فراوان دارای محدودیت‌هایی نیز باشد. تعدادی از این معایب را در ادامه نام می‌بریم:

  • وزن نسبتا سنگینی داشته و حمل آن برای برخی افراد دشوار است مخصوصاً زمانی که صاحب آن فردی مسن باشد.
  • از آنجایی که در مقایسه با میزهای چوبی مقاومت بیشتری دارد، در اثر برخورد ظروف چینی یا کریستال ممکن است به ظروف آسیب بزند. بنابراین در هنگام استفاده کودکان باید بیشتر دقت کرد.
  • نمی‌توان برای نظافت آن، از مواد شوینده قوی استفاده کرد.
  • اگر به درستی فرآوری نشود، ممکن است درصد جذب آب بیشتری داشته باشد.

هرچند که استفاده از میز جلو مبلی مرمریت معایب چندانی ندارد اما بهتر است پیش از خرید و سفارش، از آن مطلع شوید.


نکات مربوط به نگهداری میز جلو مبلی مرمریت

این میز در برابر خراش توسط چاقو حساس است، اما سایر لوازم متداول نمی‌توانند تاثیر چشمگیری روی آن داشته باشند. برای نظافت آن، شما می‌توانید از دستمال میکروفایبر و آب استفاده کنید. در صورتی که میز با لک‌های چرب آلوده شود، می‌توانید از مایع ظرفشویی یا ترکیب آب با الکل ایزوپروپیل هم استفاده کنید.


آیا مرمریت برای میز جلو مبلی مناسب است
سنگ مرمریت در برابر اجسام تیز حساس است و باید حتما به این موضوع توجه داشته باشید.


مواد شیمیایی قوی با خاصیت اسیدی و قلیایی قوی می‌توانند سطح براق میز را کدر کنند. در صورت ریختن مواد غذایی، بهتر است در اسرع وقت آن را با دستمال پاک کرده و آن را به روز بعد موکول نکنید. با رعایت این موارد می‌توانید کیفیت جلای میز را برای مدت طولانی‌تری حفظ کنید. در صورت آسیب به ظاهر میز، نیاز است که آن را برای ایجاد صیقل و پولیش مجدد به شرکت‌های مخصوص این کار بفرستید. برای مطالعه بیشتر راجب میز سنگی کلیک کنید.


آنچه که از مقاله میز جلو مبلی مرمریت آموختیم:

مرمریت یک سنگ دگرگونی بوده و از دگرگون شدن سنگ‌های رسوبی از جنس آهک در دما فشار بالا تشکیل می‌شود. میز جلو مبلی مرمریت دارای طرح و رنگ‌های بسیار متنوعی است. این میز در کنار داشتن امکان صیقل بالا و نظافت آسان یکی از متریال‌های مناسب برای ساخت میز جلو مبلی محسوب می‌شود. میز جلو مبلی مرمریت را می‌توان به صورت میز تمام سنگ، میز مرمریت با پایه فلزی و میز مرمریت با پایه چوبی خرید یا سفارش داد. این میز دارای مزایای متعددی است که دوام و عمر بالا، مقاومت بالا در برابر ضربه و سایش، امکان استفاده در سبک‌های طراحی داخلی مختلف و قیمت مقرون به صرفه را می‌توان نام برد.

مقالات مرتبط