ایران کانتر

جدیدترین مدل های گرانیت + جدیدترین روش ها استفاده از گرانیت

جدیدترین مدل های گرانیت + جدیدترین روش ها استفاده از گرانیت
نجمه نظری
نجمه نظری
۱۴۰۲/۱۲/۷

در این مقاله قصد داریم شما را با جدیدترین مدل سنگ گرانیت از نظر رنگ و بافت آشنا کنیم. این سنگ طبیعی تنوع محدودی از نظر رنگ دارد؛ اما می‌تواند به خوبی دکورهای متفاوت شما را تکمیل کند. در ایران کانتر فهرستی از جذاب‌ترین سنگ‌های گرانیت را برای تکمیل دکوراسیون داخلی و خارجی بنای شما گردآوری کرده‌ایم و در ادامه با شما به اشتراک می‌گذاریم.


جدیدترین مدل های سنگ گرانیت

در ادامه جذاب‌ترین و جدیدترین مدل سنگ گرانیت را معرفی خواهیم کرد:

  • گرانیت سفید؛
  • گرانیت سفید کولونیال؛
  • گرانیت سفید آلاسکا؛
  • گرانیت سیاه؛
  • گرانیت گلکسی مشکی؛
  • گرانیت آبی نروژ؛
  • گرانیت ماگما گلد؛
  • گرانیت قهوه‌ای.

برای اطلاعات بیشتر راجب سنگ گرانیت توصیه می‌کنیم مقاله سنگ گرانیت چیست؟ مطالعه کنید. در ادامه به بررسی بیشتر جدیدترین مدل‌های سنگ گرانیت می‌پردازیم:


گرانیت سفید:

استفاده از گرانیت سفید برای کانترتاپ یا همان صفحه کابینت مدت‌هاست که رایج شده است. رنگ سفید ظاهر مدرنی به آشپزخانه می‌بخشد و با هر رنگ کابینتی همخوانی دارد. شما می‌توانید گرانیت سفید را با رگه‌های رنگی متمایز تهیه کنید و یا به دنبال سنگی باشید که از رگه‌های کمتری برخوردار است و غالباً سفید است.


گرانیت سفید
از سنگ گرانیت سفید در کانترتاپ بسیار استفاده می‌شود.


در ایران شما می‌توانید سنگ گرانیت مروارید که از معادن شهر مشهد استخراج می‌شود را برای این منظور به کار بگیرید. این گرانیت در رنگ‌های سفید تا خاکستری استخراج می‌شود.


گرانیت سفید کولونیال:

گرانیت سفید کولونیال با پس زمینه روشن و رگه‌های خاکستری تا سیاه به خوبی در فضای دکوراسیون آشپزخانه یا محل مورد نظر شما خودنمایی خواهد کرد. از نظر بسیاری از مصرف کنندگان بافت و طرح این سنگ شباهت بسیار زیادی به بستنی دارد؛ شاید به همین دلیل باشد که استفاده از گرانیت سفید کلونیال در آشپزخانه رواج پیدا کرده است.


گرانیت سفید کولونیال
گرانیت سفید کولونیال زمینه روشن و رگه‌های خاکستری تا سیاه دارد که محیطی جذاب در آشپزخانه ایجاد می‌کند.


این سنگ از هند وارد ایران می‌شود و برای خرید آن باید قیمت بالایی بپردازید. گرانیت سفید کولونیال با نام‌های گرانیت سفید باکینگهام، گرانیت سفید پلاتینیوم، گرانیت سفید امپراتوری و بیانکو رومانو هندی نیز در بازار شناخته می‌شود.

گرانیت با ظاهر کلاسیک خود همواره یکی از انتخاب‌ها برای تکمیل پروژه‌های ساختمانی بوده است و به خوبی در دکوراسیون‌ها و معماری‌های متفاوت جای می‌گیرد. با توجه به محبوبیت طراحی‌های مینیمال و مدرن، بهتر است جدیدترین مدل سنگ گرانیت از گرانیت آلاسکا گرفته تا گرانیت آبی نروژی را بشناسید.


گرانیت سفید آلاسکا:

گرانیت سفید آلاسکا یکی دیگر از جدیدترین مدل های سنگ گرانیت است که توجه بسیاری از طراحان دکوراسیون را به خود جلب کرده است. این سنگ حاوی رگه‌هایی از مرمر (اونیکس) است که منجر به تمایز این سنگ از گرانیت سفید کولونیال می‌شود.


گرانیت سفید آلاسکا
گرانیت سفید آلاسکا حاوی رگه‌هایی از مرمر است.


اندازه و طیف رنگی رگه‌های موجود در این سنگ متفاوت است. نسبت رگه‌های تیره به زمینه روشن این سنگ ۴۰ تا ۵۰ درصد است. گرانیت سفید آلاسکا نیز جزو سنگ‌های وارداتی است که از برزیل به ایران وارد می‌شود و به همین دلیل قیمت بالایی دارد.


گرانیت سیاه:

استفاده از گرانیت سیاه در آشپزخانه و دیگر فضاها، نمایی با شکوه و اسرارآمیز ایجاد می‌کند. شما می‌توانید به جای استفاده از گرانیت سفید از گرانیت مشکی با رگه‌های طلایی و سفید برای کانتر تاپ آشپزخانه استفاده کرده و یک تفاوت چشم‌نواز را ایجاد کنید.


سنگ گرانیت سیاه
گرانیت مشکی با رگه‌های طلایی و سفید نیز به شدت برای استفاده در کانترتاپ رواج پیدا کرده است.


شما می‌توانید سنگ گرانیت مشکی الموت با دانه‌های سفید، سنگ گرانیت مشکی چایان، گرانیت مشکی نطنز یا مشکی‌ترین گرانیت ایرانی یعنی گرانیت مشکی تویسرکان را انتخاب کنید.


گرانیت گلکسی مشکی:

گرانیت گلکسی مشکی با پس زمینه مشکی و رگه‌های مسی، طلایی و سفید به زیبایی خودنمایی می‌کند. معماران از این سنگ برای راه پله، کف و کانترتاپ استفاده می‌کنند.


سنگ گرانیت گلکسی مشکی
قیمت سنگ گرانیت گلکسی مشکی نسبت به دیگر سنگ های گرانیت بالاتر است.


سنگ گرانیت گلکسی مشکی از هند وارد شده و جزو گرانیت‌های گران قیمت بازار است.


گرانیت آبی نروژ:

سنگ گرانیت آبی نروژ با لکه‌های سیاه و خاکستری در کشور نروژ استخراج شده و به ایران و دیگر کشورها صادر می‌شود. استفاده از سنگ آبی نروژ فضای مملو از آرامش را ایجاد می‌کند و رگه‌های مواج سطح سنگ به زیبایی آن می‌افزاید.


سنگ گرانیت آبی نروژ
سنگ گرانیت آبی نروژ از کشور نروژ وارد ایران می‌شود.


سنگ گرانیت آبی نروژ یکی از خاص‌ترین گرانیت های بازار است.


گرانیت ماگما گلد:

سنگ گرانیت ماگما گلد سنگی با زمینه مشکی است که رگه‌های طلایی آن به خوبی خودنمایی می‌کنند.


گرانیت ماگما گلد
گرانیت ماگما گلد یک سنگ مشکی با رگه های طلایی است.


این سنگ را می‌توان در دکوراسیون داخلی و حتی نمای بیرونی ساختمان به کار گرفت و از شکوه آن بهره برد.


گرانیت قهوه ای:

سنگ گرانیت قهوه‌ای با رنگی شبیه به خاک، جلوه جذابی را به فضای شما می‌بخشد. می‌توانید طیف‌های متفاوت قهوه‌ای از تیره تا روشن را در بازار پیدا کنید. گرانیت قهوه‌ای روشن، نور محیط را افزایش می‌دهد.


گرانیت قهوه‌ای
سنگ گرانیت قهوه‌ای طیف رنگی کاملی دارد که بر اساس سلیقه می‌توانید از قهوه‌ای سوخته یا قهوه‌ای روشن استفاده کنید.


سنگ گرانیت قهوه ای اصفهان، سنگ گرانیت قهوه‌ ای برزیل و سنگ گرانیت پارادیسو نمونه‌هایی از گرانیت قهوه‌‌ای موجود در بازار به شمار می‌روند. برای مشاهده محصولات به صفحه خرید سنگ گرانیت مراجعه کنید.


جدیدترین روش‌های استفاده از گرانیت

ترکیب کانترتاپ سفید در کنار کابینت‌های چوبی یا کابینت‌هایی با رنگ خنثی همچنان بسیار محبوب است. در طراحی‌های مدرن در کنار سنگ سفید از گرانیت مشکی نیز در تلفیق با المان‌هایی با رنگ طلایی استفاده می‌شود. در ادامه به جدیدترین روش‌های استفاده از گرانیت اشاره می‌کنیم:

  • استفاده از رنگ خنثی؛
  • فرآوری هوند؛
  • رگه ها و الگوها.

در ادامه هر یک را جداگانه بررسی می‌کنیم:


استفاده از رنگ خنثی:

طراحی دکوراسیون مینیمال با استفاده از رنگ‌های خنثی مثل سفید، سیاه و ... بسیار محبوب شده است. این روزها کمتر کسی تمام آشپزخانه خود را با رنگ سفید طراحی می‌کند و معماران سعی دارند با ترکیب رنگ‌های خنثی و رنگ‌های گرمی مانند مسی، قهوه‌ای و طلایی ظاهر ساده و جذابی را ایجاد کنند.


استفاده از رنگ های خنثی در سنگ گرانیت
استفاده از رنگ های خنثی در کنار رنگ های گرم در سنگ گرانیت بسیار محبوب شده است.


شاید مهمترین دلیل محبوبیت رنگ‌های خنثی این باشد که مالکان می‌توانند پس از مدتی با رنگ‌آمیزی دیوارها یا تهیه یک بک اسپلش متفاوت دکور جدیدی را در آشپزخانه ایجاد کنند.


فرآوری هوند:

میزان براقیت گرانیتی که به شکل هوند (Honed) فرآوری شده کمتر از گرانیتی است که پولیش شده است. فرآوری هوند ظاهر مات و طبیعی‌تری به سنگ می‌بخشد و به همین دلیل در طراحی‌های مدرن بیشتر به کار گرفته می‌شود. تولیدکنندگان می‌توانند ضمن اجرای این فرآوری از رنگ نیز در پشت سنگ استفاده کنند و بر جذابیت آن بیفزایند.


رگه ها و الگوها:

با وجود اینکه همچنان استفاده از گرانیت سفید برای کانتر تاپ آشپزخانه رواج دارد، روز به روز معماران بیشتری به استفاده از گرانیت سفید با رگه‌ها و الگوهای رنگی متضاد روی می‌آورند.


آنچه که از مقاله جدیدترین مدل سنگ گرانیت آموختیم:

وقتی صحبت از سنگ طبیعی به میان می‌آید، این شما هستید که زیبایی را تعریف می‌کنید و هیچکس نمی‌تواند مدل خاصی را برای دکوراسیون شما توصیه کند. بنابراین شما می‌توانید با توجه به سلیقه شخصی خود بهترین مدل سنگ گرانیت را انتخاب کنید. در این مقاله به بررسی جدیدترین مدل های سنگ گرانیت پرداختیم و شما را با شماری از محبوب‌ترین‌های بازار آشنا کردیم. شما می‌توانید با توجه به کاربردی که برای گرانیت در نظر گرفته‌اید، یکی از این سنگ‌ها را انتخاب کنید یا از دیگر انواع سنگ گرانیت برای تکمیل پروژه خود استفاده کنید.

مقالات مرتبط