ایران کانتر

میز جلو مبلی چینی کریستال + میز عسلی چینی کریستال

میز جلو مبلی چینی کریستال + میز عسلی چینی کریستال
مریم بشردوست
مریم بشردوست
۱۴۰۳/۲/۲۱

میز جلو مبلی چینی کریستال یکی از جدیدترین محصولاتی است که امروزه وارد صنعت مبلمان شده و به دلیل ظاهر لوکس، مدرن و لاکچری که به فضا می‌دهد، مورد استقبال بسیاری از افراد قرار گرفته است. این میز دارای انواع مختلفی است و استفاده از آن مزیت‌ها و معایب خاص خود را دارد که در ادامه این مقاله از سایت ایران کانتر، به‌طور کامل درباره آن صحبت می‌کنیم؛ بنابراین اگر می‌خواهید از میز جلو مبلی چینی کریستال برای دکوراسیون مکانی خاص استفاده کنید، تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.


میز جلو مبلی چینی کریستال

میز جلو مبلی چینی کریستال، همانطور که از نام آن پیداست یک میز جلو مبلی از جنس سنگ چینی کریستال است که رنگ و نقش‌های ملایمی دارد و می‌تواند جلوه مدرن و مینیمالی به فضای مورد نظرتان بدهد. جلو مبلی چینی کریستال می‌تواند در سه نوع تمام سنگ، سنگ و شیشه و سنگ و فلز در بازار موجود باشد که در ادامه درباره آن بیشتر صحبت می‌کنیم.


چینی کریستال چیست؟

سنگ چینی کریستال یک سنگ رسوبی است که از دگرگون شدن سنگ‌های آهکی تحت فشار و حرارت بسیار بالا ساخته می‌شود و ساختار درخشان و بلوری دارد. حالا که متوجه شدید سنگ چینی کریستال چیست؟ باید بدانید که این سنگ تنالیته خنثی تا ملایم با رگه‌های طلایی دارد که به دلیل جلوه مدرن و لوکسی که دارد، برای طراحی‌ فضاهای مدرن مورد استفاده قرار می‌گیرد.

میز جلو مبلی چینی کریستال مقاومت فشاری بالا و ساب پذیری بالا دارد که همین ویژگی های سنگ چینی کریستال باعث شده تا ظاهری شفاف و کیفیتی بالا داشته باشد. میز عسلی چینی کریستال انواع مختلفی دارد مانند: میز جلو مبلی تمام سنگ چینی کریستال، میز جلو مبلی چینی کریستال و شیشه و میز جلو مبلی چینی کریستال و فلز.


انواع میز جلو مبلی چینی کریستال

میز جلو مبلی چینی کریستال انواع گوناگونی دارد و شامل موارد زیر می‌شود:

  1. میز جلو مبلی تمام سنگ چینی کریستال؛
  2. میز جلو مبلی چینی کریستال و شیشه؛
  3. میز جلو مبلی چینی کریستال و فلز.

در ادامه به بررسی بیشتر موارد ذکر شده می‌پردازیم:


میز جلو مبلی تمام سنگ چینی کریستال:

همانطور که می‌دانید میز تمام سنگ چینی کریستال وزن بسیار زیادی دارد و از آن در ابعاد کوچک، برای دکوراسیون مینیمال استفاده می‌شود. با توجه به این موضوع باید در قدم اول به ابعاد میز توجه کنید، زیرا در صورتی که میز شما طول و عرض زیادی داشته باشد، برای جا‌به‌جا کردن آن دچار مشکل می‌شود.


سنگ چینی کریستال برای جلو مبلی
میز جلو مبلی تمام سنگ چینی کریستال را می‌توانید بصورت یک رنگ یا از ترکیب چند رنگ ایجاد کنید.


علاوه‌بر‌آن بلند کردن میز سنگی بزرگ، برای نظافت زیر آن کار بسیار دشواری به‌ نظر می‌رسد.


میز جلو مبلی سنگ چینی کریستال و شیشه:

بعضی از افراد تمایل دارند میز جلو مبلی آن‌ها ابعاد بزرگ‌تری داشته باشد، این اشخاص باید میزی را انتخاب کنند که از ترکیب سنگی چینی کریستال و شیشه ساخته شده باشد. میز سنگ چینی کریستال و شیشه در اندازه‌های مختلف در بازار موجود است و هر چقدر تعداد پایه‌های آن بیشتر باشد، ابعاد میز بزرگ‌تر است (دو پایه، سه پایه و چهار پایه). شیشه میز جلو مبلی می‌تواند مستقیما روی پایه‌های سنگی قرار بگیرد یا برای کل میز اسکلت فلزی ساخته شود و شیشه با اسکلت محکم شود.


میز جلو مبلی سنگ چینی کریستال و فلز:

میز جلو مبلی سنگ چینی کریستال و فلز، یکی از پرفروش‌ترین انواع میز جلو مبلی است که پایه‌های استیل (یا لعاب‌دار) به رنگ‌های نقره‌ای و طلایی دارد.


میز عسلی چینی کریستال
ترکیب سنگ چینی کریستال با فلز یک ترکیب مقاوم و مناسب است.


سنگ چینی کریستال در این مدل روی پایه‌ها و بدنه فلزی قرار می‌گیرد و در اندازه‌های متوسط تولید و به بازار عرضه می‌شوند. برای مطالعه راجب میز سنگی کلیک کنید.


ویژگی میز جلو مبلی چینی کریستال

برای آنکه بتوانید دوام میز جلو مبلی چینی کریستال خود را بالا ببرید، باید در هنگام استفاده از آن به ویژگی‌های میز سنگی و حساسیت‌های آن توجه کنید. این ویژگی‌ها عبارت است از:

  1. مقاومت بالا در صورت نگهداری صحیح؛
  2. حساس به خراشیدگی؛
  3. قابلیت ساب‌پذیری بالا.

حتما هنگام تهیه میز جلو مبلی تهیه چینی کریستال به نکات بالا توجه داشته باشید.


مزایا میز جلو مبلی چینی و کریستال

مزایا میز جلو مبلی چینی و کریستال عبارت است از:

  • دارای رنگ‌بندی روشن؛
  • قابلیت ساب‌پذیری بالا؛
  • درخشندگی بالا؛
  • مقاومت فشاری بالا.

ما در ادامه درباره هر کدام از این ویژگی‌ها بیشتر صحبت می‌کنیم:


رنگ‌بندی روشن:

میز جلو مبلی چینی و کریستال دارای رنگ‌بندی روشن با تنالیته سفید تا شیری با رگه‌های زرد تا خاکستری است و برای دکوراسیون فصا به سبک مدرن استفاده می‌شود.


قابلیت ساب پذیری بالا:

سنگ چینی کریستال در دسته سنگ‌های نرم و مقاوم قرار می‌گیرد که به راحتی می‌توانید آن را پولیش کنید تا ظاهر جذاب خود را مجددا بدست آورد.


درخشندگی بالا:

میز جلو مبلی چینی و کریستال همانطور که از اسمش پیداست، بافت کریستالی دارد، به همین دلیل نور به خوبی از روی سطح آن منعکس شده و جلوه درخشانی پیدا می‌کند.


مقاومت فشاری بالا:

از آنجایی که سنگ چینی کریستال تحت فشار بسیار بالا ساخته شده است، ازاین‌رو مقاومت فشاری بسیار بالایی دارد و به راحتی دچار ترک خوردگی و شکستن نمی‌شود‌.


معایب میز جلو مبلی چینی و کریستال

میز جلو مبلی چینی و کریستال ضمن داشتن مزایای متعدد، معایبی هم دارد که عبارت است از:

  • مقاومت پایین نسبت به مواد شوینده اسیدی؛
  • مقاومت پایین در برابر جذب رطوبت؛
  • حساس به خراشیدگی.

در ادامه به این سوال پاسخ خواهیم داد که سنگ چینی کریستال برای میز عسلی یا همان جلو مبلی مناسب است یا خیر.


آیا چینی کریستال برای جلو مبلی مناسب است؟

بله، سنگ چینی کریستال به دلیل داشتن ویژگی‌هایی دارای رنگ‌بندی روشن، قابلیت ساب‌پذیری بالا، درخشندگی و مقاومت فشاری بالا، یکی از بهترین گزینه‌ها برای میز جلو مبلی است. البته برای افزایش دوام میز چینی کریستال باید به چند نکته توجه کنید. اولین نکته حساسیت سنگ چینی کریستال نسبت به خراشیدگی است، بنابراین باید از برخورد اجسام نوک تیز به سطح سنگ پرهیز کنید.


آیا چینی کریستال برای جلو مبلی مناسب است
جلو مبلی چینی کریستال مقاومت فشاری بالایی دارد.


نکته دوم مقاومت پایین سنگ چینی کریستال در برابر جذب آب است، بنابراین اگر می‌خواهید میز شما برای سال‌های طولانی بدون مشکل باقی بماند، برای تمیز کردن آن از پارچه نمدار با بافتی نرم کمک بگیرید و سطح آن را به سرعت خشک کنید. نکته آخر حساسیت سنگ کریستالی نسبت به مواد شوینده اسیدی است، بنابراین برای تمیز کردن آن از مواد شیمیایی با پی اچ خنثی استفاده کنید.


آنچه از مقاله جلو مبلی چینی کریستال آموختیم:

ما در مقاله جلو مبلی چینی کریستال درباره این مسئله که سنگ چینی کریستالی و میز جلو مبلی چینی کریستالی چیست صحبت کردیم و با بررسی انواع میز‌های جلو مبلی که از سنگ چینی کریستال ساخته می‌شود، ویژگی‌ها و مزایا و معایب استفاده از آن را بیان کردیم. در نتیجه با پاسخ به این سوال که آیا سنگ چینی کریستال برای میز جلو مبلی مناسب است؟ پاسخ دادیم. شما می‌توانید با خواندن مطالب این مقاله از سایت ایران کانتر جواب تمام پرسش‌های خود را پیدا کرده و بهترین مدل میز جلو مبلی کریستالی را تهیه کنید.

مقالات مرتبط